PDA

Bekijk de volledige versie : blauw streepje boven in beeld



Simon
17-01-2002, 00:54
ik heb heel af en toe bij bepaalde dvd's dat er een helemaal boven in beeld een blauw streepje te zien. het is gelukkig alleen te zien als het beeld heel donker is, maar het kan toch behoorlijk storend zijn.

hebben jullie er ook wel eens last? en weet iemand hoe dit komt?


groetjes simon

bmateijsen
17-01-2002, 08:25
blauw streepje... hmm wat voor speler en TV heb je??

Ik heb soms ook een blauw streepje op mijn Loewe, maar als ik handmatig het beeld zet naar 16:9 dan is het streepje weg...

Dus misschien heb je hier wat aan...

Daarnaast heb je het alleen op regio2 of op regio1?

en zo verder...

Groet Bjorn

Tijntje
17-01-2002, 10:18
Er zijn al heel veel topics over dit probleem gestart. Waaronder ook 1 door mij.

Ik heb/had ook inderdaad last van 't irritante blauw/groene lijntje bovenin beeld. Kreeg 'm inderdaad ook niet weg wat ik ook probeerde. En ik vond 'm ook vreselijk irritant, kon op gegeven moment alleen nog maar naar 't lijntje kijken :(

Maarrr toen gebeurde 't. M'n maand oude tv ging naar de knoppen. 3 weken weggeweest ter reparatie. En toen ie weer terug kwam was inene 't lijntje foetsie ?!?..... Ik ben allang blij natuurlijk maar ik weet dus ook echt niet waar 't aan ligt.

Persoonlijk denk ik dat sommige tv's niet goed om kunnen gaan met 't NTSC signaal dat ze binnen krijgen. Ik had trouwens alleen problemen met R1 dvd's. Mijn tv is een nieuwe Sony breedbeeld.

Simon
17-01-2002, 21:53
...en heb inderdaad alleen met ntsc (reg1 en reg0) dat blauwe streepje. ik krijg het niet weg.... :-(

we zullen er mee moeten leren leven, maar als er ooit een oplossing voor gevonden wordt: :-)

groet simon