PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp bij aansluiten kabels



Overwijk
10-10-2004, 10:23
Hallo,

Ik heb al gezocht op het forum maar kom er helaas niet uit. Kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik heb de volgende kabel gekocht:

Profigold Component Video Interconnect: 3RCA - Scart
Dit is toch een component naar scart kabel?)

Ik krijg het aansluiten niet voorelkaar. Als ik de dvd speler aansluit op mijn plasmascherm krijg ik wel beeld (gedeeltelijk) maar het beeld is roze en flikkert enorm heen en weer.

Ik heb de drie tulpen aangesloten op "y" " Pb" en " Pr" de scart gaat in de DVD speler. Ik heb de DVd speler ingesteld op RGB. (ik heb nog de mogelijkheid video en s-video maar dit werkt ook niet)

Ik heb de volgende apparatuur:

DVD speler:Sony DVP NS30
Plasmascherm: LG MZ 42. Dit scherm heeft de volgende ingangenDVI, RGBS-video, video en component.

Wie kan mij helpen?
[/b]

Raimond Kieftenbeld
10-10-2004, 10:31
misschien een rare vraag,maar waarom heb je die kabel genomen en geen scart -scart kabel?

Albert Kostwinder
10-10-2004, 10:38
Wat jij wilt kan niet. Rgb is heel iets anders dan component. In jou geval kun je het beste een rgb scart nemen. :wink:

Overwijk
10-10-2004, 10:38
Die heb ik ook. Ik heb alleen maar twee scart ingangen op mijn scherm. Voor de overige randapparatuur niet voldoende. Ben dus de hele tijd aan het switchen. Deze werkt overigens wel goed[/quote]

Overwijk
10-10-2004, 10:48
Wat jij wilt kan niet. Rgb is heel iets anders dan component. In jou geval kun je het beste een rgb scart nemen. :wink:

Misschien stomme vraag...maar waar is die kabel dan voor? Je kunt toch scart naar component gebruiken?

Raimond Kieftenbeld
10-10-2004, 11:10
ik denk dat je tv moeite heeft met het omzetten van het signaal,component en scart zijn verschillende aansluitingen.

Ik raad je echt aan een Scart to scart RGB kabel te nemen, component levert een te slechte kwaliteit.En scart naar componet kabels lijkt me niet de beste optie.

Wat he je nog meer aangesloten dan?Wat is belangrijker als je dvd-speler?

Albert Kostwinder
11-10-2004, 09:20
Wat jij wilt kan niet. Rgb is heel iets anders dan component. In jou geval kun je het beste een rgb scart nemen. :wink:

Misschien stomme vraag...maar waar is die kabel dan voor? Je kunt toch scart naar component gebruiken?

Ja, maar je sony dvd speler kan alleen rgb signalen uitsturen en dat is geen component. Dus heb je niets aan die kabel.

@Raimond; Ik neem aan dat je composiet met component verward want component is een betere verbinding dan rgb.

Component Video wordt vaak verward met RGB(Rood Groen en Blauw) Het hele kleurenspectrum kan worden weergegeven in gevarieerde samenstellingen met deze 3 basis kleuren.
De overeenkomst is dat ze alle twee hoge kwaliteitssignalen geven maar zijn niet direkt compatibel.
Bij RGB is de helderheid gecombineerd binnnen het RGB signaal.
Dit is nu gescheiden in drie component videosignalen ook wel YPbPr of YCbCr signaal genoemd.
De Y staat voor het helderheidssignaal. Pb en Pr zijn de kleursignalen. alle drie ontrokken uit het oorspronkelijke RGB signaal :wink:

Raimond Kieftenbeld
11-10-2004, 10:52
oops,sorrie :oops: composiet bedoelde ik ja