PDA

Bekijk de volledige versie : paar vragen over Yamaha S550 DIVX DVD player



mr_bert
22-10-2004, 19:29
Hoi ik heb vandaag een Yamaha 550 gehaald

Het meeste speelt ie tot nu toe af maar ik heb toch een paar problemen.
Ik heb een SVCD image gebrandt en die speelt op de oude (49 euro) dvd speler van mijn vriendin gewoon af.
Op deze speler krijg ik alleen een introductie pagina te zien:S als ik op play druk. (Had ik met een pioneer 470 overigens ook) Ik snap niet wat er mis is maar zou graag willen dat ie deze wel af kan spelen natuurlijk.

Verder lijkt het of er in MPEG track geen fast forward mogelijk is. Met avi files lukt het wel en zonder enig probleem.

Ik kan de player niet via mijn Yamaha RX V640RDS op SVHS afspelen zonder een hoop storing (witte interferentie ) in het beeld. Op RGB direct op de TV gaat het wel OK

Heeft deze speler een GoTo Functie? Zo ja waar vind ik die?

Ik hoop dat de meer ervarenen met deze spelers me een antwoord kunen geven?
O ja de speler is al regio vrij :-)

VAst bedankt!
Bert

Marco Visser
21-12-2004, 12:39
Ik heb ook zo'n speler maar die van mij is niet regio vrij.

mr_bert
21-12-2004, 13:11
Ik heb toen zelf de speler regio vrij gemaakt.

Deze dvd-speler is makkelijk regiovrij te maken.
Tip: lees het eerst helemaal door voordat je begint, dan weet je wat je moet
doen

Open de la en druk op de afstandsbediening op "on-screen". Druk daarna op
9999*. Vervang het sterretje voor de regio die je in wilt stellen. Dus voor
regio 1 wordt het dan 99991 enzovoorts. Gebruik de 0 voor regiovrij maken, dat
wil zeggen dat je er dus elke dvd in kunt stoppen die je wilt, wat regio
betreft. Ik weet dus geen reden om een andere regio te selecteren als je net zo
goed de 0 kunt gebruiken om regiovrij te maken.
Na het invoeren van deze code, sluit de la.

Het regiovrij maken is nu klaar. Je kunt er dus nu in stoppen wat je wilt. Veel

Edgar Smit
21-12-2004, 15:26
Ik heb toen zelf de speler regio vrij gemaakt.

Deze dvd-speler is makkelijk regiovrij te maken.


Open de la en druk op de afstandsbediening op "on-screen". Druk daarna op
9999*. Vervang het sterretje voor de regio die je in wilt stellen. Dus voor
regio 1 wordt het dan 99991 enzovoorts. Gebruik de 0 voor regiovrij maken, dat
wil zeggen dat je er dus elke dvd in kunt stoppen die je wilt, wat regio
betreft. Ik weet dus geen reden om een andere regio te selecteren als je net zo
goed de 0 kunt gebruiken om regiovrij te maken.
Na het invoeren van deze code, sluit de la.

Het regiovrij maken is nu klaar. Je kunt er dus nu in stoppen wat je wilt. VeelHeb je de manual al gelezen over de GOTO? ik heb zelfd ook S550 en ben er zeer tevreden over, echter, ik gebruik weinig anders dan menu, subtitles, audio en play. Maar als GOTO erop zit , staat het in de manual:
Tip: lees het eerst helemaal door voordat je begint, dan weet je wat je moet doen (waar las ik dat eerder?)

edit = zie in de manual van S550 geen GOTO , maar lees even pagina 11 t/m 16 door, of anders 28 (troubleshooting) van de manual.

mr_bert
21-12-2004, 16:34
Hoi Edgar,
Natuurlijk heb ik de manual gelezen en nog eens gelezen (wat niet zo veel werk was gezien de dikte van het boekje)
Ik kan de goto nergens vinden voor divx en mpg bestanden. Hoe goed ik ook mijn best doe!
Verder vind ik het en prima speler hoor! bevalt me goed in gebruik!!
:lol: Zou alleen willen dat er bijvoorbeeld langere file namen waren om maar een voorbeeld te noemen en een goed werkende goto funtie zou ik ook erg op prijs stellen! :twisted:
Ik heb zelfs een paar mpg files waar ik niet fastforward kan doen :S en dat is niet fijn op een film van 2 uur speelduur!

Edgar Smit
23-12-2004, 09:44
Hoi Edgar,
Natuurlijk heb ik de manual gelezen en nog eens gelezen (wat niet zo veel werk was gezien de dikte van het boekje)
Ik kan de goto nergens vinden voor divx en mpg bestanden. Hoe goed ik ook mijn best doe!
Verder vind ik het en prima speler hoor! bevalt me goed in gebruik!!
:lol: Zou alleen willen dat er bijvoorbeeld langere file namen waren om maar een voorbeeld te noemen en een goed werkende goto funtie zou ik ook erg op prijs stellen! :twisted:
Ik heb zelfs een paar mpg files waar ik niet fastforward kan doen :S en dat is niet fijn op een film van 2 uur speelduur!
E.e.a. heeft ook te maken met de wijze van branden, en de bestandsindeling. Het beste wat je zou kunnen doen, is de bestanden die niet naar je zin werken te converteren naar DIVX, dan werken volgens mij wel alle functies. Suk7

mr_bert
05-01-2005, 12:07
Hoi edgar, inderdaad ik kan de film treans coden maar dat vind ik eigelijk zonden want dan kan ik de cd waar ie op staat als onderzetter gebruiken. En ikheb er onderhand meer dan genoeg:)

VErder ben ik overigens dik tevreden over deze speler