PDA

Bekijk de volledige versie : optimale kwaliteit reg1 dvd's



Simon
14-01-2002, 20:55
wat moet je hebben/doen om reg1 dvd te kunnen kijken met de hoogst mogeijke kwaliteit?

ik heb 2 reg 1 dvd's en de kwaliteit is matig, het is heel duidelijk dat het beeld uit streepjes is opgebouwd, waardoor alles er wat onscherp uit ziet....

Nathan Strik
15-01-2002, 00:38
Ik gebruik een RGB Scart kabel en een Sony breedbeeld TV. Niks aan het handje.... perfect beeld.

bmateijsen
15-01-2002, 09:32
signaal van je dvd-speler naar NTSC zetten. De TV inkomend signaal naar NTSC zetten. Daarna via de THX optimix (wel regio 1) de kleuren instellen! Beeld niet extra oprekken als deze anamorphisch is, want daar komen die lijnen van.

Als je bovenstaande stappen opvolgt, moet je het meest optimale beeld krijgen voor regio 1.

Groet Bjorn

Simon
16-01-2002, 00:11
ik heb een sony wega en ga morgen een rgb-kabel kopen, maar het is dus wel mogelijk dezelfde kwaliteit te krijgen als bij een reg2 dvd in een reg 2 speler? of heb je altijd kwaliteit's verlies?
en wat is een goede dvd-speler hiervoor? ik heb een pioneer dv525....

bmateijsen
16-01-2002, 10:12
Kijk gewoon even of je dvd-speler & TV automatisch of handmatig om te schakelen is naar NTSC.

Dan heb je absoluut geen verlies!

Groet Bjorn

Simon
17-01-2002, 12:59
ben net bij 3 winkels geweest en niemand weet wat een rgb-kabel is. een 4e winkel heeft er wel van gehoord, maar die zei dat de vraag er naar 0 is en dat zo'n kabel heel moeilijk te krijgen is. weet iemand een adres in a'dam waar ik het wel kan vinden?

groet simon

Ali baba
17-01-2002, 13:02
Bestel hem dan over het internet :rolleyes:

bmateijsen
17-01-2002, 13:25
Simon,

een RGB-scart bestaat ook niet... maar wordt in de volksmond op dit forum zo genoemd om te verwijzen naar een goede kwaliteit-scartkabel. Dus vraag in de winkel gewoon naar een goede kwaliteitskabel van bijv. Ixos of Qed. (oehlbach)

Groet Bjorn

Simon
17-01-2002, 22:59
ik heb nu een scartkabel, merk onbekend, eruo 7,90. rgb-signaal werkt en heb meteen een reg1 gekocht : basic instinct (met ijspriem-pen, heel funny).

prima beeld gelukkig, maar als je heel kritisch bent zie je toch wel ietsje verschil met reg2 (in het algemeen dan, bi is hier nog niet uit).

als ik nu een beter kabel koop, zou dat dan nog verschil maken?

anyway, bedankt voor alle advies, er gaat nu een nieuwe dvd-wereld voor me open : citizen kane SE, twin peaks, logan's run, de hele rambam italiaanse horror van anchor bay, enz enz....

groet simon

bmateijsen
18-01-2002, 09:09
verbetering moet werkelijk aanwezig zijn als je een QED koopt. maar die kosten ook 180 gulden, dus dat moet je wel waard vinden.. (bovendien als je dvd-speler 500 piek kost, hang je er geen kabel van 180 piek aan. (vind ik....) Ixos heeft ook een mooie scart-kabel... kost 120 piek...

Maar beter is om eerst een demo te doen en dan pas werkelijk te kopen.

Groet Bjorn

marcel
18-01-2002, 09:22
ben net bij 3 winkels geweest en niemand weet wat een rgb-kabel is. een 4e winkel heeft er wel van gehoord, maar die zei dat de vraag er naar 0 is en dat zo'n kabel heel moeilijk te krijgen is. weet iemand een adres in a'dam waar ik het wel kan vinden?

groet simon
In welke butt zaken ben je geweest dan?
toch niet bij expert of Bcc of zo?
Als je naar (sorry , naam vergeten ) in de zeilstraat gaat, vlak voor de brug. die kan je gegarandeerd aan een rgb scart kabel helpen.

John Sital
03-02-2002, 13:12
als ik regio 1 dvd 's afdraai schokt het beeld een beetje, maar bij regio 2 dvd's heb ik dat probleem niet, weet iemand misschien een oplossing hiervoor?

Nathan Strik
03-02-2002, 23:46
als ik regio 1 dvd 's afdraai schokt het beeld een beetje, maar bij regio 2 dvd's heb ik dat probleem niet, weet iemand misschien een oplossing hiervoor? Ja, koop een progressive scan speler en een projector... ;)