PDA

Bekijk de volledige versie : Regio 4



Michiel
17-01-2002, 18:48
goed heb dus net die andere thread over R4 en R2 gelezen maar daar wordt ik dus geen ENE reet wijzer van, want niemand schijnt daar gewoon het antwoord te weten !!!!!

Simpele vraag voor wie hem kan beantwoorden:

Kan als je een DVD besteld bij Ezydvd (dus R4) afgespeelt worden in een dvdspeler die niet omgebouwd is tot regio vrije speler!!! afgespeelt worden?????? JA/NEE :confused:
en eventueel een reden!!!

PJ van der Holst
17-01-2002, 18:52
Nee dus, aangezien regiovrij betekent dat je dvd speler regiovrij is en als je een regio 4 gecodeerde player hebt kan je dus alleen regio 2 afspelen, lijkt me logisch.... :D

Overigens zijn wel veel regio 4 titels ook regio 2 gecodeerd, maar lang niet allemaal...

Michiel
17-01-2002, 18:54
ja klopt is ook logisch, maar iedereen roept hier van R4 is ook gewoon af te spelen op een R2 speler en de ander roept weer van wel en zoo gaat dat maar door

dus dit is het eerste fatsoenlijke antwoord dat ik gelezen heb!!!
tnx daarvoor HET KAN DUS NIET

PJ van der Holst
18-01-2002, 08:39
Toch nog eventjes dit...

Ondanks dat regio 4 niet op regio 2 is af te spelen zijn er een flink aantal regio 4 dvd dubbel "gecodeerd" om zo maar eens te zeggen.
Op de hoes staat dat het regio 4 dvd's zijn maar door een "foutje" express of per ongeluk zijn ze ook geschikt voor regio 2 dvd spelers (en tevens nlds ondertitels) :D
Enkele voorbeelden zijn: Gladiator, Charlie's Angels, Vertical Limit, MIB en Cast Away.

Mocht je daarom een dvd willen hebben maar vindt je hem te duur in Nederland, zoek de titel dan op bij Michael DVD (http://www.michaeldvd.com.au) , daar wordt getest welke regio's de dvd's afspelen.....

Hopelijk ben je hier een beetje wijzer van geworden en zo niet dan roep je maar ;)

Michiel
18-01-2002, 10:21
ej bedankt ik zal toch maar eens gaan kijken dan, alleen jammer dat ik nog geen credit card heb, en die van mijn pappie mag ik ook nie gebruiken:mad:

Ali baba
18-01-2002, 10:35
Mocht je daarom een dvd willen hebben maar vindt je hem te duur in Nederland, zoek de titel dan op bij Michael DVD (http://www.michaeldvd.com.aus) , daar wordt getest welke regio's de dvd's afspelen.....

Probeer beter Michaeldvd (http://www.michaeldvd.com.au)

PJ van der Holst
18-01-2002, 11:22
Een s'je teveel is snel gezet :D

PJ van der Holst
18-01-2002, 11:25
ej bedankt ik zal toch maar eens gaan kijken dan, alleen jammer dat ik nog geen credit card heb, en die van mijn pappie mag ik ook nie gebruiken

Ik weet niet bij welke bank je zit, persoonlijk zit ik bij de postbank en daar heb je de E-go card (VISA) die is speciaal voor internet-aankopen en daarmee ken je prima bij Ezy-dvd bestellen...

Jaded
18-01-2002, 11:28
goed heb dus net die andere thread over R4 en R2 gelezen maar daar wordt ik dus geen ENE reet wijzer van, want niemand schijnt daar gewoon het antwoord te weten !!!!!


Dat kan wel eens meer voorvallen dat iedereen elkaar lijkt tegen te spreken ...
En dat is inderdaad heel verwarrend en soms frustrerend.

Ali baba
18-01-2002, 11:39
Het verschil tussen R4 en R2 is 2 :)

Michiel
18-01-2002, 13:08
hahaha heel goed!!!! :D
zit zelf bij de ajax bank, terwijl ik geen ajax of voetbal fan ben!
maar zit nu eens te denken over een mastercard maar moet eerst maar eens HEEL GOED de voorwaarden etc lezen en kijken of ik mezelf daar wel mee vertrouw maar een verschil van 30 piek op de gemiddelde dvd daaro is toch wel aantrekkelijk,
maar kloppen die koersen die hun hanteren wel, want als ik het via hun omreken naar gulden en euro of ik reken het om via teletekst dan komt er toch wel HEEL wat anders uit, meestal is dan dat verschil van 30 piek weg!!!

PJ van der Holst
19-01-2002, 10:29
Uiteraard verschilt de koers per dag en gaat het er net om wanneer de spullen verstuurd worden en worden gecrediteerd op je creditcard.....
Het beste kun je hier (http://www.gwk.nl/koers.lp) kijken naar de meest recente koers....

Maar de koersveranderingen zullen niet zodanig zijn dat het de ene dag 30 piek scheelt en de volgende dag 10,-... :p




(ff URL'letje aangepast)

Nathan Strik
19-01-2002, 13:45
Het is heel simpel:

Als er op de doos staat: Regio 4, speelt hij meestal NIET in een Regio 2 speler, behalve als hij stiekem toch Regio 2 gecodeerd is, kijk in ieder geval op MichaelDVD.

Als er op de doos staat: Regio 2, 4, dan speelt hij zonder problemen zowel op Regio 2 als 4 spelers af.

De verwarring ligt dan ook meestal aan het feit dat er Regio 4 op de verpakking staat, terwijl het dus Regio 2, 4 moet zijn... simpel toch? :D

Michiel
19-01-2002, 17:12
nou sorry zoals jij het nou zegt niet echt!!!
maar het is nu in ze al geheel wel duidelijk, moet gewoon goed kijken!

Nathan Strik
19-01-2002, 17:31
Kort samengevat: Ga er NOOIT van uit dat je Regio 4 DVD´s kunt afspelen en kijk bij twijfel op de site van MichaelDVD...

Zo beter? :D

Michiel
19-01-2002, 18:13
ja nu wel een beetje ja
tnx

Michiel
03-02-2002, 11:30
euhm heeft er hier iemand ervaring met DevoteD.com?? want die ben ik nu ook tegen gekomen!
en is die site michealdvd echt zo betrouwbaar MBT de Regio's???

alvast bedankt!

Dunky
03-02-2002, 11:54
Heb je misschien ook een link want de site die jij beschrijft kan niet worden gevonden via www(punt)DevoteD(punt)com

Marco
03-02-2002, 12:17
Dunky, aangezien DeVoteD uit Australië komt moet het http://www.devoted.com.au zijn.

Dunky
03-02-2002, 12:19
Ik was .au vergeten :D :D :D

Marco
03-02-2002, 12:29
euhm heeft er hier iemand ervaring met DevoteD.com?? want die ben ik nu ook tegen gekomen!
en is die site michealdvd echt zo betrouwbaar MBT de Regio's???


1) DeVoteD DVD (http://www.devoted.com.au) heb ik wat ervaring mee. Levertijd is ongeveer 2 weken. Soms zijn ze wat goedkoper dan EzyDVD (http://www.ezydvd.com.au) . Ik gebruik als verzendkosten Registered (20mm Max) With Sleave. Ietsje duurdere verzendkosten. DVD's worden namelijk aangetekend opgestuurd (zo weet ik zeker dat het aankomt en ik moet ervoor tekenen). De sleave is een extra beveiliging. Een (soort) kartonnen hoes die de DVD's extra beschermd (dus ook verzekerd tegen krassen en vlekken). Enne geen last van de douane (bedrag is...euh 'lager' if you know what I mean (insiders/ervaren mensen met Ezy weten wat ik bedoel).

Zo ziet trouwens een sleave eruit.
http://www.devoted.com.au/Images/Sleeve.jpg

2) michealdvd is echt betrouwbaar met regio's. Als voorbeeld kijk bij de bespreking van Hannibal (http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=217). Er staat Regio (Region Coding) 4. Let op wat bij ondertiteling staat: Dutch. Eerst kon ik het niet geloven. Regio 4 en NL ondertiteling???:confused: En toch is het zo. Heb het zelf (thuis) ook gecheckd. MichealDVD had gelijk.

ToolkiT
04-02-2002, 00:28
tip voor R4 koopjes. zoek op www.dvdplaza.com.au op de pricecrwaler naar de laagste prijs.

dvdplaza is vergelijkbaar met DVD.nl maar dan op zijn australisch..

Oakey
08-02-2002, 15:54
hahaha heel goed!!!! :D
zit zelf bij de ajax bank, terwijl ik geen ajax of voetbal fan ben!
maar zit nu eens te denken over een mastercard maar moet eerst maar eens HEEL GOED de voorwaarden etc lezen en kijken of ik mezelf daar wel mee vertrouw maar een verschil van 30 piek op de gemiddelde dvd daaro is toch wel aantrekkelijk,
maar kloppen die koersen die hun hanteren wel, want als ik het via hun omreken naar gulden en euro of ik reken het om via teletekst dan komt er toch wel HEEL wat anders uit, meestal is dan dat verschil van 30 piek weg!!!

Denk er ook even aan dat je nog douanerechten verschuldigd bent want het is buiten de EU. Meestal is het prijsverschil dan erg klein. Ik bestel zelf veel bij www.play.com, gewoon R2, vaak ook erg goedkoop en prijzen zijn incl. verzenden en je hebt geen gedoe met douane.

Voor de juiste koers van Aussie dollars moet je gewoon op Teletekst kijken.

Werner
25-02-2002, 13:03
Eerst kon ik het niet geloven. Regio 4 en NL ondertiteling???:confused: En toch is het zo. Heb het zelf (thuis) ook gecheckd. MichealDVD had gelijk.

Er zijn zo nog titels hoor. The Fifth Element bijvoorbeeld.

wolsinkpower
25-03-2002, 12:28
domme vraag: hoeveel is de australische dollar waard?

Greetz
Spawn

Mike Philippens
25-03-2002, 13:12
domme vraag: hoeveel is de australische dollar waard?[/B]

Dom antwoord: kijk zelf maar : Universal currency converter (http://www.xe.com/ucc/).
Vergeet die k*tsite van GWK maar, daar moet je veel te veel knoppen indrukken en reklames aanzien.

Michiel
25-03-2002, 18:00
ja het mag dan wle een *** site zijn, maar ze hebben WEL DOE GOEIE KOERS!! als je die converter gebruikt op ezy dan kom je gemiddeld 3 euro goedkoper uit, ben ik achtergekomen door het afschrift te vergelijken, en wat blijkt nu GWK gebruikt wel de goeie koers, want de banken in nederland gebruiken die ook!!!

dus ga toch maar naar die ***site toe!!! ;)

Mike Philippens
25-03-2002, 18:49
dus ga toch maar naar die ***site toe!!! ;)
Als je de link die ik heb staan geprobeerd had, had je gezien dat ik niet de converter van Ezy pak, maar die van de Universal Currency Converter.
En als je dan ook nog de kleine letters bij GWK leest, kom je erachter dat het GWK een koers geeft die je aan de BALIE zou betalen. Ezy en UCC geven de juiste koers. AU0 = €60,43 en niet €59,08 volgens het GWK. Dit zegt het GWK er zelf over:

Deze koers is informatief en exclusief transactiekosten. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend. De koersen voor het handelen met zogenaamde girale koersen liggen anders (veelal wat lager). Dat komt omdat er geen transportkosten, opslagkosten en koersverliezen hoeven te worden berekend.
Je kunt dus gewoon op Ezy of UCC vertrouwen. Scheelt overigens weer een klik of 3 (reklame wegduwen, converter kiezen)
Maar...van mij mag je naar die k*tsite toe blijven gaan hoor...;) :rolleyes:

Wurzel
27-03-2002, 12:31
Denk er ook even aan dat je nog douanerechten verschuldigd bent want het is buiten de EU. Meestal is het prijsverschil dan erg klein. Ik bestel zelf veel bij www.play.com, gewoon R2, vaak ook erg goedkoop en prijzen zijn incl. verzenden en je hebt geen gedoe met douane.Je bent slechts invoerrechten verschuldigd als je voor meer dan 22 Euro, (exclusief verzend kosten), aan DVD's besteld.

Kijk hier maar.
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Ik heb dus nooit problemen met de douane. En toch bestel ik alles in Down Under.

Oakey
27-03-2002, 12:54
Je bent slechts invoerrechten verschuldigd als je voor meer dan 22 Euro, (exclusief verzend kosten), aan DVD's besteld.

Kijk hier maar.
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Ik heb dus nooit problemen met de douane. En toch bestel ik alles in Down Under.

Dan heb je toch niet goed gelezen, je moet nl. douanerechten (3,5%) en omzetbelasting (19%) betalen! Voor goederen onder de €22,00 geldt een vrijstelling van belasting, daarboven gaat de teller lopen (alleen als je douanerechten uiteindelijk onder de €10,00 uitkomen worden ze weer kwijtgescholden). En de portokosten tellen wel degelijk mee bij het bepalen van de belasting (tenzij je weer onder de €22,00 zit).

Maar €22,00 is een bedrag waar je al snel aan komt met DVD´s (vaak zijn het ook de duurdere uitgaves die in Australië goedkoper zijn, en dan haal je het vaak al met één titel). Ik zorg zelf dat ik er altijd onder blijf.

Met invoerrechten heeft dit allemaal niets te maken.

Wurzel
27-03-2002, 15:03
Dan heb je toch niet goed gelezen, je moet nl. douanerechten (3,5%) en omzetbelasting (19%) betalen! Voor goederen onder de €22,00 geldt een vrijstelling van belasting, daarboven gaat de teller lopen (alleen als je douanerechten uiteindelijk onder de €10,00 uitkomen worden ze weer kwijtgescholden). En de portokosten tellen wel degelijk mee bij het bepalen van de belasting (tenzij je weer onder de €22,00 zit).

Maar €22,00 is een bedrag waar je al snel aan komt met DVD´s (vaak zijn het ook de duurdere uitgaves die in Australië goedkoper zijn, en dan haal je het vaak al met één titel). Ik zorg zelf dat ik er altijd onder blijf.

Met invoerrechten heeft dit allemaal niets te maken. Het heeft met douanerechten te maken, en douanerechten waren voorheen dus invoerrechten, alleen heeft niemand nog van douanerechten gehoord, vandaar dat ik als nuchtere hollander het gewoon invoerrechten blijf noemen.
(Ik ben dan ook een verschrikkelijk eigenwijs stuk vreten, om het zo maar te noemen).

Tussen de 22 Euro en 285 Euro (incl. verzendkosten) hoef je alleen de btw te betalen.

Voor de rest blijf ik er bij dat wat ik voorheen schreef correct was.
Want als je niet over de 22 Euro heen gaat, komen er dus geen kosten bij, en hoef je je verzendkosten niet bij het totaal bedrag op te tellen, dus het blijft 22 Euro (exclusief verzendkosten).

Invoerrechten (Douanerechten) hoef je pas te betalen als je bestelling (inclusief verzendkosten) meer is dan 285 Euro.
Dit geldt alleen voor artikelen die onder het 3.5% tarief vallen.

Verder heb ik een kast vol met de nieuwste DVD's en bijna allemaal SE, en ik kom nooit over de 22 Euro. Daarbij komt nog dat er meestal een lagere prijs op het pakketje wordt vermeld dan dat het eigenlijk kost. De factuur zit er bij EzyDVD nooit in, dus als ome douane het pakketje opend weten ze feitelijk nog niks.

Als ik nu nog iets verkeerd heb dan hoor ik het wel.

Oakey
27-03-2002, 19:05
Het heeft met douanerechten te maken

...

Als ik nu nog iets verkeerd heb dan hoor ik het wel.

:D Eigenwijs ben ik ook dus ik heb het nog even precies nagelezen. Je hebt gelijk, omdat de douanerechten in de praktijk verwaarloosbaar zijn. Deze zijn voor dvd's maar 3,5% en je hoeft douanerechten pas daadwerkelijk hoeft te betalen als ze meer dan €10,00 bedragen (wat dus neerkomt op die €286,00).

Waarom ik (terecht) reageerde was omdat het dus niets met invoerrechten te maken heeft, maar gewoon BTW is (die er in Australië weer is afgetrokken).

Als je onder de €22,00 blijft is er geen probleem (ik doe dat ook altijd, en ezy geeft inderdaad een lagere waarde op).

Maar als je grote paketten bestelt ben je wel de klos, niet alleen financieel maar het duurt ook veeeeel langer (al die mensen die al vanaf december wachten: dit ligt dus gewoon bij de douane).