PDA

Bekijk de volledige versie : Fox: Heruitgaven van 2 naar 1 disc...



Alexander de Mol
17-01-2002, 11:34
Dit valt te lezen op DVDFile.com:
One is the loneliest number
So, is this the start of a new trend? On 3/5, Fox will reprice three of its most popular catalog titles - Cast Away, The Abyss, and Independence Day - to only .95, which seems like great news, right? Well, there is one little catch...these reissues will be single-disc versions only, i.e., the second disc of supplementary material on all three titles will be dropped. Why bother, you might ask? Well, common sense would say that it is obviously cheaper to replicate a one-disc set rather than two, hence the lower cost. Personally, I think this is a REALLY bad idea...it is confusing to consumers (how will these discs be marketed and packaged, as "Single Disc Special Editions?") and why create double inventory? And how long will the two-disc versions currently on the market last? Who knows...but get those two-disc wonders why you can...Persoonlijk zou ik dit een negatieve ontwikkeling vinden. Bij bijvoorbeeld Pearl Harbor was er meteen de keuze voor een 'kale' versie en een SE. Hier praat men specifiek over RE-ISSUES. Wat denken jullie hiervan?

Mark S
17-01-2002, 11:41
It's got bad news written all over it...
In plaats van hier de R2 versies qua uitvoering omhoogtrekken naar R1 edities, zitten ze in de US straks met de zelfde armzalige uitvoering als wij.

colani
17-01-2002, 12:03
This sucks BIG time.

Ben het helemaal met Mark eens, laten ze overal dezelfde DVD's uitbrengen (maar dan wel zo compleet mogelijk)

Jeroen Driessen
17-01-2002, 12:38
Ik vind een uitgave van 2 edities op zich goed, want dan hoeven mensen die geen extra's willen er ook niet voor te betalen. Een heruitgave van een DVD is meestal ook alleen maar interessant voor die mensen die hem nog niet hebben, of die wachten tot ie goedkoper is.
Dit geeft dan alleen weer nadelen voor mensen die later beginnen met verzamelen, die kunnen nooit meer nieuwe SE's kopen :rolleyes:

Dubieuze zaak dus.

Marco
15-02-2002, 23:14
Het zijn immiddels meerdere titels geworden. Naast ID4, Abyss, Cast Away worden ook Anna and the King, Big Momma's House, Edward Scissorhands, Entrapment, Lake Placid, Men of Honour, Predator verkr***t naar 4:3 http://www.plauder-smilies.de/angryfire.gif

En dan nog het ergste (gerucht). Het schijnt dat Fox met de 2 disc versies van o.a. Abyss en ID4 te stoppen met leveren. Vanaf 1 Juni schijnen ze niet meer leverbaar te zijn. Een zeer slechte zaak. :(

Marco
01-03-2002, 23:27
En dan nog het ergste (gerucht). Het schijnt dat Fox met de 2 disc versies van o.a. Abyss en ID4 te stoppen met leveren. Vanaf 1 Juni schijnen ze niet meer leverbaar te zijn. Een zeer slechte zaak. :( En deze gerucht is waar.

Fox Home Entertainment are reissuing several key titles as single-disc movie-only editions, we can confirm that the existing two-disc special editions of The Abyss, Cast Away and Independence Day will be withdrawn on 1st June 2002.

Also due for the chop on the same day are Alien (Special Edition), Aliens (Special Edition), Alien 3, Alien Resurrection, Planet Of The Apes (Special Edition), Speed, Speed 2: Cruise Control and X-Men (Special Edition).

Nou zal Speed niet zo een probleem zijn, daarvan komt een echte S.E. (in de 5 star collectie). Van X-Men wordt er nog een director's cut verwacht, daar hoor je niks meer over. Misschien volgend jaar tegen die tijd dat X2 in de bioscoop te zien is.

Jaded
02-03-2002, 00:01
Hoe meer ik erover hoor hoe meer ik de dvd markt veel te fucked up vind...

Luther Hartog
02-03-2002, 05:09
Het zal zo eeuwig blijven doorgaan, het geld blijft immers belangrijker dan wat de consument graag zou willen hebben. Jammer dat Fox dit doet, want Fox had altijd zulke mooie releases. It's a shame

Alexander de Mol
04-03-2002, 16:29
En dan nog het ergste (gerucht). Het schijnt dat Fox met de 2 disc versies van o.a. Abyss en ID4 te stoppen met leveren. Vanaf 1 Juni schijnen ze niet meer leverbaar te zijn. Een zeer slechte zaak. :( Van 2 disc Anamorphic Widescreen SE's naar 4:3 Pan & Scan single "FAMILY" discs..... :( :mad:
Daarnaast zal de paardentram ook weer in ere worden hersteld......
Volgens de maatschappijen is er vanuit de 'familiemarkt' behoefte aan geknipte 4:3 films, dit volgens diverse onderzoeken. Helaas speelt de onbekendheid van deze zgn. 'familiemarkt' met de filmformaten een negatieve rol. Als ze daar nou eens aandacht aan zouden besteden...*zucht*

Ik kan het eigenlijk niet mooier verwoorden dan Peter Bracke van DVDFile.com (http://www.dvdfile.com/news/views/editors_desk/2002/01_29.html), dus dat doe ik dan ook niet:
But, call me selfish, I'm ultimately not here to rescue the ignorant, just help educate the uneducated. So, to Fox and all the other studios, sell all the pan & scan versions you want if that is what the masses want... just don't stop supporting widescreen, because then I'm gonna get really mad. And so will millions of others like me. Because if you thought the DIVX battle was bloody, just wait. This one will be worse...

Geert Kranendonk
04-03-2002, 17:02
Absoluut, Widescreen all the way !! (ik heb net mijn breedbeeld tv weer terug uit de zoveelste reparatie :D )

Check ook eens The Letterbox and Widescreen advocacy page (http://www.widescreen.org/), daar staat naast een heleboel voorbeelden welke (soms essentiele) stukken beeld verloren gaan in pan&scan o.a. het volgende :

"With pan and scan, as much as 50 percent of the original picture is lost. It's simple math, folks, something has got to go. And sometimes what is lost is very important. Now how about this scene from 'The Graduate.' Where have you gone Mrs. Robinson? You've been panned and scanned right out of the scene." -- Jack Lemmon

Jeroen Groot
04-03-2002, 17:05
Waar zijn al die gasten mee bezig tegenwoordig?? Als deze trend zich doorzet, dan zitten we straks met VHS-jes, maar dan op een schijfje :( :mad:

Geert Kranendonk
04-03-2002, 17:28
Als deze trend zich doorzet, dan zitten we straks met VHS-jes, maar dan op een schijfje :( :mad: Daar zijn meer mensen bang voor : VHSification, zoals hier (http://www.ukindia.com/zip2/zbdvd3.htm) een Amerikaan het noemt, die zich goed boos loopt te maken over iemand die graag meer Pan&Scan releases wil :


I hate having to deal with "Joe Six Packs" when they come over and I show them a dvd. "What are those black bars covering up? Is your TV defective?" I seriously hope that the public gets educated, otherwise we will see the "VHSifcation" of dvd - pan and scan, no extras, etc. Besides, you will have to start living with black bars on all of your "full screen" dvd's once HDTV becomes the norm in a few years. All of your full screen discs will have black bars on the sides! hahaha :-)