PDA

Bekijk de volledige versie : Wat vinden jullie echte HT-componenten en welke zijn meer vo



Remo van Vuuren
14-01-2002, 20:41
Ik heb het idee dat, vooral, beginnende HT-liefhebbers vaak geen idee hebben welke merken/series zich meer richten op HT en welke meer op HiFi. Hier zit namelijk een heel groot verschil in. Zelf heb ik gekozen voor een systeem (nog een Denon 1800 (jammer dat de 4802 niet in Nederland te krijgen is) en B&W CDM-NT serie speakers) dat vooral jazz en symfonische (klassieke) muziek heel goed weergeeft. Heel warm geluid. Als ik een DVD speel draai ik echter de treble wat omhoog om het geheel toch wat scherper te krijgen. M.a.w. minder geschikt voor HT vind ik. Yamaha versterkers met b.v. Tannoy Revolution speakers zijn naar mijn mening meer geschikt voor HT (scherper geluid). Ik zou wel eens willen weten wat andere forumleden op dit gebied van hun eigen installatie en/of andere vinden. Zo krijgen de nieuwelingen ook een beter beeld.

Groeten Remo

Patrick vdB
14-01-2002, 21:14
Denon en Yamaha zijn toch twee merken welke goed presteren op ht-gebied.

Welke cdm-nt serie van B&W heb je eigenlijk? Vreemd dat ze niet "scherp" genoeg klinken want de cdm-nt reeks staat toch bekend om zijn goede hoog en laagweergave. Het is wel zo dat deze speaker erg plaatsgevoelig is, en een echte goede aansturing vereist. Plaatsing, versterker (receiver) en speakerkabels zijn van cruciaal belang bij deze speakers. Mischien dat je hierin een oplossing kan zoeken?

Remo van Vuuren
14-01-2002, 21:31
Ik heb helemaal geen problemen met mijn set. Ik vind het geheel zeer goed klinken en ben er heel tevreden over, maar als ik films kijk vind ik het gewoon mooier als het geluid wat scherper is. Daarom zet ik de treble wat hoger. Gewoon een persoonlijke voorkeur. Feit blijft dat mijn set warmer klinkt dan bv. de Yamaha / Tannoy Revolution combinatie (eigen ervaring) en dus naar mijn mening meer geschikt is voor HiFi (heb ik bewust voor gekozen). Ik heb zelf de CDM-9NT fronts, CDM-1NT rears, CC6 S2 center en een REL Q100E sub.
Ter verduidelijking:dit is geen thread over vragen over mijn systeem maar om een indruk te krijgen wat men van eigen/andere audio-installaties vindt.

Groeten Remo

Michel Boers
14-01-2002, 22:07
Ik heb een NAD T751, Chario speakers (2 zuilen, 2 bookshelfs en de center) en een REL Quake deze doen het geweldig in mijn HT, maar ook op HIFI gebied klinkt het zeer goed.
Ik vind zelf dat NAD meer voor HIFI dan voor HT gaat, maar dat mag de pret niet drukken. Wanneer ik bezoek krijg van mensen die ook een HT set hebben (all-in-one) dan klinken HIFI en HT beter.
Mijn set wordt overigens meer gebruikt voor HT dan HIFI maar door mijn voorliefde voor klassieke films en alternatieve films moet ik zeggen dat ik vaak naar maar twee kanalelen zit te luisteren.
... Even over nagedacht, wanneer ik mijn set moet kwalifiseren dan zeg ik dat mijn opstelling meer voor HIFI is.

PM
15-01-2002, 08:07
ik heb een yamaha rx-v800... deze is i.c.m. mijn Dali 505's R2002's, C1000 en Energy sub meer geschikt voor HT dan voor hifi...
Hij klinkt soms iets te scherp voor hifi naar mijn mening... het had ietsiepietsie warmer mogen klinken.. Maar ik ben zeer tevreden met deze set! Yamaha is toch top op het gebied van ht naar mijn mening...

Raskel
15-01-2002, 08:28
Ik heb eveneens een Yamaha reciever, de RX-V620. In combinatie met m'n gehele Kef Q.2 serie klinkt het op HT gebied erg goed, als Hi-Fi vind ik het een stuk minder. Volgens mij ligt het aan de combinatie tussen speakers en reciever, de schelheid vind ik dus niet mooi. Maar ja, in deze prijsklasse betreffende de reviever mag je dat ook niet verwachten. Ik zit te denken aan een nieuwe Denon AVR3802, deze schijnt ook erg goed te presteren op Hi-Fi gebied.

Mark S
15-01-2002, 08:49
Een ding snap ik nog steeds niet. Ik lees hier regelmatig de uitspraak: goed voor HT, te schel voor HiFi.
Vanwaar dit verschil in klankkleur tussen beide toepassingen? Moet een HT wat meer hoog weergeven en wat koeler klinken?
Ik dacht altijd dat audio/geluid (of het nu muziek is of HT) zo natuurlijk mogelijk moest klinken, neutraal en lineair...

PM
15-01-2002, 08:56
Ik vind zelf dat hi-fi wat warmer mag klinken en HT echt heel fel een heel direct moet zijn..
Maar ik weet niet of er een receiver is die HT doet als een yamaha en hifi als een goede hifi receiver (NAD ??)
Misschien de Denon... ik zal voor een volgende receiver in ieder geval de denon 3802 (o.i.d.) overwegen... dat lijkt me een mooie compromis..

forzavado
16-01-2002, 12:13
Zal ook eens wat van me laten horen hier. Mijn set staat natuurlijk op mijn site. Dus klik op de link onderaan voor mijn set.
Zoals jullie daar zien combineer ik Denon met Dali (in de toekomst alles Dali). Ik heb een Yamaha 795 (voorloper rxv800) gehad, schitterend apparaat maar inderdaad miste ik hier wat warmte en vloeiende klanken. Toen ben ik naar Denon gegaan, daar ben ik nu happy mee, ondanks dat er nog heel wat moet gaan gebeuren!

Kijk het is een kwestie van smaak. De een heeft liever een alfa romeo dan een bmw en de ander niet en gaat voor een opel. Zo zit het ook met audio naar mijn mening. Dat er zoveel smaken bestaan is maar goed ook, anders zou er maar één goede fabrikant overblijven.