PDA

Bekijk de volledige versie : Denon AVR 3805/3803 of harmonkardon avr 630



metalgear873
18-10-2004, 15:14
welke moet ik kope! kheb van die kef eitjes staan (kht 2000.5) en een klote ouwe jvc receiver....

bedankt,
martijn

Peter Porrio
18-10-2004, 15:30
Goed dat je je keuze hebt beperkt tot 2 merken recievers, maar:

1) Heb je ze al geluisterd op jouw speakerset?
2) Ik denk dat je de KEF eitjes moet vervangen voor boekenplank speakers of vloerstaanders, om de recievers tot hun recht te laten komen.

Ik zou sowieso beide recievers gaan luisteren en dan pas je definitieve keuze maken. Wanneer je veel (stereo) muziek luistert, zou ik zeker voor andere speakers gaan.

Wil je de KEF eitjes houden, kun je beter voor een model of 2 lager gaan in de recievers reeks van Denon en Harman Kardon.

Charl
18-10-2004, 16:40
De genoemde receivers zijn idd overkill bij jouw "eitjes".
Speakers van € 1000 en receiver van € 1400 ?
Waar is de verhouding ?

Speakers mogen normaal gesproken (2x) meer kosten dan versterker.
De Denon AVR-2805 is zelfs nog teveel van het goede ... denk ik.

Raimond Kieftenbeld
18-10-2004, 17:01
volgens mij is er niks mis met de verhouding maar ok :shock:

Ik bedoel mijn speakers waren 400 euro,moet ik dan een versterker kopen die maar 200 euro is,alleen om de verhouding 'goed' te houden :shock:

Iin theorie werkt het misschien zo,maar of het in praktijk ook zo werkt vraag ik me af.
:wink:
ik zou gewoon luisteren naar verschillende recievers in combinatie met de eierdopjes :D ,En daaruit je keuze bepalen.Dus neem wat cd;s dvd's mee naar de winkel en luisteren maar :D


Wat voor dvd-speler heb je trouwens?

jollykart
18-10-2004, 17:41
Ik bedoel mijn speakers waren 400 euro,moet ik dan een versterker kopen die maar 200 euro is,alleen om de verhouding 'goed' te houden :shock:

Het is natuurlijk geen wetenschappelijk feit dat het een 1:2 verhouding is. Maar wanneer je er van uit gaat dat een bepaalde prijs ook een bepaalde kwaliteit met zich mee brengt, is het nogal zonde als je met een verschillend kwaliteitsniveau speelt. Wanneer je complete set speakers 400 euro nieuw heeft gekost is het in principe niet zinvol om daar een receiver van 1000 euro tegenaan te zetten. De zwakste schakel bepaalt immers de kwaliteit. Overigens kan het ivm toekomstige uitbreidingen een hele valide keus zijn.

Voor een HT set vind ik overigens een 1:2 verhouding aan de lage kant. Je hebt nu eenmaal 5 goede speakers nodig en voor goed stereo een stel goede fronts, en dat hakt er fors in.

Wat de Denon betreft zou ik richting de 1905 of de 2105 kijken icm de KEF 2000.5.

Peter Porrio
19-10-2004, 10:34
Iin theorie werkt het misschien zo,maar of het in praktijk ook zo werkt vraag ik me af. :wink:


De theorie en praktijk verschillen nog wel eens van elkaar :wink: . Maar als je recievers uit de prijsklasse van de HK 630 en Denon 3805 combineert met KEF eitjes, dan ben je naar mijn mening niet goed bezig.

Je koopt dan een behoorlijk zware reciever die veel stroom kan leveren om zo zijn kwaliteiten (die deze prijsklasse heeft) ten gehore te brengen.

Om überhaupt deze kwaliteiten te kunnen benutten, zul je bij deze recievers speakers moeten gebruiken die in staat zijn deze kwaliteitsverbetering t.o.v. een goedkopere reciever te laten horen. En met alle respect, dit kunnen de KEF eitjes niet.

Het is dus zonde van je geld als je zo'n dure reciever aanschaft terwijl je niet van plan bent om er ooit andere (lees duurdere) speakers aan te hangen.

Raimond Kieftenbeld
19-10-2004, 11:52
.Eeen voordeel van en betere reciever is ook betere dacs,betere stereo(muziek )modus.Ik vind gewoon als je het geld er over hebt en het klinkt gewoon veel beter,zou ik ik het gewoon doen :D.

Hij kan beter eerst gaan luisteren of er het inderdaad een verschil (groot verschil)zit tussen de betere en iets mindere recievers zit in combinatie met zijn speakers.En van daaruit kan ie dan keiezen wat ie doet :D

Charl
19-10-2004, 16:30
Als je wel het geld over hebt voor een receiver, waarom dan niet voor een goede set "echte" speakers ?
... en betere DAC's komen alleen tot zijn recht bij echt goede speakers.
De denkwijze van de TS (metalgear873) en Raimond Kieftenbeld ontgaat mij ...

Zal wel om de patsfactor gaan.

Raimond Kieftenbeld
19-10-2004, 17:21
Charl als ie goede reciever heeft kan ie altijd nog andere speakers halen.Maar wie zegt dat je op die eitjes het verschil niet hoort?Het is gewoon een kwestie van proberen.

En misschien heeft ie dese speakers in verband met ruimtegebrek of wil ie ze niet te veel in het zicht hebben staan,daar zijn ze ideaal voor de Kefs.

Peter Porrio
19-10-2004, 21:18
Maar wie zegt dat je op die eitjes het verschil niet hoort?Het is gewoon een kwestie van proberen.


Ik weet zeker dat hij verschil zal horen ten opzichte van de JVC reciever die hij nu heeft :D. Maar wat ik probeerde uit te leggen (en Charl ook) is dat wanneer je niet van plan bent om in de toekomst je speakers up te graden, het zonde van je geld is om zo'n (in verhouding dure) reciever te kopen.

Hij kan er dan net zo goed een HK 130 aanhangen, bij wijze van spreken en dat scheelt al honderden euro's. Ik weet echt zeker dat je geen winst kunt behalen met de KEF eitjes wanneer je deze aan een HK 630 of Denon 3805 hangt i.p.v. een HK 130 of Denon 1804.

De kracht van de 630 zit 'm in de hoeveelheid stroom hij kan leveren om zwaardere speakers goed aan te sturen zodat je meer details en power in je geluid hebt. Vereiste is dan wel dat je er een paar speakers aan hangt die dit kunnen weergegeven. En juist (daar komt ie) die zijn een stuk duurder dan de KEF eitjes.

Charl
22-10-2004, 00:19
Onderwerp: Denon AVR 3805/3803 of harmonkardon avr 630
Welke heeft een Eisa Award 2004/2005 gewonnen ? :wink:
Een mooie aanvulling is een Pioneer DV-668AV met idemdito Eisa Award.

Charl
29-10-2004, 00:03
Kan in die Denon 3805 luidspreker 4mm banaanpluggen ?

mark_a
29-10-2004, 23:16
Arcam AVR 250 is uit. Misschien ook leuke keuze om mee te nemen. Hij is beter dan Denon 3805 volgens What Hifi die ik hier heb liggen en zelfde prijsklasse.

Christiaan Sauer
29-10-2004, 23:58
Een Denon 3803 of 3805 zou inderdaad pittige overkill zijn voor de KEF's. Ik heb ze in werkelijkheid gehoord, en ik moet zeggen dat ik erg verbaasd was over het geluid dat ze wisten voort te brengen, maar wil je echt aan de KEF's zou ik eerder aan een Denon AVR2805 gaan denken :) Die is gewoon goedkoper, en die heeft gewoon nog altijd meer dan voldoende kwaliteiten in huis voor deze speakers.
Persoonlijk draai ik met de 3802 icm 4xTannoy Mx2 (niet al te grote standmounters) en daar merk je nogal eens dat het de speakers zijn die achterblijven op de receiver. En niet de receiver op de speakers.

EvdL
25-12-2004, 18:33
Arcam AVR 250 is uit. Misschien ook leuke keuze om mee te nemen. Hij is beter dan Denon 3805 volgens What Hifi die ik hier heb liggen en zelfde prijsklasse.

Kreeg die Arcam niet net zoveel sterren als de Denon ?

Johan van den D.
25-12-2004, 19:49
Arcam AVR 250 is uit. Misschien ook leuke keuze om mee te nemen. Hij is beter dan Denon 3805 volgens What Hifi die ik hier heb liggen en zelfde prijsklasse.

Kreeg die Arcam niet net zoveel sterren als de Denon ?Vergeet niet dat als ze net zoveel sterren hebben gekregen er één van die twee ruim beter kan zijn dan de andere als het om geluidskwaliteit gaat.

Christiaan Sauer
25-12-2004, 20:28
Onderwerp: Denon AVR 3805/3803 of harmonkardon avr 630
Welke heeft een Eisa Award 2004/2005 gewonnen ? :wink:


Daar moet je nou echt niet op letten. Welke een prijs heeft gewonnen :)