PDA

Bekijk de volledige versie : Christopher Reeve



RDV
11-10-2004, 06:45
CNN meld op hun site het volgende treurige nieuws;

> BREAKING NEWS Actor Christopher Reeve has died at the age of 52, a day after lapsing into a coma, his publicist tells CNN.

Het NOS Journaal van 7:30 uur melde dit ook.

:(

Ronald Stiebolt
11-10-2004, 06:53
Iets meer aanvullende info van de CNN site:

'Superman' star Christopher Reeve dead at 52

BEDFORD, New York (AP) -- Christopher Reeve, the star of the "Superman" movies whose near-fatal riding accident nine years ago turned him into a worldwide advocate for spinal cord research, died Sunday of heart failure, his publicist said. He was 52.

Reeve fell into a coma Saturday after going into cardiac arrest while at his New York home, his publicist, Wesley Combs, told The Associated Press by phone from Washington, D.C., on Sunday night.

Reeve was being treated at Northern Westchester Hospital for a pressure wound that he developed, a common complication for people living with paralysis. In the past week, the wound had become severely infected, resulting in a serious systemic infection.

"On behalf of my entire family, I want to thank Northern Westchester Hospital for the excellent care they provided to my husband," Dana Reeve, Christopher's wife, said in a statement. "I also want to thank his personal staff of nurses and aides, as well as the millions of fans from around the world who have supported and loved my husband over the years."

Reeve broke his neck in May 1995 when he was thrown from his horse during an equestrian competition in Culpeper, Virginia.

Enduring months of therapy to allow him to breathe for longer and longer periods without a respirator, Reeve emerged to lobby Congress for better insurance protection against catastrophic injury and to move an Academy Award audience to tears with a call for more films about social issues.

He returned to directing, and even returned to acting in a 1998 production of "Rear Window," a modern update of the Alfred Hitchcock thriller about a man in a wheelchair who becomes convinced a neighbor has been murdered. Reeve won a Screen Actors Guild award for best actor in a television movie or miniseries.

"I was worried that only acting with my voice and my face, I might not be able to communicate effectively enough to tell the story," Reeve said. "But I was surprised to find that if I really concentrated, and just let the thoughts happen, that they would read on my face. With so many close-ups, I knew that my every thought would count."

In his public appearances, he was as handsome as ever, his blue eyes bright and his voice clear.

"Hollywood needs to do more," he said in the March 1996 Oscar awards appearance. "Let's continue to take risks. Let's tackle the issues. In many ways our film community can do it better than anyone else. There is no challenge, artistic or otherwise, that we can't meet."

In 2000, Reeve was able to move his index finger, and a specialized workout regimen has made his legs and arms stronger. He has also regained sensation in other parts of his body."

Tom L.
11-10-2004, 07:18
RIP Superman

Tom van den Hout
11-10-2004, 07:44
RIP Superman

Mee eens ! RIP


*alleen weer snap ik niet waarom ie bij film discussies staat*

Tommy L
11-10-2004, 07:48
Gisteren geheel toevallig Superman L.E. gezien.
Ik had hem al enkele weken en dus gisteren bekeken.

Ik lees nu juist dit nieuws. Het doet je toch even schrikken.

T. van Keeken
11-10-2004, 08:14
RIP

Diana
11-10-2004, 08:15
RIP

Kees Hoekerd
11-10-2004, 08:23
hoorde half uurtje gelede op de radio op school.

dacht dat dit werd gezegd:

Christoper Lee overleden :shock:

van onder andere the man with the golden gun

ik dacht van: weer een bondvillain dood :cry:

maar toen kwam ik er achter dat het een andere is :D

deze ken ik niet,maar ik dacht dat hij van Back to the future was,maar dat is die ook niet. :?

basset
11-10-2004, 08:28
Respect voor deze man, maar ook zijn familie die hem altijd bijgestaan hebben.

MrPink
11-10-2004, 08:33
hoorde half uurtje gelede op de radio op school.

dacht dat dit werd gezegd:

Christoper Lee overleden Shocked

van onder andere the man with the golden gun

ik dacht van: weer een bondvillain dood Crying or Very sad

maar toen kwam ik er achter dat het een andere is Very Happy

deze ken ik niet,maar ik dacht dat hij van Back to the future was,maar dat is die ook niet. Confused

SU-PER-MAN
Jammer, dat ie is overleden, want ondanks dat hij bijna helemaal verlamd was deed hij nog wel heel veel.

starbuck
11-10-2004, 08:36
Respect voor deze man, een voorbeeld voor velen.

http://www.movieguide.nl/content/images/superman.jpg

http://www.chrisreevehomepage.com/images/rearwindow/rw-ftr1b.jpg

RIP

Kees Hoekerd
11-10-2004, 09:08
hoorde half uurtje gelede op de radio op school.

dacht dat dit werd gezegd:

Christoper Lee overleden Shocked

van onder andere the man with the golden gun

ik dacht van: weer een bondvillain dood Crying or Very sad

maar toen kwam ik er achter dat het een andere is Very Happy

deze ken ik niet,maar ik dacht dat hij van Back to the future was,maar dat is die ook niet. Confused

SU-PER-MAN
Jammer, dat ie is overleden, want ondanks dat hij bijna helemaal verlamd was deed hij nog wel heel veel.
Dat zag ik,maar heb die film nooit gezien.

En op de radio hoorde ik de achternaam niet goed,en dacht dat het Lee was.Die uit BTTF is trouwens Loyd. 8)

Z-Man
11-10-2004, 09:11
R.I.P. Christopher Reeve. Hij WAS Superman.

Herjan
11-10-2004, 09:20
Ik lees 't net op Nu.nl. Damn! Weer een legende verloren.

Hij is en blijft de "echte" Superman.


R.I.P. Reeve!

Frank
11-10-2004, 09:27
Dat was schrikken. Ik las het zojuist op teletekst. Superman was vroeger mijn grote held.

RIP.

Steve Muller
11-10-2004, 10:16
Zeer schokkend nieuws weer :cry:

Hayko de Boer
11-10-2004, 11:32
De man van staal is bezweken.

Het leven heeft soms zijn eigen absurde vorm van humor.

R.I.P.

martini
11-10-2004, 11:40
R.I.P.

hitchberg
11-10-2004, 11:54
Richard Donner was ervan overtuigd dat hij Christopher Reeve weer zou zien lopen, helaas.......

RIP Superman

De eerste (SUPERMAN 1978) film waarvan ik mij kan herinneren dat hij na afloop aplaus kreeg in de bioscoop


You'll Believe a Man Can Fly!


mijn favourite superheld allertijden

Wizz-Art
11-10-2004, 11:55
R.I.P

chaos
11-10-2004, 11:56
Jammer dit, veel geluk had hij niet :(.

RIP

Sneaker
11-10-2004, 12:35
Zonde, opnieuw zijn we een filmlegende kwijt :cry: . Ook na zijn ongeluk was hij nog actief in de filmwereld. Als acteur, producer en regisseur. Alle respect voor deze man.

Harry B.
11-10-2004, 13:15
Niets dan respect voor deze man. Helaas veels te jong gestorven, het leven is onrechtvaardig :(

R.I.P. Christopher

Rickje
11-10-2004, 13:23
Idd..hij is erg jong gestorven.. 52 jaar

R.I.P Superman

Pascal Heister
11-10-2004, 14:08
erg jong

r.i.p. reeve

John Sital
11-10-2004, 14:52
rip.

Marco Dubbeldam
11-10-2004, 15:40
RIP! En nog zo jong... :(

Henk van der Weerdt
11-10-2004, 15:44
R.I.P.

Dennis Kuijper
11-10-2004, 15:52
hoorde half uurtje gelede op de radio op school.

dacht dat dit werd gezegd:
Christoper Lee overleden :shock:


Dat zou mij niet zo verbazen(zou wel jammer zijn) als dit zo was,want deze beste man is nu 82.


Maar R.I.P. Christoper reeve.

Cinemaniac
11-10-2004, 16:29
Wie de nieuwe Superman ook wordt, niemand kan Christopher Reeve evenaren, laat staan overtreffen...

Vaarwel, Mr. Reeve :cry:

Philippe
11-10-2004, 17:33
Een bijzonder sympathiek iemand met een fantastisch karakter... Het ga je goed Christopher...

Lex v/d Moolen
11-10-2004, 17:46
RIP Christopher...

Marc Raps
11-10-2004, 18:09
Rust Zacht Christopher.

NP: John Williams - Love Theme From Superman

pieter bond
11-10-2004, 19:00
Schokkend nieuws :cry: :cry:

Chris W
11-10-2004, 20:14
damn, kwam er echt pas nu net na me werk achter... zonde... ondanks zn verlamming bleef hij veel doen voor anderen. :cry: Ik zag trouwens in zn laatste interview dat ie al helemaal zelf kon ademen. Rust zacht! Probaly walking in paradise now...

Caledonians
11-10-2004, 22:21
sad... :(

Werner
11-10-2004, 22:56
Ben nooit echt een liefhebber van de Supermanfilms geweest (over smaken en kleuren...), maar het is spijtig dat de motorisch gehandicapten zo'n voorvechter voor hun zaak kwijt zijn.

Henk Heideveld
12-10-2004, 14:52
Vond hem geen geweldig acteur en ook geen goede cast voor Superman. :oops: :oops: I'm sorry :cry:

Maick Werner
14-10-2004, 02:19
damn, kwam er echt pas nu net na me werk achter... zonde... ondanks zn verlamming bleef hij veel doen voor anderen. :cry: Ik zag trouwens in zn laatste interview dat ie al helemaal zelf kon ademen. Rust zacht! Probaly walking in paradise now...

He'll probably be flying :wink:

R.I.P.

Toch een jeugdheld :cry:

The Scratcher
30-10-2004, 11:29
Cristopher Reeve op waardige wijze herdacht:

'Superman' Reeve herdacht in New York

Gepubliceerd op zaterdag 30 oktober 2004

NEW YORK (ANP) - Honderden vrienden en familieleden hebben vrijdag in New York een herdenking bijgewoond voor de overleden acteur Christopher Reeve. De besloten plechtigheid werd gehouden op de school waar Reeve meer dan dertig jaar geleden leerde acteren.

Onder de belangstellenden waren de Democratische senator Hillary Clinton van de staat New York en Teresa Heinz Kerry, echtgenote van de Democratische presidentskandidaat John Kerry.

Reeve werd wereldberoemd als Clark Kent in de film Superman uit 1978. Hij raakte negen jaar geleden verlamd door een val van een paard. Reeve overleed 10 oktober op 52-jarige leeftijd nadat hij een dag eerder in coma was geraakt na een hartstilstand.

Reeve maakte zich sinds zijn verlamming sterk voor de rechten van gehandicapten en stamcelonderzoek, een thema dat in de verkiezingscampagne voor het Amerikaanse presidentschap ook door de Democraten is opgepakt. ,,Zijn moed en inspiratie zullen voortleven'', zei Clinton.

Ook talloze mensen uit de filmwereld, onder wie acteurs Michael J. Fox en Robin Williams, namen aan de plechtigheid deel. De complete bezetting van de Broadway-musical The Lion King zong aan het einde van de bijeenkomst het lied 'Circle of Life'.

http://www.planet.nl/upload_mm/b/f/7/superman-41030.onlineBild.jpg

Bron: Planet.nl (http://www.planet.nl/planet/show/id=75051/contentid=520452/sc=b80f9f)