PDA

Bekijk de volledige versie : Pak je kans je kan nu klagen bij de Consumentenbond



M Balje
15-01-2002, 13:05
Op de volgende url vind je een formulier met de volgende stelling:

Schandalige prijzen bij FRS en VEND

Ik vind dat de prijzen de pan uit rijzen bij winkels als Freerecrdschop en Vroomendreesman. Ze vragen voor een cd al snel tussen de 45 en 50 gulden en voor dvd's tussen de 60 en 90 gulden. Het is een schande !!!!


dat ik heb gemaakt met hulp van de Consumentenbond.
Als de Consumenten bond dan veel mailtjes krijgt over het zelfde onderwerp dan gaan ze een onderzoek instellen,grijpje nu je kans !!! en vul jou reactie in...


http://www.consumentenbond.com/asp/forum/reaction.asp?node_id=16601&DEPTH=2&msg_id=4943

Zie je niks druk dan eerst op F5

Edwin vd Zwaard
15-01-2002, 14:07
Uhm... denk dat het weinig zin heeft.. De prijzen die V&D hanteren zijn idd wat hoog, maar niet uitermate vergeleken met andere nederlandse winkels die dvds verkopen..

FRS valt vaak zelfs nog als goedkoopste uit de bus (door acties als Cola Card, freebees etc)

Groeten
Edwin

Nathan Strik
15-01-2002, 14:32
Ik heb het al eens eerder gezegd hier. Nederlanders kunnen goed klagen, maar zelf met constructieve oplossingen komen hoe het WEL beter kan ho maar!!!

Marco
15-01-2002, 15:10
Je actie is nobel heer Balje. Maar met alle respect.

Men blijft gewoon doorkopen bij de V&D en Free. Als ik naar de grote steden ga, zoals Amsterdam, Haarlem, Alkmaar en Utrecht dan is het altijd druk in die zaken. Oke V&D heeft meer dan DVD's, maar die worden gewoon verkocht.

Wat betreft de Free. Ik kan niet meer de Free over een kam scheren met het te duur voor DVD's logo. Omdat je toch genoeg aanbieden hebt bij de Free, zoals Columbia Tristar en Universal DVD's die voor €15,99 over de toonbank gaan. Daartegen heb ik zowel de Coca Cola pas als de FRS DVD pas dus iig heb 10% korting. Kijk ik weet nu ook dat de Mediamarkt ook niet altijd goedkoop is. Dus ik heb geen kwaad meer over de Free. Ik kom regelmatig daar om te kijken en wie weet ziet men wel wat leuks. Daartegenover zijn er genoeg andere winkels waar je wat goedkopere spul kan krijgen, Blokker, Intertoys dat soort zaken. En de web niet te vergeten.

Cenobite
15-01-2002, 19:35
Koop je DVD's in het buitenland... :D:D

Ik koop nog maar heel af en toe een DVD in NL , het meeste komt via internet. Ik reken mijn creditcard al tot primaire levensbehoefte... :D :D

www.play.com R1 / R2
www.ezydvd.com.au R4 / R2
www.cdnow.com R1


Regio Free DVD Players rule :D :D

starbuck
15-01-2002, 19:44
Zie ook geen heil in deze actie, in principe mag een winkel met deze artikelen elke prijs vragen die ze maar willen, zolang er geen afspraken zijn met andere ketens. Dit laatste zou kunnen maar acht ik toch niet waarschijnlijk.

Edwin vd Zwaard
15-01-2002, 19:47
wat cenobite zegt.. gewoon in het buitenland kopen dus.. ben je van alle aso prijzen af :D

Marco
15-01-2002, 22:42
Ik reken mijn creditcard al tot primaire levensbehoefte... :D :D
Visa, Mastercard en al die CC'tjes...can't live without it :)
Ook handig als je op vakantie gaat naar het buitenland. Je kan nog niet overal met € betalen hé ;)

Glenn Smits
15-01-2002, 22:47
het is misschien een rare vraag maar wat moet je nou met andere regio dvd's als 2? de voorkant van de dvd kan heel anders zijn en de achterkant in het engels of weet ik veel welke taal, dat zijn toch nadelen waardoor je een dvd gelijk niet meer koopt, of ben ik nou gek?
(maak geen quote met "ja je bent gek en dan een lachmondje")

Marco
15-01-2002, 22:54
het is misschien een rare vraag maar wat moet je nou met andere regio dvd's als 2?
HUH? I'm missing the big picture here. Wat bedoel je eigenlijk?

Edwin vd Zwaard
16-01-2002, 08:33
het is misschien een rare vraag maar wat moet je nou met andere regio dvd's als 2? de voorkant van de dvd kan heel anders zijn en de achterkant in het engels of weet ik veel welke taal, dat zijn toch nadelen waardoor je een dvd gelijk niet meer koopt, of ben ik nou gek?
(maak geen quote met "ja je bent gek en dan een lachmondje")

Is dit een serieuze vraag ?? Wat bedoel je precies met "wat ik moet met andere regio's dan R2".. Bedoel je:

a) Wat ik doe met de bakken geld die ik overhou omdat R1 en R4 stukken goedkoper zijn

b) Wat ik doe met het feit dat er een stuk meer vrije tijd verloren gaat omdat er vaak tig meer extra's bij zitten

c) Wat ik doe als ik merk dat regelmatig qua kwaliteit de R2 niet kan tippen aan de R1..

En eerlijk gezegd spreek ik zodanig engels, dat een engelse achterkant, een ander plaatje op de voorkant, en de afwezigheid van NL ondertitels mij verdacht weinig interesseren.. Als ik het echt niet kan verstaan (denk aan Snatch) dan zet ik de Engelse ondertiteling wel aan...
:D:D:D

starbuck
16-01-2002, 22:01
het is misschien een rare vraag maar wat moet je nou met andere regio dvd's als 2? de voorkant van de dvd kan heel anders zijn en de achterkant in het engels of weet ik veel welke taal, dat zijn toch nadelen waardoor je een dvd gelijk niet meer koopt, of ben ik nou gek?
(maak geen quote met "ja je bent gek en dan een lachmondje")

is niet zo heel raar;) Ikzelf koop alleen regio 2 en wel hierom: Mijn lieftallige vrouw houd ook erg van films maar wil wel graag ondertitels, dus wat doe je dan:)

Uitzondering zijn een paar disney classics ( snowwhite en Emperors new groove) Deze u.k. uitgaves zijn danwel regio 2 maar niet ondertiteld. Maar de dvd's zijn dusdanig beter uitgevoerd dan de nederlandse versie dat ik de verleiding niet kon weerstaan.

Glenn Smits
17-01-2002, 11:31
Is dit een serieuze vraag ?? Wat bedoel je precies met "wat ik moet met andere regio's dan R2".. Bedoel je:

a) Wat ik doe met de bakken geld die ik overhou omdat R1 en R4 stukken goedkoper zijn

b) Wat ik doe met het feit dat er een stuk meer vrije tijd verloren gaat omdat er vaak tig meer extra's bij zitten

c) Wat ik doe als ik merk dat regelmatig qua kwaliteit de R2 niet kan tippen aan de R1..

En eerlijk gezegd spreek ik zodanig engels, dat een engelse achterkant, een ander plaatje op de voorkant, en de afwezigheid van NL ondertitels mij verdacht weinig interesseren.. Als ik het echt niet kan verstaan (denk aan Snatch) dan zet ik de Engelse ondertiteling wel aan...
:D:D:D
a) bakken met geld hoef ik niet over te houden als ik regio 2 ervoor heb, bovendien zijn het niet echt bakken te noemen.

b) bij mij is het niet zo erg dat m'n kijkplezier van de extra's moet afhangen. Die extra's neem ik altijd wel als het kan maar eigenlijk kijk ik ze nooit, het is meer iets voor later denk ik altijd.

c) waarom kan een r2 niet aan een r1 tippen? ik heb 35 regio 2 dvd's en van allen is de kwaliteit goed dus daar zal het niet aan liggen. Het kan ook zijn dat ik makkelijk ben hoor en dat de kwaliteit in mijn ogen altijd goed is, maar ik heb altijd scherp beeld dus vandaar. Ik geef ook toe dat ik van de 35 dvd's weinig goedkoops erbij heb zoals die best buy serie. m'n goedkoopsten 2 zijn when trumpets fade en flodder 3 voor f20,- (beiden geen extra's) maar die bestaan volgens mij ook niet met extra's en bovendien wel een goed beeld.

Ergens vind ik het slordig staan als ik allemaal r2 heb en dan staat er opeens zo 1tje tussen met zo'n stomme Engelse achterkant en een verkeerd plaatje, je leeft toch in Nederland, die dvd's passen zich maar aan :D
Stel je hebt van Gladiator 2 voorkanten. Iedereen kent dat plaatje dat ie zo staat met dat zwaard in die arena, althans die staat op mijn voorkant en op die van vele anderen, als je dan een andere voorkant hebt dan voel je toch op de een of andere manier dat je niet een goeie dvd heb, althans zo gaat dat bij mij.
Dit was het, geef vooral je mening, we leven in een vrij land :D

Edwin vd Zwaard
17-01-2002, 11:48
Hmm... Je betaald dus meer, omdat je graag een hollands hoesje wil.. Je geeft niet om extra's op een dvd... En verschillen tussen r1 en r2 zijn er volgens jou niet...

nou, mijn commentaar:D:

- ik hou liever geld in mijn zak, dan dat ik 10 euro meer uitgeef en een nl hoesje heb..
- extra's kijk ik wel, en vind ik een extra motivatie om een dvd aan te schaffen.
- verschillen zijn er wel degelijk.. denk maar aan de schamele "Life of Brian" om maar een voorbeeld te noemen... En dan heb ik het nog niet eens over de bakken met dvd's die hier niet eens uitkomen !!

Maar dan nog even over "het scheelt niet zo veel".. Je had het toch over de Gladiator, die hier in nl minimaal nog €37 kost in de winkel..

Regio 4 kostte hij bij ezydvd in de actieweken 25 AU$.. wat gelijk staat aan €13,70... gewoon de 2disc versie... Waar ook NL ondertiteling bij zit..

MAW voor dat nederlandse hoesje van jou, kon je er zowat 3 kopen.. :D:D:D

Camille
19-01-2002, 20:02
Ik heb geen creditcard, :mad: :( dus bestel ik alles maar via bol.com ook wel redelijke prijzen hoor.

Glenn Smits
19-01-2002, 20:12
Hmm... Je betaald dus meer, omdat je graag een hollands hoesje wil.. Je geeft niet om extra's op een dvd... En verschillen tussen r1 en r2 zijn er volgens jou niet...

nou, mijn commentaar:D:

- ik hou liever geld in mijn zak, dan dat ik 10 euro meer uitgeef en een nl hoesje heb..
- extra's kijk ik wel, en vind ik een extra motivatie om een dvd aan te schaffen.
- verschillen zijn er wel degelijk.. denk maar aan de schamele "Life of Brian" om maar een voorbeeld te noemen... En dan heb ik het nog niet eens over de bakken met dvd's die hier niet eens uitkomen !!

Maar dan nog even over "het scheelt niet zo veel".. Je had het toch over de Gladiator, die hier in nl minimaal nog €37 kost in de winkel..

Regio 4 kostte hij bij ezydvd in de actieweken 25 AU$.. wat gelijk staat aan €13,70... gewoon de 2disc versie... Waar ook NL ondertiteling bij zit..

MAW voor dat nederlandse hoesje van jou, kon je er zowat 3 kopen.. :D:D:D
Gladiator is al een jaar uit ofzo, langer zelfs en daar keek je niet naar de prijs vanwege het feit dat het een must have was. op zulke dvd's maakt 10 euro niet uit, bovendien haal je die 10 euro altijd op dvd's die alweer ouder zijn. (meestal)
Extra's zijn inderdaad een extra motivatie om dvd's te kopen dat vindt ik ook maar om nou een dvd speciaal voor die extra's te kopen gaat erg ver bovendien is de film zelf het belangrijkst.
Life of Brian ken ik niet geen probleem dus.
Bakken met dvd's die niet hier uitkomen zijn schijnbaar niet boeiend voor ons of onbekend. als ik een dvd niet ken dan is er ook niet een drang om te weten wat het is, jammer dan.
nog even Gladiator, die is alweer jaar oud, gek heh dat ze dan gaan afprijzen, ik had uhm een jaar geleden al dus ik heb al een hele tijd kijkplezier gehad, dan dat liever. :D :D :D

M Balje
28-01-2002, 22:30
Ik weet niet of het komt door julie reactie's maar de Consumentenbond gaat een onderzoek instellen,naar aanleiding van de prijs stijgingingen door de euro bij oa de Frs shop (die kwam in beeld)
Dit zijden ze bij het Rtl4 en Sbs6 nieuws.

ToolkiT
29-01-2002, 05:18
Gladiator is al een jaar uit ofzo, langer zelfs en daar keek je niet naar de prijs vanwege het feit dat het een must have was. op zulke dvd's maakt 10 euro niet uit, bovendien haal je die 10 euro altijd op dvd's die alweer ouder zijn. (meestal)
Extra's zijn inderdaad een extra motivatie om dvd's te kopen dat vindt ik ook maar om nou een dvd speciaal voor die extra's te kopen gaat erg ver bovendien is de film zelf het belangrijkst.
Life of Brian ken ik niet geen probleem dus.
Bakken met dvd's die niet hier uitkomen zijn schijnbaar niet boeiend voor ons of onbekend. als ik een dvd niet ken dan is er ook niet een drang om te weten wat het is, jammer dan.
nog even Gladiator, die is alweer jaar oud, gek heh dat ze dan gaan afprijzen, ik had uhm een jaar geleden al dus ik heb al een hele tijd kijkplezier gehad, dan dat liever. :D :D :D
Als gladiator al zo oud is dat ie in de aanbieding kan, waarom gebeurt dat dan in NL niet???

een R4 kost gemiddeld AUD25-35 (ongeveer15-20 euro) wat kost een R2 tegenwoordig?

Verder hebben veel R4 vaak ook NL ondertitels...

Het enige voordeel van een R2 in de winkel kopen is dat je hem direct kan zien...

Gelukkig heb ik geen last van de R2 prijzen, maar toen ik weer eens in NL was, schok ik me rot.... zeker omdat ik een paar nederlandse DVD's wou kopen (70/80 gulden voor jiskefet???)

Het zelfde verhaal geld ook voor CD's...
Het gaat te goed met nederland en mensen betalen het, dus de FRS zou wel gek zijn om minder te vragen.. de enige oplossing is gewoon die woekerprijzen boycotten...
Maar ja je moet wel een creditcard hebben en af en toe zonder ondertitels kunnen...

Glenn Smits
29-01-2002, 19:54
Als gladiator al zo oud is dat ie in de aanbieding kan, waarom gebeurt dat dan in NL niet???

een R4 kost gemiddeld AUD25-35 (ongeveer15-20 euro) wat kost een R2 tegenwoordig?

Verder hebben veel R4 vaak ook NL ondertitels...

Het enige voordeel van een R2 in de winkel kopen is dat je hem direct kan zien...

Gelukkig heb ik geen last van de R2 prijzen, maar toen ik weer eens in NL was, schok ik me rot.... zeker omdat ik een paar nederlandse DVD's wou kopen (70/80 gulden voor jiskefet???)

Het zelfde verhaal geld ook voor CD's...
Het gaat te goed met nederland en mensen betalen het, dus de FRS zou wel gek zijn om minder te vragen.. de enige oplossing is gewoon die woekerprijzen boycotten...
Maar ja je moet wel een creditcard hebben en af en toe zonder ondertitels kunnen...
70/80 voor Jiskefet? waar heb je gekeken dan? ik zie ze overal voor 50.