PDA

Bekijk de volledige versie : Sanyo Z2 ophangen aan plafond



Emil Z
25-10-2004, 15:18
Beste medeforummers,

Vandaag heb ik mijn sanyo Z2 kunnen installeren. Wat een mooi beeld.
Ik heb de beamer even snel op de muur laten projecteren ( het scherm moet ik nog bevestigen) en aangesloten met composite op de dvd-speler ( een dvd-speler met component aansluiting komt eraan :wink: ) en dit samen geeft toch nog een mooi beeld. Ik kan niet wachten tot alles goed is aangesloten icm een progessive dvd-speler.

Alleen zou ik de beamer op het plafond willen bevestigen dmv een zelf gemaakte constructie. Op de beamer zie ik 3 aansluit punten. Mijn vraag is wat voor ''schroefjes'' moet ik hiervoor gebruiken?

In de handleiding en op internet heb ik daarover niks kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de reactie

Met vriendelijke groet,

Emil

PS: HDTV signalen kan ik momenteel toch alleen via de pc op de beamer krijgen? Maar ik las op internet dat sommigen een High definition dvd hebben ?

Reinier Gunther
25-10-2004, 17:33
O, ik zie nu je topic pas.

Had je net een PM met uitleg gestuurd.

De maten van de schroeven moet toch echt in je handleiding staan, tevens met een plattegrond van de afmetingen tussen de schroeven!

Anders is er vast wel een andere Z2 gebruiker die je even de afstanden geeft.

Reinier

d_v_pelt
26-10-2004, 17:00
Hey mede Z2 gebruiker 8)


Ik heb ook al 3 weken mijn nieuwe Z2 binnen en idd wat een plaatje!!! 8)

Ook moet ik hem nog ophangen en wacht ook al eeuwen op mn progressive dvd speler. Ik heb hem al wel aangesloten op mn pc die progressive uitstuurd. Dat is echt gaaf!

Ben nu bezig met het ontwerpen van een mooi ophangsysteem. Deze moet speciaal zijn ivm een schuin dak.

Nu had ik ook het probleem dat er geen afmetingen in staan :cry: heel vreemd.. Toen heb ik de gaten maar opgemeten en met een papiertje de gaten overgenomen. Daarna heb ik ongeveer (het is best lastig met de ronde vormen van de projector) het midden kunnen bepalen waar de draaikop kan hangen..

Je kan de ophanging helemaal vestelbaar maken. Ik geef je de tekeningen voor een ophanging waarbij de de projector naar links en rechts kan roteren. Voor de andere verstelbaarheden zou je zelf maar iets moeten bedenken omdat ik, zoals ik al eerder zei, een schuin dak heb.

Hier de tekeningen:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.van.pelt/HT/Beamerophanging-klein.JPG
Klik hier voor grote afbeelding (http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.van.pelt/HT/Beamerophanging.JPG)

Let niet op de aansluiting bij de draaischijf...de gaten kon ik niet netjes onder elkaar krijgen..

http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.van.pelt/HT/Beamerophanging2-klein.JPG
Klik hier voor grote afbeelding (http://home.quicknet.nl/qn/prive/g.van.pelt/HT/Beamerophanging2.JPG)

Ik hoop dat je hier wat mee kan!!

Veel succes!!! :D

Emil Z
26-10-2004, 18:30
Bedankt voor de duidelijke uitleg/constructie :D

Alleen weet ik niet wat voor schroeven ik moet gebruiken om de beamer te bevestigen. Heb jij een idee?

Volgens andere beamer-bezitters zou men de schroeven gewoon bij een bouwmarkt kunnen kopen. Alleen is de vraag.....wat voor schroeven :D

Albert Kostwinder
26-10-2004, 19:17
Bedankt voor de duidelijke uitleg/constructie :D

Alleen weet ik niet wat voor schroeven ik moet gebruiken om de beamer te bevestigen. Heb jij een idee?

Volgens andere beamer-bezitters zou men de schroeven gewoon bij een bouwmarkt kunnen kopen. Alleen is de vraag.....wat voor schroeven :D

Hier staat wel een handleiding van de z2 http://pages.cthome.net/lradden/ht/ alleen staat er niets over schroeven in. Misschien dat de Z2 ook M3 van 6MM gebruikt zoals bij mijn H30? Zijn vaak eenzelfde soort schroeven die voor elektronika gebruikt worden... ?! :wink:

d_v_pelt
26-10-2004, 22:03
Bedankt voor de duidelijke uitleg/constructie :D

Alleen weet ik niet wat voor schroeven ik moet gebruiken om de beamer te bevestigen. Heb jij een idee?

Volgens andere beamer-bezitters zou men de schroeven gewoon bij een bouwmarkt kunnen kopen. Alleen is de vraag.....wat voor schroeven :D

Ik dacht dat er m6 (6mm) bouten in gaan.. Neem wel wat langere bouten.

Emil Z
26-10-2004, 22:21
Klopt.

In bovenstaande link ( http://pages.cthome.net/lradden/ht/mount.htm ) staat er ook een uitleg bij hoe je de beamer moet bevestigen.
Daarbij staat het volgende:
Three 3" M6 nuts and bolts(to mount the Z2 to the board).

Dus M6 is idd goed

Met vriendelijke groet,

Emil

PS: Hoe verleng jij de voedingskabel? De bijgeleverde netsnoer is maar 1 a 2 meter lang. Als ik de beamer aan het plafond ga bevestigen is een verlengkabel niet mooi, aangezien het een dikke aansluiting heeft.

PM
27-10-2004, 08:04
Je kan gewoon een langere kabel met apparaatstekker nemen toch?

d_v_pelt
27-10-2004, 08:10
Ja, je kan gewoon een langere kabel kopen. Ik ga er waarschijnlijk een stopcontact naast maken..

Emil Z
28-10-2004, 10:40
Misschien een rare vraag maar waar zou je het kunnen kopen? Bij mediamarkt, mycom e.d hebben ze deze kabel niet :? .

PM
28-10-2004, 14:16
Is het geen gewone apparaatstekker zoals aan PC's? Die moet toch in een computerwinkel te krijgen zijn lijkt me (alleen is lengte natuurlijk een probleem.. oeps..). Evt. kan je hem ook zelf in elkaar schroeven, bij de bouwmarkt hebben ze de onderdelen wel. (let wel even op dat je weet wat je doet, je wilt geen kortsluiting o.i.d.)

Emil Z
28-10-2004, 16:27
Het is niet dezelfde kabel als bij een PC. Heb hier helaas geen afbeelding van.

Emil Z
31-10-2004, 19:45
Misschien kan ik deze vraag even hier kwijt.

Ik heb mijn beamer aan het plafond bevesigd. Ik moest alleen wel de lens shift gebruiken om het beeld goed af te stellen tov het doek. Echter viel mij op dat het beeld rechtsboven in de hoek een beetje wazig is. De rest is erg scherp, maar rechtsboven niet. Kan het komen door de lens-shift? Dit viel mij op toen ik de beamer dmv DVI op de pc aansloot en het bureaublad zag.

Met vriendelijke groet,

Emil

PM
01-11-2004, 08:50
Heeft hij horizontale en verticale lens shift?
Zou je eens kunnen proberen of hij het probleem zonder lens shift niet heeft?

Emil Z
02-11-2004, 17:18
Ik heb de lens even op de normale stand gezet en dan zie ik dat het nog steeds een beetje wazig is, jammer genoeg.

d_v_pelt
03-11-2004, 09:24
Ik heb het ook een beetje, onderaan het scherm als ik mijn bureaublad zie.. Hij is aangesloten met een vga kabel.. Bij mij is het echter wel bijna weg te halen door het draaien van de lens...

Hoe stuur je je projector aan? IK doe dat dmv Powerstrip om hem 720p uit te sturen..

http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

Emil Z
04-11-2004, 07:08
Ik stuur mijn beamer gewoon aan via de standaard drivers van ATI ( catalyst 4.10 ). Als ik de beamer aansluit via DVI dan wordt hij automatisch herkend ( er staat dan bij weergaven Sanyo Z2) en kan ik bij resolutie ook meteen kiezen voor o.a. 1280x720. Dat is erg handig.

Dus powerstrip heb ik op deze manier niet nodig.

PS: Ik heb de beamer aan het plafond bevestigd. Het valt me op dat de horizontale lens-shift soms erg stroef gaat, normaal ging het altijd soepel ( sinds de beamer aan het plafond hangt). Als ik eraan draai heb ik het idee/gevoel dat er zand tussen zit. Verticaal heb ik er geen problemen mee. Heeft iemand een idee?