PDA

Bekijk de volledige versie : Columbia: Final Fantasy 19 februari op DVD



Eric van Ballegoie
16-01-2002, 10:03
Columbia: Final Fantasy 19 februari op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=234)

Richard Hogaarts
16-01-2002, 10:43
Zeer leuke film. Ze hebben een goeie poging gewaagd om iets groots op het witte doek te zetten alleen jammer dat het niet aangeslagen is. Daardoor geen deel 2 :(.

Verhaal mag misschien een beetje vaag zijn maar de animatie is geweldig.

Deze zal ook zeker niet ontbreken in mijn collectie.

Ge611
16-01-2002, 11:12
Voor welke regio is deze release??

Jeroen Driessen
16-01-2002, 12:00
Voor welke regio is deze release??
Regio 2 uiteraard. Op DVD.nl worden alleen nederlandse releases besproken/aangekondigd. (op het forum kunnen ook andere regio's besproken worden)

Qua animatie is deze film inderdaad erg goed (ik heb hem R4 die ook op R2 spelers loopt), maar kan me voorstellen dat ie niet is aangeslagen bij het grote publiek. Qua DVD release staat hij daarentegen als een huis!

jwtje
16-01-2002, 13:00
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! eindelijk...!:D :D

Remco Out
16-01-2002, 13:59
Ik denk niet dat ik deze aan mijn collectie toevoeg. Heb een aantal keer de trailer gezien en ik moet zeggen erg mooi gemaakt, maar het verhaal spreekt me niet echt aan. Zal hem wel een keertje huren en dan zie ik wel of het waard is hem aan te schaffen.

MNI
17-01-2002, 10:03
Deze film is zeker net zo strak als bv toystory?

Lijkt me qua grafisch een schitterde film

Bram _Cerberus_ Kocken
20-01-2002, 21:24
Deze film is zeker net zo strak als bv toystory?

Lijkt me qua grafisch een schitterde film

Een van jullie ooit de games van Final Fantasy gespeeld??? Dan moeten jullie toch weten dat de grafische kwaliteit toch toppie is!!
Dus MNI... laat dat 'lijkt' maar weg :p :D

Richard Hogaarts
20-01-2002, 21:30
Ik heb Final Fantasy 7 en 8 gespeeld op de pc.

De filmpjes waren schitterend, maar de graphics in het spel zelf waren stukken minder. Zag er het zelfde uit als op de Playstation. Dat was jammer.

De verhalen van beide games (in het algemeen voor alle games) is wel goed.

Bram _Cerberus_ Kocken
20-01-2002, 21:41
Ik heb Final Fantasy 7 en 8 gespeeld op de pc.

De filmpjes waren schitterend, maar de graphics in het spel zelf waren stukken minder. Zag er het zelfde uit als op de Playstation. Dat was jammer.

De verhalen van beide games (in het algemeen voor alle games) is wel goed.

Daarom, vind ik ook...
Richard, heb jij trouwens enig idee waarom ze FF9 niet op de PC uitbrengen??? (oke, het is weer off-topic, sorry moderators, maar zou het wel willen weten :p)

Nathan Strik
20-01-2002, 22:33
De PC-conversies waren ook niet zo denderend gedaan... de muziek was vele malen slechter van kwaliteit dan de PlayStation versie en de grafische pluspunten van een 3d-kaart maakten dat inderdaad niet goed...
Ik speel ze ook veel liever op de Playstation (op de PS-2 is de grafische kwaliteit ook nog iets beter) en wacht natuurlijk met smart op deel 10.

Bram _Cerberus_ Kocken
21-01-2002, 15:24
Ik speel ze ook veel liever op de Playstation (op de PS-2 is de grafische kwaliteit ook nog iets beter) en wacht natuurlijk met smart op deel 10.
Hieruit maak ik op da je een PS2 hebt?



De PC-conversies waren ook niet zo denderend gedaan... de muziek was vele malen slechter van kwaliteit dan de PlayStation versie en de grafische pluspunten van een 3d-kaart maakten dat inderdaad niet goed...
Ik vond mijn versie van FF8 op de PC toch wel scherper als op de PSX, doordat je nu veel meer instellingen had (8/16 bit text, hi res, enz)

Ik wacht nog op FF9, die heb ik besteld voor PSX en ga em met emulator spelen op de PC.
FF 10 lijkt me ook erug tof

Nathan Strik
21-01-2002, 17:25
Hieruit maak ik op da je een PS2 hebt? Dat heb je helemaal goed.


Ik vond mijn versie van FF8 op de PC toch wel scherper als op de PSX, doordat je nu veel meer instellingen had (8/16 bit text, hi res, enz) Klopt. Zeker de 3-d battle scènes zijn op een PC wat scherper en helderder. Jammer dat de achtegronden tijdens het spel op lage-resolutie zijn gehouden, ze hadden ze voor de PC-versie best op een betere kwaliteit kunnen renderen.
Maar goed. Met een PS-2 kun je in het menu een aantal filters instellen waardoor onder andere de textures mooier worden enzo, dus ze zien er op de PS-2 al stukken beter uit dan op de PSX.
Ik wist niet dat die Final Fantasy 8 en 9 het doen op een emulator... ik dacht dat deze beveiligd waren... maar goed, is wel mooi als ze het doen natuurlijk.
En FF9 is ook heerlijk nostalgisch omdat hij wat meer lijkt op de oude FF spellen op de SNES... ah, those were the days....

Bram _Cerberus_ Kocken
21-01-2002, 19:01
En FF9 is ook heerlijk nostalgisch omdat hij wat meer lijkt op de oude FF spellen op de SNES... ah, those were the days....

Sure is!! I rember those days, coz I downloaded those games + SNES-emulator... klaar!! GAMEN maar, daar ben je toch echt superlang meebezig om die ff uit te spelen! Maar het is een heel eind gelukt!

mjlfadriaans
25-01-2002, 00:22
Ik denk niet dat ik deze aan mijn collectie toevoeg. Heb een aantal keer de trailer gezien en ik moet zeggen erg mooi gemaakt, maar het verhaal spreekt me niet echt aan. Zal hem wel een keertje huren en dan zie ik wel of het waard is hem aan te schaffen.


Ik merk dat ik weer als een van de weinigen het verhaal nu juist weer wel goed vind .... graphics zeker ook wel, hoewel ik alleen nog de VCD-gezien heb. Erg strakke film dus. De games vond ik minder, niet mijn gametype denk ik.

Nathan Strik
25-01-2002, 00:26
Ik merk dat ik weer als een van de weinigen het verhaal nu juist weer wel goed vind .... Ja, inderdaad, ikzelf vond het verhaal (als je door de standaard sci-fi clichés heen kijkt) zelfs erg origineel met die Gaia theorie enzo. Iets wat in een aantal van de FF spellen ook een prominente rol inneemt. Zeker een erg originele en IMHO een erg mooie manier om tegen het leven aan te kijken... tien plus voor de film hoor!!!

Chopper_Rob
01-02-2002, 15:05
Eindelijk hij komt eraan.....

Toen ik in de bios zat heb ik de hele film met een open bek naar het doek zitten kwijlen......

Geweldig verhaal, graphics en geluid. :D


Deze komt zeker bij de collectie, mede door de vele extra's :D