PDA

Bekijk de volledige versie : Verschillende versies "geldklopperij" ?



Sander Haarmans
04-11-2004, 19:57
Waar ik me de laatste tijd behoorlijk aan erger is dat er steeds meer films uitkomen in verschillende versies tegelijk.
Bijv: van Helsing, Troy, The day after tommorow, Shrek 2 enz enz.
Ik weet niet hoe jullie hier over denken maar ik vind het geldklopperij.
Vroeger wilde ik ook meestal de mooiste versie maar tegenwoordig boeit het me weinig meer (de extra's kijk je toch maar 1 keer).
Ok.. nu kan je wel meteen kiezen welke versie je wil omdat ze (zo goed als) tegelijk uitkomen en vroeger kwamen de mooiere versies later uit maar ik blijf het belachelijk vinden dat er 2 of meerdere versie uit komen van een bepaalde film.
Wat is jullie mening hierover ?

ps. ik kon zo snel niet een ander topic vinden dat hier ook over gaat, bestond hij toch al dan zal ik deze meteen sluiten.

Mark de Jong
04-11-2004, 20:04
Zolang je toch maar degene koopt die je wilt hebben, maakt het toch geen bal uit dacht ik zo.

Martin Stanneveld
04-11-2004, 20:06
Zolang je toch maar degene koopt die je wilt hebben, maakt het toch geen bal uit dacht ik zo.

juist 8) :P

MickeyNL
04-11-2004, 20:07
Mwoah, denk gewoon dat het slimme marketing is. Vanillaversies voor de gewone consument en voor de collectors die graag vaak een uitgebreidere versie van een film willen met extra's dus de 2-disc.

Of dit dan geldklopperij is, waarom? Je gaat ze toch niet allebei kopen, als je geen extra's wil dan koop je de (vaak goedkopere) 1-disc, anders de (iets duurdere) 2-disc. Daarnaast denk ik dat er meer 1-discs worden uitgebracht dan 2-discs. Waarschijnlijk omdat daar meer vraag naar is.

Je kan natuurlijk zeggen dat ze eigenlijk alleen een 2-disc moeten uitbrengen, maar ja die is ook weer duurder (waarschijnlijk de prijs van de 2-disc nu).

Kevin Baeckelandt
04-11-2004, 20:22
Ik vind het precies goed dat er verschillende versies uitkomen :wink:
Voor elk wat wils.
Wil je geen extra's geen probleem koop je gewoon de vanilla versie = goedkopere versie.
Wil je wel extra's koop je gewoon de 2-disc (SE) = duurdere versie.
Ik zie hier echt niet het probleem, vind het juist TOP dat de consument de keuze heeft (y)

theThinWhiteDuke
04-11-2004, 20:39
Ik zie hier echt niet het probleem, vind het juist TOP dat de consument de keuze heeft (y)
Mee eens.........zolang alle versies maar tegelijk uitkomen!

Dus niet eerst versie 1 en een jaar later versie 2.....

Met LotR en Hellboy was t ruim vantevoren bekend dat er 2 versies komen, maar met bv the Bourne Identity, Spiderman, X-Men etc etc NIET!

Kevin Baeckelandt
04-11-2004, 20:41
Ik zie hier echt niet het probleem, vind het juist TOP dat de consument de keuze heeft (y)
Mee eens.........zolang alle versies maar tegelijk uitkomen!

Dus niet eerst versie 1 en een jaar later versie 2.....

Met LotR en Hellboy was t ruim vantevoren bekend dat er 2 versies komen, maar met bv the Bourne Identity, Spiderman, X-Men etc etc NIET!
Daar heb je helemaal gelijk in :wink:
Ik erger mij ook steendood aan dat er een jaar later een betere versie uitkomt, maar ik reageerde eigenlijk vooral op wat Sander zei :wink:

Sander Haarmans
04-11-2004, 20:56
Ik vind het ook beter dat de verschillende versies (zo goed als) tegelijkertijd uitkomen en dus de consument meteen kan kiezen maar toch blijf ik het een beetje vreemd vinden waarom er nou meerdere versies op de markt moeten komen.
Zoals ik al aangaf kijkt men de extra's meestal maar 1 keer (en heel vaak nooit) en het prijsverschil tussen een vanilla versie en een 2 disc (S.E.) versie vind ik vaak toch te groot.
Vaak scheelt het een eurootje of 8 voor een schijfje met wat (magere) extra's.
Maar ja dit is mijn persoonlijke mening, wil hier verder niemand mee aanvallen.

Martin Stanneveld
04-11-2004, 21:03
Ik vind het ook beter dat de verschillende versies (zo goed als) tegelijkertijd uitkomen en dus de consument meteen kan kiezen maar toch blijf ik het een beetje vreemd vinden waarom er nou meerdere versies op de markt moeten komen.
Zoals ik al aangaf kijkt men de extra's meestal maar 1 keer (en heel vaak nooit) en het prijsverschil tussen een vanilla versie en een 2 disc (S.E.) versie vind ik vaak toch te groot.
Vaak scheelt het een eurootje of 8 voor een schijfje met wat (magere) extra's.
Maar ja dit is mijn persoonlijke mening, wil hier verder niemand mee aanvallen.

Wees blij dat er verschillende versies uitkomen. Je kan dan zelf kiezen of je de extra's wilt of niet. Zoals je al aangeeft kijk je de extra's maar één keer, of zelfs helemaal niet, maar er zijn ook mensen die de extra's vaker kijken en er wat meer geld voor over hebben. Vaak hebben de 2 disc versies ook een mooiere verpakking en dat vind ik ook belangrijk (het oog wil natuurlijk ook wat :wink: ).

jokey
04-11-2004, 21:24
Op zich vind ik het prima zoals het de laatste tijd gaat.
2 Verschillende versies tegelijkertijd uitbrengen zodat je als consument de keus hebt.
Echter vind ik het wel jammer dat de uitgeklede single-disc versies vaak (altijd) in een normale keepcase zitten en de luxe 2-disc versies in een mooie digi-pack of kartonnen sleeve; het gaat maar om de verpakking, ik weet het, maar toch vind ik dat jammer.

Wizz-Art
04-11-2004, 22:09
Ik zie hier echt niet het probleem, vind het juist TOP dat de consument de keuze heeft (y)
Mee eens.........zolang alle versies maar tegelijk uitkomen!

Dus niet eerst versie 1 en een jaar later versie 2.....

Met LotR en Hellboy was t ruim vantevoren bekend dat er 2 versies komen, maar met bv the Bourne Identity, Spiderman, X-Men etc etc NIET!

Dat is hetgeen waar ik me dus ook aan stoor! Ik stoor me dus totaal niet aan het tegelijk uitbrengen van een kale en een versie met extra's..Zo heb je toch mooi de keus :wink:

Patrick van den Hul
04-11-2004, 22:27
Ik heb precies hetzelfde gevoel, alleen is het niet zozeer het feit dat er verschillende versies uitkomen maar de prijs ervan.

25 euro voor 1 dvd is toch niet meer normaal :shock:

Ik vindt die extra's de 5-8 ook niet meer waard en koop meestal de 1-disc editions. Een ander idee is om gewoon te wachten; kijk maar naar the last samurai, die zit nu al in de 3 voor 33, spiderman 2-disc zit al in de 3 voor 25 en zo zijn er tal van voorbeelden.

dvdfre@k
04-11-2004, 22:34
Zelf vind ik wel geldklopperij.Ik haal de dvd's puur voor de films al is er wel een paar uitzonderingen bv the godfather en goodfellas en wat ander films
maar als ik films koop hoef ikde xtra's niet. soms zit alleen wat triailer en een making of wat maar een paar minuten duurt.

Geert Jan Alsem
04-11-2004, 23:34
Zelf vind ik wel geldklopperij.Ik haal de dvd's puur voor de films al is er wel een paar uitzonderingen bv the godfather en goodfellas en wat ander films
maar als ik films koop hoef ikde xtra's niet. soms zit alleen wat triailer en een making of wat maar een paar minuten duurt.
No offense, maar weet je wel wat geldklopperij betekend? Als ze toch een versie uitbrengen zonder extra features, dan besparen mensen die geen behoefte hebben aan extra's, zoals jij, dus geld, omdat ze niet de dure SE hoeven te kopen om de film te zien.

Patrick van den Hul
05-11-2004, 08:14
Zelf vind ik wel geldklopperij.Ik haal de dvd's puur voor de films al is er wel een paar uitzonderingen bv the godfather en goodfellas en wat ander films
maar als ik films koop hoef ikde xtra's niet. soms zit alleen wat triailer en een making of wat maar een paar minuten duurt.
No offense, maar weet je wel wat geldklopperij betekend? Als ze toch een versie uitbrengen zonder extra features, dan besparen mensen die geen behoefte hebben aan extra's, zoals jij, dus geld, omdat ze niet de dure SE hoeven te kopen om de film te zien.

Ja maar het probleem is dat de meeste normale edities nu evenveel kosten als een SE een tijdje geleden. Vroeger had je voor 20 euro nog een SE van een nieuwe film (Pirates of the Carribean, Lord of the Rings),
tegenwoordig krijg je voor 20 euro nog maar een 1-disc en voor 5 euro meer een 2-disc. Ik vind het vooral belachelijk dat ze op de 1e disc vaak helemaal geen extra zetten, op een commentaar track na af en toe.

A3aan
05-11-2004, 08:17
No offense, maar weet je wel wat geldklopperij betekend? Als ze toch een versie uitbrengen zonder extra features, dan besparen mensen die geen behoefte hebben aan extra's, zoals jij, dus geld, omdat ze niet de dure SE hoeven te kopen om de film te zien.
Precies. Twee (of meer versies) tegelijkertijd is geen geldklopperij. Uitgebreidere versies een poos later wel. Ook giftsets mogelijkerwijs (tja, meningen verschillen) omdat de verhouding extra:meerprijs vaak wel erg zoek is.
Wat IMHO wél geldklopperij is zijn SE's waarbij de extra's ongeveer niets voorstellen (making-of-featurette die als promo bedoeld was e.d.). Jammer genoeg kun je dat aan de hoes niet aflezen.

Maar vaak ook wordt er wel degelijk werk van gemaakt iets neer te zetten wat meer waard kan zijn (voor de liefhbber). Kijk naar Once Upon A Time In The West, Dances With Wolves, Lord Of The Rings, etc etc

Sander Haarmans
05-11-2004, 09:22
Ook giftsets mogelijkerwijs (tja, meningen verschillen) omdat de verhouding extra:meerprijs vaak wel erg zoek is.

Hier ben ik het zeer zeker mee eens, de prijzen van Giftsets zijn meestal niet normaal te noemen en wat krijg je erbij...... eigenlijk iets waar je niets aan hebt. Het ziet er soms wel leuk uit maar voor die prijzen die ze vragen, dat vind ik het gewoon niet waard.
Ik begrijp best dat er mensen op "kicken" om zo veel mogelijk giftsets binnen te halen maar eigenlijk is het gewoon belachelijk wat je ervoor neer moet tellen.

Frank
05-11-2004, 09:29
Verschillende versies vind ik geen geldklopperij, als deze maar tegelijk worden uitgebracht zodat je kunt kiezen.

dvdfre@k
05-11-2004, 12:10
Ik bedoelde dat men eerst de 1 disc versie gaan uitbrengen en maanden later de 2 disc versie met beter geluid waarom niet gelijk in een keer de goede versie uitbrengen.

Qzyn
05-11-2004, 12:25
Ik ben doorgaans ook niet zo happig op extra's, maar het ligt er maar aan wat die extra's behelzen, de film waar het over gaat (bij-13-in-een-dozijn films geen interesse, bij monumentale films weer wel) en de meerprijs die je voor de uitgave met extra's moet neertellen (als het verschil 1 of 2 euro is, ben ik eerder geneigd tot aanschaf over te gaan dan bij een prijsverschil van 5 euro of meer).
Giftsets doen me helemaal niks, ik koop geen DVD's voor esthetische kastvulling, dus daar gaat mijn geld zeker niet naar toe. De meerwaarde moet 'm in de schijfjes zitten, niet in de verpakking.

Caledonians
05-11-2004, 13:20
Verschillende versies vind ik geen geldklopperij, als deze maar tegelijk worden uitgebracht zodat je kunt kiezen.

Hier ben ik het ook mee eens! Al is het prijsverschil tussen de 2 versies misschien nog iets te groot. Maar met Free-ID en Prijsjerijk-bonnen kan je al een heel eind in de goede richting komen...

Joost v.d. Ham
05-11-2004, 13:25
Koop eigenlijk altijd de betere uitgave, niet voor de extra's maar voor de hoes...:roll:

X-men2 vond ik een hele goede release, de 1-disc was gelijk 9,99 (y).

martini
05-11-2004, 13:33
K vind het wel handig dat er 2 versies uitkomen. Nou koop ik altijd de betere, maar inderdaad als je net een versie heb gekocht en twee weken later ligt er een andere en betere versie in de winkel, wordt je ook nie echt blij.

Harry B.
05-11-2004, 15:54
Zolang ze tegelijkertijd uitkomen vind ik het geen geldklopperij.

TheGodfather
05-11-2004, 16:10
Ben t eens met de meeste hier: heb er geen probleem mee dat er meerdere versies tegelijk uitkomen, zolang maar tegelijk uitkomen. Wat ik daarentegen wel geldklopperij vind zijn van de versies zoals bij The Bourne Identity: erop schrijven dat t n Explosive Extended Edition is, terwijl er nog minder opstaat als op de normale versie. Een promotionele SE is niet cool, maar als ze tegelijk uitkomen vind ik dus juist wel goed :D

The Scratcher
05-11-2004, 16:35
Persoonlijk vind ik het niet erg, op deze manier heb je tenminste een keuze. Vind wel dat dan beide versies (dus met en zonder extra`s) tegelijkertijd uit moeten komen of vantevoren aankondigen dat er een uitgebreidere versie komt. Anders is het idd geldklopperij. Extra`s beginnen me langzamerhand toch te vervelen want na verloop van tijd heb je het ook wel gezien allemaal. Van Troy heb ik me ook de 1 disc aangeschaft omdat me de extra`s hier niet boeien. Op deze manier vind ik het dus geen geldklopperij, integendeel je spaart zelfs geld als je alleen maar de 1 disc wilt! :wink:

hare
05-11-2004, 17:27
Ik vind het hele gedoe betreffende geldklopperij maar erg overdreven.
Je wordt toch niet gedwongen een nieuwe, grotere of betere editie te kopen ofwel?

Je hebt er altijd nog de eigen hand in als je toch een andere editie wilt kopen van een film die al op de markt is.

Kijk, ik heb Leon R3 al, maar nu komt er een schitterende R1 versie uit. Die ik dus ook zeker ga kopen.
Is dan dus echt geen geldklopperij, maar gewoon de klant keuze geven. En ik neem de keus 2 edities van die film in huis te hebben.

Kevin Baeckelandt
05-11-2004, 17:30
Ook giftsets mogelijkerwijs (tja, meningen verschillen) omdat de verhouding extra:meerprijs vaak wel erg zoek is.

Hier ben ik het zeer zeker mee eens, de prijzen van Giftsets zijn meestal niet normaal te noemen en wat krijg je erbij...... eigenlijk iets waar je niets aan hebt. Het ziet er soms wel leuk uit maar voor die prijzen die ze vragen, dat vind ik het gewoon niet waard.
Ik begrijp best dat er mensen op "kicken" om zo veel mogelijk giftsets binnen te halen maar eigenlijk is het gewoon belachelijk wat je ervoor neer moet tellen.
Ik heb Aladdin en Lion King giftset gekocht voor dezelfde prijs als de R2NLO versie (geen giftset dus).
Wie heeft er dan teveel betaald :?
Teveel betalen is allemaal relatief en je moet het steeds bekijken in een de juiste context :roll:

theThinWhiteDuke
05-11-2004, 17:43
Ik begrijp best dat er mensen op "kicken" om zo veel mogelijk giftsets binnen te halen maar eigenlijk is het gewoon belachelijk wat je ervoor neer moet tellen.
Ik heb Aladdin en Lion King giftset gekocht voor dezelfde prijs als de R2NLO versie (geen giftset dus).
Wie heeft er dan teveel betaald :?

Klopt als een bus....

Maar:

de prijzen van Giftsets zijn meestal niet normaal te noemen en wat krijg je erbij...... eigenlijk iets waar je niets aan hebt. Het ziet er soms wel leuk uit maar voor die prijzen die ze vragen, dat vind ik het gewoon niet waard.
Ik begrijp best dat er mensen op "kicken" om zo veel mogelijk giftsets binnen te halen maar eigenlijk is het gewoon belachelijk wat je ervoor neer moet tellen.
Soms zijn ze idd hoog ja.
En eerlijk is eerlijk: de goodies van de Kill Bill premium box zuigen over het algemeen.
En tóch haal ik ze! :shock: Terwijl je voor de meerprijs ook een Uma Thurman figuur kan halen die fraaier is dan de gare sleutelhanger...

Maar dat is nou de kracht van de postbank....ehhhhh Giftsets :lol: :
Het is gelimiteerd en dat heeft op nerds als Kevin, hare, mijzelf en noem ze maar op nou die speciale aantrekkingskracht :wink:

Philippe
05-11-2004, 18:14
In principe ben ik een voorstander van verschillende uitgaves, op voorwaarde dat ze gelijktijdig gereleased worden zodat de freak/veeleisende filmfan niet "verplicht" is om telkens betere versies aan te schaffen.

Marco Dubbeldam
05-11-2004, 18:15
Ik vind het idd ook niet zo erg als de verschillende versies maar tegelijk uitkomen!
Zo kocht ik laast een 1-disc versie van een film en kwam ik er thuis achter dat er over een maand weer een betere versie in de winkel ligt. Dat is natuurlijk wel balen :wink:

Homer72
05-11-2004, 18:50
Ik vind het vrij logisch dat er verschillende versies uitkomen. Het is immers commercie...

bij de wat oudere films is het ook wel verklaarbaar. De film wordt snel of DVD gezet om aan de vraag te voldoen. Vervolgens wordt er tijd en geld gestoken in het oppoetsen van de film en krijgt het zijn SE of CE

Soms is het wel frusterend geef ik toe. Zo heb ik LOTR ROTK nog niet omdat ik wacht op de extended edition. Tsja en dan moet je wel heel lang wachten.

Het upgraden van een DVD van een reguliere versie naar een SE of CE zal ik niet zo snel doen. Zonde van het geld.

Henk van der Weerdt
05-11-2004, 18:54
Zelf tracht ik altijd te gaan voor de meest uitgebreide versie als die tenminste op een gemakkelijke manier te verkrijgen is. Als ik een uitgave echt graag wil hebben dan neem ik hem gewoon (vb: AlienHead of de KB premium boxen). Beide uitgaves kan voor sommige mensen gezien worden als geldklopperij en als je de films niet goed vindt is dat natuurlijk ook wel zo, maar aangezien ik de films top vindt heb ik dus de dure uitgaves in de kast staan (en daar blijven ze gewoon.... :wink: )

Kevin Baeckelandt
06-11-2004, 00:00
En tóch haal ik ze! :shock: Terwijl je voor de meerprijs ook een Uma Thurman figuur kan halen die fraaier is dan de gare sleutelhanger...

Maar dat is nou de kracht van de postbank....ehhhhh Giftsets :lol: :
Het is gelimiteerd en dat heeft op nerds als Kevin, hare, mijzelf en noem ze maar op nou die speciale aantrekkingskracht :wink:
Heb je gelijk in maar ik heb wel nooit meegedaan aan die waanzinnige prijzen voor Kill Bill :roll:
De giftset was inderdaad teleurstellend maar ik heb er wel NOOIT 150€ voor gegeven :wink: Al moet ik wel bekennen dat de prijs inderdaad te hoog was voor wat je eigenlijk hebt gekregen. Maar nogmaals ieder individu bepaald zelf hoever hij wil gaan :wink:
Ik ben zelf verzot op digipacks (Martin :wink: ), SE, LE, Giftsets, etc.... maar dat is mijn eigen keuze en wat ik hiervoor over heb bepaal ik helemaal zelf. Mij ga je nooit achteraf horen klagen dat bepaalde DVD's te duur zijn, als ik vind dat ze te duur zijn koop ik ze gewoon niet.

Kevin Baeckelandt
06-11-2004, 00:07
Kijk, ik heb Leon R3 al, maar nu komt er een schitterende R1 versie uit. Die ik dus ook zeker ga kopen.
Is dan dus echt geen geldklopperij, maar gewoon de klant keuze geven. En ik neem de keus 2 edities van die film in huis te hebben.
Erger nog ik heb momenteel 3 verschillende versies van Donnie Darko, namelijk de R2 UK DC, de duitse tinbox en de R2 NLO versie :oops:

TheGodfather
06-11-2004, 09:05
Kijk, ik heb Leon R3 al, maar nu komt er een schitterende R1 versie uit. Die ik dus ook zeker ga kopen.
Is dan dus echt geen geldklopperij, maar gewoon de klant keuze geven. En ik neem de keus 2 edities van die film in huis te hebben.
Erger nog ik heb momenteel 3 verschillende versies van Donnie Darko, namelijk de R2 UK DC, de duitse tinbox en de R2 NLO versie :oops:
zo heb ik de R1, R2, en R3 van Roman Holiday. de R1 en R2UK van Breakfast At Tiffanys en de R2NL + R2 UK van Pulp Fiction

:oops:

Peter van 't Wout
06-11-2004, 09:20
Persoonlijk koop ik van de nieuwere films de single disc versie,tegenwoordig hebben deze altijd goed beeld en geluid!!!
De extra's boeien mij meestal niet!

Maar van de wat oudere films zoals bijv. HEAT & TOP GUN wacht ik op een Special Edition voor het verbeterde beeld en geluid!

hare
06-11-2004, 10:28
Kijk, ik heb Leon R3 al, maar nu komt er een schitterende R1 versie uit. Die ik dus ook zeker ga kopen.
Is dan dus echt geen geldklopperij, maar gewoon de klant keuze geven. En ik neem de keus 2 edities van die film in huis te hebben.
Erger nog ik heb momenteel 3 verschillende versies van Donnie Darko, namelijk de R2 UK DC, de duitse tinbox en de R2 NLO versie :oops:
zo heb ik de R1, R2, en R3 van Roman Holiday. de R1 en R2UK van Breakfast At Tiffanys en de R2NL + R2 UK van Pulp Fiction

:oops:

Maar er is toch geen enkel verschil bijvoorbeeld tussen de R1,R2 en R3 van Roman Holiday ofwel? afgezien van de giftset?
Als ik jou was zou ik dan gewoon de R2 verkopen bijvoorbeeld, net als bij Breakfast at Tiffany's :)

TheGodfather
06-11-2004, 10:32
Maar er is toch geen enkel verschil bijvoorbeeld tussen de R1,R2 en R3 van Roman Holiday ofwel? afgezien van de giftset?
Als ik jou was zou ik dan gewoon de R2 verkopen bijvoorbeeld, net als bij Breakfast at Tiffany's :)
nee is geen verschil, maar ik heb de R1 in de Audrey Hepburn box, de R2 in die giftset die we toen "samen" hebben gekocht en die R3 in die box die ik n tijdje terug op Koreandvds.com heb gekocht. als ik ze zou verkopen, heb ik n giftset/ box zonder de dvd die erin hoort ;)

hare
06-11-2004, 10:53
Maar er is toch geen enkel verschil bijvoorbeeld tussen de R1,R2 en R3 van Roman Holiday ofwel? afgezien van de giftset?
Als ik jou was zou ik dan gewoon de R2 verkopen bijvoorbeeld, net als bij Breakfast at Tiffany's :)
nee is geen verschil, maar ik heb de R1 in de Audrey Hepburn box, de R2 in die giftset die we toen "samen" hebben gekocht en die R3 in die box die ik n tijdje terug op Koreandvds.com heb gekocht. als ik ze zou verkopen, heb ik n giftset/ box zonder de dvd die erin hoort ;)

Owja, die R2 ja, helemaal vergeten.
Nee, dan zou ik ze idd ook gewoon houden.

Alleen Breakfast kan je de R2 op zich toch wel van weg doen? Die heeft niet eens de juiste AR.

Sneaker
06-11-2004, 23:31
Ik vind het een goede zaak dat een single en een dubbel disc versie van een film uitgebracht worden op hetzelfde tijdstip. Bijvoorbeeld met Troy, I-Robot, Van Helsing, The Day After Tomorrow en Underworld. Er kan dan gekozen worden. Mensen die niet om extra's geven, kunnen genoegen nemen met de 1-disc versie. Dit vind ik zeker geen geld klopperij.

Wat ik wel geldklopperij vind, is dat er elke keer verschillende versies uitkomen. Heb je net een 1 disc versie gekocht, vervolgens hoor je later dat er een nieuwe, uitgebreidere versie op stapel staat. Als echte fan koop je die ook gewoon. En dan spreek ik nog niet eens over de versies uit het buitenland die vaak simpelweg suprieur zijn aan de Nederlandse dvd uitvoering. Meer extra's, beter beeld, beter geluid enz. Daarom vind ik het zo goed dat ze tegenwoordig een normale en speciale versie gelijktijdig uitbrengen. Als ze maar niet over een aantal maanden een nog luxere versie uit gaan brengen.

Dit betekent overigens niet dat ze maar moeten stoppen met het maken van uitgebreidere, luxere versies van de wat oudere films als Titanic, Heat, Top Gun, Blade Runner enz. Daar zou ik graag een hele uitgebreide versie van willen zien.

hare
07-11-2004, 00:21
Ik vind het een goede zaak dat een single en een dubbel disc versie van een film uitgebracht worden op hetzelfde tijdstip. Bijvoorbeeld met Troy, I-Robot, Van Helsing, The Day After Tomorrow en Underworld. Er kan dan gekozen worden. Mensen die niet om extra's geven, kunnen genoegen nemen met de 1-disc versie. Dit vind ik zeker geen geld klopperij.

Wat ik wel geldklopperij vind, is dat er elke keer verschillende versies uitkomen. Heb je net een 1 disc versie gekocht, vervolgens hoor je later dat er een nieuwe, uitgebreidere versie op stapel staat. Als echte fan koop je die ook gewoon. En dan spreek ik nog niet eens over de versies uit het buitenland die vaak simpelweg suprieur zijn aan de Nederlandse dvd uitvoering. Meer extra's, beter beeld, beter geluid enz. Daarom vind ik het zo goed dat ze tegenwoordig een normale en speciale versie gelijktijdig uitbrengen. Als ze maar niet over een aantal maanden een nog luxere versie uit gaan brengen.

Dit betekent overigens niet dat ze maar moeten stoppen met het maken van uitgebreidere, luxere versies van de wat oudere films als Titanic, Heat, Top Gun, Blade Runner enz. Daar zou ik graag een hele uitgebreide versie van willen zien.

En als je die uitgebreide versie koopt kun je je 1 disc versie toch gewoon weer verkopen? Zo veel verlies maak je er nou ook weer niet op.
En als je het toch zonde van je geld vind koop je de nieuwe editie gewoon niet, toch?

mjlfadriaans
07-11-2004, 08:12
Ik vind 2 versie's juist GEEN geldklopperij. Het is juist goed dat je kunt kiezen. Ik vond het juist vervelend dat altijd en alleen maar die 2 discs eerst uitkwamen en een goedkopere 1-disc later. Soms wil ik een 2-disc, maar vaak wil ik gewoon alleen de film. Extra's zijn leuk, maar als ik ze niet kijk of er niet in geinteresseerd ben :) .... dan heb ik hem liever niet!


Over de prijzen valt wel iets te zeggen ja, rond de 15 euro voor een 1 disc, en 25 euro voor een 2-disc, dat is (vind ik) een goeie verdeling. Maar inderdaad, als je hetzelfde neerlegt voor een 1 disc, als voor een 2-disc een tijd terug, dan is dat WEL geldklopperij, alleen hebben we het niet door :). Maar het idee van 2 versie's steun in wel.


Soms is het wel vervelend dat je bepaalde released na 1 maand als in de 3 voor 33 euro bak ziet liggen ja .... maar ja, ik heb niet altijd dat geduld :). Ik ga bijna niet meer naar de bios, door die DVDs .... dat scheelt al genoeg geld, huren doe'k ook niet .... maar ja, als ik een film echt slecht vind, krijgt MM hem een dag later weer terug (gebeurt wel eens, Day After Tomorrow bijvoorbeeld :), zelfs de special effects konden dit slechte laatste half uur niet redden, misschien volgende keer wat metere scriptschrijvers aan zo'n film zetten, ze blijven altijd maar met familie-drama's en love-story's komen in films met dit soort thema's, jammer .... misschien moeten ze eens een keer wat grote-mensen SF boeken lezen :)).

Sneaker
07-11-2004, 12:03
Ik vind het een goede zaak dat een single en een dubbel disc versie van een film uitgebracht worden op hetzelfde tijdstip. Bijvoorbeeld met Troy, I-Robot, Van Helsing, The Day After Tomorrow en Underworld. Er kan dan gekozen worden. Mensen die niet om extra's geven, kunnen genoegen nemen met de 1-disc versie. Dit vind ik zeker geen geld klopperij.

Wat ik wel geldklopperij vind, is dat er elke keer verschillende versies uitkomen. Heb je net een 1 disc versie gekocht, vervolgens hoor je later dat er een nieuwe, uitgebreidere versie op stapel staat. Als echte fan koop je die ook gewoon. En dan spreek ik nog niet eens over de versies uit het buitenland die vaak simpelweg suprieur zijn aan de Nederlandse dvd uitvoering. Meer extra's, beter beeld, beter geluid enz. Daarom vind ik het zo goed dat ze tegenwoordig een normale en speciale versie gelijktijdig uitbrengen. Als ze maar niet over een aantal maanden een nog luxere versie uit gaan brengen.

Dit betekent overigens niet dat ze maar moeten stoppen met het maken van uitgebreidere, luxere versies van de wat oudere films als Titanic, Heat, Top Gun, Blade Runner enz. Daar zou ik graag een hele uitgebreide versie van willen zien.

En als je die uitgebreide versie koopt kun je je 1 disc versie toch gewoon weer verkopen? Zo veel verlies maak je er nou ook weer niet op.
En als je het toch zonde van je geld vind koop je de nieuwe editie gewoon niet, toch?

Als echte filmliefhebber koop je toch de meest luxe en uitgebreide versie. Ik wil ook graag de mooiste versie hebben met de meeste extra's, het mooiste beeld en geluid. Maar tegen de tijd dat die nieuwe versie eindelijk uitkomt, kan je nog heel moeilijk de oude versie kwijt omdat de prijs dan al heel erg gedaald is. Bovendien wordt de oude versie dan ook massaal aangeboden.

Neem nu bijvoorbeeld The Passion of the Christ. Ik hoorde (ik weet niet in hoeverre het waar is, so don't shoot the messenger) dat daar tegen pasen een nieuwe versie van uitkomt. Dit is ook de reden waarom ik de huidige versie nog niet gekocht hebt. Zodra de nieuwe versie uit zal komen, zal de huidige versie in de winkels sterk in prijs dalen en hij zal massaal worden aangeboden.

Daarom vind ik het ook erg goed dat ze momenteel bij de release van de dvd's gelijk de keuze geven tussen een 1-disc en een 2-disc versie. Dan kan je tenminste kiezen. Bovendien kan je er dan van uit gaan dat het bij deze versie blijft. Niet dat er een aantal maanden later een nog luxere versie uitkomt.

mjlfadriaans
07-11-2004, 12:26
Heeft volgens mij niet echt iets met EHCTE filmliefhebber te maken hoor. Als ik alleen maar 1 discs had staan, zou ik ineens geen filmliefhebber zijn. Nee hoor, het is maar echt per film wat je ervoor over hebt. En ik bepaal het nog steeds per film!

Sneaker
07-11-2004, 12:41
Heeft volgens mij niet echt iets met EHCTE filmliefhebber te maken hoor. Als ik alleen maar 1 discs had staan, zou ik ineens geen filmliefhebber zijn. Nee hoor, het is maar echt per film wat je ervoor over hebt. En ik bepaal het nog steeds per film!
Filmliefhebber is misschien ook niet echt het juiste woord. Maar als je echt een fan bent van een film wil je daar de mooiste versie van hebben met de meeste extra's en het mooiste beeld en geluid.

mjlfadriaans
07-11-2004, 16:07
Heeft volgens mij niet echt iets met EHCTE filmliefhebber te maken hoor. Als ik alleen maar 1 discs had staan, zou ik ineens geen filmliefhebber zijn. Nee hoor, het is maar echt per film wat je ervoor over hebt. En ik bepaal het nog steeds per film!
Filmliefhebber is misschien ook niet echt het juiste woord. Maar als je echt een fan bent van een film wil je daar de mooiste versie van hebben met de meeste extra's en het mooiste beeld en geluid.

Klopt, en dan nog hangt het van de type extra's af :). Ikzelf ben bijvoorbeeld geen liefhebber van die commentary tracks .... vind het best als ze erop staan hoor, maar koop ze er niet voor.

Henk van der Weerdt
07-11-2004, 16:12
Kijk, ik heb Leon R3 al, maar nu komt er een schitterende R1 versie uit. Die ik dus ook zeker ga kopen.
Is dan dus echt geen geldklopperij, maar gewoon de klant keuze geven. En ik neem de keus 2 edities van die film in huis te hebben.
Erger nog ik heb momenteel 3 verschillende versies van Donnie Darko, namelijk de R2 UK DC, de duitse tinbox en de R2 NLO versie :oops:

mm ik slechts 2 (tin en de DC) maar weer wel 3 van X-men 1: de R1 digipack, de R2 en de R2 1.5 :oops:

hare
07-11-2004, 17:01
Kijk, ik heb Leon R3 al, maar nu komt er een schitterende R1 versie uit. Die ik dus ook zeker ga kopen.
Is dan dus echt geen geldklopperij, maar gewoon de klant keuze geven. En ik neem de keus 2 edities van die film in huis te hebben.
Erger nog ik heb momenteel 3 verschillende versies van Donnie Darko, namelijk de R2 UK DC, de duitse tinbox en de R2 NLO versie :oops:

mm ik slechts 2 (tin en de DC) maar weer wel 3 van X-men 1: de R1 digipack, de R2 en de R2 1.5 :oops:

Waarom verkoop je de beide R2's dan niet? :?:

Ron kars
07-11-2004, 17:51
echt geldklopperij vind ik de nieuwe 3-disc van Pirates of the Caribean, als ik die 3e disc wil moet ik de 2-disc dus opnieuw kopen?? das echt balen.

Henk van der Weerdt
07-11-2004, 18:13
echt geldklopperij vind ik de nieuwe 3-disc van Pirates of the Caribean, als ik die 3e disc wil moet ik de 2-disc dus opnieuw kopen?? das echt balen.
idd. en zeker voor de mensen die de 2disc gelijk hebben gekocht bij uitkomst. Die zijn dubbel gen@@id. Die 2disc ligt bij FRS en VanLeest in de 3 voor 33 actiebak.

Richard B.
30-05-2006, 14:49
Ik kwam een interessant artikel tegen over dit 'probleem': http://www.usatoday.com/life/movies/news/2006-05-29-special-edition-dvds_x.htm

scifi maniac
30-05-2006, 14:52
Of het geldklopperij is ligt er bij mij helemaal aan of ze het van tevoren aankondigen en duidelijk communiceren naar het grote publiek toe.