PDA

Bekijk de volledige versie : Lord of the Rings Director's Cut



Bas van Dijk
16-01-2002, 11:39
Vandaag gezien op tolkien-movies.com

LotR DVD to be 4-hour Director's Cut
Staff Reporter
DVD News: CNN's Showbiz Today reports that while New Line has NOT set an official release date for "The Lord of the Rings: FOTR" DVD yet, Peter Jackson has just said that the DVD will contain a Director's Cut running at a little over 4 hours. This is different to the responses he gave last month indicating that there would be about 40 mins of deleted scenes with the disc, but NOT as a part of the film's final print (ie. there would be no Director's Cut)

Klinkt veelbelovend!! :D

gr,

Bas

Dadaveke
16-01-2002, 11:46
Ik kan niet wachten tot ie er is.

suyver
16-01-2002, 12:06
Geweldig nieuws!

Hopelijk komt er een DVD met zowel de gewone versie als de 4 uurs versie. Jammer dat het nog zo lang duurt... Ik heb gelezen dat de release voorlopig voor augustus 2002 geplaned is.

Freek.

Jeroen Driessen
16-01-2002, 12:07
Kon ook bijna niet anders, want iedereen verwachtte het al. Hopelijk wel gewoon volledig onderdeel van de film, dus niet dat je ziét dat deze stukken ertussen geplakt zijn....seamless branching dus.

mark t
16-01-2002, 12:08
Dus toch een complete versie? Het leven is mooi...

Jeroen Driessen
16-01-2002, 12:14
Hopelijk komt er een DVD met zowel de gewone versie als de 4 uurs versie.
Waarom de gewone kijken als je een veel betere (diepgaandere, beter uitgewerkte verhaallijnen) kunt kijken:confused:

De enige reden voor 3 uur was omdat de filmmaatschappij niet langer wilde ivm commerciele belangen. Niet zoals PJ het bedoeld heeft dus.

Cenobite
16-01-2002, 13:00
Geweldig nieuws :D ( er gingen al veel geruchten rond ) , zou best wel eens de best verkopende DVD aller tijden kunnen worden. Go New Line Cinema !!! :D :D

Eens kijken wat de Harry Potter DVD in Mei 2002 gaat doen :D

Richard Hogaarts
16-01-2002, 13:08
A dream came true :)

Dit zou echt geweldig zijn, nu nog een datum die ons ook ligt en niet in augustus ofzo..

Bas van Dijk
16-01-2002, 13:33
A dream came true :)

Dit zou echt geweldig zijn, nu nog een datum die ons ook ligt en niet in augustus ofzo..

Ja, of deel II The Two Towers in juni in de bios!!

gr,

Bas

Ali baba
16-01-2002, 13:41
Hopelijk wordt de R2-release ook zo, want anders zijn we weer mooi anaal genomen.

Luther Hartog
16-01-2002, 13:45
Hopelijk wordt de R2-release ook zo, want anders zijn we weer mooi anaal genomen. Ik denk het wel, de film werd ook over de hele wereld op dezelfde datum gereleased en er hebben gewoon teveel partijen belangen bij de release van deze DVD, dus zullen ze deze overal uitbrengen, denk ik

Jan ValeK
16-01-2002, 13:51
Dit is echt goed nieuws !!
nu idd nog een release datum voor de zomer
en ik ben volmaakt gelukkig :)

mark t
16-01-2002, 13:57
Hopelijk wordt de R2-release ook zo, want anders zijn we weer mooi anaal genomen.

Zouden ze het nog wel anders durven met deze film?

Jeroen Driessen
16-01-2002, 14:10
Het zou toch een 2 of 3 disc set worden :confused:...2 discs voor de film en een hele disc voor extra's. Als je 2 jaar filmt moet je toch meer dan genoeg materiaal hebben voor een prachtige making of :rolleyes: .............

Remco Out
16-01-2002, 14:17
Wat een geweldig nieuws toch, ja deze komt zeker in mijn collectie en omdat ik denk dat dat bij vele het geval is zal ik een maandje voor de release maar alvast de dvd bestellen, anders ben ik te laat, want hij zal wel de winkels uitvliegen. Ik heb het geld al opzij gelegd. :D

Ali baba
16-01-2002, 14:19
Het zou toch een 2 of 3 disc set worden
Ja, ja, ja, ja, jaaaaaaaaahhh (klaargekomen)

Jeroen Driessen
16-01-2002, 14:23
en omdat ik denk dat dat bij vele het geval is zal ik een maandje voor de release maar alvast de dvd bestellen, anders ben ik te laat, want hij zal wel de winkels uitvliegen.
Zou ik niet doen, want misschien houdt de winkel/webwinkel waar jij hem besteld wel gewoon rekening met de officiele release datum.....dan ligt ie al overal volop in de winkels en moet jij nog wachten :cool:
Weet namelijk wel zeker dat deze overal volop te krijgen zal zijn. Kijk anders eerst hoe dit bij Harry Potter gaat, want da's wel vergelijkbaar.

Remco Out
16-01-2002, 14:27
Daar heb je helemaal gelijk, er zijn zat winkels die de dvd al voor de releasedatum in de schappen hebben zitten, net als op dit moment Tomb Raider, hoort ook eigenlijk pas vrijdag uit te komen, maar is al overal te koop. Dus ik ben het helemaal met je eens, ik reserveer hem niet.

Jeroen Driessen
16-01-2002, 14:47
net als op dit moment Tomb Raider, hoort ook eigenlijk pas vrijdag uit te komen, maar is al overal te koop
Pcies!! Staat er overal in de krant: Nog 2 dagen...!!! :D en dan heb jij 'm al 10 keer gezien.
En als de geruchten komen dat ie maar beperkt verkrijgbaar is dan geloof ik die ook nie meer.

Hoop ik alleen dat er maar 1 versie komt en niet de 4 uurs versie een maand later ofzo :(

mark t
16-01-2002, 15:03
En als de geruchten komen dat ie maar beperkt verkrijgbaar is dan geloof ik die ook nie meer.


Dit zei men destijds ook van Phantom Menace. Zou het een verkooptruc zijn om een dvd zo snel mogelijk in de 'hitlijsten' te krijgen?

Remco Out
16-01-2002, 15:42
Je kan ook gewoon navraag doen bij de FRS of Ear & Eye endergelijke, ze zullen je heus wel vertellen hoeveel ze er besteld hebben en dan weet je wel of hij beperkt verkrijgbaar is of niet, maar ik geloof het ook niet, anders zou het wel heel dom zijn, want je weet dat de dvd geliefd is en anders verliezen ze een hoop inkomsten, dus ik denk dat het gewoon flauwekul is.

Jeroen Driessen
16-01-2002, 15:42
Daarom zette ik het er ook in ja.....maar of dit nu zo goed werkt?? Zijn er officiele verkoopcijfers ergens te bekijken per DVD?

Jeroen Driessen
16-01-2002, 15:50
En voor de liefhebbers (en om niet weer een nieuwe LOTR tread te openen...) hier een linkje waarin screenshots te vinden zijn van de te verschijnen LOTR game: PlaystationRepublic.nl (http://www.playstationrepublic.nl/headlines.php3?id=1287)

Mijn mening is dat de XBox game (gebaseerd op het boek, want EA maakt een aparte game van de film) er wat kinderachtig uitziet. Laten we hopen dat EA er een volwasennere versie van maakt...

Remco Out
17-01-2002, 11:49
Daarom zette ik het er ook in ja.....maar of dit nu zo goed werkt?? Zijn er officiele verkoopcijfers ergens te bekijken per DVD? Dat zou ik niet weten, maar misschien dat iemand van de crew daar op de hoogte van is. Ik zou het in ieder geval niet weten, maar ik maak me er niet zo druk om. Ik krijg de dvd toch wel op tijd. :D

Danny Schouten
17-01-2002, 11:56
Ik dacht dat de gewone bioscoop versie al lang was en nu willen ze nog een langere versie op dvd uitbrengen.
Zal mij gaan benieuwen hoe lang de uiteindelijke trilogie gaat duren.
Volgens dit schema; 9 uur in de bios en 12 uur op dvd!
:eek: :eek: :eek:

Jeroen Driessen
17-01-2002, 13:35
Laten we het hopen!!! En dan een box die dudanig gemonteerd is dat de hele trilogie als een vloeiende film loopt...die niet een soort van einde als nu deel 1.

(Nu hoop ik alleen niet dat we elkaar hier allemaal gek lopen maken met allerlei speculaties en dat er straks niks van terecht komt. Wat dat betreft is internet vaak één grote geruchtenmachine. Enige voordeel is dat de makers dit zelf ook lezen en dus veel makkelijker aan de wensen van de klant kunnen voldoen...en hopelijk dan ook willen :cool: )

Dave
17-01-2002, 13:44
Can't W88... :D :D :D :D :D

suyver
17-01-2002, 16:02
Waarom de gewone kijken als je een veel betere (diepgaandere, beter uitgewerkte verhaallijnen) kunt kijken:confused:

De enige reden voor 3 uur was omdat de filmmaatschappij niet langer wilde ivm commerciele belangen. Niet zoals PJ het bedoeld heeft dus.

Ja, dat is inderdaad zo. Maar ik wil ook de gewone versie kunnen zien. Dan kan je die twee versies met elkaar vergelijken. Anders weet je niet meer wat je miste... (ik = raar :) )

Ik heb dat ook met Star Wars I. Daar zijn twee scene's aan de dvd toegevoegd, die niet in de bioscoop te zien waren. Ik weet nu al nauwelijks meer welke dat zijn. Over een paar jaar denk ik dat het altijd al zo was. Het heeft ook iets te maken met het ontstaan van de film... Daarom vind ik wat ze met T2 (r.1 versie) hebben gedaan ook zo fijn. Ik kijk bijna altijd de lange versie, maar nu kan ik tenminste zien wat ik al die tijd heb moeten missen.

Ben ik de enige die dit soort rare ideen heeft ? :confused:

Doei!
Freek.

Jeroen Driessen
17-01-2002, 17:45
Op zo'n manier als T2 is perfect natuurlijk, maar ik zie het nut niet van 2 verschillende DVD's, korte en lange versie.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik echt niet de korte versie zou gaan kijken, want die is namelijk niét zoals de director bedoeld heeft...maar zoals de filmmaatschappij bedoeld heeft. Best leuk om te weten wat er dan uit gelaten is, maar dat kijk ik dan liever in een documantaire, of director's commentary.

Jeroen Driessen
18-01-2002, 12:51
Was net een interview aan het lezen met Peter Jackson uit '98. Hierin staat het volgende (wat mooi aansluit bij deze post):
One idea I've got (if the trilogy is successful) would be to gather the cast together again and shoot another couple of hours worth of scenes to flesh out The Lord of the Rings as a more complete "Special Edition". In other words, we would write and shoot the Tom Bombadil stuff, or scenes involving Gandalf and Aragorn hunting Gollum, and his capture by Orcs ... and any number of other bits of business that we can't fit into the 6 hour version. That would be a really cool way of creating a "sequel" - expanding the existing The Lord of the Rings from 6 to 8 or 9 hours! It would be the first time that has ever been done (except for CE3K perhaps).

Let op dat de 6-uurs versie het eerdere idee van 2 films was, ipv de 3 die er nu komen. Maar dit zou inderdaad erg uniek zijn, na de film de cast nogmaals bij elkaar halen om nog extra scenes op te nemen. Dit kan de geruchten van een box na de trilogie ook verklaren. Betekent dus na de DC nog een Extented version ofzo :cool:

Het volledige interview is overigens hier (http://www.aint-it-cool-news.com/lordoftherings2.html) te lezen. En nog een eerder interview hier (http://www.aint-it-cool-news.com/lordoftherings.html). Deze zijn best interessant om te lezen, je ziet namelijk welke ideeen er toen waren. Die kunnen we nu vergelijken met het daadwerkelijke resultaat. Tevens staan er wat verwijzingen in naar eventuele mogelijkheden voor de Laserdisc (DVD dus, maar dit interview was 3 jaar geleden...)

mark t
18-01-2002, 13:21
Was net een interview aan het lezen met Peter Jackson uit '98. Hierin staat het volgende (wat mooi aansluit bij deze post):
One idea I've got (if the trilogy is successful) would be to gather the cast together again and shoot another couple of hours worth of scenes to flesh out The Lord of the Rings as a more complete "Special Edition". In other words, we would write and shoot the Tom Bombadil stuff, or scenes involving Gandalf and Aragorn hunting Gollum, and his capture by Orcs ... and any number of other bits of business that we can't fit into the 6 hour version. That would be a really cool way of creating a "sequel" - expanding the existing The Lord of the Rings from 6 to 8 or 9 hours! It would be the first time that has ever been done (except for CE3K perhaps).

Let op dat de 6-uurs versie het eerdere idee van 2 films was, ipv de 3 die er nu komen. Maar dit zou inderdaad erg uniek zijn, na de film de cast nogmaals bij elkaar halen om nog extra scenes op te nemen.

Ik denk niet dat dit gebeurt. In de 3 extra uren die hij heeft doordat het drie i.p.v. twee films zijn geworden kan Jackson alles kwijt wat hij erin wil. Vooral als hij per film nog eens een uurtje extra kan stoppen in een Director's Cut.
Bovendien lijkt het me onmogelijk om bijvoorbeeld een compleet nieuwe verhaallijn (Tom Bombadil) in te voeren zonder dat dit op de een of andere manier zou zijn uitgelekt.
Volgens mij is het hele verhaal in 1 keer opgenomen. Wat daarvan in de bioscoop komt en wat op DVD is een kwestie van montage.
Het lijkt me ook erg duur om achteraf nog eens een complete filmploeg op te zetten, inclusief decor's, kostuums, make-up et cetera. Met een beetje planning kan dit voorkomen worden.

ik denk dat we het moeten doen met de 11 a 12 uur van alle Director's Cuts bij elkaar.

Jeroen Driessen
18-01-2002, 13:28
Er staat ook bij dat dit een idee is van hem, mits de trilogie succesvol wordt. Succesvol lijkt ie me al, dus zover geen probleem. Als ie inderdaad erg succesvol is en dus veeel winst maakt, moet dit er toch nog wel vanaf kunnen :D
In het interview staat ook dat als de trilogie succesvol is, The Hobbit ook zeker verfilmd gaat worden. Dan moeten ze toch weer alles uit de kast trekken......

Maar het is maar iets dat ik tegenkwam en de tijd zal het leren. Ik denk alleen dat er zeker meer aan zit te komen dan de trilogie en wat dat dan zal zijn...:confused:

Jeroen Driessen
18-01-2002, 13:46
Net nog een mooie link gevonden die weer doorlinkt naar andere bronnen over deze thread, klik hier (http://filmforce.ign.com/lotr/articles/317493p1.html) voor meer info. Wellicht een site om te blijven volgen mbt de DVD release en ander nieuws over LOTR...

Luther Hartog
18-01-2002, 14:04
Goeie tip, alleen nog hopen dat ze Tom Bombadil erin stoppen

Jeroen Driessen
18-01-2002, 14:07
Misschien dus in een add-on ofzo. Van wat ik tot nu toe gezien heb is Tom Bombadil nooit opgenomen. Zag net dat de meeste extended scenes van Lothlorien zullen zijn, aangezien hier een hoop dingen gebeuren die later ook nog van belang zijn. Tevens zal het begin (vlucht naar Rivendel) uitgebreid worden.

Richard Hogaarts
18-01-2002, 14:19
Het boek is al boek van de eeuw, en als ze dit gaan doen met de dvd dan zou dat echt geweldig zijn en dan verdient de film van mij ook een stempel Trilogie van de eeuw op dvd met de meeste uitzonderlijke extra's :D

mark t
18-01-2002, 15:22
Maar het is maar iets dat ik tegenkwam en de tijd zal het leren. Ik denk alleen dat er zeker meer aan zit te komen dan de trilogie en wat dat dan zal zijn...:confused:

Er wordt in de betreffende interviews al gewezen op mogelijkheden voor prequels (niet alleen de Hobbit) en sequels. Mij lijkt het sterk dat de LOTR-trilogie overtroffen gaat worden door zulke films.

Overigens wel interessant: Peter Jackson is zeer geïnteresseerd om zijn 'visie' op het King Kong-verhaal te verfilmen. Dit wordt in de interviews ook nog eens aangehaald. Lijkt me een interessant project voor na de afronding van deze trilogie. En anders Star Wars Episodes 7, 8 en 9. Lucas schijnt daar geen trek in te hebben. Laat het dan maar aan Jackson over.

Maar goed, het begint off topic te worden.

Jeroen Driessen
18-01-2002, 15:29
Er wordt in de betreffende interviews al gewezen op mogelijkheden voor prequels (niet alleen de Hobbit) en sequels. Mij lijkt het sterk dat de LOTR-trilogie overtroffen gaat worden door zulke films.
Zegt hij zelf ook (in een van de 2 interviews), dat de Hobbit qua verhaal vrij eenvoudig is en ook minder interessant. Andere films zullen dan waarschijnlijk op de Silmarillion gebasseerd moeten gaan worden of zo. Wordt dan een boxset: The History of Middle Earth, met 20 delen van elk 4 uur :cool:

mark t
18-01-2002, 15:35
Wordt dan een boxset: The History of Middle Earth, met 20 delen van elk 4 uur :cool:

En wij arme stakkers gaan dat ook nog eens allemaal kopen:D!

Jan ValeK
18-01-2002, 23:16
Het volledige interview is overigens hier (http://www.aint-it-cool-news.com/lordoftherings2.html) te lezen. En nog een eerder interview hier (http://www.aint-it-cool-news.com/lordoftherings.html). Deze zijn best interessant om te lezen, je ziet namelijk welke ideeen er toen waren. Die kunnen we nu vergelijken met het daadwerkelijke resultaat. Tevens staan er wat verwijzingen in naar eventuele mogelijkheden voor de Laserdisc (DVD dus, maar dit interview was 3 jaar geleden...)

Errug interessante post Jeroen
Thanx Keep em coming :)