PDA

Bekijk de volledige versie : Dvd's met veel split Surround



MNI
17-01-2002, 12:46
Er is al ooit een thread geweest waarin stond welke films er uit de kast worden gehaald om je set te showen aan anderen.

Wat ik persoonlijk heel mooi vindt van dvd's is dat ze alle 5 je speakers afzonderlijk aansturen. Ook dit show ik altijd aan anderen.

De dvd die ik daarvoor gebruik is de scene uit scream 3 dat sydney aangevallen wordt op de filmset. Hier wordt er een stem gebruikt die je uit elke speaker na elkaar hoort komen. Schitterend!

Welke dvd's gebruiken veel van zo'n split geluiden??

forzavado
17-01-2002, 12:51
Voor echte split laat ik altijd Alan Parsons - On air (DTS CD) horen. Het laatste nummertje begint de stem links voor, gaat bijna ongemerkt naar links achter, dan rechtsachter en dan rechtsvoor en via de mid weer terug naar linksvoor. Helemaal rond, en zo gemixt dat het supervloeiend loopt. Op het laatst in het nummer komt uit iedere speaker hetzelfde, wat ook ook weer overweldigd.
Verder staat hier nog een nummer op met uit iedere speaker een ander tikkie. Het begint met bijna niets, dan komt er ineens een tik rechts achter enz. enz. Het geluid wordt zo opgebouwd.
Deze cd kan je echt laten schrikken!

Mijn voorkeur gaat toch niet uit naar zo'n opname, het is net iets te onrustig. Maar goed, wel leuk om het één en ander te laten horen.

MNI
17-01-2002, 13:13
ik heb zelf geen DTS cd's maar zeker een keer te moeten waard om te bekijken

MNI
18-01-2002, 14:44
heeft er iemand nog andere scene's in het hoofd?