PDA

Bekijk de volledige versie : Probleempje met scart verdeler



Michael de Leng
20-10-2004, 15:50
Ik heb een tijdje geleden een scartverdelertje gekocht, zodat ik mijn dvd speler en spelcomputer beide op de rgb scart van mijn tv kon aansluiten. dit ivm beter beeld natuurlijk. nu heb ik de laatste tijd eigenlijk steeds vaker als ik een dvdtje aan het kijken ben dat het beeld van mijn tv een seconde op zwart gaat en dan het beeld weer terug komt. ik vind dit nogal vreemd en het komt niet voor als ik de scartverdeler er tussenuit haal.
mijn set:
Philips tv 28pw8609 (72 cm)
Pioneer dvd-575.
Kabels zijn ProfiGold scart kabel en bandridge scartverdeler.
Iemand bekend met dit probleem?

Alvast bedankt :)

Edgar Smit
21-10-2004, 12:07
heb je nog geluk dat beiden beel geen, een scart verdeler lijkt handig maar geeft soms meer problemen ipv een oplossing te zijn.

Je zou kunnen kijken of je je DVD of spelcomputer via een video cinch rechtstreeks op je TV kan aansluiten en de ander middels de scart, zonder verdeler ertussen.

Of je spelcomputer via je receiver (als die 2 scarts heeft) aansluiten en dan daarvandaan op je tv. Dan wordt je receiver eigenlijk je scartverdeler, maar dat werkt beter dan een gewone scartverdeler.

A3aan
21-10-2004, 13:54
ik vind dit nogal vreemd en het komt niet voor als ik de scartverdeler er tussenuit haal.
de scartverdeler is dus de schuldige.
Mogelijk is het probleem (ik heb dit gezien in de praktijk) dat de scartstekkers nét niet stevig genoeg in de verdeler zitten. Door gewicht en/of spanning van de kabels kan er 'getrokken' worden aan de stekkers, waardoor er (even) geen goed contact is. Zo gauw er weer contact is zal de tv weer even moeten 'afstemmen' op het signaal, waardoor de storing langer lijkt te duren.
Dus, check of je de kabels en de bevestiging daarvan in de verdeler kunt verstevigen, b.v. door de kabels vast te maken (b.v. aan een kast of wat ook)
enne ... check ook even of niet iets dergelijks geldt wat betreft de stekker achterin je tv (wordt door verdeler en door stekkers/snoeren van andere apparaten aan 'getrokken').

Michael de Leng
21-10-2004, 16:37
Ik heb alle verbindingen gecontroleerd maar het probleem blijft overeind. ga binnenkort een nieuwe receiver aanschaffen dus ff kijken of ik daar 2 scarts op kan krijgen... mocht dit niet zo zijn moet de spelcomputer maar genoegen nemen met iets minder mooi beeld. (dvd speler krijgt natuurlijk de prioriteit :) )
bedankt voor de adviezen zover.

Edgar Smit
22-10-2004, 14:20
Wat voor verdeler heb je eigenlijk?
Gewoon zo'n kabel met een box met meerdere scart aansluitingen?
Je zou eens kunnen kijken voor een dubbele scart met schakelaar, die blokkeert namelijk eventuele andere signalen, en geeft meestal geen storing. Die box verdelers hebben geen filters dus alle scart aansluitingen die erin zitten kunnen elkaar storen, ook al komt er geen signaal door.

Dan vervalt er in ieder geval weer een vermindering van eisen voor je niuwe receiver :wink:

Michael de Leng
25-10-2004, 08:41
Ik heb een verdelertje van Bandridge. het is gewoon een scart die in de tv gaat, en aan het andere einde een blokje met 3 scart aansluitingen, en 3 knopjes aan de zijkant om te switchen tussen die aansluitingen. ik heb alle kabels een beetje op orde gelegd achter het spul en het opnieuw met de verdeler geprobeerd, en heb tot nu toe geen storingen meer gehad(afkloppen...). hoop dat het goed blijft gaan :)
Heb mijn nieuwe receiver trouwens besteld en komt van de week binnen. het is een Pioneer VSX-D814-S geworden. past kwa design ook goed bij mijn dv-575 :)

Edgar Smit
25-10-2004, 11:49
In ieder geval 1 probleem opgelost.
En gefelicteerd met uw aankoop, moogt gij er veel plezier van hebben!!!!