PDA

Bekijk de volledige versie : Fear and loathing in vegas



Jaded
19-01-2002, 22:00
Heb net deze dvd gekocht ...
Had de film al ettelijke malen gezien en verwachte me dus aan tenminste een degelijke dvd versie.

Wat stond mij in de plaats te wachten:
BAD ASS ondertitels met ongewoon veel fouten,
GEEN directe scene toegang en
GEEN extra's.

Ik vraag me af hoe ze zo'n goede film op deze manier kunnen verkrachten door ze op zo'n manier af te leveren!

P.s.: Can you tell I'm pissed?!



Hij staat ook niet in DVD Profiler, komt dat wel meer voor?

Luther Hartog
19-01-2002, 22:32
Hij staat ook niet in DVD Profiler, komt dat wel meer voor? Ja, jammer genoeg wel, maar als het goed is kun je hem dus niet via "UPC" add-en, dan kun je proberen om hem via "titel" toe te voegen

Luther Hartog
19-01-2002, 22:34
Ik heb hem zelf ff opgezocht en hij staat er tussen, ik typte alleen "fear" in en toen stond hij er bij, tussen een aantal andere titels

Jaded
19-01-2002, 22:35
Hij staat er ondertussen al wel in, via titel.
Maar ik vroeg het me gewoon af, omdat het via UPC niet ging.

Luther Hartog
19-01-2002, 22:39
Hij staat er ondertussen al wel in, via titel.
Maar ik vroeg het me gewoon af, omdat het via UPC niet ging. Dat komt wel vaker voor, ik had het dacht ik bij "The Big Lebowski" maar verder zal ik niet klagen over DVDprofiler hoor, want ik vind het een geweldig programma. Ga jij je collectie ook nog on-line zetten zodat wij die kunnen bewonderen?;)

Jaded
19-01-2002, 22:41
Als er een degelijk aantal in staan waar ik me niet moet voor schamen naast al die grote getallen hier. :)

Er staan er nog maar een paar in.
Ben nog maar een week of 2 bezig.

Luther Hartog
19-01-2002, 22:44
Als er een degelijk aantal in staan waar ik me niet moet voor schamen naast al die grote getallen hier. :)

Er staan er nog maar een paar in.
Ben nog maar een week of 2 bezig. Het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit;)

Jaded
19-01-2002, 22:46
Jaja en size doesn't matter zeker .... ;)

Luther Hartog
19-01-2002, 22:49
Jaja en size doesn't matter zeker .... ;) Ik denk dat jij dat beter kan beoordelen dan ik;)

Theo B
21-01-2002, 17:42
Ik vraag me af hoe ze zo'n goede film op deze manier kunnen verkrachten door ze op zo'n manier af te leveren!

Hij staat ook niet in DVD Profiler, komt dat wel meer voor?

Hoe is de beeldkwaliteit? Is het beeldformaat 2.35:1? Ik hoop dat dat dan wel in orde is.

Dat de film (nog) niet op UPC in DVD Profiler te vinden is komt omdat nog niemand deze DVD-versie geplaatst heeft. Komt wel vaker voor als je gaat zoeken vrij snel na de releasedatum. De database wordt opgebouwd uit gegevens van de gebruikers (en is dan ook niet altijd correct).

Jaded
21-01-2002, 17:44
De beeldkwaliteit lijkt mij soms nogal wazig, niets om over naar huis te schrijven in ieder geval. Widescreen.

mark t
21-01-2002, 18:07
Als je invoert via titel i.p.v. UPC moet je uitkijken dat je de goede versie kiest (SE, UE, R2, R2 met ondertiteling enz.)

Er is al een thread over DVD-profiler waar je met verdere vragen terecht kunt.

Alhoewel mijn vraag hier nog steeds niet in beantwoord is!:(

Luther Hartog
21-01-2002, 18:09
Welke vraag?

mark t
21-01-2002, 18:32
Welke vraag?

M'n vraag in de thread over dvd-profiler:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=28758#post28758

Rob van Wijngaarden
09-11-2002, 16:31
Hoe is de beeldkwaliteit? Is het beeldformaat 2.35:1? Ik hoop dat dat dan wel in orde is.



Er is iets vreemds met het formaat van de film. Ik speel deze dvd af op een normale tv (dus geen 16/9). Mijn tv heeft de vervelende eigenschap om zwarte balken te projecteren op het scherm als hij een 16/9 signaal ontvangt (dat is vervelend omdat ik dan de ondertitels niet kan lezen). Bij deze dvd gebeurt dat niet, maar ik krijg het beeld te zien (op mijn standaard tv scherm) met zwarte balken boven en onder (dat is dus normaal) maar ik zie niet de complete breedte van het beeld (duidelijk te zien bij titels die er af vallen links en rechts). Alleen het middelste gedeelte van het 2.35 beeld wordt dus in 16:9 formaat op mijn tv getoont.

Verder nog een herhaling van de klacht dat de ondertitels slecht zijn (vreemde tekens verschijnen overal) en dat er geen enkele extra is opgenomen. Op de hoes staat: diverse trailers. Dat klopt, maar die zijn van andere films! Op de hoes staat ook: beste scenes zijn los te kiezen. Dat is niet waar, de film is wel verdeeld in chapters (12, wat ik erg weinig vind) maar je kan er niet direct naartoe, er is geen chapter menu.

Vreselijk slechte DVD van een heel bijzondere film (ik laat even in het midden of de film bijzonder goed of slecht is want daar ben ik zelf ook nog niet uit!).

Jaap22
09-11-2002, 16:33
Maar tis wel een supergave film!!!!!!!

Rolf
09-11-2002, 17:00
Ik vraag me af hoe ze zo'n goede film op deze manier kunnen verkrachten door ze op zo'n manier af te leveren!

In mijn ogen was de film al verkracht op de set. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

PvdS
09-11-2002, 17:52
In mijn ogen was de film al verkracht op de set. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Dat mag ... voor mij is het de beste boekverfilming die ik ooit gezien heb ... en behoort deze film tot het selecte groepje films die ik meerdere malen gezien heb ... en kan er nog steeds geen genoeg van krijgen ... maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Alleen inderdaad jammer van de release ... hopelijk komt er nog eens een keertje een goeie R2 release (criterion brengt wel een goeie release uit, maar die is R1 ... toch?)

Daniel1974
09-11-2002, 18:01
In Februari zal Criterion de volgende DVD uitbrengen met de volgende extra's. Stukken beter dan dat baggerding van RCV !!!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee !!! Dit komt van de pagina can Criterion zelf.

Special Features


Digital transfer, approved by director Terry Gilliam and enhanced for widescreen televisions

New Dolby Digital and DTS 5.1 sound mixes

Two commentary tracks: director Terry Gilliam; stars Johnny Depp and Benicio Del Toro and producer Laila Nabulsi

Audio interview with Hunter S. Thompson

Deleted scenes, with commentary by Terry Gilliam

Collection of storyboards and production designs

Collection of original artwork by famed illustrator Ralph Steadman

Fear and Loathing on the Road to Hollywood: A BBC feature documentary with Hunter S. Thompson and Ralph Steadman

A selection of Hunter S. Thompson correspondence, read on-camera by Johnny Depp

Rare material on Oscar Zeta Acosta, the attorney on whom the character Dr. Gonzo is based

Stills gallery

Optional English subtitles for the deaf and hearing impaired

Optimal image quality: RSDL dual-layer edition

More!

PvdS
12-11-2002, 18:46
Zou iemand mij kunnen vertellen of Criterion releases R1 zijn of R0? Dat is iets wat mij nooit helemaal duidelijk is geworden. De voornoemde versie van F&LiLV (hmmm soms werkt het afkorten van een titel niet echt) is wel erg jammie ... heel erg jammie ... *kwijl*

Daniel1974
12-11-2002, 18:54
Hangt er van af, sommige zijn regio 0 zoals de Criterion Editie van Brazil, ik weet niet of de andere Gilliamfilm in de Criterion collectie Time Bandits dat ook is. Maar er zijn er verschillenden die regiovrij zijn. Ik ben er maar een stuk of 11, en lang niet allemaal zijn ze gegiovrij. Zou je met iemand moeten checken die er wat meer heeft.

Ik heb :

The Rock (regiovrij)
Spartacus (Regiovrij)
Rebecca (Regiovrij)
8,5 (Regiovrij)
Brazil (Regiovrij)
The Last Temptation Of Christ (Regiovrij)
Notorious (Regio 1)
Rashomon (Regio 1)
Seven Samurai (Regio 1)
Traffic (Regio 1)
Passion Of Jean Of Arc (Regio 1)

En het schijnt ook nog weer van oplage tot oplage te verschillen. Zo was de eerste persing van Seven Samurai wel regiovrij en de latere niet meer. Het is dus beter om een regiovrije speler te hebben alvorens deze toch wel aan de prijzige kant zijnde discs te bestellen. Het zou jammer zijn als je bedrogen uitkwam, alhoewel als je naar de extra''s kijkt kom je nooit bedrogen uit te opzichte van een normale filmmaatschappij. De meeste Criterions echter zijn wel waar voor hun geld.

PvdS
12-11-2002, 20:10
Dank je voor je uitgebreide reply Daniel1974! Ik zal mijn ogen en oren openhouden om erachter te komen of deze release ook als regiovrije versie op de markt gaat komen ...

Rob van Wijngaarden
13-11-2002, 05:55
De regionummers van een dvd vind ik niet zo'n beperking, bijna elke dvd speler is immers regiovrij te maken? Mijn probleem met de Criterion dvd's is dat ze niet in pal zijn uitgevoerd. En ik heb nog een pal-only tv. Ik moet nog even zien te bedenken hoe ik mijn vrouw uitleg dat ik een nieuwe tv nodig heb omdat ik anders niet naar brazil kan kijken :-)

Daniel1974
13-11-2002, 10:24
Ze zijn inderdaad PAL uitgevoerd omdat de Criterion DVD's zijn bestemd voor de Noord-Amerikaanse markt. Inderdaad een beperking voor de rest van de wereld. Mijn speler is niet regiovrij te maken, maar gelukkig heb ik ook DVD op mijn computer en dat gaat wel goed.

De versie van Brazil is echter wel de moeite waard. 3-discs, een ultieme SE zou je kunnen zeggen, de Directors Cut is van groot gelang gezien Terry Gilliam nogal wat gedonder heeft gehad met Universal over de inhoud van de film en het depressieve einde. Erg mooi dat beide versies zijn vertegenwoordigd. Maar die versie erg Ironisch begenaamd "The Love Conquers all Version" kijk je een keer en daarna nooit weer.

Een andere reden is de prijs want de Criterions zijn ook wel erg prijzig en daar is Brazil geen uitzondering op. Maar kwa, geluid, beeld en extra's zijn ze meestal superieur.

Waar je misschien een indee zou kunnen krijgen over of ze regio 0 zijn is op DVDcompare.org.uk Daar staan de meeste titels wel op, en worden ze met elkaar vergeleken, krijg je meteen een idee over het feit ze superieur zijn aan anderen. In demeeste gevallen is het echter wel het geval.

De Nederlandse filmmaatschappij DFN zal geloof ik de Criterions in Nederland gaan uitbrengen, echter dan wel zonder alle kwijlende extra's, en gaat het alleen om de film. Op het programma ztaan nu geloof ik de 3 Hitchcockfilms : Rebecca, Notorious & Spellbound. Een gemiste kans, maar van de andere kant denk ik dat Criterion ook niet gek is en zijn uniciteit niet opgeeft. Vele extra's zijn door Criterion zelf geregeld.

Rogier Burghout
13-11-2002, 10:42
Ze zijn inderdaad PAL uitgevoerd omdat de Criterion DVD's zijn bestemd voor de Noord-Amerikaanse markt.

En daarom zijn ze dus NTSC uitgevoerd.... ;)

Joost van der Molen
13-11-2002, 16:53
De Nederlandse filmmaatschappij DFN zal geloof ik de Criterions in Nederland gaan uitbrengen, echter dan wel zonder alle kwijlende extra's, en gaat het alleen om de film. Op het programma ztaan nu geloof ik de 3 Hitchcockfilms : Rebecca, Notorious & Spellbound. Een gemiste kans, maar van de andere kant denk ik dat Criterion ook niet gek is en zijn uniciteit niet opgeeft. Vele extra's zijn door Criterion zelf geregeld.
Betekent dit dat op termijn alle criterions hier bare-bones dus goedkoop uitgebracht gaan worden?
Dat zou geweldig nieuws zijn voor een arme student als ik!

Daniel1974
13-11-2002, 17:23
Ik zag een aantal Criterions op de releaselijst staan in de DVD-home releaselijst, maar nogmaals het gaat hier om een vanilla disc, dus niets van de extra's en dat nu juist waarom Criterion zo wordt geprezen ducht mij !!!

Thijs Gloger
17-06-2003, 19:04
Ik heb Fear and Loathing in Las Vegas onlangs ook gekocht, de RCV uitgave. Het geluid klinkt hol en ver weg, alsof de het in een conservenblik is opgenomen. Hoort dit zo in de film (had hem nog nooit gezien, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal) of is het geluid van de DVD gewoon heel slecht?

Richard B.
26-09-2004, 03:39
Nou de Criterion-editie is in ieder geval een fantastische dvd. Geweldige audio- en video-transfer en een gigantische berg interessante extra's. Eigenlijk vind ik de film zelf maar vaag maar de dvd 'trekt je erin'. Net als de Criterion van Brazil (OOK een film van Gilliam) krijg je zoveel achtergrond-info over je heen (vooral over Hunter S. Thompson en de man die model stond voor Gonzo) dat je niet anders kunt als geboeid zijn door deze film. (y)

Oakey
26-09-2004, 11:45
Ik heb Fear and Loathing in Las Vegas onlangs ook gekocht, de RCV uitgave. Het geluid klinkt hol en ver weg, alsof de het in een conservenblik is opgenomen.
Dit hoort zo!

Wizz-Art
26-09-2004, 19:15
Ik heb Fear and Loathing in Las Vegas onlangs ook gekocht, de RCV uitgave. Het geluid klinkt hol en ver weg, alsof de het in een conservenblik is opgenomen.
Dit hoort zo!

Vond het echt super-irritant, luister deze dus alleen op stereo en niet meer op dd5.1

fleshi
22-01-2005, 14:25
Ik heb Fear and Loathing in Las Vegas onlangs ook gekocht, de RCV uitgave. Het geluid klinkt hol en ver weg, alsof de het in een conservenblik is opgenomen.
Dit hoort zo!

Vond het echt super-irritant, luister deze dus alleen op stereo en niet meer op dd5.1
Idd, hier kwam ik gisteren dus ook achter, zwaar irritant dat geluid!!!

Rob Eric Blank
28-01-2005, 08:30
Dat hoort juist bij de sfeer van de film. Dit is zo'n film die je onderinvloed moet kijken met wat mensen, GEWELDIG. Nuchter vond ik deze film eigenlijk niet te begrijpen.