PDA

Bekijk de volledige versie : Goedekoop scherm oplossing?



YouriClaessens
29-10-2004, 14:43
Ik heb me een Themescene Optoma h30 gekocht, maar nu kan ik wegens geld en wegens verhuizing het scherm pas kopen in februari. IIk moet dus tot nu even goedkoop doen ....

Kan ik gewoon een wit laken spannen tegen de muur en vastmaken met punaises?? Of wat is een andere goedkope (heel tijdelijke) oplossing?

Youri

Rob Technoid
29-10-2004, 14:54
spaanplaat met lichtgrijze latex verven?
tweedehands scherm?
lenen van iemand met diascherm?

bmateijsen
29-10-2004, 15:28
Projectiedoek op rol... voor 2 meter breed zijn de kosten 155 euro. (zie www.hometheater.nl) Framewerk van hout, en deze erop nieten.. Totale kosten, 170 euro...

Groet Bjorn

wolsinkpower
01-11-2004, 16:12
zelf frame maken en verduisteringsgordijn gebruiken..

PM
02-11-2004, 08:18
Een plaat MDF witten.

YouriClaessens
02-11-2004, 10:43
Een plaat MDF witten.

Dit is wel een goede, MDF is ook niet zo duur denk ik en daar kan ik tot februari wel mee vooruit. Moet je het wel nog zeker helemaal gladschuren he?

Rob Technoid
02-11-2004, 11:52
Ik had ooit eens opgeppikt dat je beter lichtgrijs zou moeten gebruiken ipv wit. Het zou beter zijn voor het contrast (high contrast schermen zijn toch ook lichtgrijs, ik l*l ik nou uit me nek?)

bmateijsen
02-11-2004, 12:20
Stewart greyhawk bijvoorbeeld... Echter ik zou voor die paar euro extra gewoon doek op rol bestellen en niet gaan verven. Als je een goede projector koopt, moet je gewoon ruimte reserveren voor een goed scherm.

PM
02-11-2004, 12:55
Ik had eerst zelf een scherm van mdf, let wel op dat het krom kan trekken als je het maar aan 1 kant schilderd. MDF is van zichzelf al heel vlak, je moet het alleen nog netjes schilderen.
Inmiddels heb ik zelf een 'echt' scherm gemaakt met Thommy doek. Is iets duurder, maar wel mooier.

YouriClaessens
02-11-2004, 14:05
Stewart greyhawk bijvoorbeeld... Echter ik zou voor die paar euro extra gewoon doek op rol bestellen en niet gaan verven. Als je een goede projector koopt, moet je gewoon ruimte reserveren voor een goed scherm.

Ik ga me ook een echt scherm halen, maar in februari gaan we verhuizen en dan wil ik alles hebben :) Dus ook een fatsoenlijk scherm..

Daarom zoek ik nu een hele goedkope tijdelijke oplossing

Roppie74
19-12-2004, 20:42
Ik had ook gedacht aan een MDF plaat, vooraleer tot de koop van een projectiescherm over te gaan. Nu ik lees over het kromtrekken van de MDF plaat bij het beschilderen aan 1 kant en de mogelijkheid om lichtgrijs te gebruiken ipv wit, is het wellicht een idee om 1 kant wit te schilderen en de andere kant lichtgrijs. Dan trekt de plaat niet krom én kan ik zien wat beter werkt :D

thommy
26-12-2004, 00:49
Tip:

http://users.skynet.be/HomeTheater/THOMMY/Scherm.htm

Mvgr
Yves.

Set op hifi.nl: KLIK HIER (http://my.hifi.nl/index.php?user=504)