PDA

Bekijk de volledige versie : Rel Strata II



Frank J.
03-10-2004, 12:22
Hey hallo allemaal. Ik vroeg me af wat een beetje een goede prijs is voor een 2de hands Rel Strata II subwoofer. Ik weet dat de leeftijd er ook in mee speelt maar ik vraag toch een beetje jullie advies.

Groetjes

Herjan
03-10-2004, 12:38
Kijk gewoon even op de 2e hands aanbiedingen van Hifi.nl en hear.nl.

Is dit trouwens niet iets voor je? http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=27519

Frank J.
03-10-2004, 12:58
hey bedankt maar ik vroeg me af wat een gangbare prijs is voor een 2de hands strata II 8) (wat jullie dus denken +/-)

JCL
03-10-2004, 15:08
hey bedankt maar ik vroeg me af wat een gangbare prijs is voor een 2de hands strata II 8) (wat jullie dus denken +/-)

Nieuws was hij 2000 gulden, 900 euro, ik denk dat je nu wel rond de 350 - 500 zit. Dat is iig wat ikwel een goede prijs zou vinden. Mijn broer heeft er 1, is een geweldige machine!

Frank J.
03-10-2004, 15:45
merci merci
ik ga meteen ff bellen of ik m kan komen luisteren (bij de betreffende verkoper) en als het meezit neem ik m meteen mee. :D
TBC!

ok dinsdag een afspraak om te luisteren en kan m meteen ook mee naar huis nemen als ie bevalt :lol: nog tips waar ik op moet letten?

Raymond187
04-10-2004, 13:43
ja een kleine tip

de knop waarmee je de freq. afstelt moe je ff aan draaien als hij speelt en komt voor als die weinig gebruikt word tdat er vee lstof tussen komt en dat hij dan gaat ruizen als je eraan draait.
Dus als dat zo is moeten ze het ff schoonmaken.

ALs je een kleine kamer heb dat zl je strata je VEEL plezier bezorgen :D

JCL
04-10-2004, 15:59
ja een kleine tip

de knop waarmee je de freq. afstelt moe je ff aan draaien als hij speelt en komt voor als die weinig gebruikt word tdat er vee lstof tussen komt en dat hij dan gaat ruizen als je eraan draait.
Dus als dat zo is moeten ze het ff schoonmaken.

ALs je een kleine kamer heb dat zl je strata je VEEL plezier bezorgen :D

Bij ons thuis staat hij is een redelijk grote kamer 15M2 oid maar ik kan je zeggen dat hij HEEL erg goed de ruimte kan vullen. Alleen jammer dat hij op hout staat te blazen.

Frank J.
04-10-2004, 21:06
mijn kamer is 5x6 met schuine wanden omhoog dus ik denk zeker wel genoeg voor de strata!
Nog 1 nachtje slapen! :lol:

Frank J.
10-10-2004, 16:11
goed ik heb m! nu nog even een vraagje over het aansluiten ervan.
Op het moment heb ik m met een subkabel aangesloten op mn low level ingang van mijn sub.

Nu heb ik een vraag over het instellen van mijn receiver.
Speakers staan op Large (anders mis ik toch wat laag en sublaag) Sub staat op YES en mode op +Main en Cr. Over staat op 100.
Cr. Over op mijn subwoofer staat op volledig, omdat de bassmanagment (zeg ik dat goed?) in mijn receiver gebeurd. Heb ik het voor nu goed aangesloten?

Wat wil ik?

1. Ik wil mijn sub met mn speakers mee laten spelen (moet via de High level input en dan 2 kabels op L en R speaker en 1 kabel daarvan op de - van 1 v.d. 2)
(XLR Kabel?) maar ik weet niet welke kabel ik nodig heb (iemand wat fotos?)
2. Tijdens films wil ik mijn .1 kanaal (LFE dus) gewoon via de subwooferuitgang van mijn receiver aansluiten op mijn low level ingan van de sub.

Hoe moet mijn receiver dan ingesteld zijn?

Fronts op Large (zelfde verhaal zoals hierboven)
Sub YES en mode op Normal.

Op de sub moet ik dan voor stereo de Cr. Over zo instellen dat het mooi en lekker klinkt voor mij.
Voor DVD's draait mijn sub ook mee in stereo (via de High level input op mijn sub en de bijbehorende voor mij nog iets wat onbekende kabel ;)) en het LFE kanaal komt apart binnen via de Low level input op mijn sub MAAR heeft mijn Cr. Over instelling op mijn sub dan effect op het LFE kanaal?

Een lap tekst en ik hoop dat iemand mij begrijpt EN me nogeens kan helpen ook ! :lol: ALVAST BEDANKT

p.s Ik heb vanalles gelezen hier en op div. fora maar ik kom erniet uit vandaar toch effe vragen hier ;)

R Klemkerk
10-10-2004, 18:42
Mee laten spelen met je speakers is meer de passieve manier van aansluiten ..... Dat kan ik uit jouw verhaal opmaken.

Correct me if I am wrong!