PDA

Bekijk de volledige versie : SAT-receiver kopen



Emil Z
19-10-2004, 22:00
Beste medeforummers,

Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe sat-receiver die zowel digitaal als analoog moet kunnen ontvangen. De receiver zal gebruikt worden ter vervanging van de kabel-tv ( upc). Aangezien wij meerdere tv's in huis hebben zouden ze een receiver met 2 tuners willen ( waarmee je dus 2 verschillende zenders te gelijk kan bekijken ).
Budget ligt tussen 200 a 250 euro.
Er moet ook een kaart in kunnen ( voor bijv canal digitaal)

Heeft iemand een idee/advies met betrekking tot het kopen van een nieuwe sat-receiver? Welke receiver raden jullie aan?

Alvast bedankt voor de reacties,

Met vriendelijke groet,

Emil

Charl
19-10-2004, 23:07
Lees deze topics maar eens ...
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=28330
en
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=28076

PM
20-10-2004, 08:58
Bovenstaande topics zijn zeker goed om te lezen.. maar nog even wat toevoegen...


Beste medeforummers,

Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe sat-receiver die zowel digitaal als analoog moet kunnen ontvangen. De receiver zal gebruikt worden ter vervanging van de kabel-tv ( upc). Aangezien wij meerdere tv's in huis hebben zouden ze een receiver met 2 tuners willen ( waarmee je dus 2 verschillende zenders te gelijk kan bekijken ).
Budget ligt tussen 200 a 250 euro.
Er moet ook een kaart in kunnen ( voor bijv canal digitaal)

Heeft iemand een idee/advies met betrekking tot het kopen van een nieuwe sat-receiver? Welke receiver raden jullie aan?

Alvast bedankt voor de reacties,
Met vriendelijke groet,
Emil

Waarom zou je analoge signalen willen kunnen vangen? Alle kanalen zijn ook digitaal beschikbaar op de schotel.. (of bedoel je met een losse antenne o.i.d.? De sat receiver kan daar niets mee, je tv wel).
2 tuners betekend niet dat je 2 tv's aan kan sluiten. 1 tuner wordt gebruikt om op te nemen de andere om te kijken. Er is 1 ontvanger daar wel de 2 tuners voor kan gebruiken en dat is de "PACE PUMA TDS-450 twin tuner" voor zover ik weet. Prijzen zal je zelf even moeten checken.. misschien kan je ook een topfield 4000 pvr kopen voor dit geld, maar daar kan je wederom maar 1 kanaal tegelijk bekijken.
Let wel op.. zenders op een satteliet zijn horizontaal of verticaal en positief of negatief gepolariseerd (misschien zijn de termen niet helemaal juist, maar hier komt het op neer). Dit houdt in dat de zenders in 4 vakjes verdeeld zijn. Met 1 lnb voor een satteliet kan je alleen zenders tegelijk kijken en opnemen die in 1 zo'n vakje liggen (dat heeft met de aansturing van de LNB te maken. Alle nederlandse zenders zitten wel in 1 vakje..

Emil Z
20-10-2004, 09:10
Eventueel ook analoog omdat sommige zenders/kanalen alleen analoog te ontvangen zijn.

2 tuners betekend idd vaak dat er 1 beschikbaar is om te kijken en 1 voor om op te nemen. Vandaar dat ik op zoek ben naar 1 waarbij je 2 zenders tegelijk kan bekijken. Anders moeten we 2 satreceivers kopen voor elke kamer 1.

Welke merken zijn aan te raden voor sat-receivers? Het valt me namelijk op dat er heleboel merken zijn en de prijzen tussen sommige merken enorm verschillen.

PM
20-10-2004, 10:48
Ik heb zelf een Topfield ontvanger (de 5000PVR) waar ik zeer tevreden over ben. Met andere merken heb ik geen ervaringen. Het schijnt wel zo te zijn dat meerdere merken uit 1 fabriek komen (welke weet ik niet meer precies). Verder zijn er een aantal boxen met een linux besturingssysteem erop.. voor als je daar graag mee speelt.

Maar er zijn dus maar weinig ontvangers waar je echt 2 tv's op aan kan sluiten en verschillende zenders kan kijken. Wij kijken thuis (bijna) nooit boven en beneden tegelijk tv en hebben daarom aan 1 ontvanger genoeg.

Charl
20-10-2004, 12:34
Let wel op.. zenders op een satteliet zijn horizontaal of verticaal en positief of negatief gepolariseerd (misschien zijn de termen niet helemaal juist, maar hier komt het op neer). Dit houdt in dat de zenders in 4 vakjes verdeeld zijn. Met 1 lnb voor een satteliet kan je alleen zenders tegelijk kijken en opnemen die in 1 zo'n vakje liggen (dat heeft met de aansturing van de LNB te maken. Alle nederlandse zenders zitten wel in 1 vakje..
1 schotel met 2 LNB's does the job ?