PDA

Bekijk de volledige versie : Samenstellen van HT set



Okke
05-10-2004, 21:43
Ik heb al veel posts gelezen op dit forum en zie dat er veel mensen zijn die heel veel verstand hebben van receivers e.d. Ikzelf heb er helaas weinig verstand van, maar ben wel opzoek naar een goede/leuke HT set.

Mijn budget is ongeveer 1000 euro en daarvoor zoek ik een receiver, dvd speler en speakerset. Nu weet ik dat 1000 euro niet heel veel geld om iets van top kwaliteit te kopen, maar het is in ieder geval beter dan een all in one set lijkt me en ik moet het er maar mee doen.

Wie kan me helpen om een goed setje bij elkaar te zoeken?
Qua design spreekt HK mij erg aan, maar kwaliteit staat wel voorop bij mij.

Alle tips zijn welkom....

thnx

Edgar Smit
06-10-2004, 09:20
Welkom op het forum!

lees dit even:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=27638

aardig wat tips en info.
mocht je er niet voldoende aan hebben, stel gerust je vragen.

Herjan
06-10-2004, 10:12
Even wat in elkaar geflanst:


ONKYO HTE-501 Set 499,00
(ONKYO TX-SR501E)
(ONKYO DV-SP501)
MAGNAT MOTION 1000 99,00
MAGNAT MOTION 1000 99,00
MAGNAT MOTION 220 69,00
MAGNAT MOTION 220 69,00
MAGNAT MOTION 220 69,00
------------------------------
904,00


Link naar DVD-Speler:
http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/dvsp501s.jpg
ONKYO DV-SP501 (http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/dvd_play/DV-SP501/)

Link naar Receiver:
http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txsr501es.jpg
ONKYO TX-SR501E (http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/av_rec/TX-SR501E/)

De frontspeakers:
http://www2.correct.com/images/13/b/16.jpg
De rears & center:
http://www2.correct.com/images/18/1e/8.jpg

Totale prijs hiervan is 904 euro. Houd je dus nog 96 euro over voor de luidsprekerkabels en interlinks/scart. Moet kunnen dacht ik. Je mist nu alleen nog een subwoofer, maar met deze fronts kun je wel even vooruit qua bas. Heb je de tijd om door te sparen voor een goede sub.

(Prijzen gebaseerd op www.correct.com)

Okke
06-10-2004, 10:24
Hi Edgar thnx voor je reply!

Ik had die post al gelezen en ben er zeker wijzer van geworden. Het is alleen dat zijn budget aanzienlijk lager is dan die van mij. Als je zijn budget vervangt met de mijne is het in princiepe dezelfde post :)

Kan ik voor 1000 euro een goed kwalitatief setje van bv HK of Marantz samenstellen met JBL speakers? Zoja zou je me dan misschien tips kunnen geven welke producten ik dan het best kan aanschaffen?

thnx

Herjan
06-10-2004, 10:29
Toevoeging aan mijn vorige bericht:

Linkje naar Magnat Motion 1000 op Kieskeurig.nl (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Magnat%20Motion%201000.htm)

Linkje naar Magnat Motion 220 op Kieskeurig.nl (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Magnat%20Motion%20220.htm)
(vreemde review bij die laatste: 1 dag in bezit en dan een uitspraak doen over de duurzaamheid :? )

Okke
06-10-2004, 10:36
Hi Herjan bedankt voor het lijstje!!

Zeker iets om over na te denken. Misschien zijn de boxen alleen iets te groot voor mijn kamer :) Ze zien er wel mooi uit in ieder geval.

Herjan
06-10-2004, 10:49
Je kunt natuurlijk kiezen voor 5x Motion 220. Ik ben zelf absoluut geen liefhebber van kant-en-klare 5.1 setjes, vandaar dat ik je losse speakers adviseer. En die Motion 1000 is wel meer geschikt voor iets grotere kamers, maar kan prima in een kamer van 4x4 of zo. (3x4 in lengte richting zou volgens mij ook prima kunnen).

Maar wellicht dat er meer adviezen volgen. Als er 1 schaap een HT geadviseerd heeft, volgen er meer...

Edgar Smit
06-10-2004, 11:11
Herjan's mening sluit ik me bij aan, 5.1 satteliet setjes zijn leuk, maar niet geweldig. Ik spreek uit eigen ervaring. Losse speaker is echt aan te rdaen, zelfs al is je kamer niet zo groot, mocht je verhuizen/andere kamer krijgen ben je klaar.

Voor 1000 euri kun je denk toch echt wel wat leuks aanschaffen, en de aangegeven opties van Herjan zijn beslist niet fout!

Kijk eens wat rond , ook Yamaha (ik hoor Roberto al....) levert goed spul voor een acceptabele prijs. De eerdere link die ik postte had wel iets lager budget, dus als je van die set uitgaat kun je bijvoorbeeld de speakers upgraden of juist de reciever, net wat je wilt.
suk6

Herjan
06-10-2004, 11:20
...ook Yamaha levert goed spul voor een acceptabele prijs...
IK ZAT ER OP TE WACHTEN!!! :lol:

Yamaha ken ik zelf nog steeds niet. Vind de receivers qua uiterlijk ook niet erg aantrekkelijk, maar ze komen altijd wel goed uit de tests. Bij Correct hebben ze een aantal Yamaha's voor goede prijzen. Je zou dus ook een Yamaha receiver kunnen nemen met een Denon DVD-speler of zo.

By the way: die Magnat Motion 1000 is maar 21 cm breed en 95cm hoog. Valt dus best mee.

Rob Eric Blank
06-10-2004, 11:23
Hi Edgar thnx voor je reply!

Ik had die post al gelezen en ben er zeker wijzer van geworden. Het is alleen dat zijn budget aanzienlijk lager is dan die van mij. Als je zijn budget vervangt met de mijne is het in princiepe dezelfde post :)

Kan ik voor 1000 euro een goed kwalitatief setje van bv HK of Marantz samenstellen met JBL speakers? Zoja zou je me dan misschien tips kunnen geven welke producten ik dan het best kan aanschaffen?

thnx
Ik denk dat je voor 1000 Euro geen complete HK set met fijne JBL kunt krijgen. Bij de welbekende MediaMarkt heb je wel HK set met de AVR130 Receiver en goedkope HK of JBL satteliet speakers. Ik denk dat je dan op de lange termijn een miskoop doet. Losse speakers zijn vele malen beter, maar de JBL heeft wel een redelijk satteliet systeem voor ongeveer 400 Euro.

PM
06-10-2004, 11:57
Zal ik het maar doen...? ;)

Ga eens luisteren bij de lokale hifi dealer. Daar kan je lekker luisteren naar verschillende speakers.. dat is toch de enige manier om een keuze te maken. De een vind JBL mooi, de ander Magnat, nog een ander weer een ander merk.. Dat is heel persoonlijk en het verschil is gemakkelijk te horen. (stel wel vantevoren een budget ;))

Edgar Smit
06-10-2004, 12:01
Wat heeft je voorkeur, voor 1000 euri kun je het beste een goed begin maken dat ook later/straks nog goed upgradebaar is.

Koop je nu een goede receiver met een goede DVD speler, en beknibbel iets op je speakers/kabels, kun je die weer upgraden in een later stadium.
Let wel, ik bedoel dus niet koop voor 950 reciever/DVD en voor 50 euri een speakerset van de kruidvat!!!

Maar ik denk dat je de keuze die Herjan geeft eens moet gaan beluisteren ergens zodat je een indruk hebt wat voor geluidservaring je krijgt. Lusiter dan ook eens wat andere opstellingen. Als je een goede audio zaak in de buurt hebt, kun je ook de verkoper vragen wat hij jou voor 1000 euri kan bieden en dan gaan luisteren.

Herjan
06-10-2004, 12:10
Tja, ik wil me zelf niet op de borst kloppen, maar ik zit een beetje te kijken naar de specificaties van die Onkyo apparatuur en Magnat speakers, maar ik moet zeggen: lijkt me een zeer leuke set! Ik weet niet waar je woont, maar mocht Rotterdam voor jou te bereiken zijn, dan zou ik zeker 's gaan kijken bij Correct.

BTW: Die Onkyo set is een aanbieding. Zie hier de folder (http://www2.correct.com/images/advertenties/CE_strook4_1-1-10-2004.png?PHPSESSID=2afce6a0d323d8d9bc6908f1804a030 b).

Edgar Smit
06-10-2004, 12:17
...ook Yamaha levert goed spul voor een acceptabele prijs...
IK ZAT ER OP TE WACHTEN!!! :lol:

Ik zei roberto, begin jij nou ook al :D

Okke
06-10-2004, 13:28
wow thnx voor alle reacties...!

Als ik alles zo lees dan kan ik de duurdere merken zoals Marantz, Denon en HK beter niet doen, maar beter voor Yamaha of Onkyo gaan.
Als ik voor de Onkyo ga welk merk speakers past daar het beste bij dan? Of is dat weer persoonlijk en moeilijk om te zeggen?

@ Herjan: Ik woon in de buurt van Gorinchem dus misschien ga ik van het weekend wel even naar de Correct om het een en ander te beluisteren. Die Onkyo aanbieding ziet er namelijk wel erg goed uit :)

Peter Porrio
06-10-2004, 13:37
Als ik alles zo lees dan kan ik de duurdere merken zoals Marantz, Denon en HK beter niet doen, maar beter voor Yamaha of Onkyo gaan.


Onkyo en Yamaha vallen niet onder de goedkopere merken. Denon, Harman/Kardon en Marantz maken net als Onkyo recievers in meedere prijsklasses. Bij de meeste merken gaat dit van €300 to zo'n €4000,-.

Bij Onkyo is de TX-DS494 het instapmodel, bij HK de AVR130 en Denon de 1404.
Dit even ter informatie :wink:



Als ik voor de Onkyo ga welk merk speakers past daar het beste bij dan? Of is dat weer persoonlijk en moeilijk om te zeggen?


Ik heb zelf een Onkyo gehad met JBL speakers. Deze combi klonk prima. Ook Infinity gaat goed samen met Onkyo.

Rob Eric Blank
06-10-2004, 13:48
...ook Yamaha levert goed spul voor een acceptabele prijs...
IK ZAT ER OP TE WACHTEN!!! :lol:

Ik zei roberto, begin jij nou ook al :D
haha Edgar, gaat meer mensen opvallen. Zelf vind ik Yamaha goed klinken allen de "LOOKS" zijn niet echt mijn smaak.

Edgar blijf jij Yamaha promoten, dan denk ik aan mn HK aandelen :wink:
Marantz is ook fijn spul.
Alleen voor 1000 euro een leuke HK set met JBL, dat gaat lastig worden.

Mariusz
06-10-2004, 13:56
Ik denk dat Herjan een prima suggestie heeft gedaan. Let alleen wel op het hoog, bij Onkyo-Magnat, dat kan aan de felle kant zijn. Voor films is dit een pre, voor muziek vind ik het een min. De motion serie biedt veel waar voor zijn geld, en zijn een stuk beter dan all in one 5.1 setjes. Voor het laag zou ik toch wel de Motion 1000 willen adviseren, heb je wel nodig voor een beetje realistisch filmgeluid, ook in een kleine kamer. Succes!

El-Jorge
06-10-2004, 14:23
Alleen voor 1000 euro een leuke HK set met JBL, dat gaat lastig worden.

Dat ga je wel redden denk ik (maar dan ook net) ik noem de HK AVR130 + DVD22 + JBL SCS178 ik heb de prijzen niet opgezocht, maar het zou denk ik net moeten kunnen (zo'n EUR 400 voor de AVR, EUR 200,00 DVD, EUR 400,00 speakersset, check kieskeurig). Ik ben met zo'n zelfde soort set begonnen, dat was de HK AVR2550 + DVD21 + JBL SCS178 voor EUR 860,00 :D (waarvan ik de speler en de boxen nog heb). En wat mensen ook mogen zeggen van satelliet setjes, de SCS178 is qua prijs kwaliteit echt wel goed.

Rob Eric Blank
06-10-2004, 14:31
Alleen voor 1000 euro een leuke HK set met JBL, dat gaat lastig worden.

Dat ga je wel redden denk ik (maar dan ook net) ik noem de HK AVR130 + DVD22 + JBL SCS178 ik heb de prijzen niet opgezocht, maar het zou denk ik net moeten kunnen (zo'n EUR 400 voor de AVR, EUR 200,00 DVD, EUR 400,00 speakersset, check kieskeurig). Ik ben met zo'n zelfde soort set begonnen, dat was de HK AVR2550 + DVD21 + JBL SCS178 voor EUR 860,00 :D (waarvan ik de speler en de boxen nog heb). En wat mensen ook mogen zeggen van satelliet setjes, de SCS178 is qua prijs kwaliteit echt wel goed.
Yep die SCS178 klinken erg goed voor satelietjes (zegt een vloerstaander fan!). Ook wat betreft muziek en stereo weergave klinkt het boven gemiddeld goed!

Edgar Smit
06-10-2004, 14:57
En wat mensen ook mogen zeggen van satelliet setjes, de SCS178 is qua prijs kwaliteit echt wel goed.
Sattelietjes zijn ook niet slecht, sommige zijn zelfs heel goed. Maar je moet wel in de gaten houden wat je er op gaat afspelen. Speel je veel muziek/stereo, dan komen sattelietjes meestal net iets tekort in vergelijking met reguliere speakers, waarvan het frequentiebereik gewoon wat groter is. Gebruik je je HT voornamelijk voor films, dan is er helemaal niets mis met sattelietjes.

Ook dit is iets om in je budget mee te nemen, waar ga je je HT voor gebruiken? Films of Muziek of gecombineerd? Als je er voornamelijk films mee gaat afspelen en niet kritisch muziek gaat lusiteren kun je ook een sattelietsysteem overwegen, heb je meteen een subwoofer erbij en zou je tzt de sattelietjes door andere speakers kunnen vervangen.

Maar ga even luisteren, correct heeft idd een hoop keus, dus veel luisterplezier.

Herjan
06-10-2004, 15:33
@ Herjan: Ik woon in de buurt van Gorinchem dus misschien ga ik van het weekend wel even naar de Correct om het een en ander te beluisteren. Die Onkyo aanbieding ziet er namelijk wel erg goed uit :)
Ik ga misschien zaterdag nog even snuffelen bij Correct. Laat effe weten of je gaat, dan kunnen we misschien ergens een bakkie doen...

denizg
06-10-2004, 16:00
Hi Edgar thnx voor je reply!

Ik had die post al gelezen en ben er zeker wijzer van geworden. Het is alleen dat zijn budget aanzienlijk lager is dan die van mij. Als je zijn budget vervangt met de mijne is het in princiepe dezelfde post :)



Het uiteindelijke setje koste mij dus 890 euro met kabels, tis hoger dan ik had voorgesteld (500 euro) maar tis et helemaal waard :)

Johan van den D.
06-10-2004, 16:16
...ook Yamaha levert goed spul voor een acceptabele prijs...
IK ZAT ER OP TE WACHTEN!!! :lol:Wanneer er een beperkt budget is (en dat is hier in principe het geval) kan ik zeker ook Yamaha aanbevelen.
Hierin ga ik dus met Edgar mee. 8)
Zei leveren veel kwaliteit voor weinig geld en doen dit naar mijn idee beter dan de overige merken.
Let wel, hiermee zeg ik niet dat de andere slecht zijn maar puur voor ht gebruik is het Yamaha wat bovenaan staat.
Hierbij praat ik over receiver tot zo,n €600,-.
Mooi alternatief hiervoor is Harman/Kardon, zeker als muziekweergave ook van belang is.

Okke
06-10-2004, 18:43
Ik wil mijn HT voornamelijk voor DVDs gaan gebruiken, maar ik wil ook zeker dat een muziek cd goed tot zijn recht komt. Dus dan kan ik beter geen 5.1 set kopen toch?

- Denizg: nou dat zijn dan verdomt dure kabels :wink:

- Herjan: Ik laat het nog wel even weten of en hoelaat ik ga zaterdag.



p.s.

This forum rulez!!!

Johan van den D.
06-10-2004, 19:11
Dus dan kan ik beter geen 5.1 set kopen toch?5.1 set is een heel ruim begrip.
Ik neem aan dat je de welbekende all-in-one setjes bedoel.

Okke
06-10-2004, 19:36
ja die bedoel ik :)

Johan van den D.
06-10-2004, 19:49
ja die bedoel ik :)Die moet je inderdaad niet hebben. :wink:

A3aan
07-10-2004, 08:40
ik meng me ook maar even (maar ben geen expert)

de 5.1-setjes die ik gezien (en gehoord heb) vind ik qua geluid onder de maat (ok, misschien leuk als 2e systeem op slaapkamer of vakantiehuisje (wel compact))

Koop je nu een goede receiver met een goede DVD speler, en beknibbel iets op je speakers/kabels, kun je die weer upgraden in een later stadium.
Hier ben ik het niet zo mee eens. Als je ergens niet op moet beknibbelen zijn het IMO de speakers!
Voor het beste geluid was voor een stereo-installatie de vuistregel altijd al: reserveer 50% van je budget voor de speakers en de rest voor de rest.
Als dat voor een systeem met 2 boxen geldt zul je voor 5 tot 10 boxen al snel 70% voor boxen moeten reserveren (IMHO).

Ik zou beknibbelen door:
- een goede middenklasse receiver te kopen
- een zeer goedkope DVD-speler te kiezen (in de prijsklasse rond €50 kun je leuke dingetjes krijgen, dat de 5.1-decoder mogelijk minder is hindert niet, want dat werk doet je versterker)
- in eerste instantie minder (aantal) boxen kopen. 2 Goede fronts, goede center en 2 goede backs/surrounds (met de klemtoon op goede fronts). Later kun je altijd verder uitbreiden door extra boxen bij te schaffen (EX, presence, LFE)
- niet tezeer op de 'looks' te letten, maar puur op 't geluid
- voor goede kwaliteit bij beperkt budget is tweede hands ook zeker een optie, zeker voor de speakers/DVD-speler.
Bedenk bij 2e hands wel dat zo'n receiver mogelijk minder geavanceerde mogelijkheden heeft (geen DTS 7.1 om eens wat te noemen) of de kwaliteit/prijsverhouding dáár tegenop weegt is een kwestie van persoonlijke mening.

eh ... maar dat is deze hele post en deze hele thread

Nog een gratis advies: Overhaast je keuze niet.

Edgar Smit
07-10-2004, 11:20
A3aan, zo'n reactie had ik al vrewacht van deze of gene.
Vuistregel die je hanteerd klopt mijns inziens helemaal, maar ik denk dat je moet proberen te laten gelden voor je uiteindelijke set.

Koop je nu goede speakers met een middelmatige receiver, haal je niet het optimale uit je speakers, maar wel uit je receiver.
Koop je nu een goede receiver en middelmatige speakers, kun je het optimale uit je speakers halen, en je receiver kan het makkelijk aan.

Dan hebben we het uiteraard over degelijke spullen, geen rotzooi en geen duur high end spul.

Ik denk dat het uiteindelijk een persoonlijke beslissing zal zijn.
Maar bij speakers heb je uiteindelijk wat meer keuzes om te "beknibbelen" iets mindere center, surrounds, subwoofer, of fronts.
Receiver is er maar eentje. Vandaar mijn persoonlijke keuze .

A3aan
07-10-2004, 11:24
maar ik denk dat je moet proberen te laten gelden voor je uiteindelijke set.
ja, mee eens. verder vind ik mijn mening heel juist (sta ik 100% achter), maar snap ik jouw gedachtengang ook heel goed. Je hebt nl. ook gelijk.

dergelijke keuzes
- eerst goede boxen, later leuke versterker
- eerst goede versterker, later leuke boxen
- alles middenmaat
- nog anders
zal hij toch zelf moeten maken. Wel kunnen wij advies geven.

Rob Eric Blank
07-10-2004, 11:37
Ik wil mijn HT voornamelijk voor DVDs gaan gebruiken, maar ik wil ook zeker dat een muziek cd goed tot zijn recht komt. Dus dan kan ik beter geen 5.1 set kopen toch?!
Ik ben van de mensen die zelf liever goede stereo heeft dan middelmatige 5.1. Ik luister vooral muziek en draai muziek DVD's en kijk er ook wel eens een film op (2 per week). Kom ik thuis dan gaat de set aan met radio of een cd, ga ik naar bed gaat dat ding weer uit.
Je kunt ook goede fronts kopen en dan later aanvullen tot een volwaardige 5.1 set.
Wil je perse 5.1 of ga je voor een beter stereobeeld? Heb mn set een tijdje gehad als stereo (rears waren nog niet binnen) en vond dat op film gebeid beter klinken dan 5.1 uit veel all-in-1 setjes!

A3aan
07-10-2004, 12:26
Ik wil mijn HT voornamelijk voor DVDs gaan gebruiken, maar ik wil ook zeker dat een muziek cd goed tot zijn recht komt. Dus dan kan ik beter geen 5.1 set kopen toch?!
... Wil je perse 5.1 of ga je voor een beter stereobeeld? Heb mn set een tijdje gehad als stereo (rears waren nog niet binnen) en vond dat op film gebeid beter klinken dan 5.1 uit veel all-in-1 setjes!
Precies mijn ervaring.

Ik heb heel lang dvd's gewoon over mijn (goede) stereo gespeeld en had daardoor (m.i.) véél beter dan de HT-systemen die ik heb gehoord (veel HT-setjes, maar ook een volwaardig systeem bij een wat rijker broertje van me).
Ik ga dus zelf ook voor stap-voor-stap. Ik heb één stel uitstekende boxen als front (high-end), één setje goede boxen (goede middenklasser) als surround en tot slot een setje slechts aardige boxen (onderkant middenklasser) als center en rear (ES/EX). Dit verbonden met goede middenklasse versterker (Yahama) en goedkope DVD-speler (JVC, toen €45 bij expert). Dit geheel klinkt echt beter (in MIJN oren) dan andere systemen die ik heb gehoord.
Langzamerhand zal ik het systeem verbeteren. Door goede (d.w.waarschijlijk z. high-end) boxen voor surround te kopen, betere boxen voor achter/center te regelen, en misschien door 2e achterbox te kopen en 'presence'-speakers. Dit alles in due time (b.v. kerstbonus??) en zonder haast.
Muziek moet goed en helder en duidelijk gespreid klinken. Dan is ander geluid ook goed.

Herjan
07-10-2004, 12:37
Wat voor fronts heb je, A3aan?

A3aan
07-10-2004, 12:43
Wat voor fronts heb je, A3aan?
Weet het type niet uit mijn hoofd (zit nl. op me werk en heb wel m'n broodtrommel, maar niet m'n boxen mee). Merk is Revox. 8 Ohm, ik meen iets van 80WatRMS. Feitelijk een satelietsysteem overigens.

Okke
07-10-2004, 12:43
Hi Adriaan bedankt voor de tip om naar 2dehands spullen te gaan kijken. Ben even gaan zoeken naar een speakerset en kwam deze tegen:

3/4 jaar oude set SCS 178 van het merk JBL.
Betreft:

1x JBL subwoofer 100 watt (actief) 8" kleur beuken
4x JBL Satellite speaker kleur beuken
1x JBL Center speaker kleur beuken

http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/91826.jpg

is dit een goed setje? er is al 260 euro voor geboden.

JBL SCS 175
4 identieke speakers 100 watt 8 ohm
freq 90-22.000
(HxBxD) 230x140x164
2,5 kg

centre
freq. 120.000-22.000
(HxBxD) 160x410x159
4 kg

sub 40-130 hz
(HxDxB) 350*295*35011 kg
http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/92586.jpg


Zijn dit goede setjes? of doe ik er beter aan om het advies van Herjan op te volgen en de betere frontspeakers te kopen? Kan iemand mij misschien nog een goede speakerset van ongeveer 500 euro adviseren?

- Roberto/Adriaan: Ik kijk veel dvd en vind het daarom ook belangrijk als ik mijn 5.1/6.1 goed kan benutten.

Herjan
07-10-2004, 12:50
Tja, mijn mening ken je al. Ik zou zonder twijfel kiezen voor de volwassen fronts. Niet alleen voor CD's, maar ook voor muziek-DVD's. Daarvan kies ik ook steeds vaker de stereotrack, omdat die vaak stukken beter klinken dan de geremixte 5.1 DD/DTS tracks.

Ik kan trouwens jouw plaatje niet zien (kolere firewall hier), maar ik neem aan dat het gaat om deze set?
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/E1274749BC11E9EFC1256CE50055852D/$file/scs175.jpg
Tja, ik zou er niet meer voor geven dan hooguit 200 euro... Zeker aangezien het tweedehands is. Wel een stuk beter overigens dan die plastic 5.1-setjes...

Rob Eric Blank
07-10-2004, 12:59
De JBL SCS178 is bij de MM nieuw voor 400 Euro en ik vond deze zeker niet verkeerd klinken. Dit zijn houten speakers en dat klinkt al warmer dan veel plastic 5.1 setjes. Wat betreft audio vind ik ze ook wel redelijk klinken (no match for vloerstaanders) en zelf denk ik dat dit een leuke speakerset zou kunnen zijn. Alleen eigenlijk moet je het in combinatie met je receiver luisteren wil je er een goed oordeel over kunnen vellen.

Misschien een slechte DVD speler kopen + HK AVR130 (JBL klinkt erg goed op HK, zelfde bedrijf) of HK AVR230 + JBL SCS178 + goedebekabeling

@Herjan Stereo klinken muziek DVD ook erg fijn en doe dat zeker zo op zn tijd. Mijn set is ook gewoon een stereo, die ik ook nog eens voor films gebruik.

Herjan
07-10-2004, 13:12
Bij BudgetHouse.nl voor 349,00 (als je 'm ophaalt in Klazienaveen.

Edgar Smit
07-10-2004, 13:53
Bij BudgetHouse.nl voor 349,00 (als je 'm ophaalt in Klazienaveen.


De JBL SCS178 is bij de MM nieuw voor 400 Euro en ik vond deze zeker niet verkeerd klinken.

wat is wijsheid in dit geval? Mocht er wat mis zijn is de MM dnek ik dichterbij dan klazienaveen, plus de eventuele reiskosten, is dat het prijsverschil waard?
Dat moet Okke zelf uitmaken, maar dan heeft hij in ieder geval mooie speakers. Dan nog kabels en receiver DVD en klaar is Okke :wink:
we zijn op de goede weg.

Herjan
07-10-2004, 13:57
Nou, ik blijf er bij dat ie met Magnat's iets in huis haalt voor de langere termijn. Is ie iets meer aan kwijt, maar heeft langer en meer plezier van (althans: mijn mening, zoals altijd).

Rob Eric Blank
07-10-2004, 13:57
Dat moet Okke zelf uitmaken, maar dan heeft hij in ieder geval mooie speakers. Dan nog kabels en receiver DVD en klaar is Okke :wink:
we zijn op de goede weg.
Misschien klinkt deze set ook wel fijn in combinatie met Yamaha.
Ohhh shit ik begin Edgar na te praten :wink: . In iedergeval denk ik dat je met de deze set een leuk stel 5.1 speakers heb.

Herjan
07-10-2004, 13:58
Bij BudgetHouse.nl voor 349,00 (als je 'm ophaalt in Klazienaveen.

De JBL SCS178 is bij de MM nieuw voor 400 Euro en ik vond deze zeker niet verkeerd klinken.
wat is wijsheid in dit geval?
Zeuren bij MM dat je ze goedkoper wil hebben... :D

Herjan
07-10-2004, 14:00
Dat moet Okke zelf uitmaken, maar dan heeft hij in ieder geval mooie speakers. Dan nog kabels en receiver DVD en klaar is Okke :wink:
we zijn op de goede weg.
Misschien klinkt deze set ook wel fijn in combinatie met Yamaha.
Ohhh shit ik begin Edgar na te praten :wink: . In iedergeval denk ik dat je met de deze set een leuk stel 5.1 speakers heb.
Nog even en ik laat Yamaha op de censuurlijst zetten! Dan ziet een quote van Edgar er zo uit:

Ik raad **** aan, want **** is het beste. Ik heb zelf ook ***** en aandelen bij **** dus koop vooral *****.
(6) (6) (6)

Edgar Smit
07-10-2004, 14:17
Okke, ga voor een Marantz of een Harman kardon. ***** is best goed hoor, maar aangezien je budget van 1000 euri als naar 600 euri wordt geknepen door de aanschaf van je speakers kun je ipv van **** ook een HK of Marantz aanschaffen. Maar even serieus, DE TIP blijft zelf gaan luisteren! Geluid is en blijft persoonlijk.

Rob Eric Blank
07-10-2004, 14:40
Maar even serieus, DE TIP blijft zelf gaan luisteren! Geluid is en blijft persoonlijk.
IDD zoek een winkel waar ze de JBL SCS178 hebben staan en ga eens receivers luisteren. Probeer voor ongeveer verschillende receivers op die speakerset en wat JIJ het beste vind klinken (binnen je budget).

El-Jorge
07-10-2004, 15:21
Ik doe ook nog een duit in het zakje :lol:

De SCS178 zijn echt prima boxen, klinken erg lekker in combi met een HK, warm vol geluid, erg lekker bij films, bij muziek zijn ze iets minder, ik had het gevoel dat ik iets mistte (blijven toch klein boxen). Ik heb ze nu op een Marantz aangesloten, ze klinken wat meer opener, en minder warm, duidelijk ten goede van de muziek, komen er beter uit gewoon, bij films heb ik ze in combi met de Marantz nog niet echt getest. Ik denk dat ze voor films beter zijn in combi met een HK, toch hetzelfde bedrijf.

Johan van den D.
07-10-2004, 15:33
Ik sta zelf achter het advies van Herjan.
Ga voor twee goede vloerstaanders.
Dit zal zeker niet verkeerd zijn, ook niet bij dvd gebruik.
Beter een goede 2.0 (stereo) opstelling dan een matige 5.1.
Verders ben ik inderdaad ook van mening dat je zoveel mogelijk van je budget in de speakers moet investeren.
Het was allemaal al gezegd maar toch.

Mariusz
07-10-2004, 16:58
Als het JBL setje nieuw 400 euro kost, dan is het verschil met de motionset (410 euro voor 5 'fullsize' speakers, Correct heeft een goede aanbieding daarmee) toch te verwaarlozen? En, believe me, die zijn echt een stuk beter (ok het blijft mijn mening he, ook al schrijf ik 'zijn'). Het is niet zo dat ik aandelen Magnat heb ofzo :D , maar ik ben het heftig met Johan en Herjan eens! En die subwoofer kan je altijd later nog aanschaffen. Stemmen en eigenlijk alle geluid klinkt veel beter op fullsize speakers, dit komt door het betere laagbereik van de grote conussen (duh), ook in het stemmengebied!! Tevens is de crossover van de subwoofer-sattelietsetje vaak op een zodanig hoge frequentie dat je de sub erg goed kan lokaliseren.

Rob Eric Blank
08-10-2004, 07:44
Beter een goede 2.0 (stereo) opstelling dan een matige 5.1.
Hail to the KING!
Is ook mijn mening, zelfs voor films!

Edgar Smit
09-10-2004, 22:59
Toch oet ik meegaan met Herjan , ga voor de vloerstaanders, of in ieder geval full size speakers als fronts. Zelf heb ik de bijgeleverde ****** speakertjes nu gekoppeld als surrounds en mijn Missions als fronts, dat klinkt wel een stuk voller dan alleen sattelietjes, juist in deze prijsklasse.

Met name als je ook muziek luistert, moet je echt voor full range fronts gaan, want in jou prijsklasse ga je echt wat missen als je satteliet frontjes hebt. Maar da's mijn mening...

Okke
10-10-2004, 13:53
Kon een paar dagen niet op het forum komen, maar ben in de tussentijd wel naar Correct en MM geweest om het een en ander te bekijken en te luisteren. Bij de MM hadden ze niet zo heel veel staan, maar alles stond wel aangsloten en kon alle merken zo beluisteren. Bij Correct hadden ze zo'n beetje alles staan :)
Qua geluid spraken HK en Denon mij erg aan en zeker ook qua design, dus ik denk dat het tussen deze 2 gaat. Qua speakers denk ik dat ik voorlopig 2 goede fronts koop en mijn oude 5.1 er ook bij aansluit en dan kan ik later altijd nog upgraden.
Ga nu ff kijken waar ik het voordeligst uit ben met alles en zal jullie het zo snel mogelijk laten weten waar ik op uit ben gekomen.