PDA

Bekijk de volledige versie : een toekomst vraagje...



raymonddeniet
21-10-2004, 16:44
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag mbt een beamer.

Een maat van mij heeft er 1 en is erg mooi. Maar bij hem (en zal bij mij ook zijn) komt er veel licht in de kamer. Wat inhoud dat je pas na 9 uur (zomer) of 7 uur (winter) echt goed beeld hebt zonder vals licht.

Ook zit ik max 3,5 meter van mijn scherm af, wat in de toekomst niet zal/kan veranderen.

Is het voor mijn wel raadzaam om na te denken over een beamer, of zeggen jullie houd het op een tv en spaar door voor een lcd cq plasma tv??

2DIE4
21-10-2004, 17:19
dat ligt eraan...
ik neem aan dat je overdag werkt dus dan valt het swinters wel mee.
want over 2 weken is het al om 16:30 donker :)
ik heb er net ook 1 aangeschaft.
heb luxaflex en een dun gordijn en overdag komt er wel wat licht doorheen maar ik vind het niet storend koop gewoon van het zomer een dikke gordijn.

gewoon kijken of je het wat donker kan maken in je kamer overdag!
hoeft ook niet al teveel geld te kosten.

én ik kijk liever naar een projector dan naar een plasma!

raymonddeniet
21-10-2004, 20:52
wij hebben "in between" vitrage en van het dametje komt er niets meer bij, dus kan het enigzins gebruiken om de eerste zonnestralen af te ketsen.

maar maakt de afstand (max 3 meter) van tv niet uit mbt een beamer?

PM
22-10-2004, 08:38
Als je niet volledig kan verduisteren zal je je waarschijnlijk altijd aan het licht van buiten irriteren... Alleen vitrage helpt niet zoveel...

raymonddeniet
22-10-2004, 11:43
dat is zo. maarja.

maar afstand van scherm??

Albert Kostwinder
23-10-2004, 11:16
Een afstand van 3.5 meter is geen enkel probleem. Afhankelijk van type scherm en projector kun je makkelijk een beeld van rond de twee meter breed projecteren. :wink:

PM
25-10-2004, 09:49
Afstand van het scherm is geen probleem.

raymonddeniet
25-10-2004, 20:00
iedereen erg bedankt voor de reakties.
ik weet in ieder geval dat de mogelijkheid er voor mij is onder normale omstandigheden, ofwel, ik zit ver genoeg van het scherm af.

ik ga nu eerst werken aan nieuwe pc en laptop, dan verder sparen voor beamer en scherm.

je moet wat te wensen hebben zeg ik altijd.

bedankt (y)