PDA

Bekijk de volledige versie : hoe te handelen bij "zending zoek"?



Marty vanluit
21-10-2004, 07:49
Ik heb ruim twee weken geleden een subwooferkabel besteld bij Hificables.co.uk (en geen goedkope ook :? ). Aangezien er wordt aangegeven dat levering plaatsvindt tussen vijf en tien dagen, werd het eens tijd te mailen waar het pakketje bleef. Hificables gaf aan dat het pakketje door Royal mail was overgedragen aan de Nederlandse postservice (automatisch ga ik er vanuit dat dit TPG post is).
Ze gaven er een trackingnummer bij die niet werd herkend door TPG. Ik heb TPG daarop gemaild, maar nog geen antwoord gehad.

Als nou blijkt dat TPG post het pakketje niet kan vinden (m.a.w. is ontvreemd door een HT-liefhebber die bij TPG post werkt :x ), dan ben ik dus mijn geld kwijt, aangezien ik met creditcard betaald heb. Kan ik dit verhalen op Hificables of op TPG post?

Edgar Smit
21-10-2004, 10:50
Dat is dus echt balen. Je zult moeten aan claimen en wel als volgt:
Lees de voorwaarden van hifi.co.uk goed door, met name het stuk over afleveringen buiten de UK.

Stel ze zo snel mogelijk schriftelijk aansprakelijk voor het niet ontvangen van het product EN hou hen verantwoordelijk voor alle eventuele schade EN behoud het recht aan jezelf om op een later stadium terug te komen op deze zaak.

Doe dit echt, want op deze manier leg je de verantwoordelijkheid al bij hen neer en zullen zij moeten aantonen dat het buiten hen verantwoordelijkheid valt. Je kunt ook mailen met ze, maar zorg dan dat je een ontvangst en lees bevestiging vraagt. Zodra je die hebt, meteen printen. In principe is de verschepende partij verantwoordelijk tot de zending is afgeleverd, althans in de luchtvracht. Of dat bij post ook zo is weet ik niet.

wat je soweiso moet doen is een dossie aanmaken voor jezelf, met alle info erin zoals order bevestiging, betalingsbevestiging, alle emails en brieven die verstuurd en/of ontvangen zijn. Mocht het nodig zijn om een en ander door te geven heb je alles bij elkaar.

Meer tips kan ik je zo 123 niet geven, maar hou me op de hoogte, heb hier wel wat standaard claimbrieven (in het engels) voor je beschikbaar.
suk6

Edgar Smit
21-10-2004, 11:03
Datum A



Mr abcd
Hificables.co.uk
Adres gegevens





Re: order 12345678 subwoofer ordered at 12oct2004 still not received.


Dear Sir,

As discussed I have still not received above mentioned poduct, which I ordered at your site DATUM, with order number 1234566.

Consequently i have to hold you, as shipping party, liable for the loss of the product and all relevant costs related to this loss.

I laso reserve the right to revert to this matter at a later stage.

Enclosed please find the order proof as received from your company and proof of payment.

Meanwhile i remain,

Sincerely yours,



Je naam





Encl. claim file

Marty vanluit
21-10-2004, 12:15
Mijn dank is bijzonder groot voor deze nformatie!
Vooralsnog ga ik wachten op een reactie van TPG post. Ik ga er ondertussen alleen stiekum wel vanuit dat er geen levering meer plaatsvindt, dwz dat het pakketje ontvreemd is.

Als de reactie inderdaad zo is als ik verwacht, dan ga ik danktbaar gebruik maken van je opgestelde "standaard" brief!

Nu maar eens even de voorwaarden doorlezen van hificables!

Marty vanluit
21-10-2004, 12:38
Ik heb even gekeken bij de "Terms and conditions" van hificables. Daarin wordt niets vermeld over het zoekraken van een pakket/ product. Ik ga ze nog maar eens mailen met de specifieke vraag hoe zij tegenover verlies van een pakket staan.

wordt vervolgd!

Edgar Smit
21-10-2004, 13:24
even e.e.a nagevraagd bij mijn bedrijfsmatige kennisenkring voor je.

1) Buitenlandse posterijen zoeken ook steeds meer naar goedkopere alternatieven naast de reguliere posterijen van het desbetreffede land. Grote kans dus dat je pakket helemaal niet aan TPG is overgedragen maar aan bijv DHL of TNT oid.
2) De enige die je exact kan vertellen aan welke maatschappij het is overgedragen is HIficables.
3) Echter, er is ook een speciaal numer voor navragen over pakketpost via de TPG, die wel met trackingnummers werken, namelijk 023-5677274.
Verstandig is dus eerst even met dat nummer te belln, is het daar niet bekend, dan aan hificables opvragen aan wie het is overgedragen hier, en eventueel bewijs daarvan.

suk7

jokey
21-10-2004, 15:34
En anders kun je misschien nog aanspraak maken op (de verzekering van) je creditcard.

Marty vanluit
22-10-2004, 07:28
En anders kun je misschien nog aanspraak maken op (de verzekering van) je creditcard.

Zou een postbank card gold zo'n verzekering hebben? Ik weet het niet!

bmateijsen
22-10-2004, 07:36
Postbank maakt gebruik van mastercard, maar als je kijkt op www.mastercard.nl dan wordt er niets genoemd over aankoopverzekeringen, in tegenstelling tot VISA bijvoorbeeld.

Traveller
22-10-2004, 07:46
Je kunt in ieder geval de postbank bellen en zeggen dat de leverancier het product nog niet heeft geleverd maar jij wel betaald. Zij gaan zich er dan ook mee bemoeien en halen ten eerste het geld terug bij de leverancier zodat het niet weg is bij een eventueel faillisement.

Edgar Smit
22-10-2004, 10:20
Marty, al wat verder gekomen?

Marty vanluit
22-10-2004, 11:57
Marty, al wat verder gekomen?

Nou, misschien :wink: ...
TPG post kan niets met het trackingnummer wat Hificables me gegeven heeft. Hificables kan niet zeggen aan wat voor bedrijf Royal mail het pakketje heeft overgedragen, omdat ze claimen dat ze dat niet weten.
In dezelfde mail schreven ze dat ze zoekgeraakte kabel gingen vervangen (= nieuw pakketje opsturen) als de pakketje echt blijkt spoorloos verdwenen te zijn.
Dat ze uit zichzelf komen met deze mededeling vind ik pleiten voor het beleid van het bedrijf. Zij kunnen er niets aan doen dat het pakketje verdwenen is, maar ze zijn wel bereid de verantwoordelijkheid te dragen. Dat is nog eens iets anders als die Hifiklapper!

Ik houd je (jullie) op de hoogte!
Onwijs bedankt voor de tot nu toe verstrekte hulp en informatie! (y)

Edgar Smit
22-10-2004, 12:33
Marty,
veel tracking nummer hebben een 3 cijferige prefix, 062 en dan meer. Aan de hand van die prefix kun je eventueel de verzendende partij binnen nederland identificeren. Kun je het tracking nummer eens compleet opgeven, kan ik voor je kijken of ik erachtr kan komen of er een inegrator betrokken is en eventueel welke.

Marty vanluit
22-10-2004, 14:40
Marty,
veel tracking nummer hebben een 3 cijferige prefix, 062 en dan meer. Aan de hand van die prefix kun je eventueel de verzendende partij binnen nederland identificeren. Kun je het tracking nummer eens compleet opgeven, kan ik voor je kijken of ik erachtr kan komen of er een inegrator betrokken is en eventueel welke.

Dat zou perfect zijn!
Dit is het nummer zoals zij dat gegeven hebben:
RI 3260 9721 7GB

Dit is dus het nummer waaronder Royal Mail het pakketje verstuurd heeft. Als je het tracking nummer invoert op hun website, wordt er aangegeven dat het pakketjes afgegeven is. Aan wat voor bedrijf staat er niet bij.
Denk je echt dat jij er wel wat mee kan?
in elk geval: suc7 en alvast bedankt (alweer :shock: (y) )!

Edgar Smit
22-10-2004, 14:55
tsja, eigenlijk moet ik de code hebben van degene die het van de royal mail ontvangen heeft.
Misschien kun je via de royal mail site daarachter komen?
Ik kan hier helaas voor je ook niets mee, omdat een tracking nummer van royal mail zelf betreft, wat dus afloopt bij afgifte aan de nederlandse post.

Marty vanluit
22-10-2004, 15:04
tsja, eigenlijk moet ik de code hebben van degene die het van de royal mail ontvangen heeft.
Misschien kun je via de royal mail site daarachter komen?
Ik kan hier helaas voor je ook niets mee, omdat een tracking nummer van royal mail zelf betreft, wat dus afloopt bij afgifte aan de nederlandse post.

Dit is dus precies het probleem, op de site van Royal mail kan ik verder geen informatie vinden. Er staat alleen: "package has passed on to the overseas postal service". Verder niets.
Ik denk dat ik maandag maar ga mailen dat ik ga voor de rebound, d.w.z. dat ze een tweede pakketje op gaan sturen.

pretig weekend!
groetjes Martijn

Marty vanluit
27-10-2004, 09:29
Verder geen bericht gehad dat het pakketje terecht is, dit is wat ik ook heb doorgegeven aan hificables. Daarop kreeg ik het bericht dat ze een nieuwe kabel aan het maken zijn in de werkplaats en dat deze z.s.m. opgestuurd zullen worden.
Over service gesproken!
Hopelijk komt deze wel aan!

Edgar Smit
27-10-2004, 10:51
idd perfecte service van ze!
Helaas dat die andere nooit is aangeklomen, maar wie weet heb je er straks 2!

Marty vanluit
28-10-2004, 09:07
idd perfecte service van ze!
Helaas dat die andere nooit is aangeklomen, maar wie weet heb je er straks 2!

Het ongelofelijke is gebeurd, gisteren is alsnog de kabel aangekomen! Na drie weken rondgedoold te hebben in de catacomben van TPG post is hij dan uiteindelijk boven water gekomen!

Gelijk vanochtend gemaild naar Hificables met het goede nieuws, in de hoop dat ze in de werkplaats niet al begonnen waren aan het maken van de tweede "poging".

De kabel doet ook nog goed zijn werk, dus iedereen blij!

Ik vraag me dan af waar dat pakje al die weken gelegen heeft? Vst een gevalletje van "ach, die komt later wel" geweest?