PDA

Bekijk de volledige versie : Totale (film) verrassing



john24
05-10-2004, 09:37
Welke film heb je gezien die je echt totaal verrast heeft omdat je dacht dat het totaal niet jouw soort film was.
Bij mij is dat Pauline et Paulette, een belgisch drama over een vrouw die de verzorging van haar geestelijk gehandicapte zus op zich neemt. Wat een topfilm. Ik ben altijd meer van de horror :lol:

Roadster
05-10-2004, 09:38
Moulin Rouge, vond em eigenlijk best leuk, terwijl ik dat zeker niet verwacht had.

Traveller
05-10-2004, 10:07
Ja zuster, nee zuster.

Meestal vind ik de acteerprestaties in NL films wat minder. Bij deze film vond ik hartstikke leuk, af en toe wel overdreven geacteerd, maar bij deze film past dat. De duidelijke kleuren die aangeven dat het leven in die tijd veel schoner was, de leuke liedjes, echt genieten.

What's eating Gilbert Grape

Sinds Titanic heb ik een hekel aan Di Caprio. Niet dat ik het een slechte acteur vind, maar al die hype die om hem heen werd gecreëerd maakte dat ik hem niet meer kon uitstaan. Toen ik het verhaaltje las van de film en zag dat Leo meespeelde, verwachtte ik er niet veel van. Maar toen ik de film aan het kijken was, vond ik Leo erg goed spelen en het is 1 van mijn favoriete films geworden.

Joost v.d. Ham
05-10-2004, 10:10
Minoes, geweldig leuke film!

A3aan
05-10-2004, 10:39
Amélie (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1144)
Leek me dus absoluut ongeveer niks. Bijvoorbeeld omdat het een Franse film is.
Maar hij werd me keer op keer (van allerlei kanten onafhankelijk) aangeraden...
en deze film is wel erg super (sfeer, beeld, verhaal, vertelwijze, [spoiler:adb89efbc6]hoofdrolspeelster[/spoiler:adb89efbc6]) en ook echt verrassend. Prima.

Coen Vermeer
05-10-2004, 10:43
Amelie. Een vriend van me had deze aangeraden en de film had hoge cijfers maar hij leek me echt heel erg saai en flauw. Tjonge wat had ik me daarin vergist. Wat een geweldige film.

David L.
05-10-2004, 10:43
Avalon, ik hou namelijk niet zo van dat science fiction gedroom...maare.....damn wat een dijk van een film!! 8)

Fox Mulder
05-10-2004, 11:16
City Of God [Citade De Deus]. Ik had een docu-drama-achtige film verwacht, maar het bleek één van de meest heftige films van de afgelopen tijd te zijn.

Rob Eric Blank
05-10-2004, 11:21
Taxi, de eerste keer gekeken op Canal+. Leek me niks die Franse film, maar werd blij verrast.

Het zelfde gebeurde bij Amélie, daar werd ik echt blij verrast. Het verhaal, de mannier van filmen alls viel gewoon op zn plaats!

manon kuik
05-10-2004, 11:59
The Mummy
De eerste keer legde ik de film met kloppend hart in de speler, maar na een tijdje bleek dat het een ongeloofelijk leuke film was. The Mummy Returns is een geweldig vervolg!

lex
05-10-2004, 14:26
The Truman Show,

Ik had nog helemaal niets van de film gehoord en zag hem toen in de Sneak. erg leuk, ik heb me zeker een half uur af zitten vragen waar het in godsnaam over ging (stukjes tussendoor van kijkers enzo). begreep dus ook niet van dat ding dat in de eerste scene (lamp?) te pletter sloeg.

Ik moet zeggen dat als ik hem nu zie hij nog steeds erg leuk is maar toen was het echt een verassing.

Lex

super_judge23
05-10-2004, 15:06
Bij mij is dat in ieder geval ook the Truman show. Ik heb echt een ongelooflijke hekel aan Jim Carey :nono: ! Die vent kan niks goed doen bij mij. Sinds de Truman show ben ik zijn minder komische rollen meer gaan waarderen. Ik zal nooit een fan worden overigens.

Ik had ook niet verwacht dat ik Kill Bill zo gaaf zou vinden als dat ik hem vind. Ik hou eigenlijk niet van die overdreven vecht/ninja/whatever you name it-films. Ik heb nog nooit zo'n honger gehad naar een vervolg als bij deze film (die honger werd maar gedeeltelijk gestild :? ).

Verder wordt ik wel regelmatig blij verrast door films omdat ik ook wel eens onvoorbereid naar een film ga en er dan een uit kies die ik niet ken. Verras jezelf!

Liebaart
05-10-2004, 15:20
Savior met Dennis Quaid.

Voor 5 Euro in de graaibak gevonden en gekocht met het gedacht dat het een pulp oorlogsfilm zou zijn, die ik als hij slecht zou zijn zonder veel verlies zou kunnen doorverkopen.

Nou man. Ik ben nog steeds onder de indruk. Verwacht geen Black Hawk Down toestanden of andere typische Hollywood oorlogsfilms. In de plaats krijg je eens een film over oorlog zoals die werkelijk is.

Dit is zonder twijfel een film die ergens vanboven in mijn top vijf zit en daar lang zal blijven.

Joost v.d. Ham
05-10-2004, 15:23
nog eentje: Punch-Drunk Love, nooit van gehoord maar toch eens bekeken. In een klap een van mn favo films van de laatste jaren !

theThinWhiteDuke
05-10-2004, 15:37
Notting Hill

pieter bond
05-10-2004, 15:39
Blow

Prachtige film met Johnny Depp.Echt een aanrader

Eric van Schaik
05-10-2004, 15:40
Voor mij Rent-A-Friend

Dacht dat het bagger zou zijn, en is nu een van mijn leukste nederlands films.

Christiaan Sauer
05-10-2004, 16:28
The Dominee.
Ik heb het totaal niet op NL Producties. Maar deze moet ik eigenlijk wel heel erg hebben. en ik ga hem ook meteen kopen zogauw die op dvd verkrijgbaar is 8) Niet verwacht.

Lex v/d Moolen
05-10-2004, 17:18
Amélie (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1144)
Leek me dus absoluut ongeveer niks. Bijvoorbeeld omdat het een Franse film is.
Maar hij werd me keer op keer (van allerlei kanten onafhankelijk) aangeraden...
en deze film is wel erg super (sfeer, beeld, verhaal, vertelwijze, [spoiler:210bf2990f]hoofdrolspeelster[/spoiler:210bf2990f]) en ook echt verrassend. Prima.Ik heb precies hetzelfde ervaren. Prachtige film...

martini
05-10-2004, 17:38
Moulin Rouge. Voor de eerste keer op tv gezien,heb m gelijk besteld.

Wizz-Art
05-10-2004, 18:36
Nemesis Game

Caledonians
05-10-2004, 18:49
Requiem For A Dream

Was eerst een totaal onbekende film voor mij. Maar wat heeft die film een indruk achter gelaten zeg! :shock:

SKMbeat
05-10-2004, 18:50
Ghost World. Dacht door de titel dat het een griezelfilm zou zijn, bleek het een hele mooie film over het vervagen van de Amerikaanse traditionele cultuur in de hedendaagse wereld met zeer veel leuke droge humor (vooral die Redneck met haarmatje en kung-fu-stokjes).