PDA

Bekijk de volledige versie : Ong-bak



Jeroen D
14-10-2004, 20:15
weet iemand of deze DVD in nederland word uitgebracht en waneer ?

godofgamblers
14-10-2004, 20:45
Wordt uitgebracht door het Asia Mania label (net nieuw).
Datum nog niet bekend, maar hij komt dus wel.


Simon

Jeroen D
14-10-2004, 20:49
Cool ! Bedankt !
De vechtscenes zijn ongelovelijk in deze film !

Yi-Long
15-10-2004, 19:25
Welke versie brengen ze uit? de Thaise uncut versie, of de Luc Besson versie met franse rap er door heen?

Azazel
15-10-2004, 19:49
Welke versie brengen ze uit? de Thaise uncut versie, of de Luc Besson versie met franse rap er door heen?

http://www.asiamania.nl/

Jeroen D
04-08-2005, 20:03
Nu maar hopen dat het de thaise uncut versie is.
In engeland komt een mooie 2 disc versie uit, maar wel met de nieuwe muziek e.d. Erg jammer...........

Jeroen D
06-08-2005, 13:30
Lees net op de site van a-film dat de uitgave 4:3 is, dus geen breedbeeld.
:evil: :evil: :nono:

riny
06-08-2005, 13:45
Lees net op de site van a-film dat de uitgave 4:3 is, dus geen breedbeeld.
:evil: :evil: :nono:

a-film kennende zal dat wel een foutje zijn.

Merth
06-08-2005, 13:50
Hier komt er blijkbaar ook nog een 2 disc, ik zag net een advertentie in de filmvalley.

Jeroen D
10-08-2005, 09:21
Dit staat er nu op de site van a-film : word een erg kale release

Regiocode 2
Geluid/Taal Thai
DOLBY 5.1
Thai
DTS 5.1
Ondertiteling Nederlands
Beeldformaat Anamorphic 16:9 (1.85)
Extra's

* Original Theatrical Trailer

Asphyxion
10-08-2005, 11:32
Dat valt dan wel tegen van A-film, terwijl hun releases over het algemeen toch wel erg ok zijn. Afwachten maar...

Philippe
10-08-2005, 15:37
Welke versie brengen ze uit? de Thaise uncut versie, of de Luc Besson versie met franse rap er door heen?

Bestaat hier nu al enige duidelijkheid over?

Jeroen D
25-08-2005, 23:04
Vandaag gekocht.

Vette release ! 2 discs ! Veel extra's. Ben erg blij mee :lol:
Wat een mooie stijl heeft dit ventje........elke andere vechtsport acteur (Van Damme, Segal) kan hier niet aan tippen vind ik !

rvvnr1
26-08-2005, 06:49
Maar welke versie staat er nu op "onze" dvd de "Luc Besson international version" of de "original uncut Thai version", of beide?

Philippe
26-08-2005, 08:31
Maar welke versie staat er nu op "onze" dvd de "Luc Besson international version" of de "original uncut Thai version", of beide?

Zit dus ook met dezelfde vraag. Hopelijk krijgen we hier de originele cut te zien.

wushu-4-ever
26-08-2005, 08:45
Wat een mooie stijl heeft dit ventje........elke andere vechtsport acteur (Van Damme, Segal) kan hier niet aan tippen vind ik !
Niet volledig mee eens! :wink:

Je maakt sowiewo een vergelijking: Segal heeft uberhaupt geen stijl dus het is logisch dat Tony Jaa meer stijl heeft. Van Damme nog wel een beetje, maar die heeft zijn tijd gehad.

Tony Jaa is wel een vernieuwing voor het vechtsportfilmgenre door Muay Thai te combineren met andere vechtsporten en stunts, maar qua stijl rockt Jet Li Tony Jaa er duidelijk uit met of zonder wires! :wink:

Daniel1974
26-08-2005, 11:39
Tegen de grote Hong Kong meesters (Let Li, Jackie Chan, Sammo Hong, Yuen Biao, Donnie Yen, Lam Ching Yin, Bruce Lee) is natuurlijk geen mens opgewassen. De lichaamsbeheersing van deze heren kom je tegenwoordig niet meer tegen. Des al niet te min ben ik wel erg nieuwsgierig naar deze film. Maar dan hoop ik wel op de orginele Thaise Cut, die vooralsnog alleen in Australie en Thailand te krijgen zijn. Op de hoed van A-film las ik 101 min. De orginele Thaise cut was 108 geloof ik. Misschien een drukfout, maar gezien het feit A film erg goed is in het uitbrengen van de verkeerde cut (Musa, Azumi bijv.) = lees internationale versie, zal het me niet verbazen als het hier ook om de int. cut gaat en niet the Thaise.

godofgamblers
26-08-2005, 11:55
Tony Yaa heeft ook minder charisma dan Jet Li.
Hij kent wel een paar leuke muay thai moves, maar Jet Li beoefent al
martial arts vanaf een jaar of 6.

Zijn bewegingen zijn dus veel vloeiender. Vind ik.

Simon

stefan
26-08-2005, 15:20
Volgens mij is het bij Muay Thai zo dat er veel kracht in de technieken zit...dus geen vloeiende bewegingen...maar keiharde stoten/trappen.
Vond het toch wel knap hoor wat hij neerzette..

Jeroen D
26-08-2005, 15:50
Volgens mij is het de internationale versie..........duurt zo'n 100 min.
Sommige muziek in de film komt ook een beetje te modern over...........beetje trendy hier en daar. Maar toch valt er nog genoeg te genieten hoor :wink:

Yi-Long
29-08-2005, 17:14
Wachten jullie maar tot je Tom Yung Goon zien... :D (In HK gezien op openings-day (11 augustus): veel langere gevechten, inclusief onder andere een big-ass jackie chan-style gevecht in een warenhuis tegen zo'n 50 man ofzo, maar dan veel beter dan Jackie ooit heeft gedaan...

... ook een fantastisch gevecht tegen een capouira gast, IN EEN KAMER DIE VOL WATER STAAT (erg moeilijk om dan al die vette bewegingen te doen, maar ze doen het toch) en half in de fik staat. Een van de beste gevechten in de filmgeschiedenis.

Ook een minutenlange 1-take scene waarin Tony zonder cuts een heel gebouw omhoog gaat waar hij meerdere gasten aanpakt.

In het eindgevecht komen we ook heel even Ron Smoorenburg tegen in een piepkleine cameo, waar hij een van de honderd (zoiets) gasten is die door Tony een of meerdere fracturen wordt geschonken...

TYG verbetert precies die enkele punten van kritiek die we nog hadden op Ong-Bak (zoals tegenstanders van formaat, letterlijk en figuurlijk).


Anyway, back on-topic...

Is er IEMAND die duidelijkheid kan verschaffen welke cut dit nu is!? Komt de junkie-zus van die ene meid erin voor!? Welke muziek zit er in? Is alle violence intact gebleven of ontbreken er breuken enzo!?

Ik zag today de 2-disc liggen, maar durf hem nog niet te kopen want ik heb geen zin per ongeluk de Besson of de PA versie te kopen...

Jeroen D
29-08-2005, 18:18
Die junkie zus komt erin voor, evenals de botbreuken...........

Yi-Long
05-09-2005, 16:58
Die junkie zus komt erin voor, evenals de botbreuken...........

Dan vraag ik me toch af wat er uitgeknipt is, want volgens de nederlandse specs is de film 101 minuten lang, en de originele thaise dvd is 105 minuten lang... (...en beide zijn PAL)

Daniel1974
05-09-2005, 17:28
Dierlijke wreedheid ? Deze wordt bijna altijd uit films gehaald, omdat het om echte dieren gaat. Of misschien bepaalde cultureel gerelateerde verwijzingen of opmerkingen ? Meestal vertragen deze film omdat wij deze niet vatten, en daarom laten ze het eruit. En misschien enkele extreem geweldadige shots, maar dat lijkt me erg sterk.

Yi-Long
05-09-2005, 20:50
Dierlijke wreedheid ? Deze wordt bijna altijd uit films gehaald, omdat het om echte dieren gaat. Of misschien bepaalde cultureel gerelateerde verwijzingen of opmerkingen ? Meestal vertragen deze film omdat wij deze niet vatten, en daarom laten ze het eruit. En misschien enkele extreem geweldadige shots, maar dat lijkt me erg sterk.

Zat volgens mij geen dierlijke wreedheid in, dus dat zal het niet zijn. Daarnaast is dat meer iets voor de BBFC (UK) dan voor Nederland.

Als ze 'cultureel gerelateerde verwijzingen of opmerkingen' eruit hebben gehaald, omdat wij domme kaasjes anders er misschien niets meer van zouden snappen, compleet zouden doordraaien, en de dvd snel uit de speler zouden halen en in gaan ruilen voor Die Hard 2, vind ik ook een ***-reden om stukken uit een film te hakken. Volgens mij gebeurt dat in Nederland ook redelijk weining (In Amerika wel... denk maar aan Miramax...) dus ik denk ook niet dat dat het zal zijn (tenzij we dus de amerikaanse versie hebben gekregen... waar ik voor vrees...)

Ook geweld zal hier niet snel gecensureerd worden (godzijdank), dus het verschil in tijden zal zeer waarschijnlijk toch veroorzaakt worden doordat we de Amerikaanse versie hebben gekregen :(

Was aan de ene kant te verwachten, maar is wel een reden waarom ik deze release niet zal aanschaffen (tenzij er alsnog duidelijkheid komt dat het wel de uncut thaise versie is... dan koop ik hem dezelfde dag nog)

Toch jammer dat zoveel mensen denken te weten hoe WIJ een film willen zien, en de macht hebben er dus in te kunnen cutten, en/of van nieuwe geluidseffecten/muziek etc voorzien...

Er hoort maar een persoon te beslissen hoe de film eruit ziet, en dat is de regisseur, en al die productie-bazen en uitgevers etc moeten gewoon OF die film aankopen en uitgeven, of als ze hem niet geschikt vinden voor het westerse publiek, er gewoon met hun klauwen afblijven en dan iemand anders die film laten uitgeven die het wel met respect doet...

Daniel1974
05-09-2005, 21:16
Over Cultureel gerelateerde scenes, vergis je daar niet in, en het gebeurt echt meer dan wij erg in hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan Musa, waar niet minder dan 22 minuten uit is gehaald, inderdaad omdat ze bang waren dat het anders niet te volgen zou zijn. Miramax, dan denk ik aan Hero, is inderdaad een ander voorbeeld.

Je ziet vaak op HKL DVD's staan, volledig uncut, voor de eerste keer ongecencureerd, enzovoort. Zij weten wel wat de fans willen zien, en zullen het dus wel laten, omdat dit een smet zou zijn op hun goede reputatie. Maar wanneer je veel naar Bey Logan luistert, dan hoor je pas hoeveel er in Aziatische films gecut wordt.

Het zou inderdaad de regiseur moeten zijn die deze overwegingen maakt, maar dan wel autonoom en niet beinvloed door wat dan ook. Dus producers en geldschieters = lees maatschappijen, moeten vooral zich op de achtergrond houden.