PDA

Bekijk de volledige versie : Beamer vraagje voor beginnelingen....



DaChosen1
20-10-2004, 00:32
Ik ben geheel nieuw op het gebied van beamers en heb een vraag.
Ik heb nu aan de andere kant van de kamer de tv, mijn HT setje (Sony HTP 4000) en een digitale tv decoder van UPC staan en wil dit uitbreiden met een Epson TW 10H beamer. Hoe sluit ik die er zo makkelijk mogelijk bij aan? Erbij dus, met zo min mogelijk kabels. Mijn DVD speler (Sony NS 405) heeft dacht ik geen progressive scan. Wat is eigenlijk progressive scan , dat kan ik hier nergens vinden, iedereen heeft het erover maar nergens staat wat het precies inhoud. Kan ik mijn zooi niet gewoon met 1 scart aansluiting aansluiten net als mijn gewone tv nu? DAn heb ik ook gelijk een tv tuner. Dit omdat alles aan de andere kant van de kamer tov de beamer komt te staan. Of moet je de dvd speler en de tv tuner apart aanluiten? Ook wil ik mijn PC erop aansluiten, gaat die op een andere ingang dan de DVD speler? Die gebruik ik alleen voor spelletjes enzo dus niet om DVD's te kijken.. Ik hoop dat iemand me nuttige tips kan geven..

Olivier vd D.
20-10-2004, 07:07
Het Europese televisiesysteem PAL maakt een beeld dat is opgebouwd uit 207.360 beeldpunten: 576 lijnen van elk 720 pixels. Dat beeld wordt 25 keer per seconde in twee delen ververst: eerst één voor één alle oneven lijnen, vervolgens alle daartussen liggende even lijnen. Deze techniek staat bekend als interlacing. Maar hoe groter het beeldscherm, hoe zichtbaarder de lijnen. Bovendien, zodra een plaatje beweegt zullen ten gevolge van het tijdverschil alle tussenliggende lijnen op een andere plek geprojecteerd worden. Elke objectrand wordt vertekend weergegeven, als een soort zaag of kam verspringend van lijn naar lijn. Dat kan verholpen worden door de-interlacing. Daarbij worden beide lijngroepen door middel van geavanceerde software van onscherpte verlost en in één moment op het scherm geprojecteerd. Het wordt hier sinds kort in dvd-spelers en externe lijnverdubbelaars/de-interlacers toegepast onder de naam progressive scan.
Bron: http://www.thuisbioscoop.nl/uitleg_pal_ntsc_hdtv.html