PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha receiver spontaan uit bij "heftig" DD signa



Godbluff
03-11-2004, 22:07
Een week geleden heeft de voeding van mijn pioneer 717 dvdspeler het begeven. Tijdelijk heb ik een el cheapo speler staan (max gear elders op deze site gereviewed). Op zich gaat het afspelen ok maar met sommige dvd's (o.a. gothika) treedt het volgende probleem op. Op het moment dat het signaal heftig wordt slaat de receiver af. Na opnieuw aanzetten gaat het weer een tijdje goed totdat er weer heftig geluid komt en dan slaat hij weer af. Tijdens Gothika een stuk of 10x gedurende de film.
Als iemand een idee heeft zou ik het graag horen...

R Klemkerk
03-11-2004, 22:30
Toen je die pioneer nog had functioneerde alles nog naar behoren? Zoja? Dan zal het naar grote waarschijnlijkheid aan de El Cheapo dvd speler liggen

HarryCallehan
03-11-2004, 23:12
Een week geleden heeft de voeding van mijn pioneer 717 dvdspeler het begeven. Tijdelijk heb ik een el cheapo speler staan (max gear elders op deze site gereviewed). Op zich gaat het afspelen ok maar met sommige dvd's (o.a. gothika) treedt het volgende probleem op. Op het moment dat het signaal heftig wordt slaat de receiver af. Na opnieuw aanzetten gaat het weer een tijdje goed totdat er weer heftig geluid komt en dan slaat hij weer af. Tijdens Gothika een stuk of 10x gedurende de film.
Als iemand een idee heeft zou ik het graag horen...

Geeft je Cheapo speler niet een te 'hard' cq 'zwaar' geluids signaal af waardoor de versterker 'overstuurd' wordt en de beveiliging geactiveerd wordt die de versterker uit schakelt ?
Probeer eens een optische kabel als die mogelijkheid er is...

greetz HC

A3aan
04-11-2004, 08:26
Geeft je Cheapo speler niet een te 'hard' cq 'zwaar' geluids signaal af waardoor de versterker 'overstuurd' wordt en de beveiliging geactiveerd wordt die de versterker uit schakelt ?
Probeer eens een optische kabel als die mogelijkheid er is...
Deze kant (receiver overbelast en beveiliging in werking) denk ik ook op. Wees dan érg blij met die beveiliging, eindtorren zijn duur.
Probeer de film(s) es bij een ander (dwz lager) volume.
Digitaal (optisch of coax) zou inderdaad ook kunnen schelen

(depents of overload als 'geconstateerd' wordt bij ingangssignaal of alleen bij totaalvolume)

Rob Eric Blank
04-11-2004, 08:39
Ojee EDGAR, daar gaan je aandelen....haha

Waarschijnlijk is je input te hoog en aders zouden ook mogelijk je speakers eraan moeten geloven. Dit is een interne beveiliging.

Edgar Smit
04-11-2004, 10:30
shit shit, weet je zeker dat het een yamaha receiver is? :wink:
Nee hoor, ff serieus, idd beveiliging.

[offtopic modus]Ik ben op dit forum volgens mij de enige die nooit boven de -35 DB afspeelt, anders vliegen mijn ramen er al uit en worden de buren gek.
En ik heb niet zo'n klein huisje.......[/offtopic modus]

Maar on topic, een optisch kabeltje en heel misschien wat minder volume zou kunnen schelen.

Rob Eric Blank
04-11-2004, 11:40
[offtopic modus]Ik ben op dit forum volgens mij de enige die nooit boven de -35 DB afspeelt, anders vliegen mijn ramen er al uit en worden de buren gek.
En ik heb niet zo'n klein huisje.......[/offtopic modus]

Ik woon nu (nog) ook niet zo klein en meestal staat het spulletje op -25dB te draaien. Buren heb ik nu niet die last kunnen hebben van het lawaai.

Hoe hard staat je Yamaha eigenlijk wil die de geest eraan geven? Misschien een gehoorbeschadigings beschermer?

Edgar Smit
04-11-2004, 12:06
[KNIP]
Hoe hard staat je Yamaha eigenlijk wil die de geest eraan geven? Misschien een gehoorbeschadigings beschermer?
Ik denk gewoon je DVD speler op repeat zetten en de volume knop volledig open, en vervolgens 3 weken op vakantie gaan.
Dan is:
a) je receiver opgeblazen
b) je DVD speler en DVD verbrand
c) je speakers enigzins ingespeeld
d) de kans groot dat je deur openstaat met een briefje van de politie erop.

Maar -25Db is volgens mij wel errug hard hoor, bij -35Db stoor ik toch een paar al een paar buren en stuiteren de molentjes van mijn vrouw zo de centre af (die verwijder ik dus ook eerst, anders liggen ze achter de TV).

@Godbluf, hoeveel Db speel je eigenlijk af, want volgens mij moet je het wel errug bont maken wil die beveiliging inschakelen.

Godbluff
04-11-2004, 12:07
Dank alvast voor jullie reacties. Op dit moment is de receiver verbonden met de dvd speler via een optische kabel. Ik zal vanavond als eerste even de coaxiale proberen. Verder lijkt het niet het volume te zijn. Dit heb ik namelijk geprobeerd maar eerder wanneer het "druk" wordt op het digitale signaal. Wanneer er, bijvoorbeeld, alleen gesproken wordt kan de volume knop bij wizje van spreken geheel opendraaien. Het gebeurt dus ook alleen bij het digitale signaal. Verbind ik de speler via de cinch pluggen dan is er niets aan de hand (maar dat wil ik natuurlijk niet).

Godbluff
04-11-2004, 12:12
Oja voor de duidelijkheid het betreft dus absoluut geen overdreven volumeniveau. De versterker waar ik het over heb is trouwens de Yamaha rxv-795rds.

Edgar Smit
04-11-2004, 12:16
Als het met je optische kabel gebeurt, maar niet met cinch, lijkt me er duidelijk iets niet in orde met je optische in of uitgang. Aangezien je vorige DVD speler dit probleem niet had en ervan uitgaande dat die met dezelfde optische kabel was aangesloten, zou de DVDspeler de boosdoener zijn.

Probeer eens of in het menu van je DVD speler het volume kan regelen, als dat Voluit staat krijgt je receiver misschien gewoon ff teveel input.

en anders digicoax ertussen, en heel hard hopen dat dat het probleem verhelpt.
suk7

Rob Eric Blank
04-11-2004, 12:18
[KNIP]
Hoe hard staat je Yamaha eigenlijk wil die de geest eraan geven? Misschien een gehoorbeschadigings beschermer?
Maar -25Db is volgens mij wel errug hard hoor, bij -35Db stoor ik toch een paar al een paar buren en stuiteren de molentjes van mijn vrouw zo de centre af (die verwijder ik dus ook eerst, anders liggen ze achter de TV).
-25Db is alleen ff om de boel wakker te schudden en niet om structureel naar te luisten. Bij mij is inmiddels al best veel gesneuveld door het geluig, 1 rear staat op een tafel en daar is al wel eens een kandelaar vanaf gestuiterd. Op mn fronts werd voorheen ook wel eens wat gezet, maar dat is beter van niet, valt TOCH op de grond. Oja de buren kijken wel eens op en dan woon ik nog in een vrijstaand huis ook.

Edgar Smit
04-11-2004, 13:21
-25Db is alleen ff om de boel wakker te schudden en niet om structureel naar te luisten. dat lukt zeker bij -25Db!! 8)
Bij mij is inmiddels al best veel gesneuveld door het geluid, 1 rear staat op een tafel en daar is al wel eens een kandelaar vanaf gestuiterd. rears horen toch ook niet op tafels! :wink:
Op mn fronts werd voorheen ook wel eens wat gezet, maar dat is beter van niet, valt TOCH op de grond. Mijn fronts ligeen helemaal vol, gelukkig is -35Db net niet hard genoeg om het eraf te laten vallen :P bovendien staan ze zo: spikes, stand, rubbervoetjes, front, scheelt een hoop trillingen.
Oja de buren kijken wel eens op en dan woon ik nog in een vrijstaand huis ook.ik woon in een rijtjeshuis en geloof mij, dan is -25Db echt hard genoeg om een fikse ruzie te ontketenen :evil: .

Rob Eric Blank
04-11-2004, 13:49
Bij mij is inmiddels al best veel gesneuveld door het geluid, 1 rear staat op een tafel en daar is al wel eens een kandelaar vanaf gestuiterd. rears horen toch ook niet op tafels! :wink: .
Staan op een side table, is precies zo hoog als mn bankstel en staat direct tegen de achterkant van mn bank aan. Kan mn speaker ook 4 a 5 meter achter mijn bank plaatsen, maar is ook niet ideaal (wel lastig zeg dat groot wonen). Dus mn rear staat gewoon op oor hoogte (misschien wel tricky met -25Db :wink:)

Edgar Smit
04-11-2004, 14:30
MISSCHIEN?!?!

Rob Eric Blank
04-11-2004, 14:39
MISSCHIEN?!?!
Lekker als de wind door je haren blaast tijdens de film, omdat je speakers zo hard staan :wink:
Het valt eigenlijk wel mee, die rears zijn meestal wel wat rustiger alleen als je bv. een schot hoort ja dan komt die flink binnen. De ruimte is redelijk groot dus je verliest veel geluid. Als er iemand toevallig (kijk wel eens met zn 10-en film) dichtbij mn fronts zit, dan gaat het geluid wel uit. Ik kan een etage boven mij werkelijk dingen van de kasten en planken aftrillen als ik de boel iets te enthousiast aanzet. Op feestjes komt het wel eens voor dat je werkelijk niet met elkaar kan praten (meestal 1 nummer) Ideaal om vrijstaand te wonen....maarja voor hoe lang nog?????

Edgar Smit
04-11-2004, 14:52
ruilen???
8) 8) 8)

Godbluff
05-11-2004, 01:15
Grote oeps. Verbinding was dus via coaxiaal. Heb dit nu vervangen door optisch en probleem lijkt weg te zijn. Dus zal idd wel een brakke coaxiaal zijn op de el cheapo hopelijk is mijn ouwe spele snel weer gemaakt...:-(((

Rob Eric Blank
05-11-2004, 18:21
ruilen???
8) 8) 8)
Is helaas alleen niet voor eeuwig....Waarschijnlijk richting Utrecht verhuizen en daar heb je WEL buren... :cry: