PDA

Bekijk de volledige versie : Brom in (alle) luidsprekers



Ruud Vorstermans
16-10-2004, 10:56
Als alleen de receiver (Sony STR-DB930) aanstaat, brommen alle 5 de luidsprekers (5 x Hepta Spring, aangesloten dmv speciale, maar merkloze, luidspreker kabels).

Ik heb alle apparaten ontkoppeld, vervolgens de kabel ontkoppeld en daarna de subwoofer ontkoppeld, maar de brom blijft.
De versteker vervolgens aangeloten op groep, waarop verder geen apparaten waren aangesloten, geen resultaat.
Daarna apparte aardleiding gelegd van meterkast naar receiver, maar........... ook dat leverde geen resultaat.

Is er nog iemand die suggestie(s) heeft.

Al vast bedankt voor jullie reactie(s).

Harry stadman
16-10-2004, 11:19
meestal als er een brom ontstaat is het de aarding van je versterker.

druk ook eens flink op je behuizing van je versterker. vaak is de brom dan weg. :wink:

Ruud Vorstermans
16-10-2004, 11:22
meestal als er een brom ontstaat is het de aarding van je versterker.


Bedankt voor je reactie, maar zoals je misschien hebt gelezen, is de versterker rechtstreeks vanuit de meterkast geaard :roll:

Harry stadman
16-10-2004, 11:25
meestal als er een brom ontstaat is het de aarding van je versterker.


Bedankt voor je reactie, maar zoals je misschien hebt gelezen, is de versterker rechtstreeks vanuit de meterkast geaard :roll:

dat heb ik gelezen ja, maar vaak komt de brom dan alsnog van je behuizing vandaan! probeer het gewoon eens, baat het niet, dan schaadt het zeker ook niet. :wink:

verder schiet mij nog tebinnen dat het je voeding kan zijn. staat er een ander apparaat vlak bij je versterker met een groot magnetisch veld? iets van een grote tv, speakers of iets dergelijks? door het sterk magnetisch veld van een ander apparaat kan je voeding gaan brommen! :wink: (lorenz etc.)

trouwens;
meestal is een los aarde-draadje aan je versterker al voldoende. :wink:

Olivier vd D.
16-10-2004, 11:42
Heb je de hele set (of een deel) al geprobeerd bij iemand anders thuis? Het is een hele verhuizing, maar dan kan je wel wat meer uitsluiten.

Als het probleem zich bij een ander ook voordoet en de aarding en een eventueel storend magnetisch veld zijn niet het probleem, dan rest je niets anders dan terug te gaan naar de winkel.

rene0987
17-10-2004, 09:22
ik ken ook iemand die ook dat zelfde probleem had bij hem zat de storing in het display.

als je het display dimpt(helemaal uit) zit de brom er dan nog steeds? of is die dan weg want als die dan weg is dan is er een lekstroompje vanuit je display en zal waarschienlijk het hele dsplay vervangen moeten worden.

maar in ieder geval suc6 met het (best irritante) probleem (y)

Ruud Vorstermans
17-10-2004, 14:04
ik ken ook iemand die ook dat zelfde probleem had bij hem zat de storing in het display.

als je het display dimpt(helemaal uit) zit de brom er dan nog steeds? of is die dan weg want als die dan weg is dan is er een lekstroompje vanuit je display en zal waarschienlijk het hele dsplay vervangen moeten worden.

maar in ieder geval suc6 met het (best irritante) probleem (y)

Rene, dat is het probleem.
Als ik het display dim, wordt het minder en als het display uit is, is de brom ook weg!

Bedankt! :lol:

rene0987
17-10-2004, 14:18
geen dank :) :wink:

:wink: