PDA

Bekijk de volledige versie : Gezamelijke aankoop



Robrecht
17-01-2002, 21:29
Ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn om misschien ergens gezamelijk een bestelling dvd's te plaatsen waardoor we betere prijzen zouden kunnen krijgen ??

Weet niet concreet hoe we het zouden regelen maar ik kan me inbeelden dat er wel mensen op dit forum zijn met meer kennis van zaken dan ik.


Iemand soms een ideetje ???

Bram _Cerberus_ Kocken
17-01-2002, 21:35
Ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn om misschien ergens gezamelijk een bestelling dvd's te plaatsen waardoor we betere prijzen zouden kunnen krijgen ??

Weet niet concreet hoe we het zouden regelen maar ik kan me inbeelden dat er wel mensen op dit forum zijn met meer kennis van zaken dan ik.


Iemand soms een ideetje ???

Hoe wilde je dat dan gaan fixen, een hele lijst opstellen met iedereen zn wensen, en die dan aan een of andere site/winkel geven?
Dat zullen ze nooit doen, denk k... :) :S :cool:

Robrecht
17-01-2002, 21:55
Misschien kan dvd.nl zo iets regelen, dan betalen we allen aan hen en regelen zij de bestelling, ik weet niet ik zeg zo maar wat...

Raskel
17-01-2002, 22:08
Er zijn inderdaad wel bedrijven die dat doen, op een ander forum las ik hier iets over..ik zal maar geen directe links plaatsen. Het ging in ieder geval wel over THX demo dvd's. Bij een bepaald aantal kopers ging er een deel van de prijs af, misschien wel interessant!

arno
17-01-2002, 22:21
Inderdaad zou het regelen via dvd.nl makkelijk zijn :)

Bram _Cerberus_ Kocken
18-01-2002, 15:22
Misschien kan dvd.nl zo iets regelen, dan betalen we allen aan hen en regelen zij de bestelling, ik weet niet ik zeg zo maar wat...

En als dan misschien een reply van een DVDér zou komen, dan werde we nog wat wijzer!!:( :confused: :D

Koen Crijns
18-01-2002, 15:53
Organisatorisch en boekhoudkundig lijkt het me op dit moment geen goed plan als we zoiets vanuit DVD.nl gaan coordineren. Maar zeg nooit nooit uiteraard ;)

Bram _Cerberus_ Kocken
19-01-2002, 15:04
Organisatorisch en boekhoudkundig lijkt het me op dit moment geen goed plan

Waarom niet?

Koen Crijns
19-01-2002, 15:11
Daarom niet :)

Een aantal redenen die me zo 1-2-3 te binnen schieten:
1. Dit betekent een enorme berg extra boekhouding, waar wij geen tijd voor hebben.
2. Onze boekhouder is niet goedkoop.
3. Qua facturering wordt dit een lastig en complex verhaal.
4. DVD.nl heeft geen mogelijkheid om garant te staan voor facturen die niet (op tijd) betaald worden
5. Als er ergens iets in het traject fout gaat, is DVD.nl meteen de zondebok, iets wat we ons niet kunnen veroorloven.
6. Als DVD.nl zo zelf een verkoop-organisatie wordt is dat niet goed voor onze objectiviteit.
7. Filmmaatschappijen en retailers waar we goed contact mee hebben, gaan dit niet leuk vinden.

Reden 8 tot en met 14 mag je zelf bedenken. ;)

Luther Hartog
19-01-2002, 15:12
Organisatorisch en boekhoudkundig lijkt het me op dit moment geen goed plan als we zoiets vanuit DVD.nl gaan coordineren. Dat kan ik me voorstellen, maar als je het nou alleen doet bij een release waarvan je weet dat minimaal 100 members deze DVD zullen kopen, bijv, Shrek, LOTR en Star Wars 2. Zou het dan ook niet kunnen?

Bram _Cerberus_ Kocken
20-01-2002, 19:10
En dat jullie dan daarvoor een offerte van een platenshop/verkoopwinkel laten maken en daar dan de prijs op baseren (met natuurlijk een kleine verhoging zodat jullie geen verlies erop lopen, oftewel winst maken) ???

Er zullen denk ik wel meerdere mensen vertrouwen hebben in dit soort internet-sales als gewone sites, omdat er dan veel meer mensen tegelijk meedoen!

Rob Eric Blank
24-01-2005, 11:14
Dit zou natuurlijk ook door een forummer opgestart kunnen worden. Je heb ook zoiets als United Consumers, als dat voor DVD zou bestaan zou dat zeker een aanrader zijn voor titels zoals LOTR. Was het zeker mogelijk geweest om prijsafspraken te maken met de distubiteurs ed.

Cor van S.
24-01-2005, 11:24
Waarom doen jullie zulk soort dingen niet via www.inkoopactie.net

Hier doen ze dit soort dingen ook op non - profit basis.

Rob Eric Blank
24-01-2005, 12:40
Dat is inderdaad wel een goed id, thanx voor de tip.

Cor van S.
24-01-2005, 13:18
Dat is inderdaad wel een goed id, thanx voor de tip.

Ik denk dat je met zaken als dvdoutlet en rodisc best een deal kan sluiten als je van een film flink aantal afneemt

En als je het hier dan ook nog eens onder de aandacht brengt (als het mag van de crew)

Dan kan je best aan een flink aantal titels komen

Moet je wel echte aankomende toppers doen zoals The Incredibles

Christiaan Sauer
24-01-2005, 14:11
Als ik op htforum.nl kijk komen daar heel vaak powerbuys voorbij.
En dat is precies wat dit is: een powerbuy ;)
Ze hebben daar zelfs een heel subforum voor dit soort acties ;)

Olivier vd D.
24-01-2005, 15:18
Als ik op htforum.nl kijk komen daar heel vaak powerbuys voorbij.
En dat is precies wat dit is: een powerbuy ;)
Ze hebben daar zelfs een heel subforum voor dit soort acties ;)
Maar dan gaat het meestal over subs van € 2.000,- enzo. Bij leveranciers zal toch een behoorlijke korting gegeven moeten worden wil het interessant worden. Bovendien zie ik de FreeID-korting en PJR-bon-korting niet zo snel overtroffen worden eerlijk gezegd.

Joost v.d. Ham
24-01-2005, 17:55
Bovendien zie ik de FreeID-korting en PJR-bon-korting niet zo snel overtroffen worden eerlijk gezegd.

Laat staan concurreren met buitenlandse site's.