PDA

Bekijk de volledige versie : Coax-kabeltje ??



Marco Weijtens
19-01-2002, 18:17
Ik ben in het bezit van een DVD-speler met coax-uitgang.
Op mijn nieuwe Yamaha RXV-520 DD/DTS receiver zit ook
een coaxingang, als ik het goed begrijp is dit dit enigste
aansluiting die mij DD en DTS verschaft.

Maar schijnbaar moet ik een dergelijk kabeltje los kopen
want hij zat niet mijn DVD-speler.

Ik heb al eens wat rondgegekeken op het internet maar het is
een wirwar van kabels en termen dat ik nogal bang ben om
een fout type te bestellen
Dus als iemand mij op weg kan helpen hoe zo'n kabeltje
nu exact wordt genoemd en een tip waar ik zoiets online kan bestellen.

PS de DVD-speler is een Hiteker 660

B.v.d. voor alle hulp

refused
19-01-2002, 18:33
je hebt 2 keuzes:

1. optisch aansluiten
2. coax aansluiten.

ik zou voor optie 2 gaan. Dit kabeltje kan je echt overal vandaan halen, megapool harendse smit scheer en foppen noem het maar op. Ze weten daar niet veel, maar als jij zegt: ik heb een 75 ohm coax kabel nodig die mij receiver met me dvdspeler verbindt voor dolby digital dan weten ze genoeg hoor,

voor een kwalitatief betere coaxkabel zou je naar hifispeciaalzaken kunnen gaan. is maar net wat je ervoor wilt uitgeven

Maxster4th
19-01-2002, 19:22
Het is niet zo makkelijk als refused zegt. Je moet nl rekening houden dat je 'normale' coax kabel (voor de radio en tv signaal) een andere stekker nodig hebben.

Om je versterker met je dvd via coax te verbinden moeten de uiteinden van de kabel een 'tulp' stekker bevatten. Ik vraag me eigenlijk af of megapool etc wel zulke kabels verkopen. Niet dat ze zo uitzonderlijk zijn, maar meer om dat ik niet zo'n fantastisch beeld heb bij dat soort zaken.

Ik zou toch de kabel in de winkel (ipv op internet) halen. Zie je meteen of er de juiste stekkers op zitten:) .

suc-6

Dennis van Turnhout
19-01-2002, 23:02
Ik heb zelf een Van den hul Triaxial Pro. Ik moet zeggen dat het een hele goede kabel voor niet te veel geld is... als je tenminste kunt solderen