PDA

Bekijk de volledige versie : Marco Borsato - Zien - Live In De Kuip 2004 [DVD]



Eric van Ballegoie
14-10-2004, 20:57
Marco Borsato - Zien - Live In De Kuip 2004 [DVD]

Kan deze tweede concert-DVD de eerste uit 2002 overtreffen?

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1745)

Dennis V.
14-10-2004, 21:10
Help .... mijn vrouw moet dus morgenavond gaan kiezen tussen dit concert of het begin van het derde seizoen van 24 ....

Dit is echt een klasse dvd-release, zo zouden alle concerten moeten zijn.
.... en het feit dat het in De Kuip is, dat zorgt ervoor dat ik het niet erg vind dat de dvd wordt gekocht .... :wink:

Arnold van Oostrum
14-10-2004, 21:32
Jammer van de beeldkwaliteit bij de DTS disc.


Het zou dus logischer zijn om de extra's op de eerste disc onder te brengen, hier neemt het geluid immers minder ruimte in beslag dan op disc twee. Omdat consumenten de extra's echter op een tweede disc verwachten is ervoor gekozen om deze toch op de tweede schijf te plaatsen. Ze hadden natuurlijk ook gewoon de DTS disc 1 kunnen maken en een Dolby disc met extra's dan nummer 2, staan de extra's toch op de tweede disc. Nogmaals jammer dat hier dan toch een consessie is gedaan op de beeldkwaliteit. Verder ziet deze set er puik uit.

Berry vd Pluijm
14-10-2004, 22:29
... knip ...
Ze hadden natuurlijk ook gewoon de DTS disc 1 kunnen maken en een Dolby disc met extra's dan nummer 2, staan de extra's toch op de tweede disc. Nogmaals jammer dat hier dan toch een consessie is gedaan op de beeldkwaliteit. Verder ziet deze set er puik uit.

Niet iedere DVD-koper heeft een DTS systeem.. 5.1 kan overal op afgedraaid worden.

Ben naar het concert geweest en de recensie klopt NIET! Het is niet het complete concert. Do heeft haar hitje "Heaven" gezongen na voorbij en tussendoor kwam wibi soerjabi (of hoe je het ook schrijft) de Kuip in slaap spelen op zijn piano.

Gelukkig is vooral die laatste afgevallen :)

Niet om klassieke muziek af te kraken, ik vind het soms heel erg mooi, maar het hoort niet in een "pop-concert" thuis..

Anyway, deze komt in mijn bezit :)

Eric van Ballegoie
15-10-2004, 06:06
Ze hadden natuurlijk ook gewoon de DTS disc 1 kunnen maken en een Dolby disc met extra's dan nummer 2, staan de extra's toch op de tweede disc. Nogmaals jammer dat hier dan toch een consessie is gedaan op de beeldkwaliteit. Verder ziet deze set er puik uit.

Dat heb ik Marco inderdaad ook voorgelegd en hij gaf hetzelfde antwoord als nasibal: Disc 1 moet gewoon bij iedereen werken en als je daar alleen een DTS track op zet dan zijn er (veel) mensen die niets te horen krijgen.

Alexander de Mol
15-10-2004, 07:23
Die Borsato is tenminste betrokken bij zijn producties. Vind het interessant om te zien hoe een artiest als Marco Borsato het medium DVD op waarde schat. Hij wil er echt het beste uithalen.
Overigens blijkt uit deze capaciteit- vs. kwaliteitsproblematiek dat er reeds behoefte is aan de opvolger van de huidige DVD. ;)

Tommy L
15-10-2004, 07:34
Prima DVD lijkt het me.

Komt er ook een recensie van de DVD met de live registratie van de concerten in het Sportpaleis Antwerpen?

Bij deze DVD zou er ook een CD zitten met het concert op.

rkrijger
15-10-2004, 08:30
Ik ga voor "Antwerpen" aangezien ik daar geweest ben. Misschien kom ik nog wel in beeld daar op de eerste rij! (ik heb een Inter Milan shirtje aan) :)

Ik vond de vorige concertreeks (Onderweg) muzikaal beter!
Bij deze concertreeks (Zien) was de show/podium beter!

Steve Muller
15-10-2004, 08:37
Ze hadden natuurlijk ook gewoon de DTS disc 1 kunnen maken en een Dolby disc met extra's dan nummer 2, staan de extra's toch op de tweede disc. Nogmaals jammer dat hier dan toch een consessie is gedaan op de beeldkwaliteit. Verder ziet deze set er puik uit.

Dat heb ik Marco inderdaad ook voorgelegd en hij gaf hetzelfde antwoord als nasibal: Disc 1 moet gewoon bij iedereen werken en als je daar alleen een DTS track op zet dan zijn er (veel) mensen die niets te horen krijgen.

Op zich heeft hij daar wel gelijk in maar volgens mij zit DTS er bijna altijd standaard op bij een nieuwe versterker :!: Toch :?:

rkrijger
15-10-2004, 08:46
Op zich heeft hij daar wel gelijk in maar volgens mij zit DTS er bijna altijd standaard op bij een nieuwe versterker :!: Toch :?:

Inmiddels wel denk ik, maar er zijn er nog steeds zat met wel een DVD-speler maar geen surround setje... En dan werkt DTS niet hoor...

Salaman
15-10-2004, 09:25
Ze hadden natuurlijk ook gewoon de DTS disc 1 kunnen maken en een Dolby disc met extra's dan nummer 2, staan de extra's toch op de tweede disc. Nogmaals jammer dat hier dan toch een consessie is gedaan op de beeldkwaliteit. Verder ziet deze set er puik uit.

Dat heb ik Marco inderdaad ook voorgelegd en hij gaf hetzelfde antwoord als nasibal: Disc 1 moet gewoon bij iedereen werken en als je daar alleen een DTS track op zet dan zijn er (veel) mensen die niets te horen krijgen.

Op zich heeft hij daar wel gelijk in maar volgens mij zit DTS er bijna altijd standaard op bij een nieuwe versterker :!: Toch :?:

Hoeveel procent van de mensen met een DVD-speler zou nou daadwerkelijk een 5.1 opstelling hebben? Ik denk hooguit een kwart. En dan heb je inderdaad al snel ook DTS. Hoewel, zelf heb ik nog m'n oude 5.1 setje uit 1999 en daar zit geen DTS op! Hetzelfde geldt voor meer van de kant en klaar setjes uit die tijd (en nu misschien nog steeds wel?)

Herjan
15-10-2004, 09:45
Deze gaat absoluut in de collectie komen. Kan 'm alleen niet vandaag ophalen, omdat de kans bestaat dat ik 'm morgen cadeau krijg...

Nathan Strik
15-10-2004, 10:38
Dat heb ik Marco inderdaad ook voorgelegd en hij gaf hetzelfde antwoord als nasibal: Disc 1 moet gewoon bij iedereen werken en als je daar alleen een DTS track op zet dan zijn er (veel) mensen die niets te horen krijgen.
Bovendien heb je te maken met de richtlijnen voor het maken van een DVD en het DVD-forum schrijft voor dat er eigenlijk geen DVD's gemaakt mogen worden met alleen maar DTS. Er moet officieel dus minstens een PCM of Dolby track naast staan. Door de DTS naar de tweede disc te verkassen is het meer een "extraatje" en omzeilt deze uitgave mooi de richtlijnen. ;)

rkrijger
15-10-2004, 10:41
Door de DTS naar de tweede disc te verkassen is het meer een "extraatje" en omzeilt deze uitgave mooi de richtlijnen. ;)

Interessant standpunt. Maar richtlijnen *hoef* je toch niet te omzeilen?!?
Zijn deze richtlijnen ergens on-line?!? Lijkt me bere-interessant om eens te lezen...

Eric van Ballegoie
15-10-2004, 11:35
Interessant standpunt. Maar richtlijnen *hoef* je toch niet te omzeilen?!?
Zijn deze richtlijnen ergens on-line?!? Lijkt me bere-interessant om eens te lezen...

Op Regio 2 DVD's is het inderdaad verplicht om minimaal één Dolby Digital of PCM spoor te plaatsen, DTS en MPEG zijn optioneel. Als je je niet aan deze regels houdt dan mag de uigave geen DVD-Logo dragen.

Steve Muller
15-10-2004, 12:01
Interessant standpunt. Maar richtlijnen *hoef* je toch niet te omzeilen?!?
Zijn deze richtlijnen ergens on-line?!? Lijkt me bere-interessant om eens te lezen...

Op Regio 2 DVD's is het inderdaad verplicht om minimaal één Dolby Digital of PCM spoor te plaatsen, DTS en MPEG zijn optioneel. Als je je niet aan deze regels houdt dan mag de uigave geen DVD-Logo dragen.

Zo dat heeft het bedrijf Dolby goed geregeld 8)

Homer72
15-10-2004, 15:08
[quote=Arnold van Oostrum]... knip ...
Ben naar het concert geweest en de recensie klopt NIET! Het is niet het complete concert. Do heeft haar hitje "Heaven" gezongen na voorbij en tussendoor kwam wibi soerjabi (of hoe je het ook schrijft) de Kuip in slaap spelen op zijn piano.

Gelukkig is vooral die laatste afgevallen :)

Niet om klassieke muziek af te kraken, ik vind het soms heel erg mooi, maar het hoort niet in een "pop-concert" thuis..

Anyway, deze komt in mijn bezit :)


Sorry, 'k moet je niet helemaal gelijk geven. Do zat inderdaad in de show met Heaven dus die mist. Maar Wibi S was onderdeel van het voorprogramma net als Lee Towers, Lois Lane en Veldhuis en Kemper

Het was wel een waanzinnig concert. Kep de DVD inmiddels in huis en ga 'em straks kijken

Eric van Ballegoie
15-10-2004, 15:39
Dat Do eruit is lijkt me logisch, Marco heeft zelf niets met dat nummer te maken en dit is toch echt een Marco Borsato DVD. Alle nummers waarin Marco zelf optreedt staan dus wel op de DVD.

rkrijger
15-10-2004, 15:41
Op het forum van marcoborsato.nl heb ik een paar maanden geleden een petitie gestart "Marco graag alle nummers op de DVD!". Dit omdat bij zijn vorige concertregistratie een aantal nummers waren geknipt...

Heeft hij toch mooi naar ons allemaal (in totaal meer dan 100 mensen tekenden de petitie) geluisterd...

TOP MARCO!!!

apvanderwaal
15-10-2004, 18:24
Beste mensen,

Is het iemand op gevallen dat DVD1 7,4 GB groot is en DVD2 máár 5,3 GB groot is. Dat betekent dus dat ze beeldkwaliteit gaan inleveren voor de DTS stream terwijl ze nog 4 GB over hebben op schijfje 2! Marco is erg betrokken bij zijn producties maar denk niet dat hij hiervan op de hoogte was. DVD2 had net zo hoge kwaliteit kunnen hebben als DVD1 misschien wel beter zelf maar nee hoor!! Productiefout?? Laten we het hopen dan kunnen we binnenkort dvd2 omruilen voor het goede exemplaar!!

Olaf van der Kroon
15-10-2004, 21:52
Beste mensen,

Is het iemand op gevallen dat DVD1 7,4 GB groot is en DVD2 máár 5,3 GB groot is. Dat betekent dus dat ze beeldkwaliteit gaan inleveren voor de DTS stream terwijl ze nog 4 GB over hebben op schijfje 2! Marco is erg betrokken bij zijn producties maar denk niet dat hij hiervan op de hoogte was. DVD2 had net zo hoge kwaliteit kunnen hebben als DVD1 misschien wel beter zelf maar nee hoor!! Productiefout?? Laten we het hopen dan kunnen we binnenkort dvd2 omruilen voor het goede exemplaar!!


:?: :!: :?: Ik ben benieuwd. :!: :!: :!:
Ik wacht nog even met kopen, maar of dit gehonoreerd wordt? ik ben bang van niet!

ajax4ever
16-10-2004, 08:39
Ik heb de dvd gekocht en hij klinkt erg gaaf!
Ik denk dat ze de extra's op disc 2 hebben gezet zodat mensen die geen DTS hebben die disc niet weggeven aan iemand anders die wel DTS heeft.
Alleen de mensen die wel DTS hebben zouden die andere disc kunnen weggeven. Maar ik doe dat in ieder geval niet. Ik hou hem liever zelf.

Milan
16-10-2004, 12:30
DVD's weggeven??! :shock: :wink:

Ik ga ook voor deze dvd, aangezien ik op de avond zelf aanwezig was :D
Geweldig concert overigens!

Cyberrocks
16-10-2004, 15:49
Ik heb hem gisteravond gekocht bij MM in Maastricht. En meteen gekeken. Ik ben zelf niet naar het concert geweest, maar als je
het via de dvd ziet dan krijg je gewoon kippevel van.

Dus ik heb er geen spijt van dat ik hem heb gekocht.

Cyberrocks

Hoekie
16-10-2004, 16:05
Top dvd, maar misschien een domme vraag waarom doet mijn subwoofer het niet met de DTS track ?

Vaughn
16-10-2004, 18:57
Jammer van de beeldkwaliteit bij de DTS disc.


Het zou dus logischer zijn om de extra's op de eerste disc onder te brengen, hier neemt het geluid immers minder ruimte in beslag dan op disc twee. Omdat consumenten de extra's echter op een tweede disc verwachten is ervoor gekozen om deze toch op de tweede schijf te plaatsen. Ze hadden natuurlijk ook gewoon de DTS disc 1 kunnen maken en een Dolby disc met extra's dan nummer 2, staan de extra's toch op de tweede disc. Nogmaals jammer dat hier dan toch een consessie is gedaan op de beeldkwaliteit. Verder ziet deze set er puik uit.

We hebben bij het maken van deze dubbel DVD alle opties overwogen, 1 DVD met alle extra's pasten simpelweg niet, zelfs als de backstages slechts 15 minuten waren geweest i.p.v. 33 minuten was het video niet om aan te zien. Besloten i.o.m. Marco om er een dubbelaar van te maken, hierin hadden wij 3 opties, #1 Concert in dd2.0, dd5.1, DTS en extra's op een tweede single layer DVD, #2 Concert in dd2.0 en dd5.1 en de extra's, en het Concert in DTS alleen op een tweede dual layer. #3 Concert dd2.0 en dd 5.1, en het Concert in DTS plus extra's op een tweede dual layer.

wij hebben bewust voor de 3e optie gekozen omdat het beeld in HD is opgenomen, en alleen op deze manier de hoogste gemiddelde bitrate konden halen. Als wij de extra's op de DVD met alleen dolby(DVD1) hadden gezet dan moest de average bitrate van 6.3 naar 5.2 mbit/s dit deed behoorlijk afbreuk aan de kwaliteit. Met alleen dolby 2.0 en 5.1 kun je de bitrate laten pieken tot 9.2mbit/s bij DTS is dit slechts tot 8.3mbit zoals velen gezien hebben zitten er veel publieksshots in die hoge bitrates vereisen. Nu is er een perfect balans tussen video en geluid, op DVD1 perfect video, kwalitatief minder audio, op DVD2 kwalitatief minder video, en perfect audio. Op deze manier voorkom je ook een beetje dat mensen 1 van de 2 DVD's gaan weggeven.

Wat betreft de richtlijnen voor een maken van een DVD, hier zijn wij ook niet afgeweken, op de DTS versie staat daadwerkelijk een dolby 2.0 track onder, die slechts een paar seconden lang is met stilte en hier is de mogelijkheid om van track te wisselen uitgeschakeld. Dit is alleen gedaan voor maximale compabilliteit, veel DVD spelers 'freaken' als er alleen maar een DTS spoor wordt aangeboden.

Vaughn
16-10-2004, 19:01
BTW, hoe vinden jullie de menu struktuur?

Vaughn
16-10-2004, 20:23
Beste mensen,

Is het iemand op gevallen dat DVD1 7,4 GB groot is en DVD2 máár 5,3 GB groot is. Dat betekent dus dat ze beeldkwaliteit gaan inleveren voor de DTS stream terwijl ze nog 4 GB over hebben op schijfje 2! Marco is erg betrokken bij zijn producties maar denk niet dat hij hiervan op de hoogte was. DVD2 had net zo hoge kwaliteit kunnen hebben als DVD1 misschien wel beter zelf maar nee hoor!! Productiefout?? Laten we het hopen dan kunnen we binnenkort dvd2 omruilen voor het goede exemplaar!!

Dat lijkt mij sterk, alleen het concert plus de DTS track is al 6GB groot in mijn project. Als ik het precies bekijk is DVD1 7.902.092.824 bytes groot, en DVD2(de DTS versie dus) 8.337.061.888 bytes groot. Let wel, dit zijn HD Gbytes en geen DVD Gbytes, want daar gaan ze van het metrisch stelsel uit. resp. 7.9/1024*1000=7,7GB 8.3/1024*1000=8.1GB Ik denk dat de werkelijke waarden niet correct wordt weergegeven.

[EDIT]
Ik heb even om mijn reactie te ondersteunen het project erbij gepakt, en daar een screendumpje van gemaakt. Kijk dan vooral ook even naar VTS4, want daar zit het hele concert onder. De grootte kan daarom nooit 5,3GB zijn. Ik heb alleen de proefpersing thuis, ik zal als ik thuis ben eens kijken hoe groot ie daarop wordt weergegeven.

http://www.xs4all.nl/~vaughn/sorttracks.jpg

Mark van L.
17-10-2004, 06:41
Ik vind de beeldkwaliteit van disc 1 goed, maar als ik eerlijk ben, vind ik de DVD Live at Knebworth va Robbie Williams, qua beeld vele malen beter.
Deze is ook in HD opgenomen, maar staat een stuk strakker op de dvd.

rkrijger
17-10-2004, 06:56
Pfff, zo'n top-DVD, zo'n top-artiest, zo'n top-concert...
En dan toch staat de beoordeling op dit moment op een vier...
Jammer hoor...

martin
17-10-2004, 09:24
Ik heb het eerste concert op DVD, dus een tweede vindt ik personelijk wat overkill omdat ik er zelf niet zo van hou. Moet wel toegeven dat er wel moeite wordt gedaan voor het beeld en geluid. En dat er dan iemand is van de produktie ( Vaughn ) die hier ook post is natuurlijk super. Op deze manier kan je wel je wensen doorgeven of tips.


Op deze manier voorkom je ook een beetje dat mensen 1 van de 2 DVD's gaan weggeven.


Wat ik dan wel een beetje vreemd vindt is dat het beeld op de tweede disc samen met de DTS spoor minder is i.v.m het weggeven van één van de disc's zodat ze op deze manier weer geld mislopen???

Martin van Tuijl
17-10-2004, 14:07
Weer een mooie uitgave (y)
Je kan idd merken dat Marco zelf een DVD-liefhebber is.

Vaughn
17-10-2004, 15:57
Ik vind de beeldkwaliteit van disc 1 goed, maar als ik eerlijk ben, vind ik de DVD Live at Knebworth va Robbie Williams, qua beeld vele malen beter.
Deze is ook in HD opgenomen, maar staat een stuk strakker op de dvd.

Wij hebben een analyse apparaat die mpeg materiaal op objectieve wijze kan analyseren op basis van JNDMetrix(Just Noticeable Differences)
-Link- (http://www.sarnoff.com/products_services/video_vision/jndmetrix/applications.asp)

En daarbij kwam de kwaliteit van Robbie in Knebworth op 'Fair/Good' Dit is een schaal van Poor - Fair - Good - Execellent - Outstanding. De 2e DVD van Marco kwam uit opdezelfde waarde. DVD1 echter zat op het vierde blokje van Good, dat is Good-Execellent. DVD1 van Borsato in het Sportpaleis was zelfs Exellent. Da's eigenlijk logisch omdat het daar vrij donker was, dus makkelijker te encoderen, en het Concert is 8 minuten korter dan de kuip. Typering 'Outstanding' haal je eigenlijk alleen maar als je met 2-pass CBR op 9.6Mbit gaat zitten.

Wat in de Recensie terecht wordt opgemerkt is dat de scaling van HD naar SD erg mooi is gedaan, nadeel is dat de rijke detaillering vele male moeilijker te encoderen is dan slechter downscaled materiaal. Het is namelijk heel verleidelijk om een HD Player direct te koppelen aan een Digibeta SD machine, en de downscaling door de Digibeta te laten verzorgen, wij hebben gekozen voor een minder makkelijk pad. Het HD materiaal is ruw een Avid DS Nitris DNA geladen, dit nam zo'n 2,7 TByte in beslag, toen is het gemonteerd, op HD master banden gedumpt, door de Pogle color correction unit kleur gecorrigeerd, daarna met de kleur correctie weer in de Avid DS Nitris DNA geladen, en daarin gescaled naar SD op een Digibeta gedumpt, en dat materiaal is vervolgens ge-encodeerd met BitPack.

Vaughn
17-10-2004, 16:04
Wat ik dan wel een beetje vreemd vindt is dat het beeld op de tweede disc samen met de DTS spoor minder is i.v.m het weggeven van één van de disc's zodat ze op deze manier weer geld mislopen???

Het beeld is kwalitatief een beetje minder alleen omdat daar ook alle extra's op staan. De Backstage, Photogallery en de Credits nemen zo'n 1,9GByte in op de DVD.

Berry vd Pluijm
17-10-2004, 23:37
Sorry, 'k moet je niet helemaal gelijk geven. Do zat inderdaad in de show met Heaven dus die mist. Maar Wibi S was onderdeel van het voorprogramma net als Lee Towers, Lois Lane en Veldhuis en Kemper

Het was wel een waanzinnig concert. Kep de DVD inmiddels in huis en ga 'em straks kijken

Ik ben op het allereerste concert geweest en daar was Wibi dus NIET onderdeel van het leuke voorprogramma.. Waarschijnlijk door de reactie van het publiek hebben ze hem naar het voorprogramma geduwd.. Want Wibi brak de sfeer helemaal af, die wel weer helemaal terug kwam toen ineens KEIHARD "Je hoeft niet naar huis vanacht" door die inmense speakers knalde :)

Roberto G
20-10-2004, 01:23
Top dvd !!

pch
20-10-2004, 10:30
Erg jammer dat (in tegenstelling tot de vorige live-dvd, Onderweg-Live in de Kuip) de stem/zang niet via de centerspeaker komt maar via de hoofdluidsprekers! En uit de centerspeaker komt slechts een soort van echo/omgevingsgeluid/surroundgeluid. Dit moet natuurlijk andersom!
Ook jammer dat niet de beste kwaliteit beeld (dvd1) en de beste kwaliteit geluid DTS (dvd2) samen op 1 dvd staan!
Verder een erg gave en mooie concertregistratie die afentoe erg veel emotie bij me los maakte!

Gr.Paul.

Henk Heideveld
20-10-2004, 11:26
Weer een mooie uitgave (y)
Je kan idd merken dat Marco zelf een DVD-liefhebber is.
NL-producties zijn overwegend qua beeld en geluid beter dan wat we uit het buitenland binnenkrijgen. Borsato, Oosterhuis, Bauer, Blöf (even los van persoonlijke smaak) het zijn allemaal prima beeld en prima geluid DVD'tjes. En dat voor zo'n klein landje (y)

Alexander de Mol
20-10-2004, 13:27
Erg jammer dat (in tegenstelling tot de vorige live-dvd, Onderweg-Live in de Kuip) de stem/zang niet via de centerspeaker komt maar via de hoofdluidsprekers! En uit de centerspeaker komt slechts een soort van echo/omgevingsgeluid/surroundgeluid. Dit moet natuurlijk andersom!Dat ben ik niet met je eens. Persoonlijk vind ik het juist natuurlijker klinken om bij live registraties de zang uit de hoofdluidsprekers te horen. Op de meeste podia staan de speakers namelijk ook aan de zijkanten opgesteld.

pch
20-10-2004, 15:24
Dat ben ik niet met je eens. Persoonlijk vind ik het juist natuurlijker klinken om bij live registraties de zang uit de hoofdluidsprekers te horen. Op de meeste podia staan de speakers namelijk ook aan de zijkanten opgesteld.

Dat kun je wel niet met me eens zijn, maar het hoort niet en het klinkt zeker niet beter of natuurlijker, mits je maar in het bezit bent van een goede centerspeaker en een goede setup (en dat ben ik gelukkig!). De vorige dvd (Onderweg-Live in de Kuip) vond ik nl. beter klinken daardoor.Waarom heb je anders een center-kanaal en 5.1, dan kan je net zo goed in stereo gaan zitten luisteren!

Gr. Paul.

P.S. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de zang/stem OOK uit de hoofdluidsprekers moet komen , maar OOK uit de center zoals op Onderweg-Live het geval is! Bij Zien-Live komt er niets uit de center behalve wat galm/echo/achtergrond geluid/surround geluid, en dit vind ik echt jammer.

rebijl
21-10-2004, 17:44
Ik ben het er mee eens dat zang geluid in ieder geval ook uit de center speaker moet komen. Mij viel ook op dat het zang geluid wat zacht uit de center komt ongeveer 1 seconde achter loopt bij de main speakers.

pch
21-10-2004, 17:48
Ik ben het er mee eens dat zang geluid in ieder geval ook uit de center speaker moet komen. Mij viel ook op dat het zang geluid wat zacht uit de center komt ongeveer 1 seconde achter loopt bij de main speakers.

Juist! Eindelijk ook iemand die kritisch luistert....

Gr. Paul.

sdr
22-10-2004, 19:42
Ik ben niet geweest [kon niet] maar heb de DVD gekocht,heb ook de dvd van antwerpen gezien.

Wat mij heel erg opvalt is dat er nauwelijks verschil is tussen die uit de kuip en die van antwerpen.Wat bedoel ik:
Alles maar dan ook bijna alles is hetzelfde,elk gebaar elk woordje enz is zo goed als hetzelfde.
En dat voor een LIVE optreden,lijkt wel voorgeprogrammeerd alles.
En dat vind ik heel erg jammer,maakt niet uit naar welk concert je gaat van deze overigens geweldige zanger uit alkmaar maar ik vind zijn shows niet echt geweldig,maar dat krijg je ook als je elke keer alles hetzelfde doet denk ik.
1 show gezien van marco daarna hoef ik er niet nog eentje te zien,daar zou hij eigenlijk ook iets aan moeten doen.

Ben ik te kritisch ,ik vind dat ik mag zijn.

Verder niets dan lof hoor marco je stem en de liedjes vind ik super.

roelof
23-10-2004, 13:58
Ik ben het er mee eens dat zang geluid in ieder geval ook uit de center speaker moet komen. Mij viel ook op dat het zang geluid wat zacht uit de center komt ongeveer 1 seconde achter loopt bij de main speakers.

Juist! Eindelijk ook iemand die kritisch luistert....

Gr. Paul.

Klopt, bij mij ook. Wat een klote mix. Het is alsof je een echo hoort uit de center speaker. :x

pch
24-10-2004, 10:37
Ik ben het er mee eens dat zang geluid in ieder geval ook uit de center speaker moet komen. Mij viel ook op dat het zang geluid wat zacht uit de center komt ongeveer 1 seconde achter loopt bij de main speakers.

Juist! Eindelijk ook iemand die kritisch luistert....

Gr. Paul.

Klopt, bij mij ook. Wat een klote mix. Het is alsof je een echo hoort uit de center speaker. :x

Ik ben benieuwd wat Marco hier zelf van vindt als hij de dvd thuis op zijn bank afluistert......ik dacht dat hij er alles aan had gedaan om beeld en geluid perfect te laten zijn op deze dvd, maar het geluid is verre van perfect!

Gr. Paul.

RUDOK
24-10-2004, 14:41
wanneer is de release van de DVD LIVE IN ANTWERPEN ????

pch
24-10-2004, 15:07
wanneer is de release van de DVD LIVE IN ANTWERPEN ????

Hoezo, klinkt die dan beter???

Gr. Paul.

Tommy L
25-10-2004, 07:38
In België is deze uitgekomen op dezelfde dag als De Kuip in Nederland.

De Kuip, het concert in NL, is in België enkel verkrijgbaar bij Bart Smit.

Dave Heuvels
25-10-2004, 08:44
Geweldige Dvd. zeker in DTS!!!!!!!

Toppertje, en zeker een aanrader

Ps is wel nog steeds niet te vinden in DvdPRofiler

twiggertje
25-10-2004, 11:45
uit Live in het sportpaleis is een nummer weggelaten, vraag me niet welk maar mijn vrouw heeft de dvd in haar handen gehad en zag dat er een nummer minder op stond, ook is de speelduur zo'n 8 minuten korter dan de nederlandse versie.

Charl
25-10-2004, 11:47
Kheb hem net ook van het weekend gehaald, magnifiek wat een beeld kwaliteit. Het beeld staat als een huis, echt super strak. Echt een toppertje. Qua geluid is die natuurlijk ook perfect.

dvdfreaker
28-10-2004, 09:36
ik heb 2 installaties, een voor surround en een voor stereo.

De installaties
surround
receiver: sony str-de 545
center: jbl ax-10(ti-lx175)
frontspeakers+rear: cce (kruidvat speakers)
sub: creative fps 1500 (inderdaad pc sub)
front b: philips surround ls

(dus een 7.1 op een 5.1 receiver!)
dvd: jvc xv-n5 eisa dvd speler ( phonogold optical interlink dus digitaal)
de stereo installatie is aanzienlijk beter

amp: Balzars /Denon IMG 010 MK II (class A only)
dvd: jvc zelfde dvd speler maar nu met 10 meter standaard chinch kabel analoog dus
speakers: hetpa ace

Ik heb ontdekt dat als je "onderweg in de kuip" afspeelt op de surround installatie dit pas super klinkt in DTS met cinema modus b , terwijl het geluid in de afd (direct modus dus zonder kwalitiets oppoetsende dingen) echt maar redelijk tot goed scoort.

Stop je "zien in de kuip 2004 (2dvd+livecd) "in de dvd speler en kies je de dts disc dan klinkt die bij mij het beste in de afd modus terwijl de vorige dvd pas super klonk met op poets opties.

Doe je dat bij deze dvd dan lijkt het inderdaad of marco net als bij de opening uit de sattelietschotel boven de band zweeft. hetgeen niet natuurlijk overkomt.

zet ik in plaats van de sony de denon aan (zwaar gemodificeerde pma 700v) dan berg je maar.. alle registers gaan dan pas echt los. Natuurlijk is het niet fair deze vergelijking te maken , klein rekensommetje leert mij dat de hele surround installatie ongeveer 50% van de prijs is van de NIET gemodificeerde versterker , terwijl de versterker die ik heb dus 75% duurder is dan de oorspronkelijke retail prijs van 1799,-- hfl (1979!)

het beeld is 20 x beter dan bij onderweg , kortom mensen als ik dan toch even mag klagen:

Waarom staat heaven van do er niet op en die marco borsato mix van Wibby soeradi ? als dat er ook nog op had gestaan was het helemaal 100% geweest , nu scoort deze dvd een 10 anders een 20+

Henk Heideveld
28-10-2004, 10:45
ik heb 2 installaties, een voor surround en een voor stereo.

De installaties
surround
receiver: sony str-de 545
center: jbl ax-10(ti-lx175)
frontspeakers+rear: cce (kruidvat speakers)
sub: creative fps 1500 (inderdaad pc sub)
front b: philips surround ls

(dus een 7.1 op een 5.1 receiver!)
dvd: jvc xv-n5 eisa dvd speler ( phonogold optical interlink dus digitaal)
de stereo installatie is aanzienlijk beter

amp: Balzars /Denon IMG 010 MK II (class A only)
dvd: jvc zelfde dvd speler maar nu met 10 meter standaard chinch kabel analoog dus
speakers: hetpa ace

Ik heb ontdekt dat als je "onderweg in de kuip" afspeelt op de surround installatie dit pas super klinkt in DTS met cinema modus b , terwijl het geluid in de afd (direct modus dus zonder kwalitiets oppoetsende dingen) echt maar redelijk tot goed scoort.

Stop je "zien in de kuip 2004 (2dvd+livecd) "in de dvd speler en kies je de dts disc dan klinkt die bij mij het beste in de afd modus terwijl de vorige dvd pas super klonk met op poets opties.

Doe je dat bij deze dvd dan lijkt het inderdaad of marco net als bij de opening uit de sattelietschotel boven de band zweeft. hetgeen niet natuurlijk overkomt.

zet ik in plaats van de sony de denon aan (zwaar gemodificeerde pma 700v) dan berg je maar.. alle registers gaan dan pas echt los. Natuurlijk is het niet fair deze vergelijking te maken , klein rekensommetje leert mij dat de hele surround installatie ongeveer 50% van de prijs is van de NIET gemodificeerde versterker , terwijl de versterker die ik heb dus 75% duurder is dan de oorspronkelijke retail prijs van 1799,-- hfl (1979!)

het beeld is 20 x beter dan bij onderweg , kortom mensen als ik dan toch even mag klagen:

Waarom staat heaven van do er niet op en die marco borsato mix van Wibby soeradi ? als dat er ook nog op had gestaan was het helemaal 100% geweest , nu scoort deze dvd een 10 anders een 20+
Schaf nu nog een keer keramische speakers aan in plaats van een setje en je valt compleet achterover :lol: :lol: :lol:

pch
28-10-2004, 11:44
Op het HT-forum loopt ook een topic over de nieuwe Borsato dvd en daar wordt melding gemaakt van het feit dat de DTS track geen LFE kanaal bevat! Had dit zelf nog niet gemerkt daar ik zonder sub speel....
Dus nu ook al geen LFE (naast "geen center"), en dit moet dan voor een perfect geluid doorgaan?
Ik moet nu toch tot de conclusie komen dat ze het kwalitatief veel beter hadden kunnen doen.

Gr. Paul.

cornebalemans
24-11-2004, 11:04
Hallo,

ik heb de dvd zien live in de kuip aangeschaft en het geluid is zwaar klote het heeft geen ballen(basweergave)en het lijkt of er een effect(galm)in de center meeloppt.
Ik snap niet dat ze dit kunnen produceren ik zit zelf in de geluidstechniek en ben zelf muzikant.
Zegt op zich niets maar dat ze dat zelf niet horen.

Wie durft er hier op te reageren.
Ps in bezit van een goede cinema home set, dus geen setje van 2 of 500 euro.

Henk Heideveld
24-11-2004, 11:47
Hallo,

ik heb de dvd zien live in de kuip aangeschaft en het geluid is zwaar klote het heeft geen ballen(basweergave)en het lijkt of er een effect(galm)in de center meeloppt.
Ik snap niet dat ze dit kunnen produceren ik zit zelf in de geluidstechniek en ben zelf muzikant.
Zegt op zich niets maar dat ze dat zelf niet horen.

Wie durft er hier op te reageren.
Ps in bezit van een goede cinema home set, dus geen setje van 2 of 500 euro.
Soms inderdaad missers van de bovensta plank. Soortgelijke DVD heb ik van de Moodey Blues. Prachtige DTS-track, maar helaas 5.0. Zonder subwoofer klinkt het kaal en blikkerig, niet schitterend dus maar schetterend. 'k Moet 'm van multichannel dus op digital zetten om redelijk geluid te hebben. Digital is een soort monogeluid door alle speakers tegelijk. :roll: Tja, en als dat zelfs beter klinkt?????? :cry:

rkrijger
02-12-2004, 20:24
Hallo,

[...]

Wie durft er hier op te reageren.
Ps in bezit van een goede cinema home set, dus geen setje van 2 of 500 euro.

Ja! Hoi!

Nou, ik vind dat je overdrijft hoor. Ik vind het geluid subliem!

Regards,
Robin...

rkrijger
20-03-2005, 10:26
23 nummers staat er in de review...
Het zijn er meer! :-)

rkrijger
10-05-2005, 12:12
Iets anders: zijn er nog dvd.nl-ers die komende tijd naar de "Symphonica" tournee in Antwerpen gaan? Buiten mezelf dan...

nlamste3
26-06-2005, 00:26
Op het HT-forum loopt ook een topic over de nieuwe Borsato dvd en daar wordt melding gemaakt van het feit dat de DTS track geen LFE kanaal bevat! Had dit zelf nog niet gemerkt daar ik zonder sub speel....
Dus nu ook al geen LFE (naast "geen center"), en dit moet dan voor een perfect geluid doorgaan?
Ik moet nu toch tot de conclusie komen dat ze het kwalitatief veel beter hadden kunnen doen.

Gr. Paul.

Grappig dat je je mening verscherpt op basis van een topic, terwijl je het zelf (ondanks kritiek) dit niet eens gemerkt hebt.

Kan niet over deze DVD oordelen, want ik heb hem niet aangeschaft. De vorige DVD vond ik voortreffelijk maar het werd een beetje teveel Marco op DVD bij een tweede aanschaf. Wel bewonderingswaardig is de betrokkenheid en de visie van Marco bij het maken van zijn DVD's.

rkrijger
27-06-2005, 07:46
De vorige DVD vond ik voortreffelijk maar het werd een beetje teveel Marco op DVD bij een tweede aanschaf. Wel bewonderingswaardig is de betrokkenheid en de visie van Marco bij het maken van zijn DVD's.

Ik meen dat van de concerten recent gegeven in Antwerpen, ook weer een DVD uit komt... Nog meer Marco Live op DVD!!!