PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem met vertikale strepen



Ronald v.d. Wiel
29-10-2004, 10:57
Ik heb een probleem met lopende vertikale strepen die heel vaag op de achtergrond te zien zijn. Je ziet ze het duidelijkst bij bv grote vlakken die uit een kleur bestaan. Ik heb al geprobeerd alles af te koppelen behalve de DVD speler en projector maar het probleem blijft. Wie weet wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor de reactie

Mijn set bestaat uit een Philips proscreen 4100 verbonden via een S-video kabel met mijn Panasonic DVD speler.

basset
29-10-2004, 11:03
Ik heb een probleem met lopende vertikale strepen die heel vaag op de achtergrond te zien zijn. Je ziet ze het duidelijkst bij bv grote vlakken die uit een kleur bestaan. Ik heb al geprobeerd alles af te koppelen behalve de DVD speler en projector maar het probleem blijft. Wie weet wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor de reactie

Mijn set bestaat uit een Philips proscreen 4100 verbonden via een S-video kabel met mijn Panasonic DVD speler.

Dat zou wel eens je S-video kabel kunnen zijn.

Heb je ook scart of composite?

basset
03-12-2004, 11:23
Ik ben bang dat er wat stuk is op het aansluitgedeelte van de beamer. Ik heb ditzelfde probleem op mn tv. Bij RGB aansluiten wordt het zelfs erger.

Ik hoop dat het bij jouw wel aan de kabel ligt.

noXS21
03-12-2004, 16:38
Volgens mij hoort dat. Ik zie ook vertikale strepen maar niet heel erg. Mijn projector is een Sharp PG-B10S. Deze strepen noemen ze geloof ik scanlines. Het is bij de ene projector erger dan bij de andere.

Groeten,
Wouter

Marcel W
07-12-2004, 14:40
Vertikale strepen, ongeveer om de 2 cm, bij "goedkopere" (niet per definitie) lcd projectoren noemt men "vertical banding". Een heel vervelend verschijnsel wat óf vanaf het begin er al is, óf zomaar van het ene op het andere moment kan optreden, en vervolgens niet meer weg gaat.
Zodra je het een keer gezien hebt blijf je er op letten (tenminste, ik wel indertijd op mijn toenmalige Sanyo Z1). Soms is het via foefjes in het servicemenu gedeeltelijk te verminderen, maar ik heb er indertijd weinig aan kunnen veranderen. Voor meer info kun je beter eens gaan neuzen op het (Amerikaanse) AVS forum.