PDA

Bekijk de volledige versie : Vragen denon avr-1604



paulnl
13-10-2004, 07:34
Hallo allemaal,
Onlangs heb ik een denon receiver (avr-1604) gekocht. Aangezien ik nog geen surround speakers heb (daar wil ik me de komende tijd op storten) gebruik ik de versterker nu nog voor uitsluitend stereo.
Wat mij opvalt is dat er vrij weining laag uitkomt. Het kan zijn dat het gewoon wennen is (tov mijn vorige versterker). Wie heeft deze ervaring nog meer?
(overigens heb ik de subwoofer al uitgezet in de receiver.)

Groeten,
Paul

Peter Porrio
13-10-2004, 07:43
Hoi Paul,

Allereerst welkom op het forum. De hoeveelheid laag hangt ook grotendeels af van de speakers die je erop hebt aangesloten.

Heb je in de setup van de reciever aangegeven dat je slechts 2 speakers gebruikt en dus geen center en surrouds hebt?

Ik weet niet of de 1603 een Direct mode heeft. Mijn 2803 heeft dit wel, daarmee kun je kijken of de laagweergave verbetert. Anders zou je nog eventueel met de tone controls kunnen spelen om zo wat meer laag te creƫren.

Welke speakers heb je eigenlijk?

paulnl
13-10-2004, 10:07
Hoi,
Ik heb aangegeven dat mijn 1604 geen surrounds heeft. OOk staan ze ingesteld als large (dat moet goed zijn lijkt me)
Daarnaast staat ie op stereo.
Ik heb een paar home-made stereo luidsprekers. Op mijn vorige receiver gaven ze meer laag.

Ik ben alleen benieuwd of er meer mensen zijn met vergelijkbare ervaringen met de 1604.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groeten,
Paul

Raskel
13-10-2004, 10:50
Wat voor een versterker gebruikte je eerst? Je Denon heeft misschien gewoonweg niet genoeg vermogen om je speakers goed aan te sturen.

Een vriend van me heeft hetzelfde probleem met zijn Denon 3803, deze klinkt in stereo beduidend minder dan met zijn Denon stereo versterker (van een midi set!).

Groeten,
Raskel

Herjan
13-10-2004, 11:01
Welke vermogens leveren je oude versterker en de Denon? En welke impendantie hebben de versterkers en de speakers?

paulnl
13-10-2004, 12:04
Mijn vorige versterker(jvc) gaf 2 keer 90. De denon geeft 5*75. Dat verschil is dus niet enorm. Speakers zijn en waren qua vermogen al behoorlijk onderbemeten. Vermogen moet er dus in de Denon ruim voldoende zijn.
Impedantie van de speakers is 8 ohm. De vorige versterker had een range van 4 tot 16 ohm. De denon begint bij 6 (uit mijn hoofd, weet ik niet helemaal zeker)

Groeten,
Paul

Charl
13-10-2004, 17:09
Denon en geen laag ? Komop joh, Denon heeft juist stevige mosfet's erin.
Kheb zelf nu de AVR-2700 en heb de PMA-915R en de PMA-860 hiervoor gehad.
Met mijn Magnat Zero 7 die een bereik heeft van 26 hz tot 20 khz, klinkt enorm veel stevige strakke bas.
Deze speakers hebben per box 2x 20cm co-woofers met zware magneten.
http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/Charl.htm

Ik denk toch echt dat het aan je speakers ligt.
Hoe groot is jouw woofer ? en wat is het frequentiebereik ?