PDA

Bekijk de volledige versie : audio uitgang



Snakkie
04-11-2004, 16:59
hallo,
Ik heb momenteel een home cinema set.
Alleen me dvd speler is stuk, ik wil dus een nieuwe aanschaffen
alleen moet ik er op letten wat voor audio uitgang er op de dvd speler zit.
Want aan mijn boxjes zitten draadjes en geen stekkers o.i.d

bedankt alvast

Johan van den D.
04-11-2004, 17:17
Overweeg eens om voor een echte ht set te gaan.
Dit omdat je toch moet gaan vervangen en dan is het wellicht het juiste momend om eens verder te kijken naar de eerste stap naar een betere set.

PM
05-11-2004, 08:05
Heb je nu een losse dvd speler of heb je een 'alles-in-één' set (dus ook versterker en tuner in een kastje)?

Snakkie
05-11-2004, 10:40
nou gewoon een home cinema set met tuner en subwoofer plus center speaker en de rest van de speakers

Herjan
05-11-2004, 11:19
nou gewoon een home cinema set met tuner en subwoofer plus center speaker en de rest van de speakers
:shock: :? :confused:

Is dat jouw definitie van een HT? Een tuner, sub, en rest van de speakers... Waar is je DVD-speler en versterking?

Peter Porrio
05-11-2004, 11:48
Misschien is het handig als je even het merk en type noemt van je huidige set.

Dan kan er worden bekeken of deze extra digitale ingangen heeft e.d.

Cardinoz
05-11-2004, 12:11
Je set bestaat dus uit:
- DVDSpeler
- Receiver/Versterker/Tune
- 5 Speakers
- 1 Subwoofer

Ofniet? Dan moet je ff kijken hoe je Receiver met je DVDSpeler is aangesloten. Dat is coaxiaal of optical. Als het coaxiaal is moet je een dvdspeler kopen die ook coxiaal aansluiting heeft. En is het optical dan moet je er een kopen die coxiaal aansluiting heeft.

Johan van den D.
05-11-2004, 17:25
Wat ik er van kan maken is dat het hier om een all-in-one setje gaat.

damaster
06-11-2004, 21:50
Dat denk ik inderdaad ook, de uitdrukking ''nou gewoon een home cinema set met tuner en subwoofer plus center speaker en de rest van de speakers'' zegt genoeg :P

Snakkie
07-11-2004, 02:25
ja jongens ik ben nieuw hier :P
dus ik heb er niet veel verstand van
ik heb er vorig jaaar 1 van de kruidvat gekocht
ik heb een all in one setje idd
hehe

Johan van den D.
07-11-2004, 09:34
ja jongens ik ben nieuw hier :P
dus ik heb er niet veel verstand van Geef niets , zo zijn we tenslotte allemaal begonnen toch.

A3aan
24-11-2004, 11:30
ja jongens ik ben nieuw hier :P
dus ik heb er niet veel verstand van
ik heb er vorig jaaar 1 van de kruidvat gekocht
ik heb een all in one setje
Het antwoord op je vraag is dan ook:
1) koop weer een all-in-one. Zijn je aansluitingen ook in orde. Is zonder meer de goedkoopste oplossing, zeker via kruitvat (of Aldi o.i.d.)
of
2) koop een DVD-speler (degenen vanaf 50 euro doen het vaak al niet gek (maar minder goed dan eentje van 200, die op zijn beurt weer onderdoet voor eentje van 900)) én een surround-versterker/receiver. Dat is een duurdere oplossing, maar biedt wel meer (geluids)kwaliteit. Kan een eerste stap zijn in de wandeling naar steeds beter (dit is een waarschuwing). Om ook dit goedkoop te houden ... overweeg 2e hands.