PDA

Bekijk de volledige versie : Nare Blauwe Streep



Simon
18-01-2002, 18:55
bij het afspelen van ntsc dvd's zit er bij mij altijd boven in beeld een dun, blauw streepje, dat heel erg storend is.

hebben jullie hier ook last van? en is er iets tegen te doen?


groet simon.

Martin van Tuijl
18-01-2002, 18:59
hebben jullie hier ook last vanNee, ik niet...

Nathan Strik
19-01-2002, 00:52
Nee, ik niet... Grapjas... :D

sjors
21-01-2002, 19:03
Ik heb dat probleem ook gehad bij (destijds) mijn Sony tv. Voor dit probleem is een reparatie dienst van Sony meerdere keren bij mij thuis geweest. En die vertelde mij dat daar niets aan te doen was. Het viel binnen de specificaties van Sony.

Ik kon mij niet vinden met die stelling dus heb ik die tv meteen in geruild (met bijbetaling) voor een Philips 28PW9525 (Breedbeeld + vlak scherm). Deze Philips heeft overigens een veel beter (o.a. helderder en zuiverder) beeld dan die Sony.

mradem
21-01-2002, 19:22
Ik heb een philips 28PW8506 en ik heb hier ook last van. Het is zeker erg vervelend maar ik heb ook zoveel dingen geprobeerd. Ik probeer wel de meeste films op R2 of R4 te kopen.

DKNY
13-02-2002, 20:10
Misschien dat dit helpt???

Probeer je dvd-speler in een NTSC formaat te zetten. Dan hoop ik dat ie het niet meer doet?

sjors
13-02-2002, 20:23
Dit heeft niets te maken met het instellen van je dvd speler (europese goede dvd spelers doen dit automatisch)... als de tv een ntsc signaal krijgt, schakelt deze automatisch om naar de "ntsc stand". Aangezien dit minder beeldlijnen zijn dan pal, zie je een stukje "rand van de beeldbuis". Die rand heeft iedere tv. Het is kwestie van het instellen van locatie van je beeld (dus naar boven/beneden en links/rechts verschuiven; vergelijk het maar met de knopjes voor op je monitor om je beeld in te stellen).

DKNY
14-02-2002, 01:19
ik weet niet wat je allemaal zegt,

maar ik kan me dvd speler instellen op NTSC of PAL of Automatisch. En het kan zo zijn dat ie bij deze persoon op PAL alleen staat dan kan die geen NTSC aan.

Cenobite
14-02-2002, 15:37
Mijn Panasonic Widescreen 100hz heeft ook af toe wel eens een blauwe streep bovenin. Zolang hij maar niet dwars door mijn beeld loopt heb ik er geen last van.

martin_senders
14-02-2002, 17:01
voor degenen die een philips t.v. hebben.
je kan proberen het beeld te kantelen.
Dit moet je in het setup menu doen zit het balkje links of rechts.
Ik heb ook een philips bij mij zat het in de linker boven hoek.
Heb het beeld een beetje gekanteld en het was weg.


groeten:


Martin

Mijn set (http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/Martin.htm)

Oakey
04-09-2002, 09:52
voor degenen die een philips t.v. hebben.
je kan proberen het beeld te kantelen.
Dit moet je in het setup menu doen zit het balkje links of rechts.
Ik heb ook een philips bij mij zat het in de linker boven hoek.
Heb het beeld een beetje gekanteld en het was weg.

Aha, ik heb nl. ook een Aristona 100 Hz breedbeeld gekocht en ook zon kl***-streep bij NTSC. Enorm balen. Die optie beeld kantelen had ik al gezien in het menu, maar wist niet waar het goed voor was. Ik ga het vanavond meteen proberen. Wat kantelt er dan precies trouwens?

Nog ff een domme vraag: maakt het voor deze blauwe streep nog uit hoe je DVD aan de TV hangt? Die van mij gaat via de s-video van de DVD naar de SCART2 van de TV.

jens Bor
04-09-2002, 10:46
Ik heb zelf een Philips breedbeeld met het kleinste formaat. (type even vergeten) Ook ik heb er last van en met name in donkere scene's vind ik het erg irritant. Het kantelen van het beeld kan volgens mijn boekje alleen bij de grotere sets (82 cm sets)
Wat ik heb gedaan is echt heel simpel. Ik heb een rolletje zwarte tape gekocht, 0,70 euro, en heb de bovenste rand iets lager afgeplakt. Probleem verholpen en je ziet er echt niets van.
Ik weet het, het is wel een erg primitieve oplossing en eigenlijk moet de tv gewoon goed zijn, maar ik ben er erg tevreden over.
Dus mocht niets lukken, probeer het gewoon. Het is in ieder geval goedkopen om het iedere na te laten kijken.

Simon
04-09-2002, 16:30
ha ha ha ha met tape vind ik wel een giller, maar op zich nog niet zo'n slecht idee.

het beeld kantelen helpt bij niet, op z'n best heb ik dan een streepje aan 1 kant van mijn beeld.

ik heb een sony wega, maar kan volgens mij in de 16:9 stand het beeld niet naar boven of naar onderen draaien. (of misschien ook wel, zal nog eens goed kijken)

ik heb er inmiddels maar mee leren leven....

[Douwe]
04-09-2002, 20:08
Mijn TV heeft geen blauwe streep bij het afspelen van NTSC, maar iets veel irritanters (imo)... Ik krijg bovenin beeld een aantal lijnen (verticaal) in de kleuren groen, blauw, rood en geel. Deze staan errug scheef in beeld, en heb het idee dat het een fout in mijn TV is. Ze zijn wel weg te krijgen door de TV in '16:9' stand te zetten, maar het is verre van ideaal :S

Mike Philippens
04-09-2002, 20:20
En het kan zo zijn dat ie bij deze persoon op PAL alleen staat dan kan die geen NTSC aan.
Dan krijg je een zwart/wit beeld... Geen kleur en geen blauwe streep. Die streep is een redelijk bekend verschijnsel en bij sommige tv's treedt het niet op en bij andere wel. Ik denk dat het een kwestie van afstellen is. Misschien via het system setup menu van de TV, maar dat is verborgen en je kunt de hele zaak verknallen als je niet weet wat je doet.

Er zijn meerdere threads hierover. Gebruik de zoekfunctie.

Jeroen Driessen
04-09-2002, 20:24
Ik heb mijn blauwe streep weggekregen bij m'n Sony 32FX65 door wat in te stellen in het setup scherm (niet het gewone menu). vraag me niet meer wat precies, maar ik heb er een DVD'tje ingestop (toen nog een PAL) en gewoon het beeld een paar lijnen omhooggeschoven. Vorige week een NTSC DVD binnen gekregen en geen blauwe streep!
Ik heb ergens een post gedaan waarin ik wel nog die instellingen heb opgegeven...
Andere problemen kun je zo ook wel oplossen, maar errug voorzichtig zijn dat je niet je hele TV verkloot :nono:

Jeroen Driessen
04-09-2002, 20:26
Er zijn meerdere threads hierover. Gebruik de zoekfunctie. Mmmm...ik hoopte dat jij hem ff de thread kon vertellen. Dat heeft het bij mij blijkbaar opgelost.
Heb jij er nu nog last van, of al lang niet meer?

Marcel den Haan
04-09-2002, 20:27
Ik heb een Philips Breedbeeld tv en nergens last van, misschien ligt het aan de scartkabel die je gebruikt, ik gebruik een volpins, dus 1 die helemaal gevuld is zeg maar met pins, klinkt lekker logisch allemaal :eek:

Mike Philippens
04-09-2002, 20:59
Heb jij er nu nog last van, of al lang niet meer?
Ik dacht dat ik eraf was, maar nu zet ik laatst een NTSC DVD op waar het beeld even helemaal zwart was en toen kwam ie weer effe om de hoek kijken. Dus nog één streepie omhoog dat beeld...
Ik moet er nog steeds even voor gaan zitten, want ik zag mbv testpatronen dat ie niet helemaal 100% in het midden staat (horizontaal gezien). Scheelt maar een fractie, maar dan staat ie ook helemaal goed.

Threads over Sony TV setup menu:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=4455
en deze
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=9244

Sux6!

Rotterdam
04-09-2002, 21:03
Problemen........problemen.......(6)

Oakey
04-09-2002, 22:20
Inderdaad, hoe zet ik het beeld van mijn Aristona 82WA8416 enkele beeldlijnen omhoog :confused:
In het gewone menu kan het niet en een goede site over het servicemenu van mijn tv kan ik nergens vinden.

Jeroen Driessen
04-09-2002, 22:22
Dus nog één streepie omhoog dat beeld...
Ik moet er nog steeds even voor gaan zitten, want ik zag mbv testpatronen dat ie niet helemaal 100% in het midden staat (horizontaal gezien). Scheelt maar een fractie, maar dan staat ie ook helemaal goed.

Threads over Sony TV setup menu...Die threads bedoelde ik ja!
Ik heb nu m'n beeld horizontaal ook niet echt in het midden staan, maar dit valt me niet op als ik in het donker films kijk. Overdag stoort het me totaal niet, dus laat het zo. Wat goed is laat ik goed....
Maar ik denk dat Simon hier wel verder mee kan en hebben we weer iemand geholpen :cool:

Jeroen Driessen
14-09-2002, 14:42
Trouwens nog een vraagje voor de Sony bezitters (32-FX65). Steeds als ik een 4:3 of NIET-Anamorfische DVD erin stop en het beeld op 4:3, of Zoom zet, dan springt ie naar smart zoom na elk hoofdstuk (als ik hem dan steeds weer terugzet). Het uitzetten van autoformaat helpt niet, want het blijft. Dit is zeer irritant, want je blijft je beeld instellen en kunt dus niet rustig een film kijken.
Wie weet waar je het uitzet, zodat hij alleen nog maar reageert op wat IK wil....??

Dane
18-09-2002, 18:08
Trouwens nog een vraagje voor de Sony bezitters (32-FX65). Steeds als ik een 4:3 of NIET-Anamorfische DVD erin stop en het beeld op 4:3, of Zoom zet, dan springt ie naar smart zoom na elk hoofdstuk (als ik hem dan steeds weer terugzet). Het uitzetten van autoformaat helpt niet, want het blijft. Dit is zeer irritant, want je blijft je beeld instellen en kunt dus niet rustig een film kijken.
Wie weet waar je het uitzet, zodat hij alleen nog maar reageert op wat IK wil....??

Wij hebben thuis ook een 32-FX65, maar de einge 4:3 dvd's die ik heb zijn de dvd's van friends en daarbij zet ik het beeld altijd op "vol beeld" ik stoor me er zo langzamerhand niet meer aan dat het beeld dan iets uitgestrekt is, ik kijk reguliere tv uitzendingen ook op vol beeld.

Ik heb trouwens ook last van die blauwe streep, maar alleen bij Highlander, bij total recall r1 had ik er ook last van, maar alleen tijdens de begintitels van de film, bij highlander zie je de blauwe streep iedere keer als het beeld donker is, best wel irritant, maar het is dus wel te verhelpen via het setup menu.

Elwood.

Dennis Veldhuizen
26-09-2002, 20:18
Trouwens nog een vraagje voor de Sony bezitters (32-FX65). Steeds als ik een 4:3 of NIET-Anamorfische DVD erin stop en het beeld op 4:3, of Zoom zet, dan springt ie naar smart zoom na elk hoofdstuk (als ik hem dan steeds weer terugzet). Het uitzetten van autoformaat helpt niet, want het blijft. Dit is zeer irritant, want je blijft je beeld instellen en kunt dus niet rustig een film kijken.
Wie weet waar je het uitzet, zodat hij alleen nog maar reageert op wat IK wil....??

dan moet je ff bij menu => kenmerk (3e van boven in linkermenu als goed is) => Auto Formaat op uit

Paul IJsendijk
11-10-2005, 19:55
Ook ik heb bij het afspelen van een ntsc dvd (bijna altijd) het probleem dat er een "blauwe" lijn loopt.
Als je echter heel goed kijkt dan zie je dat het 3 lijnen zijn
te weten Red Green Blue


http://img434.imageshack.us/img434/5612/tvlijn3mt.th.jpg (http://img434.imageshack.us/my.php?image=tvlijn3mt.jpg)

Waar ligt dit aan?

ik heb een philips 28pw8506 en een regiovrije sony dvdspeler dvp ns430

Wim S.
12-10-2005, 11:31
Datzelfde probleem heb ik ook 's gehad met m'n toenmalige Philips Breedbeeld tv, het probleem is heel eenvoudig op te lossen.

Maar helaas zal je dit niet zelf kunnen doen mar even moeten bellen met een Philips dealer, die hebben een speciale afstandsbediening waarmee ze het beeld naar boven schuiven net zolang tot je de blauwe streep kwijt bent.

Zo hebben ze het ook bij mij gedaan en ik was die blauwe en rode streep kwijt bij mij stond het beeld overigens scheef, dus ik had die streep aan de rechterkant van het scherm.

Cor H.
12-10-2005, 18:33
Aristona zou dit dan ook moeten kunnen aangezien. Aristona & Phillips eender zijn!

Oakey
13-10-2005, 22:40
Aristona zou dit dan ook moeten kunnen aangezien. Aristona & Phillips eender zijn!

:) Antwoord op een post van mij van 3 jaar geleden.
Inmiddels heb ik de NTSC-streep weg na mij er een hele tijd kapot aan geërgerd te hebben!
Als je de kast van de tv openmaakt zie je 2 kleine potmetertjes zitten, door hier aan te draaien kun je de hoogte van het beeld instellen. Wel oppassen want op sommige delen staat hoggspanning.

Cor H.
18-10-2005, 18:12
Beter laat dan nooit!