PDA

Bekijk de volledige versie : Projectie problemen



hitchberg
22-10-2004, 10:36
Diverse DVD's (the Day Of The Jackal, FX, FX2 en Event Horizon) krijg ik niet goed geprojecteerd, van de ondertitels valt de 2e regel onder de projectie. Of ik moet het beeld "opduwen" of op 14:9 kijken. Doe ik iets verkeerd?

dit probleem geldt voor zowel de Beamer als de TV, de DVD-speler staat ingesteld op 16:9 breedbeeld.

Albert Kostwinder
23-10-2004, 10:33
De tweede regel van de ondertiteling valt in het zwarte kader onder het geprojecteerde beeld. Geen probleem lijkt mij aangezien dit zo op de dvd staat. Heb dit even met Event Horizon gechecked. :wink:

hitchberg
25-10-2004, 07:52
De tweede regel van de ondertiteling valt in het zwarte kader onder het geprojecteerde beeld. Geen probleem lijkt mij aangezien dit zo op de dvd staat. Heb dit even met Event Horizon gechecked. :wink:

van de ondertitels valt de 2e regel onder de projectie, dus niet op het zwarte kader

8t88
25-10-2004, 08:05
Welke verhouding heb je op je projector ingesteld? Ik heb deze op 4:3 staan en dan komt bijna alle ondertiteling geheel in de zwarte balk tevoorschijn (soms staat de eerste regel net iets over de film heen geplaatst), met deze instellingen heb ik nog nooit problemen gehad met het niet kunnen lezen van ondertitels (overigens heb ik ook mijn DVD speler op 4:3 verhouding staan).

Groeten Marco

hitchberg
25-10-2004, 08:22
ik dacht dat die apparaten altijd op breedbeeld ingesteld moeten worden, de beamer en de tv zijn toch gewoon breedbeeld

ga het vanavond in iedergeval meteen proberen, bedankt voor je reactie

8t88
25-10-2004, 11:30
Ik moet er wel ff bijvertellen dat ik een 4:3 projectiescherm heb, ik heb dus zwarte balken als ik breedbeel kijk!!!! Heb dit express gedaan om dat ik ook nog wel eens tv kijk op de beamer en dan heb ik fullscreen projectie (voor breedbeeld heb ik nog steeds ruimte zat op het doek).