PDA

Bekijk de volledige versie : ik snap er helemaal niks meer van!!!!



mradem
19-01-2002, 15:31
Ik zit maar de hele tijd te ********ken met dat groen/blauwe lijntje bij R1 dvd's. Bij de ene R1 dvd zie je niks en bij de andere weer wel. Maar nu speelde ik donderdag T2 R1 af en er was helemaal niets te zien en nou doe ik hem er net weer in en nu zie ik weer wel dat vervelende lijntje. Ik begrijp er helemaal niets meer van. Ik heb ook nog naar de instellingen gekeken van mijn philips 710 dvd speler maar dat helpt ook niks. Achterop zit wel een knopje die je in en uit kan drukken waar Pal en NTSC op zit maar dat werkt ook niet. Als ik hem indruk (dan staat hij op NTSC dan zie ik altijd dat blauwe lijntje ook bij R2 dvd's). Dus hij staat standaard uit op PAL. Maar ik heb ook niet echt wat veranderd dat ik weet tussen donderdag en nu. En wat betekent de optie auto FTS. Ik merk geen verschil met aan en uit.

Tijntje
20-01-2002, 01:43
Geloof me, hij is NIET weg te krijgen.

Ik dacht ook dat ie verdwenen was nadat m'n tv terug was van een reparatie. Maar gisteren ff dvd'tje gekeken en.... tadaaa daar was 't blauwe lijntje weer.

't is klote ..... heeeeeel erg klote maar we zullen er toch maar aan moeten wennen. Enige oplossing die ik zie is een heel erg omslachtige...... --> een 4:3 tv kopen om je R1 dvd's op te kijken. Dan is 't lijntje gegarandeerd weg.

Mike Philippens
20-01-2002, 09:49
Enige oplossing die ik zie is een heel erg omslachtige...... --> een 4:3 tv kopen om je R1 dvd's op te kijken.
Niet de enige oplossing...wat dacht je van een NTSC TV kopen?
Als je hetzelfde merk/type koopt als je PAL TV kun je ze stapelen.
Ik vind het ook een heel raar verhaal, dat lijntje. Zou het nou zo zijn dat alle PAL-TV's die NTSC kunnen afspelen dit probleem hebben? Het volgens mij ook nog eens alleen als je het via RGB afspeelt, niet? Hmmm...zou het niet zo zijn dat het een synchronisatieprobleem is door de conversie van NTSC naar PAL. Als je een composite signaal (composiet video of s-video) gebruikt wordt de kleurinfo als geheel naar de TV gestuurd die het dan zelf weer scheid naar RGB voor de buis. Bij RGB moet ie dat volgens mij 3x doen en als ie dan ook nog eens dat NTSC->PAL truukje uit moet halen lijkt mij de kans groter dat ie ergens een fractie naast zit en je dan zo'n lijntje krijgt. Zo'n lijn is duidelijk een geval van het ontbreken van één van de kleuren.
Het zal wel zijn omdat ik het zelf bedenk (en dat is heel wat op de vroege zondagochtend) maar ik vind het wel goed klinken. Of ben ik helemaal de weg kwijt?
Doet er eigenlijk niet toe, want het lijntje gaat niet weg... Misschien moet ik maar eens een briefje aan Mr.Sony tikken. Kijken wat er voor antwoord op komt.

mradem
20-01-2002, 15:45
Zat ik ook aan te denken om philips eens een mail te sturen. dan maar hopen dat de meeste films met dts en extra's die op R1 dvd's zitten ook op R2 en R4 dvd's zitten. Want dan koop ik die wel. moet ik alleen iets langer wachten maarja.

Anonymous
21-01-2002, 11:07
Eventjes,bij de meeste nieuwe toestellen kan je NTSC gewoon kiezen
in het menu

Tijntje
21-01-2002, 11:27
O ja? Goh daar had ik nog niet aan gedacht................

Doooohhhhhh ....... al ik zeg dat ik ALLES geprobeerd heb bedoel ik ook ALLES ;)

Anonymous
21-01-2002, 11:39
Als ik het voor jou bedoel Tijntje dan zeg ik het wel ;)