PDA

Bekijk de volledige versie : 5.1 & Xbox



Ralvinski
02-10-2004, 15:49
Hallo,

ik vroeg me af of het mogelijk is je Xbox aan te sluiten op een home-cinema set. Ik heb een beetje op het internet gespeurd naar setjes, en oa deze gevonden:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Panasonic%20SC%20HT850.htm
Nou heb ik gehoord dat je een versterker nodig hebt. Klopt dit en zit deze bij een home-cinema set inbegrepen? Heb je nog meer nodig?

Dank en groet,

Ralv.

Ralvinski
02-10-2004, 17:52
On a sidenote:

ik krijg de indruk dat er een beetje een tweedeling bestaat in surround-sets. Op het internet kom ik allerlei kant-en-klare setjes tegen (dus incl. dvd-speler), maar bijv. in de consumentengids staan setjes die alleen uit 5 boxen en een woofer bestaan. Opmerkelijk genoeg zijn deze laatste een stuk duurder. Waarom is dat en wanneer zou je voor wat voor set gaan?

Herjan
02-10-2004, 18:00
Vraagje: wat versta jij onder "Home Cinema Set"? Want ik denk dat daar het antwoord voor je al vragen te vinden is.

1) Is een XBox aan te sluiten op een HT? Ja, je zou je hem zelfs als DVD-speler kunnen gebruiken.
2) Waarom zou je kiezen voor alleen een speakerset? Omdat je dan een betere DVD-speler en receiver/versterker kunt gebruiken dan een all-in-one set.

Ralvinski
02-10-2004, 18:06
wat is een HT? Op zich lijkt zo'n al-in-one geschikt voor mij maar mijn vraag wordt dan zit daar autom. een versterker bij want volgens mij heb ik die wel nodig..

JCL
02-10-2004, 18:06
Als het alleen om Xbox gaat en af en toe een DVDtje zou ik gewoon een Ligitech Z-680 kopen dan ben je meteen klaar voor een eurotje of 280.

Herjan
02-10-2004, 18:09
HT = Home Theater = Home Cinema

Sorry... Soms ga ik er van uit dat iedereen de afkortingen al kent... :oops:

Ralvinski
02-10-2004, 18:10
Als het alleen om Xbox gaat en af en toe een DVDtje zou ik gewoon een Ligitech Z-680 kopen dan ben je meteen klaar voor een eurotje of 280.

het gaat eigenlijk om veel DVD's en af en toe Xbox'en. Zal de set es checken

Ralvinski
02-10-2004, 18:20
als ik die set koop die ik in die link heb aangegeven, kan mijn Xbox daar dan op?? If so dan zijn mijn problemen verholpen denk ik..

Marushca Doncher
04-10-2004, 09:41
Je hebt in ieder geval een set nodig met een optishe uitgang. Alleen via een optishe uitgang krijg je 5.1 geluid uit je xbox.
Je hebt ook voor je xbox een zogenaamde "Advanced Scartcable" nodig om 5.1 te krijgen: een audio video kabel met een optish blok.

Harry78
05-10-2004, 19:43
Je hebt in ieder geval een set nodig met een optishe uitgang. Alleen via een optishe uitgang krijg je 5.1 geluid uit je xbox.
Je hebt ook voor je xbox een zogenaamde "Advanced Scartcable" nodig om 5.1 te krijgen: een audio video kabel met een optish blok.

Heb de hierboven beschreven set up ook eens geprobeerd. (meer omdat ik die advanced kabel toch had ivm beeldkwaliteit) Klinkt niet slecht mits de aangesloten versterker met decoder van een beetje kwaliteit is. Met andere woorden. Het digitaal geluid dat je vanaf de XBOX krijgt is goed als de (goedkope) versterker of boxjes het niet verpesten.
En inderdaad je kan hem alleen optish digitaal aansluiten. Succes

Ralvinski
11-10-2004, 14:08
ik koop waarschijnlijk deze set:
http://www.yamaha-hifi.de/index.php?lang=h&idcat1=1 (onder 'packages', AV-PACK-104)

Ten minste, ik denk dat die het is, daar lijkt ie het meest op, alleen hebben de boxen 105 watt elk volgens de verkoper. Anyway, die verkoper zei dat mij Xbox erop kon.

Hoe duur is zo'n Advanced Scartkabel?

'Verpest' deze set mijn geluid in zekere mate? Weeet iemand of ie uberhaupt goed is?

thanks!

Marushca Doncher
14-10-2004, 08:13
Hoe duur is zo'n Advanced Scartkabel?


Die van Microsoft is zo'n 30 euro.

JWCHeetebrij
14-10-2004, 08:46
Maar er zijn ook goedkopere.
Ik heb die van mijn via de MediaMarkt van een ander merk (weet het zo niet uit het hoofd).
Let er wel of dat de kabel een optische of een coaxiale (zoals die van mij) AUDIO UIT en dat de versterker een optische of een coaxiale AUDIO IN heeft.

Als je Xbox Live hebt, voeg me toe aan je vriendenlijst. Gamertag: Hobbes NL

MY00
25-10-2004, 14:39
Ik begrijp het niet helemaal.
Als je de standaard aansluitstekkers pakt kun je toch de video (geel) op de tv aansluiten en de witte en rode op een ingang van de versterker.
Hierna krijg je dan toch gewoon 5.1 of welk geluid dan ook!!

Freddy
25-10-2004, 14:43
Nee, dan krijg houd je stereo geluid. Wat je nodig hebt om 5.1 uit je xbox te krijgen zijn een Home Theater setje met een optische ingang, een optische kabel en een advanced scart cable.

Edit: kijk hier even, ik weet zeker dat je er dan uit komt http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=50039&highlight=5.1+surround Vooral de eerste post van deel 1 moet je ff doorlezen.

JCL
26-10-2004, 06:56
Ik begrijp het niet helemaal.
Als je de standaard aansluitstekkers pakt kun je toch de video (geel) op de tv aansluiten en de witte en rode op een ingang van de versterker.
Hierna krijg je dan toch gewoon 5.1 of welk geluid dan ook!!

Nee, dat is namelijk analoog (koperdraadje) en coax / optisch is digitaal (glasvezel).

A3aan
26-10-2004, 08:21
Nee, dat is namelijk analoog (koperdraadje) en coax / optisch is digitaal (glasvezel).
Even wat vieze dingen met mieren doen ....
Het onderscheid analoog <-> digitaal is juist, maar coax is niet glasvezel. Coax is digitaal over (kind of) koperdraadje.

Dus:
rode en witte tulp: analoog over koperdraadje
coax: digitaal over koperdraadje
optisch: digitaal over glasvezel

EDIT 1: 'rode en witte ' voor tulp toegevoegd; galsvezel -> glasvezel
EDIT 2: een andere galsvezel -> glasvezel (ik was wel consequent)

Herjan
26-10-2004, 08:47
kamasutra voor mieren
galsvezel, A3aan? :nono:

;)

Maarre... zelfs jouw onderscheid is niet helemaal juist. Want tulp (cinch) en coax kunnen prima samengaan. Er zijn zelfs kabels (bijv. VDH The First) die je zowel voor analoog als digitaal kunt gebruiken.

A3aan
26-10-2004, 10:03
:D
Yeah yeah, die arme mieren.

Je hebt gelijk :oops: . Mijn post geëdit. Inderdaad is digitale coax ook 'gewoon' cinch oftewel tulp, qua pluggen/kabels.

JCL
26-10-2004, 17:33
Nee, dat is namelijk analoog (koperdraadje) en coax / optisch is digitaal (glasvezel).
Even wat vieze dingen met mieren doen ....
Het onderscheid analoog <-> digitaal is juist, maar coax is niet glasvezel. Coax is digitaal over (kind of) koperdraadje.

Dus:
rode en witte tulp: analoog over koperdraadje
coax: digitaal over koperdraadje
optisch: digitaal over glasvezel

EDIT 1: 'rode en witte ' voor tulp toegevoegd; galsvezel -> glasvezel
EDIT 2: een andere galsvezel -> glasvezel (ik was wel consequent)

Hmmm, nu je het zo uitlegd is het ook wel een beetje stom dat ik daar zelf niet opkwam, aangezien optisch werkt met licht en coax juist niet :oops:

En och, ik heb Rebeca Loos ook een varken (of was het een koe?) zien bevredigen op tv... (oh soory, stimuleren) dus nu kan ik wel wat hebben :twisted: