PDA

Bekijk de volledige versie : Goede subwoofer voor films.



Volumius
07-10-2004, 20:05
Ik ben op zoek naar een goede subwoofer voor films, zo rond de 350 euro.

Ik merk nu met mijn huidige setup dat mijn mission zuilen nogal moeite hebben met erg diepe bassen en dat dan de woofers flink uit de box heen en weer gaan klapperen.
(machine city, als Neo zijn diensten aanbied: SPEAK, And if you fail!). Of frodo tijdens de vergadering de ring op de steen legt (met een flink zware onderbas) Dan hoor je flink bijgeluiden van wapperende conussen van mijn fronts. Ik draai vaak op volume -10 en bas op +2.

Dit is mijn set:

Receiver: Denon AVR-1804
DVD: Pioneer 464s
Fronts: 2x Mission 733i
Center: Mission 73c
Rears: Mission 73
Kamer: 4m bij 3.5m

Graag zou ik een subwoofer willen die het laag lekker diep weergeeft en niet te beroerd is om je stoel wat te laten trillen zonder dat de conus gekke bijgeluiden gaat maken of wapperen.

JBL Northridge E150P
Infinity Beta SW 10
Magnat Alpha 30 of 25
Canton AS 25 of AS 22
Mordaunt Short MS907, MS308
Yamaha YST-SW315
Mission MS 8

Heeft iemand ervaringen met de volgende subs of weet van bepaalde merken hoe ze presteren in die prijsklasse? Of zijn er misschien andere subwoofers die ik moet nemen?

Ettepet
07-10-2004, 20:08
Deze (http://www.svsubwoofers.com/subs_pb2_ultrablack.htm) is goed met films. Binnen twee weken heb ik 'em..


oh, 350 euro zoek je. :lol: :wink:

swelke
07-10-2004, 20:15
Ik heb ervaring met de yamaha maar hij zit bij HIFIKLAPPER dus ik zie hem niet meer terug.
Ik heb boxen van Bowers en wilkins en een yamaha receiver en ik moet zeggen ik vind hem een beetje ligt voor bij die boxen. spreek hier wel over een sw 015.

Volumius
07-10-2004, 20:45
Die svs zit duidelijk boven mijn budget. Overigens zag ik laatst de jbl Northridge E150 staan en die zag er wel aardig uit. Heeft die JBL overigens ook een baspoort onderaan?

Ook lijkt mij de Yamaha 315 wel aardig. De andere subwoofers uit het lijstje weet ik wat minder van. Iemand ervaringen met de JBL E150 of de yamaha 315? Of zijn andere subs uit dat lijstje beter voor filmgebruik?

YouriClaessens
07-10-2004, 21:07
Ik heb de MS 907w en hij is heel strak hoor!! :) Lekker geluidje en hij dreunt ook nooit!!! :) Mooi ding

Volumius
07-10-2004, 21:19
Gaat die 907 ook diep? Hoe zit het overigens met de Yamaha YST-SW 315 en de JBL E150, iemand daar ervaringen mee? Overigens is die JBL E150 niet magnetisch afgeschermd. Wat voor problemen brengt dat met zich mee? Hoe dicht kan ik hem dan bij de tv plaatsen?

Rob Eric Blank
08-10-2004, 08:13
Gaat die 907 ook diep? Hoe zit het overigens met de Yamaha YST-SW 315 en de JBL E150, iemand daar ervaringen mee? Overigens is die JBL E150 niet magnetisch afgeschermd. Wat voor problemen brengt dat met zich mee? Hoe dicht kan ik hem dan bij de tv plaatsen?
Tot je tv beeld begint te vervormen! Simple as that.

Beschuitfluiter
08-10-2004, 08:30
Ik zou voor de Yamaha gaan, erg goede prijs/kwaliteit verhouding ;)
Ga hem zelf ook halen als ik weer wat beter in de slappe was zit

Volumius
08-10-2004, 08:48
Gaat die 907 ook diep? Hoe zit het overigens met de Yamaha YST-SW 315 en de JBL E150, iemand daar ervaringen mee? Overigens is die JBL E150 niet magnetisch afgeschermd. Wat voor problemen brengt dat met zich mee? Hoe dicht kan ik hem dan bij de tv plaatsen?
Tot je tv beeld begint te vervormen! Simple as that.

Maar kun je je tv er ook blijvend mee beschadigen??

A3aan
08-10-2004, 09:48
Maar kun je je tv er ook blijvend mee beschadigen??
Ligt eraan vanaf welke hoogte je de subwoofer op de tv laat vallen :lol:

even serieus: nee, dat niet

Frank J.
08-10-2004, 10:05
voor dat geld kun je ook 2de hands gaan kijken speurders marktplaats etc(toevallig heb ik van de week een 2de hands Rel Strata II gekocht voor rond die prijs) en ik moe tje zeggen :shock:
Volgens mij stond er op hifi.nl nog een Rel te koop rond de 400 eutjes misschien kun je daar nog iets afschrapen? gewoon goed zoeken enzo :D

Groetjes

Rob Eric Blank
08-10-2004, 10:26
Blijvende schade is er volgens mij niet, zolang je geen vervorming op je beeld ziet is alles goed!

Mariusz
08-10-2004, 10:53
Ik vind de yamaha 315 nog al snel adem tekort komen (heeft niet zo'n hoge max. geluidsdruk), de Magnat Beta 25 of 30 (de 30 heeft 130 W RMS erin, opvolgers van de alpha) zijn op zijn duits gezegd 'pegelfester' (grotere max. geluidsdruk). De nieuwe kleine SVS is een tikkie duurder en groter maar wel veel beter vermoed ik. De JBL sub ken ik niet, is ongetwijfeld ook goed. Echte bassmonsters zijn de AR W38 en de Magnat Omega 380.

PM
08-10-2004, 11:57
Maar kun je je tv er ook blijvend mee beschadigen??

Ja dat kan WEL.. (ik spreek uit ervaring met vroeger (15 jaar geleden :)) eens een klein 35cm ktv-tje en een magneet... het leek een leuk effect te geven.. totdat het niet meer weg ging... :oops:) maar als je iets in je beeld ziet wat niet goed is en dan meteen de sub verplaatst is er geen probleem..

Volumius
11-10-2004, 07:55
Ik gebruik Een vijf meter lange kabel van Vivanco, overigens hoor je bij hele zware bassen in de sub iets rammelen. Ik weet niet wat het is maar het klinkt niet echt supergezond. Hoort dat bij die JBL E150? Het lijkt alsof er een kabeltje van binnen tegen de wand aan klappert door de druk.

Rob Eric Blank
11-10-2004, 08:40
Maar kun je je tv er ook blijvend mee beschadigen??

Ja dat kan WEL.. (ik spreek uit ervaring met vroeger (15 jaar geleden :)) eens een klein 35cm ktv-tje en een magneet... het leek een leuk effect te geven.. totdat het niet meer weg ging... :oops:) maar als je iets in je beeld ziet wat niet goed is en dan meteen de sub verplaatst is er geen probleem..
Idd, daarom zei ik dat een niet afgeschermde sub geen beschadigingen opleverd als je geen vervormingen op het beeld ziet.
Zie je wel vervorming, kan er idd dus WEL schade optreden!

Volumius
11-10-2004, 11:10
Ik heb vanochtend ff getest, en het rammelen komt niet voor als ik mijn vinger op de rand van de down firing plastic baspoort leg die onder de sub zit. Het lijkt dus alsof die plastic baspijp trilt in de houten behuizing van de sub. De conus zelf (front firing) is niets mee aan de hand. Maar het is dus zo dat bij erg zware bassen die poort begint te ratelen en te trillen. Fabricagefoutje van JBL? Of is dat een JBL eigen probleem en komt het voor bij iedere subwoofer die ze maken?

A3aan
11-10-2004, 11:33
Ik heb vanochtend ff getest, en het rammelen komt niet voor als ik mijn vinger op de rand van de down firing plastic baspoort leg die onder de sub zit. Het lijkt dus alsof die plastic baspijp trilt in de houten behuizing van de sub.
Ik ken deze boxen niet. Lijkt me niet zo te horen. Oplossing zou kunnen liggen in iets zachts in een kiertje tussen de baspoort en de box te stoppen (b.v. zelfklevende tochtstrip of dun stukkie rubber). De plastic baspoort verwijderen lijkt me niet slim, omdat -naar ik aanneem- die niet voor niets een bepaalde lengte (diepte?) heeft meegekregen.
beter alternatief voor 'iets zachts': goed lijmen (b.v. bisontix)

Volumius
11-10-2004, 12:40
Het vreemde is dat je bijna geen naad of spleet ziet tussen de mond van de baspoort en de houten behuizing, en toch trilt hij, want als ik mijn hand er op leg dan trilt hij niet.

Johan van den D.
12-10-2004, 09:50
Absoluut de Yamaha 315 in deze prijsklasse.

noXS21
12-10-2004, 16:20
Hallo allemaal,

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe sub tot zo'n €600,-. Hij zal vooral voor film gebruikt worden. Nu heb ik een simpel Sony 100Watt subje en het laag lijkt allemaal op elkaar. Ook wordt de driver wel in beweging gezet maar niet gestopt (gebrek aan controle). Ik zoek een sub met meer controle en flink wat power.
Was net even bij de winkel en daar stond een JBL XTi SUB 300. Deze bevat een 12" driver, 300Watt amp en weegt 28Kg. Is dat wat?

Groeten,
Wouter

Johan van den D.
12-10-2004, 17:45
Ook wordt de driver wel in beweging gezet maar niet gestopt (gebrek aan controle). Dat komt niet alleen door de sub zelf.
Ook de versterker en de subkabel spelen hierin een zeer grote rol.

RonPT
13-10-2004, 10:20
Ik heb een Tannoy Mercury MSub-10 te koop voor slechts E199.
Is puntgaaf en precies 2 jaar oud!
Afhalen omgeving Rotterdam

noXS21
13-10-2004, 20:06
Ik weet dat het niet alleen van de sub afhangt Johan. Maar mijn Sony is zo'n goedkoop apparaat dat hij hoogst waarschijnlijk voor het grootste deel verantwoordelijk is voor het ongecontroleerde laag.

Hoe staat de XTi lijn en JBL in het algemeen bekend als het gaat om laagweergave?

Groeten,
Wouter