PDA

Bekijk de volledige versie : De nachtmerrie van elke film"freak"



Feyeroen
03-10-2004, 04:16
Het zal je maar gebeuren...
Moeten leven (1dagje is al te veel) zonder onze vertrouwde televisie. Mij gebeurde het dus afgelopen nacht tijdens het kijken van Star wars: Return of the Jedi. :shock: PATS beeld sprong uit van mijn pas 3 jaar oude Philips breedbeeld tv (waar ik 6 weken lang vakantie werk toendertijd voor heb kunnen doen :evil: ) en dat was het dan! :cry:

Het rare was, op het moment dat hij uitsprong begon het indicatorlampje (powerlampje) te knipperen wat die overigens normaal alleen doet bij het omschakelen van een andere zender. En aan en uitzetten gaf ook alleen maar het knipperende "resultaat".
Weet iemand misschien wat dit kan zijn ??? Beeldbuis?? Zekering ? Zo ja, wat me dit ongeveer gaat kosten ??

Alvast bedankt

PS: het is overigens nog een ouder model (dus gewoon het 50/60hz systeem) model PW-blablabla

SPIELCOCK
03-10-2004, 06:59
Misschien dat de kosten erg meevallen (als het de beeldbuis is) de meeste fabrikanten hebben in dit soort gevallen een z.g.n. coulantie-regeling. Voor zo'n jonge TV krijg je een nieuwe beeldbuis met een flinke reductie.

mijn nachtmerrie is overigens wat een vriend van mij overkomen is.

Beamer gekocht na een paar weken kreeg hij een vlek in beeld. opgestuurd naar de reperateur kreeg hij hem na een paar weken terug lagen diverse onderdelen (o.a. de lens) los in de doos. Teruggebracht is hem nu al maanden kwijt. Brrrrrrrr je zou ze toch......

Ik heb zelf naast mijn beamer ook een Philips breedbeeld van 3 jaar oud, moet zeggen ben er zeer tevreden over. Altijd Philips-en gehad, nooit problemen

Ed Groot
03-10-2004, 07:30
Heb hetzelfde gehad met met Philips 100Hz breedbeeld.Destijds met verlengde garantie gekocht.In deze garantie is hij toen 3 keer stuk gegaan en gerepareerd,niet naar mijn tevredenheid.Heb toen een brief geschreven naar de klachtencommisie van Philips.Na enige weken kreeg ik toen gratis een nieuwe Philips 100HZ breedbeeld nieuwste model.Niet gek,want mijn gerepareerde toestel was onderhand toen wel 3 jaar oud.Ook ik heb gisteravond het laatste deel van de Star Wars Trilogy gezien(voor de 100 keer of zo) maar gelukkig bleef mijn toestel heel :lol:

:D :D :D :lol:

Ed.

Rob Eric Blank
05-10-2004, 10:22
Ik heb het gehad met mijn Philips 100 Hertz breedbeeld. 2 problemen gehad...eerst geen beeld en dat werd onder garantie opgelost en een keer dan m gehele beeld in de bovenste helft werd weergegeven. De computer die het electronen canon regelde was kappot (heerlijk die automatische standen op tv).
De eerste keer was een printplaatje kappot....kost je meteen 200 Euro (was garantie) en die computer was ook nog eens 200 euro.
Toch ben ik blij met mn Philips!

Dva
13-10-2004, 22:33
Onze philips is een matchline 16:9 palplus (echte palplus) 82cm met dolby pro logic (dolby digital moesten ze in 1997 nog uitvinden). Sinds enkele maanden zie ik bovenaan in het beeld enkele gekleurde lijnen staan (bovenste 5 cm) van links naar rechts. Is onze beeldbuis het aan het begeven en mag / moet ik beginnen uitkijken naar een ander apparaat?

A3aan
14-10-2004, 12:43
Sinds enkele maanden zie ik bovenaan in het beeld enkele gekleurde lijnen staan (bovenste 5 cm) van links naar rechts.
is waarschijnlijk de 'overscan'. Een kwestie van de v-sync instellen (weet van die tv niet of de gebruiker dat kan of een reparateur, gezien de kwaliteit van Matchline die laatste in elk geval.
Kan m.i. niet een dure 'reparatie' zijn.

Feyeroen
14-10-2004, 18:29
Ik ben weer helemaal blij sinds vandaag :lol: !
Mijn tv is weer gemaakt voor gelukkig maar €50,- plus 3 maanden garantie op de reparatie!
Ik had het ergste gevreesd (vooral een philips-breedbeeld), maar het bleek maar iets kleins te zijn wat was doorgebrandt (niet de zekering, wat precies weet ik niet meer, doet er ook niet toe)

In ieder geval ik kan vanaf vanavond weer met plezier naar dvd'tjes kijken! 8)

PS: De reparateur had mij overigens geadviseerd, niet UREN lang meer de tv achter elkaar aan te houden, anders had dat niet kunnen gebeuren...(en dat is bij mij wel vaker het geval). Ik zal de timer-functie maar eens wat vaker gaan gebruiken, nog VOORDAT ik in slaap val!

Seth__Gekko
20-10-2004, 15:13
Argg ik ken je struggle....

Mijn 6 maanden oude sony 82 cm breedbeeld is na bijna 7 weken ook terug, hebben ze er niks aan gemaakt, alleen heb ik wel in ene keer een afwijking in mijn beeld. De zwarte balken lopen helemaal rond in mijn beeld.....weer een monteur laten aanrukken mag die weer komen kijken.

Wel leuk detail ik kreeg wel een mooi leen toestel een 33 cm mono 4:3 ding...mijn 15.4 ultraxga breedbeeld scherm van mijn laptop is nog groter. 8)