PDA

Bekijk de volledige versie : Beamer voor games



twistertwisted
13-10-2004, 20:57
Ik wil graag een beamer kopen om me game kamertje af te maken maar probleem is ik heb schuin dak en vanaf me stoel is het hoogstens 3 meter afstand. Ik heb al gekeken voor projectie tv maar iemand zij dat dat te ver weg,Als het toch mogelijk is zou ik dat graag willen weten. En ik had gehoord dat je het beter niet via tv kan doen is het mogelijk dan via de s-video kabel te gebruiken van je ps2.Ik denk dat ik rond de 1300 euro max wil uitgeven is dat mogelijk

Alvast Bedankt

bmateijsen
14-10-2004, 07:40
Epson TW10H, Sanyo PLV-Z2, Themescene H30 (nieuw net iets duurder, maar er staat er 1 2dehands op www.htforum.nl)

Groet Bjorn

PM
14-10-2004, 09:22
Ik zou zelf eereder voor een projectie tv gaan.. Ik heb een tijdje games gespeeld op 1.6 meter breed met kijkafstand van 3 /3.5 meter en ik werd er behoorlijk dol van. (ligt natuurlijk ook aan type game). Je krijgt het effect dat je echt met je hoofd rond gaat kijken i.p.v. dat je alles met een blik kan overzien op een tv.
Ik zou als je toch wil projecteren opletten dat je niet te groot projecteerd (in verhouding tot kijkafstand)

jeroenenagnes
14-10-2004, 09:40
Staat niet in iedere game-handleiding dat je een console niet op een projectietv mag aansluiten ivm inbranden?


Jeroen.

twistertwisted
14-10-2004, 10:15
Wat voor resolutie kunnen jullie me aan raden aangezien ik al meer had gehoord dat met projectie tv kan inbranden en ik heb een scherm nodig die ik dan nee kan zetten en moet ik voor 4:3 gaan of breedbeeld s\

srry heb er namelijk helemaal geen verstand van

ik zag wel deze: Infocus X1 beamer, prijs € 850,00 78 branduren

JWCHeetebrij
14-10-2004, 10:40
ik zag wel deze: Infocus X1 beamer, prijs € 850,00 78 branduren
Inkoppertje: ik hoop dat hij langer dan 78 uur brand, anders wordt het een dure hobby. :wink:

Nu serieus, ik zelf gebruik een Philips LCD TV, echter dat is niet binnen je budget en zeker niet groot genoeg.
Er zijn rearprojectiontelevisies die niet inbranden, maar anders zou ik voor een traditionele CRT TV gaan.
Tuurlijk zijn het grote bakbeesten, maar een beamer als je op 3 meter afstand zit lijkt mij ook niet fijn.
Tevens is de beeldkwaliteit in een niet volledig verduisterde kamer stukken beter.
Ik zou in ieder geval gaan voor een breedbeeld want 4:3 heeft zijn beste tijd wel gehad.
Veel games (vooral op de Xbox) zijn al in breedbeeld of zien er niet zwar vertekend uit als je ze oprekt.

JWCHeetebrij
14-10-2004, 10:54
Resolutie is niet zo belangrijk bij games, de meeste Playstation 2 games gebruiken een resolutie van 640 x 480 (480i).
Een beamer van 800 x 600 pixels is dan voldoende.
Xbox gebruikt vaak 480p en soms 720p en 1080i. Dan is het wel handig om een hogere resolutie te hebben maar die zijn duurder en je hebt een speciale Xboxkabel nodig.

twistertwisted
14-10-2004, 12:13
Met beamer was het dat ie 78 uur had gebrand maarre wat bedoel je met traditionele CRT TV gewoon normale tv toch maar ik vind projectie tv wel mooier dan normale 82 cm tv`s ik wil groot maar afstand is dan het probleem is het mogelijk om dat ergens te zien en als ik toch beamer zou nemen met doek van 139 cm diagonaal ongeveer dan is dat te groot?
voor net aan 3 meter afstand

Nog bedankt voor alle reacties heel goed forum :D

PM
14-10-2004, 12:26
...en als ik toch beamer zou nemen met doek van 139 cm diagonaal ongeveer dan is dat te groot?
voor net aan 3 meter afstand

Dat is heel erg persoonlijk en zou je eigenlijk alleen maar uit kunnen proberen. Maar 139 diagonaal moet misschien wel ok zijn... (ik keek naar een 203 meter 4:3 scherm waarbij vooral de hoogte een probleem was. 16:9 met een 139 diagonaal lijkt me al een stuk beter..

twistertwisted
14-10-2004, 12:42
Ik heb het geluk dat er binnenkort een beamer komt van 1500 euro die mag ik ff uit testen gewoon op me muurtje en dan kijk ik als het goed is heb ik alleen nog een scherm nodig maar hoe aangezien met dak schuin naar beneden loopt :(

d_v_pelt
21-10-2004, 16:58
Ik heb het geluk dat er binnenkort een beamer komt van 1500 euro die mag ik ff uit testen gewoon op me muurtje en dan kijk ik als het goed is heb ik alleen nog een scherm nodig maar hoe aangezien met dak schuin naar beneden loopt :(

Hoi,

Heb van de week mijn HT mogen uitbreiden met een Sanyo Z2. Ik heb ook een probleem met mijn schuine dak.

Dat heb ik als volgt opgelost. Ik hoop dat je een beetje in de zelfde situatie zit als ik.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.van.pelt/HT/Scherm1.jpg
Het scherm opgeklapt
http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.van.pelt/HT/Scherm2.jpg
Nu hangt het scherm

Dit is nog maar een concept.

Ik ga het verfijnen door betere/sterkere profielen te nemen. Beter te frezen..

Ook moet de achterkant van het scherm nog mooi gemaakt worden. Dit ziet er natuurlijk niet uit!!

PM
22-10-2004, 07:37
Mooie oplossing zeg, complimenten