PDA

Bekijk de volledige versie : Ajax - Daar hoorden zij Engelen zingen [DVD]



Eric van Ballegoie
19-07-2001, 00:01
Ajax - Daar hoorden zij Engelen zingen [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=25)

HiddeV
06-09-2002, 21:19
niet gezien en zal m ook nooit kijken

El SalvaCeppie
30-12-2002, 02:35
Ik heb em vandaag (?!) of eigenlijk gister, gezien op ned 3
Een hele mooie, ontroerende en ook herkenbare film over de ins en outs van een (grote) club zoals Ajax
Vervolgens zie ik de gemiddelde score van deze film op dvd.nl en zie daar een 4,6
Mijn inziens is dit dus echt belachelijk; als je de film niet hebt gezien en/ of omdat Ajax nu net ff niet je club is, laat dan een scoretoekenning achterwege!!!
Kom op zeg, doe niet zo kinderachtig! :( :(

Anonymous
30-12-2002, 16:26
Even voor de statestieken, maar een rotterdammer die een review maakt van een ajax film :D Het is gewoon komisch.

Dit even ter zijde.De film heb ik gezien en geeft een goed beeld
van een club achter de schermen, en of dit nu ajax is en of dat
nu je club is doet er inderdaad even niet toe, en gaat wat dieper
door op sommige emoties van voetballers en hun ervaring.Toch
wordt er ook iets teveel in mijn ogen aandacht gegeven aan het
Ajax Cape Town gebeuren.De zeg maar dochteronderneming van
Ajax in Afrika.Daardoor lijkt de film een lang durence commercieel
reclame spotje wat voor het bedrijf ajax alleen maar weer extra
centjes in het laatje is.Niettemin een grappige documentaire.

EDIT

Leuke review ! Geeft een goed beeld van wat je ongeveer van
de DVD en film kan verwachten.

Harry B.
30-12-2002, 17:25
Vervolgens zie ik de gemiddelde score van deze film op dvd.nl en zie daar een 4,6
Mijn inziens is dit dus echt belachelijk; als je de film niet hebt gezien en/ of omdat Ajax nu net ff niet je club is, laat dan een scoretoekenning achterwege!!!
Er zijn natuurlijk ook nog mensen die hem WEL gezien hebben maar hem gewoon slecht vonden, daar wel eens aan gedacht?

Lex v/d Moolen
30-12-2002, 17:32
Ik heb deze als trouwe fan in mijn collectie. Interessante blik achter de schermen. Het toont ook moed om dat allemaal te laten zien aan het publiek. Dat er in de jeugd van Ajax zo hard wordt gehandeld, wist ik wel. Maar de manier hoe er met de Afrikaanse jeugd werd omgegaan kwam toch wel met een schok. Maar blijkbaar ligt de accpetatiegrens voor die landen toch ergens anders dan wij gewend zijn. Interessante docu om te kijken, maar ik zie toch liever gewoon een potje voetbal OF een echte goeie speelfilm.

rocketjohnnie
25-04-2003, 00:28
Ik heb hem ook, om dat ik fan ben en omdat hij goedkoop was. Gunstige prijs-kwaliteit-verhouding.

:?: Alleen ik dacht dat dd2.0 betekent stereo. Dat is toch niet hetzelfde als surround me dunkt? Wie kan me dat uitleggen?

Het lijkt me mooi als ze voetbalhoogtepunten op dvd 5.1 uitbrengen (of dts) dat je die momenten mooi kan bewaren en alsof je in het stadion zit kan bekijken/luisteren. :idea: oja zoiets hebben ze al schiet me net te binnen :wink:

X
25-04-2003, 12:45
Ik heb hem ook, om dat ik fan ben en omdat hij goedkoop was. Gunstige prijs-kwaliteit-verhouding.

:?: Alleen ik dacht dat dd2.0 betekent stereo. Dat is toch niet hetzelfde als surround me dunkt? Wie kan me dat uitleggen?

Het lijkt me mooi als ze voetbalhoogtepunten op dvd 5.1 uitbrengen (of dts) dat je die momenten mooi kan bewaren en alsof je in het stadion zit kan bekijken/luisteren. :idea: oja zoiets hebben ze al schiet me net te binnen :wink:

2.0 kan ook surround zijn maar staat het meestal op de hoes vermeld als 2.0 surround of anders 2.0 stereo. In ieder geval had ik van de week een film die dus door alle speakers geluid gaf met single 2.0 aanduiding zonder aanpassing te maken. Zit een beetje vreemd in elkaar vind ik zelf.

Feyeroen
30-07-2003, 01:52
Al was het de laatste dvd op aarde. ik kijk die NOOIT van mijn hele leven, laat staan kopen :evil:


Het schijnt ook nog een lachfilm te moeten zijn stond in de kranten toen hij uitkwam! Gewoon dat het "bedrijf" @j@X flink in de zeik werd genomen :lol: Dat je ziet hoe belachelijk het daar aan toegaat!!
Da's wel lachen moet ik zeggen 8) 8)

Joost v.d. Ham
30-07-2003, 07:56
Tja. als fan heb ik hem natuurlijk ook gezien.
Vond het een alles behalve pro- Ajax film.
Kijk liever een dvd van een seizoensoverzicht :)

Gabriel B.
30-07-2003, 10:57
Lijkt me wel eens leuk om te huren. (Hoewel Ajax in Belgiƫ nu niet meteen de populairste ploeg is.)

Joost v.d. Ham
30-07-2003, 15:10
Lijkt me wel eens leuk om te huren. (Hoewel Ajax in Belgiƫ nu niet meteen de populairste ploeg is.)

niet? met 2 belgische internationals in de ploeg>...?

chimera01
30-07-2003, 15:16
Ik heb deze film gewoon op de tv gezien, en vond het een plezant filmpje waarbij AJAX niet helemaal schoon uit het verhaal kwam. Mn het stuk over afrika, foei wat fout.

Lex v/d Moolen
30-07-2003, 18:35
Tja. als fan heb ik hem natuurlijk ook gezien.
Vond het een alles behalve pro- Ajax film.
Kijk liever een dvd van een seizoensoverzicht :)Ik ook.
Hoop altijd nog dat ze wat eerdere seizoenen op DVD gaan zetten. Van jaren '93 t/m '96 ofzo. :wink:

Reinbo
30-07-2003, 22:09
Slavenhandel en kindermishandeling! Het wordt hoogtijd dat de overheid ingrijpt.

Tom L.
04-10-2003, 11:17
Al was het de laatste dvd op aarde. ik kijk die NOOIT van mijn hele leven, laat staan kopen :evil:


Het schijnt ook nog een lachfilm te moeten zijn stond in de kranten toen hij uitkwam! Gewoon dat het "bedrijf" @j@X flink in de zeik werd genomen :lol: Dat je ziet hoe belachelijk het daar aan toegaat!!
Da's wel lachen moet ik zeggen 8) 8)

Denk je dat het er bij andere clubs anders aan toe gaat? :wink:

Feyeroen
10-10-2003, 10:27
Denk je dat het er bij andere clubs anders aan toe gaat? :wink:

Nee zo gaat er bij andere niet aan toe! @j@x is gewoon een bedrijf!
@j@x op de beurs en ga zo maar door!!!

Er zijn ook nog clubs in nederland die "houden van voetbal"

Tom L.
10-10-2003, 20:01
Ja sorry dat begrijp ik niet goed. Ik praat en versta geen limburgs :oops: terwijl ik hier al mijn hele leven woon.

Rotwang
08-07-2004, 14:02
Nee zo gaat er bij andere niet aan toe! @j@x is gewoon een bedrijf!
@j@x op de beurs en ga zo maar door!!!

Nee, Feyeroen bij Feyenoord bekijken ze het niet zakelijk en dat is geen bedrijf zeker? Ben je nu echt zo bevooroordeelt?

Ik ben geen Ajax liefhebber en val eerder in de categorie Ajaxhater, maar desalniettemin een schitterende documentaire over een profclub. Het is niet relevant of het Ajax of een andere club in deze betreft, het is interessant om sowieso eens achter de schermen van een prof club te kunnen kijken. De Ajaxhater komt ook goed aan zijn trekken, want de documakers hebben de mazzel dat ze net het meest dramatische jaar van ajax hebben gefilmd. Schitterend om te zien hoe teleurstelling en drama hand in hand gaan.
[/quote]

Feyeroen
10-07-2004, 12:40
Nee zo gaat er bij andere niet aan toe! @j@x is gewoon een bedrijf!
@j@x op de beurs en ga zo maar door!!!

Nee, Feyeroen bij Feyenoord bekijken ze het niet zakelijk en dat is geen bedrijf zeker? Ben je nu echt zo bevooroordeelt?

Ik ben geen Ajax liefhebber en val eerder in de categorie Ajaxhater, maar desalniettemin een schitterende documentaire over een profclub. Het is niet relevant of het Ajax of een andere club in deze betreft, het is interessant om sowieso eens achter de schermen van een prof club te kunnen kijken. De Ajaxhater komt ook goed aan zijn trekken, want de documakers hebben de mazzel dat ze net het meest dramatische jaar van ajax hebben gefilmd. Schitterend om te zien hoe teleurstelling en drama hand in hand gaan.
[/quote]

Als je een @j@xhater bent weet ik nog wel heel veel andere films die je kunt bekijken....

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Ik noem geen namen van films, maar elke hater weet wel wat ik bedoel!!

Ron-G
10-07-2004, 13:01
A..x........wat is dat?????? getverrrrrrrrr wil hem nog niet als onderzetter in me huis :twisted:

Brrrrrr moet er niet aan denken........

chimera01
10-07-2004, 13:15
Tja erg kinderachtig allemaal. Ik vond de documentaire een ontluistende blik op de bedrijfsvoering van een voetbalclub die normaal alleen zijn goede zijde laat zien.

Toch wel ballen dat een club als Ajax dit toestaat, hoeveel clubs betrachten zo'n eerlijkheid en openheid. Hoewel ik mij kan voorstellen dat de club na het zien ervan ook wel eens heeft moeten slikken.

R_B
10-07-2004, 13:21
Tja erg kinderachtig allemaal. Ik vond de documentaire een ontluistende blik op de bedrijfsvoering van een voetbalclub die normaal alleen zijn goede zijde laat zien.

Toch wel ballen dat een club als Ajax dit toestaat, hoeveel clubs betrachten zo'n eerlijkheid en openheid. Hoewel ik mij kan voorstellen dat de club na het zien ervan ook wel eens heeft moeten slikken.

Ik vond het wel een aardige dvd, het laat de dingen zien achter de schermen..in rust in de kleedkamer...wat voor commentaar er wordt gegeven...

Maar er blijft maar 1 club:
http://www.12logo.com/nl/images/feyenoord.gif

Swanski
10-07-2004, 13:44
ach ja zo zie je maar weer welke supporters hun club moeten verheerlijken en andere clubs moeten afzeiken en welke supporters dit niet nodig hebben omdat zij weten dat er maar 1 club in NL is...

HiddeV
10-07-2004, 22:32
Maar er blijft maar 1 club:
http://www.12logo.com/nl/images/feyenoord.gif

Zo is het! :lol: vak QQ :!:

R_B
10-07-2004, 23:36
ach ja zo zie je maar weer welke supporters hun club moeten verheerlijken en andere clubs moeten afzeiken en welke supporters dit niet nodig hebben omdat zij weten dat er maar 1 club in NL is...

ik heb niemand z'n club afgezeken...

chimera01
11-07-2004, 00:25
Ik ook niet want de gemiddelde nederlandse club stelt qua voetbal geen moer meer voor.

Ik heb laatst een gedeelte van een match gezien van die mannetjes van een jaar of zeven. Die kleine kabouters haalde alle stunts uit die je in een volwassen wedstrijd ziet, schwalbes, natrappen elbogen. Dat was nog niet het ergst de vaders waren er trost op.

Ik stel voor om opnieuw arena's te bouwen om gladiatoren en leeuwen christenen, Moslims, Hindoes, etc. op te laten vreten. Maar beginnend met een hors d'oevre van fantieke voetbalsupporters.

Swanski
11-07-2004, 04:27
ach ja zo zie je maar weer welke supporters hun club moeten verheerlijken en andere clubs moeten afzeiken en welke supporters dit niet nodig hebben omdat zij weten dat er maar 1 club in NL is...

ik heb niemand z'n club afgezeken...

ik doel ook niet specifiek op jou :wink:

alleen wel weer typisch dat de Anti-AJAXsupporters hier weer zo negatief op reageren,

ik ben Ajax fan maar heb deze dvd niet in mijn collectie, dus maw kan het best zo zijn dat deze dvd helemaal niet leuk of interessant is,

maar ga nou niet zo negatief reageren op een topic die in de recensie staat, omdat het 'onderwerp' je niet aan staat, beoordeel de dvd als dvd en niet als je voorkeur voor je voetbalclub!

Feyeroen
13-07-2004, 15:49
Maar er blijft maar 1 club:
http://www.12logo.com/nl/images/feyenoord.gif

Zo is het! :lol: vak QQ :!:

< 8) Vakkie X> 8)

Iedereen zit droog behalve wijjjj!!

Swanski
13-07-2004, 16:48
lekker offtopic :!:

ik zou zeggen VERWIJDER DEZE ONZIN! :shock:

Jaap22
13-07-2004, 17:40
Ach ja, het oude Ajax - Feyenoord liedje komt weer boven met recensies over dit soort dvd's. Plant er een dvd op van Feyenoord en je krijgt dezelfde reacties van Ajax supporters en zo zal het altijd blijven.

Ik was vroeger Feyenoord supporter, maar het nationale voetbal interesseerd me nog weinig.

Dvd's over voetbal lijken me dan ook weinig interessant, of het moeten goede weergaves zijn van een WK (WK's zijn altijd bijzonder). Deze Ajax dvd lijkt me een leuke dvd voor de Ajax fan en de neutrale toeschouwer (maar ja zijn die er wel?) die erg geinteresseerd is in voetbal. En waarom zou je het niet uitbrengen als het genoeg geld oplevert? In ieder geval geen baggeruitgave met pure onzin er op.

Joost v.d. Ham
13-07-2004, 19:35
Als iedereen gewoon even de moeite neemt om de recensie (of natuurlijk de dvd) te bekijken, en niet meteen aanneemt dat dit weer een van de vele fantastische hoogtepunten (ja wij hebben er veel) dvd's is maar een interessante docu over het wel en wee in een grote voetbalclub.

Tom L.
13-07-2004, 20:25
(ja wij hebben er veel)

LOL :P