PDA

Bekijk de volledige versie : korte vraag Marantz 5400



Marty vanluit
22-09-2004, 10:55
Het zal vast wel al in ergens in de catacomben van het forum staan, maar dit gaat denk ik sneller:

ik ben waarschijnlijk van plan de marantz 5400 aan te schaffen, mits bananenstekkers op de speakeruitgangen passen.
Ik heb geen zin al die stekkers van de speakerkabels af te slopen...

Iemand?

Marty :wink:

Arnold van Oostrum
22-09-2004, 11:04
Normaal formaat banaanstekkers is bij Marantz geen probleem.

Wat doe je trouwens, de SR5400 of de SR5400-OSE?
Weet dat Marantz ook met de opvolger SR5500 (http://www.marantz.com/pdfs/e_sr5500.pdf) komt.

Marty vanluit
22-09-2004, 11:47
Normaal formaat banaanstekkers is bij Marantz geen probleem.

Wat doe je trouwens, de SR5400 of de SR5400-OSE?
Weet dat Marantz ook met de opvolger SR5500 (http://www.marantz.com/pdfs/e_sr5500.pdf) komt.

Bij de staffhorst is nu een setaanbieding van de Marantz 5400 (niet de ose helaas ) i.c.m. de DV 4400 voor 600 euro. Ik wilde al een tijdje een nieuwe receiver en DVD-speler en ben een tijdje geleden uitgebreid gaan luisteren. De Marantz kwam daar toch best goed uit, dus dit is een uitgelezen kans voor mij. Ik weet van die opvolger, dat is waarschijnlijk de reden van deze aanbieding. \
Ik heb alleen na de aanleg van de tuin niet veel euri meer over voor mijn HT-hobby :( . Anders was ik waarschijnlijk voor de Denon 3805 gegaan.
Maar ach, wat niet is, kan nog komen!

Bedankt voor de informatie!

Rob Eric Blank
22-09-2004, 15:47
Marantz 5400 is zeker een topper, jammer dat je niet voor de OSE gaat. Die is metname op audio gebied toch een paar tandjes beter.
Maar de 5400 gaat er idd uit, in veel zaken is deze al niet meer leverbaar. De aanbieding zal dan vast niet meer zo lang duren.

Zeker een goede aankoop!

Marty vanluit
23-09-2004, 08:01
Marantz 5400 is zeker een topper, jammer dat je niet voor de OSE gaat. Die is metname op audio gebied toch een paar tandjes beter.
Maar de 5400 gaat er idd uit, in veel zaken is deze al niet meer leverbaar. De aanbieding zal dan vast niet meer zo lang duren.

Zeker een goede aankoop!

Ik heb dus gisteren de knip eens opengetrokken en de 5400 gekocht, samen met de 4400 dvd-speler.
Dat ik dat niet eerder gedaan heb zeg! Wat een verbetering t.o.v. die onkyo!
Zowel stereo als HT zijn veel rustiger om naar te luisteren, meer volume en meer diepte in het geluid.
Alleen is die DVD-speler niet regiovrij, ik neem aan dat die niet via de AB regiovrij te maken is?

Marty ...

Rob Eric Blank
24-09-2004, 09:54
Volgens mij moet je nieuwe firmware inladen bij een Marantz,

Trouwens gefeliciteerd met je aankoop!

Marty vanluit
24-09-2004, 10:14
Volgens mij moet je nieuwe firmware inladen bij een Marantz,

Trouwens gefeliciteerd met je aankoop!

Ik neem niet aan dat je dat zelf kan doen?
Ik heb wel een hack gevonden voor de 4200, heb die alleen nog niet geprobeerd op die van mij, dat ga ik vanavond doen!

Rob Eric Blank
24-09-2004, 10:41
Som skun je dat via een cd doen, data cd branden en dan zo inladen. Niet bij alle merken, ik weet wel dat het zo op mijn HK kan.

Marty vanluit
24-09-2004, 12:25
Som skun je dat via een cd doen, data cd branden en dan zo inladen. Niet bij alle merken, ik weet wel dat het zo op mijn HK kan.

Ik heb even gezocht op internet naar een dergelijke firmware upgrade, maar nog niets gevonden. Eerst vanavond maar eens ide hack proberen, werkt dat niet, dan ga ik door met zoeken...

In ieder geval bedankt!

El-Jorge
04-10-2004, 08:38
Ik heb ook een vraag over de Marantz 5400OSE

Ik heb hem nu ingesteld als een 5.1 reciever, ik heb de surround back ingesteld dat die niet aanwezig is. Als ik nu Lord of the Rings opzet en ik zet de DTS track aan dan geeft die DTS ES op het display aan en laat die alle kanalen (6stuks) zien (dus ook de surround back), echter als ik de DD 5.1-EX aan zet, dan laat die gewoon de DD op het display zien (dus zonder EX) en ook maar 5 kanalen. Is dit wel goed??

Rob Eric Blank
04-10-2004, 08:44
DD 5.1EX heeft ook maar 5 discrete kanalen een een sub, DTS heeft 6 discrete kanalen en ik denk dat je center-achter gewoon wordt verdeeld over je 2 achter kanalen. Je receiver detecteerd wel 6 discrete kanalen en geeft dat dan wel aan op je display.

El-Jorge, goeie aankoop man. Je had toch een HK AVR 2550? Is het een hele verbetering? Ben jaloers.......................

El-Jorge
04-10-2004, 10:01
DD 5.1EX heeft ook maar 5 discrete kanalen een een sub, DTS heeft 6 discrete kanalen en ik denk dat je center-achter gewoon wordt verdeeld over je 2 achter kanalen. Je receiver detecteerd wel 6 discrete kanalen en geeft dat dan wel aan op je display.

Roberto, zoiets dacht ik ook al.

Maar waarom zou die dan bij 6.1 DTS-ES wel het ES signaal op het display aan geven, maar bij de 5.1 DD-EX, doet die dat niet voor de EX??