PDA

Bekijk de volledige versie : een ht beginner set(boxen+reciever) voor 500 euro?



ScarfaceNL
09-10-2004, 16:14
Hee ik heb zo eens rondgekeken op het forum,en toen hoorde ik dat je beslist niet moet besparen op boxen als je een home theater wil starten.

Ikzelf ben nu bezig met het opbouwen van zo,n set.

Wat ik al heb is een sony tv en een PIONEER DV-370 dvd speler.

Ik wil over een tijdje of mischien al voor kerst :D(ouders) een reciever met boxen gaan aanschaffen.

Nu zie ik recievers van pioneer,jvc etc voor rond de 300 euro en een boxen set van pioneer met subwoofer voor 200 euro.

Zou dat een goede keus zijn om een beginners set compleet te maken?

Wat ik verlang van de set is dat ik films wil kijken met surround bioscoop effect(duh) op een niet al te hard nivo(omdat mn kamer zo F*cking klein is) en dat maakt isoleren van geluid erg lastig (vb zwevende muur).

Dus ik wil wel dat er een set hebben waarbij je hoort dat er een ruimtelijk effect is.

Hebben jullie nog opmerkingen/suggesties voor wat ik het beste kan kopen voor 500 euro?

Als jullie voorstellen om door te sparen voor wat beters dan doe ik dat,want eenmaal gekocht is gekocht.

greetz Scarface NL

El-Jorge
09-10-2004, 16:21
Doorsparen ;)

damaster
09-10-2004, 16:38
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/0813B7FDA072C204C1256E5E00597434
Deze ga ik als het goed is volgende week bestellen! Heb goede revieuws gelezen!

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/D2CBD0984331335FC1256ED6004AC15D

Deze wou ik eerst ook erbij kopen, maar ik heb een Sony Set gekocht(met 2 zuilspeakers, in de opruiming) maar anders was ik zeker voor deze gegaan!

ScarfaceNL
09-10-2004, 16:48
Graag zou ik willen weten waarom ik moet doorsparen,want van deze antwoorden word ik niet zo veel wijzer.

ik hoor het wel.

greetz ScarfaceNL

HiddeV
09-10-2004, 17:40
Doorsparen ;)

lekker antwoord, heeft ie toch niets aan :? Ook al heb je 5000 euro kan nog wel doorsparen voor een nog betere/duurdere receiver+boxen.

ScarfaceNL
09-10-2004, 17:53
Is een bedrag van 500 euro goed voor een beginners set?
Wat zijn de voor en nadelen ervan?

Is er voor 500 euro wel wat goede spullen te koop zoals boxen en reciever?

Greetz ScarfaceNL

mark_a
09-10-2004, 18:26
Voor 500 euro heb je heus wel spullen maar je moet niet denken dat je fantastisch geluid heb maar je zal eens kunnen denken aan de volgende spullen:

Instapmodellen JVC, Sony, Yamaha, Onkyo
Deze moeten rond de 200 - 300 euro kosten
En dan nog een setje van bijv Canton schijnt best aardig te klinken
Zo rond de 450 euro kosten deze.

Iets over je budget heen maar ik denk niet dat je veel lager moet gaan zoeken.

Groeten Mark

damaster
09-10-2004, 18:27
Je zult bij dat soort dingen uitkomen als die ik in mijn post heb gezet. En naar mijn mening kan je beter €200 uitgeven aan een receiver en 300 aan speakers dan andersom :roll: En voor de €50 die je nog overhoudt zou je kunnen overwegen om betere speakerkabels te kopen!

ScarfaceNL
09-10-2004, 19:30
ah ok dus het is verstandiger om nog even wat door te sparen hoor ik.

Maar even over de reciever.

Is pioneer een goede reciever? en een yamaha reciever kost volgens mij bij de bcc 344 euro(gok ik).

ik hoor het!

Edgar Smit
09-10-2004, 22:49
Ja hoor daar ie ie weer, Mijn aandelen moeten omhoog!
Een Yamaha AVPACK 104S kost je 599 bij BCC en dan heb je wat ik heb (zie sig, behalve de missions en de kabels uiteraard :wink: )

lees anders mijn recensie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=26429&highlight=avpack+104) even door.

Maar ook instap modellen van pioneer/sony/ etc zijn beslist niet verkeerd.
enneh, ik heb niet echt yamaha aandelen hoor :wink: ...

P.s. Enige wat een must is bij aanschaf is het vervangen van de bijgeleverde dropveters door fatsoenlijke kabels van minstens 2x2.5.
Ik was zelf eerst ook sceptisch daarover, maar geloof me, die 50-70 euri voor de kabels is de moeite meer dan waard :P :!:

Rob Eric Blank
11-10-2004, 08:57
Een post van Edgar en wat beveelt hij aan..........

Haha, Yamaha is zeker wel leuk en budgetair ook erg aantrekkelijk.
Nu komt de vraag wat wil je met je set, alleen films of ben je ook een groot muziek liefhebber en wil je veel stereo draaien?

A3aan
11-10-2004, 10:01
lees anders mijn recensie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=26429&highlight=avpack+104) even door.
Een goeie tip die in die recentie verstopt zit: als je nog goede stereo-boxen hebt, gebruik die dan als fronts (eventueel eerst nog geen subwoofer kopen (uitstel) en LFE-geluid via fronts laten lopen).
Je kunt dan qua boxen volstaan met een center (van redelijke kwaliteit, 99% dialoog) en twee goede rears.
Komt geld, komt volgende uitbreiding...

Hee ik heb zo eens rondgekeken op het forum,en toen hoorde ik dat je beslist niet moet besparen op boxen als je een home theater wil starten.
:!: Precies :!:

ScarfaceNL
11-10-2004, 18:02
Begrijp ik het dus goed dat ik het beste als eerste een paar goede front boxen moet aanschaffen?

En dan na verloop van tijd doorbouwen tot 5.1?

Greetz ScarfaceNL

mark_a
11-10-2004, 18:29
Voor het geluid zal dat zeker beter zijn maar het is maar net hoe lang je zelf wil wachten op je set.

Johan van den D.
12-10-2004, 09:48
Vor die €500,- heb je zeker een leuke receiver, maar als je voor dat geld ook nog leuke speakers wilt dan houd het al snel op.
Het is hier dus meer de vraag waar jezelf genoegen mee neemt en wat je ervan verwacht.

ScarfaceNL
12-10-2004, 11:49
Ok ik begrijp dus dat je wat dieper in je zakken moet GRAAIEn om kwaliteit in huis te halen.

Ik denk dat ik maar eens wat beter ga rondsnuffelen wat er te koop is en daarna schaf ik mezelf een goede reciever +2 frontspeakers aan van goede kwalitiet.

Weet iemand toevallig welk merk een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft?

greetz Scarface NL

mark_a
12-10-2004, 17:15
Je kan niet echt een merk aanwijzen. Zoals iedereen zal zeggen ga luisteren :wink:

A3aan
13-10-2004, 08:13
De tips en meningen zijn niet meer dan tips en meningen hoor. Niets is absoluut.
Ik vind je plan strak en zou dat zo iedereen ook aanraden.

Inderdaad kun je alleen maar luisteren. Luister in elk geval ook naar muziek (dat is namelijk kritischer dan film-geluid), is de muziek ok, dan voor film ook. Andersom geldt dat niet.

Merk aanraden kan ik niet. Ik ken alle apparaten niet. Mij is Yamaha aangeraden en dat is mij kwa kwaliteit/prijsverhouding prima bevallen. Dus neem die in elk geval mee als je gaat luisteren.

Joost v.d. Ham
13-10-2004, 10:58
Ik heb voor 650 (dacht ik) een leuk setje gekocht vorig jaar.

Marantz SVR 4300 (Receiver)
JBL SCS 178 Speakerset (incl sub)

Voor mij is dit meer dan genoeg en het resultaat is fantastisch (imo)

even de huidige prijzen op gezocht, voor de marantz betaal je nu 198euro (!) en het JBL setje heb je voor 359euro. bron=kieskeurig.nl

ScarfaceNL
13-10-2004, 18:14
Ok dan ga ik maar eens luisteren naar wat geluidsapparatuur.

Alvast bedankt voor de reacties!

Tijn
13-10-2004, 20:37
Heb je deze set al eens overwogen?

http://www1.correct.com/artikel.php?ZOEKNAAM=yamaha&VOORRAADSOORT=A&ARTNR=261066%2C278765&INDEX=29&PHPSESSID=31bcd3f1f30faeae6548f08a52fa2755

Zit wel een behoorlijk stukje boven je budget, maar dan heb je zeker iets dat de moeite waard is.

ScarfaceNL
14-10-2004, 16:36
Eigenlijk vind ik dat te veel.

Aangezien ik een kleine kamer heb en een 5.1 setje wil is dit denk ik overbodig.

Mischien koop in wel een goed Harman Kardon of Yamaha rond de 500 euro als die er in die prijsklasse zijn?

Joost v.d. Ham
14-10-2004, 16:57
zie mijn tip, is echt een leuke receiver ;)

Edgar Smit
19-10-2004, 13:56
En, ben je al tot aanschaf en/of keuze gekomen?

Ben zeer benieuwd eigenlijk.......

ScarfaceNL
21-10-2004, 16:55
Weet je wat nou het leuke is,mn ouders zijn van plan om mn kamer op te knappen :D ik mag kiezen hoe ikhet wil hebben en JA je raad het al:



EEN BIOSCOOP KAMER :twisted: :twisted: :twisted:



Die boxen met reciever moeten nog even wachten want ik ben van plan door te sparen.

Als mn kamer klaar is zoals hij hoort dan post ik wel wat foto,s.

Greetz!!!!!!!!!!

Edgar Smit
22-10-2004, 10:16
GAAF!!!
Komt wel een hoop bij kijken, gode HT, Beamer, scherm, bioscoopstoelen (bioscoopstoelen.nl) .

er is nog iemand bezig met een bioscoopkamer ergens op dit forum misschien handig voor tips??

ScarfaceNL
22-10-2004, 11:10
Een beamer zal wel niet mogelijk worden bij mij,maar een goede home theater en een bioscoopstoel zal wel gaan lukken.

Ik ben al tevreden dat mn kamer word opgeknapt :D

Maar een ECHTE bioscoop zal het niet worden hoor,maar wel in die richting.

greetz ScarfaceNL