PDA

Bekijk de volledige versie : Canon LV-X2



Rogier
25-09-2004, 11:26
Hoi,

Ik heb erg weinig ervaring met beamers / projectoren, maar kan een Canon LV-X2 overnemen van een kennis van me. Ik heb de beamer zien spelen (op een witte muur) en ben op lichte twijfel na wel overtuigd van de kwaliteit. (o.a. zwart / grijswaarden, snelle bewegingen etc zijn wel goed.) Ik heb ook de beamertest gelezen van j.l. om een indruk op te doen.

PS: dit is de beamer: http://www.canon.nl/for_home/product_finder/multimedia_projectors/multimedia_projectors/lv_x2/index.asp

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
1. Wat is een goed adres voor een oprolbaarscherm, (ivm met raam) of is het lonend om de huiskamer overhoop te "gooien" en voor een vast scherm te gaan? (het moet ook nog een beetje betaalbaar zijn trouwens ;) )

2. Het 4:3 / 16:9 verschil (zwarte balken geprojecteerd):
De LV-X2 heeft een 16:9 functie erop zitten, en drukt dan ook anamorphic beeld in elkaar zoals een breedbeeld tv dat doet. (hebben we getest) Maar de projector blijft dan wel zwarte balken projecteren. Het mooiste zou zijn (in mijn opinie) als alleen het beeld zelf wordt geprojecteerd, en helemaal geen zwarte balken. Maar ik weet niet of projectoren dit wel kunnen met een instelling ofzo. Ik kon deze vraag ook niet terug vinden in de projectortest.

Ik hoop dat er knappe koppen hier op het forum zijn (die zijn er volgens mij zat hier :wink: ) die mij hiermee kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Rogier
29-09-2004, 11:59
Heren en Dames....

Bedankt voor al jullie reacties, hartverwarmend, al die moeite moet beloond worden, en ik zal dan hierbij de uitkomst maar plaatsen:

1. Het scherm is een Beamax R-Black serie 16:9 van 244-141 cm geworden. Oprolbaar scherm met een extra zwart loopvlak voor als je verhuist naar een huis met een lager/hogere muur, of als je je scherm verstelbaar wilt hebben.

2. Officieel een dataprojector, de LV-X2, maar met een hoge resolutie (XGA), goede kleurbalans. Bewegende beelden worden goed weergegeven. De lichtopbrengst is hoog, bij daglicht kun je zonder problemen een voetbalwedstrijd kijken. Minpunt is natuurlijk het contrast, dat is wat minder. Ondanks het wat mindere contrast is de filmbeleving hoog met een fantastisch beeld.