PDA

Bekijk de volledige versie : Arcam AVR250 dvd 79(78?) of Denon 3805 3910



Chef500
06-11-2004, 13:40
Gezien de positieve geluiden over de Denon AVR 3805 en de DVD 3910 speler in oa bladen en internet en mijn huidige Denon Hifi apparatuur, stond al bijna vast dat mijn nieuwe home-cinema set met genoemde apparaten opgezet zou worden. :D

Echter bij heb beluisteren (althans in Hifi/stereo) ben ik de vergelijking aangegaan met de nieuwe Arcam AVR 250 en vond deze toch duidelijk beter klinken dan de Denon 3805. :o

Twijfel dus nu tussen een Arcam combinatie, bijv de AVR 250 (of toch de 300 maar die is weer duidelijk duurder) en Arcam DVD 78 (of de 79, ook duurder) en de Denon combi 3805/3910. :?

Heeft iemand ook ervaring met deze keuze?

En daarnaast moet ik op nog op zoek naar een luidsprekerset. Tips?

Peter Porrio
06-11-2004, 14:12
Allereerst welkom op het forum!

Zo te lezen hebben jouw oren al een keuze gemaakt, namelijk de Arcam ;-) en die hebben altijd gelijk.
Je geeft aan dat je die het mooist vond klinken, dus Arcam is jouw sound.

Het is nu een kwestie van financiƫn geworden. De vraag voor jou is: past de Arcam combinatie in jouw budget? Je moet er wel rekening mee houden dat je nog genoeg van je budget over hebt om behoorlijke speakers te kopen. Denk hierbij aan Quad of B&W. Herjan heeft Quad speakers beluisterd op een Arcam 300, dus misschien kan hij je nog verder adviseren.

Bezuinig niet op de speakers, want de Arcam moet je goed combineren met speakers van niveau. Doe je dit niet, komt de Arcam niet goed tot zijn recht en dat zou zonde zijn.

Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om eerst 2 frontspeakers aan te schaffen met de Arcam combi en in op een later tijdstip je speakers uit te breiden met center, rears. en subwoofer.

Harry stadman
06-11-2004, 14:12
ga naar een goede audio-zaak en ga luisteren, luisteren en nog eens luisteren. speakers zijn veels te persoonlijk om ook maar een aanbeveling te kunnen geven.

koop de apparatuur die JIJ goed vind klinken in combinatie met je huidige set.

persoonlijk zou ik voor de arcam gaan. waarom zou jouw receiver niet goed combineren met de arcam? via interlinks e.d. kun je eventueel nog een en ander geluidsmatig aanpassen, mocht dit mogelijk zijn. :wink:

denk wel dat je de bekabeling ook op niveau moet hebben. Ik zou je de QED scartkabel aanbevelen. deze kabel heeft nauwlijks tot geen concurrentie; ook de duurdere scartkabels zijn niet beter of zelfs minder.
dit is het enige wat ik zo zou kunnen aanbevelen. de rest is TE persoonlijk.

Harry stadman
06-11-2004, 14:19
Allereerst welkom op het forum!

Zo te lezen hebben jouw oren al een keuze gemaakt, namelijk de Arcam ;-) en die hebben altijd gelijk.
Je geeft aan dat je die het mooist vond klinken, dus Arcam is jouw sound.

Het is nu een kwestie van financiƫn geworden. De vraag voor jou is: past de Arcam combinatie in jouw budget? Je moet er wel rekening mee houden dat je nog genoeg van je budget over hebt om behoorlijke speakers te kopen. Denk hierbij aan Quad of B&W. Herjan heeft Quad speakers beluisterd op een Arcam 300, dus misschien kan hij je nog verder adviseren.

Bezuinig niet op de speakers, want de Arcam moet je goed combineren met speakers van niveau. Doe je dit niet, komt de Arcam niet goed tot zijn recht en dat zou zonde zijn.

Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om eerst 2 frontspeakers aan te schaffen met de Arcam combi en in op een later tijdstip je speakers uit te breiden met center, rears. en subwoofer.

alsof B&W en quad de enige goede speakers ter wereld zijn. :roll:

Ik ken menig speaker merk waar niet veel mensen van gehoord hebben die beide merken eruit spelen. Trouwens, van quad kan ik persoonlijk alleen warm lopen voor de elektrostaten. In de prijsklasse van B&W zijn genoeg concurrenten te vinden die beter bij je smaak zouden kunnen passen
gaan we weer. speakers zijn TE persoonlijk om adviezen uit te brengen. gaan luisteren is het enige advies. Voorkeur heeft het beluisteren van je speakers thuis, omdat accoustiek e.d. in een luisterruimte van een audiozaak vaak anders zijn dan bij je thuis. een goede zaak zal je zeker een week-endje een uitgekozen set speakers te leen geven om te beluisteren in je vertrouwde omgeving. :wink:

Peter Porrio
06-11-2004, 14:27
alsof B&W en quad de enige goede speakers ter wereld zijn. :roll:

Ik ken menig speaker merk waar niet veel mensen van gehoord hebben die beide merken eruit spelen.


Het moge duidelijk zijn dat het voorbeelden zijn die ik heb opgegeven. Dit zijn merken die volgens de bladen waaronder What Hifi, goed combineren met Arcam apparatuur.

Ik heb zelf Phonar speakers. Zijn niet echt bekend, maar klinken bijzinder goed.

Harry stadman
06-11-2004, 14:31
alsof B&W en quad de enige goede speakers ter wereld zijn. :roll:

Ik ken menig speaker merk waar niet veel mensen van gehoord hebben die beide merken eruit spelen.


Het moge duidelijk zijn dat het voorbeelden zijn die ik heb opgegeven. Dit zijn merken die volgens de bladen waaronder What Hifi, goed combineren met Arcam apparatuur.

Ik heb zelf Phonar speakers. Zijn niet echt bekend, maar klinken bijzinder goed.

dat bedoel ik dus;

gewoon op je eigen gehoor afgaan!

vaak worden audio-bladen gesponsored! en zijn zij zeer conservatief wat betreft slechte kritieken van sponsors. sommige bekende amerikaanse audio-bladen zijn hier een goed(of juist slecht) voorbeeld van!

daarnaast is het ook de smaak van de recensent, je kunt best zelfde combi gaan beluisteren en helemaal niets aan vinden.

bladen zijn leuk om te lezen wat voor nieuwe apparatuur er weer op de markt is gekomen. voor al het andere vertrouw ik alleen op mijn GEHOOR!

Johan van den D.
07-11-2004, 10:09
Echter bij heb beluisteren (althans in Hifi/stereo) ben ik de vergelijking aangegaan met de nieuwe Arcam AVR 250 en vond deze toch duidelijk beter klinken dan de Denon 3805. :o Bij deze lijkt me de keuze duidelijk.
Arcam maakt gewoon fijne producten maar ana de andere kant is Denon ook niet de minste.
Hoe dan ook, na jou bevinden zal je zeker voor de Arcam moeten gaan.

jollykart
07-11-2004, 14:31
Sinds gisteren eindelijk de trotse eigenaar van een 3910 en 3805 :D :D . De arcam250 heb ik niet geluisterd dus daarover kan ik geen mening geven. Wat me wel opvalt is dat je aangeeft nog geen speaker keuze gemaakt te hebben. Waar heb je de Denon en de Arcam nu op geluisterd dan? Want ik kan me goed voorstellen dat bepaalde combinaties inderdaad minder goed klinken. Wel ben ik nieuwsgierig op welk gebied naar jouw smaak de Denon minder was dan de Arcam

jokey
07-11-2004, 19:46
Ik heb de Arcam 250 helaas nog nergens gezien, ook niet bij webshops.
Waar heb je 'm gehoord?
En wat is de adviesverkoopprijs in Nederland?

Chef500
08-11-2004, 19:07
Ik heb de Arcam AVR 250 gehoord bij Hobo Hifi (filiaal in Apeldoorn). Prijs daar 1598 euro.
In eerste instantie heb ik diverse luidsprekers beluisterd met een NAD set die in de luisterruimte opgesteld stond. Uit de selectie daarop gemaakt, vond ik een Dali Suite set (special Hobo edition, volgens mij gebaseerd op de suite 2.8) het beste klinken op de Denon 3805.
Vervolgens de Denon met Arcam vergelijken met de Dali's. Muziek (oa Alessandro Safina) klonk veel dynamischer & 'meer verstaanbaar' op de Arcam ivm Denon. Denon kwam ineens wat dof over.

Er zijn ongetwijfeld misschien betere sets mogelijk. Eerder heb ik een vorige Denon AVR beluisterd met naast een Dali Suite 2.8 ook met Mordaunt Short 908 en Kef Q7, waarbij ik de laatste 2 beter vond klinken dan de Dali's (en nog 20 andere merken). Bij Hobo had in de betreffende luisterruimte echter de keuze uit andere merken (oa div B&W's, Dali's en Elac's). Als ik verder ben en misschien de keuze Arcam of Denon gemaakt heb, kan ik verder luisteren naar combi's met de gekozen apparatuur.

Het probleem nu is dat ik zowel een DVD/audio speler, AVR en luidsprekers wil aanschaffen en ik dus ergens mee moet beginnen.....

jollykart
08-11-2004, 19:51
Vervolgens de Denon met Arcam vergelijken met de Dali's. Muziek (oa Alessandro Safina) klonk veel dynamischer & 'meer verstaanbaar' op de Arcam ivm Denon. Denon kwam ineens wat dof over.
.......
Het probleem nu is dat ik zowel een DVD/audio speler, AVR en luidsprekers wil aanschaffen en ik dus ergens mee moet beginnen.....

Ik ken het probleem, je blijft combineren, maar er zijn ergere dingen om te doen :lol:
Heb je digitaal of analoog geluisterd? Wanneer ik analoog van de dvd naar de receiver ga, klinkt het veel helderder en meer open dan wanneer ik digitaal ga. Digitaal heb ik zowel via coax als via de denon link geprobeerd. Maar wellicht heb ik iets nog niet goed staan want het verschil is best groot. Digitaal vind ik de bas veel te overdreven.

Wanneer je van rustige muziek houdt moet je wellicht de Phonar P400 eens beluisteren. Deze speaker klinkt enorm ruimtelijk en is erg rustig om naar te luisteren. Ook de Mission 78x vond ik persoonlijk een hele fraaie speaker die enorm ruimtelijk is.

jokey
08-11-2004, 20:38
Ik heb de Arcam AVR 250 gehoord bij Hobo Hifi (filiaal in Apeldoorn). Prijs daar 1598 euro.
Ok, thanks.
Hobo wil ik toch binnenkort nog eens heen om een receiver bij mijn nieuwe speakers uit te gaan zoeken.

mfaber
21-11-2004, 15:03
Heb zojuist de Denon AVR-3805 aangeschaft. Het apparaat is werkelijk fenomenaal. De natuurgetrouwe klanken doen je vermoeden alsof er een prive-concert in je kamer gegeven wordt.

:wink: De Denon valt prima te combineren met een Arcam DV-78 (mijn speler)!
Ook de video weergave is van hoogstaande kwaliteit.
De auto-setup met behulp van de microfoon werkt ook fantastisch en bespaart je een hoop tijd!

Goede speakers zijn echter een must. Na de aanschaf van dit apparaat mag je daar niet op bezuiningen: je setup is nou eenmaal zo sterk als je zwakste schakel.

jokey
21-11-2004, 16:15
Heb zojuist de Denon AVR-3805 aangeschaft. Het apparaat is werkelijk fenomenaal. De natuurgetrouwe klanken doen je vermoeden alsof er een prive-concert in je kamer gegeven wordt.

:wink: De Denon valt prima te combineren met een Arcam DV-78 (mijn speler)!
Heb je de Denon verkozen boven de Arcam AVR250/300 of heb je de Arcam's niet beluisterd?

mfaber
21-11-2004, 16:22
Heb de Arcam niet beluisterd, heb wel de specs en de prijs vergeleken.
Deze vallen naar mijn mening in het voordeel van de Denon uit.
De specs zeggen echter ook niet alles, het komt uiteindelijk toch op persoonlijke smaak aan... :)

jollykart
21-11-2004, 20:46
Heb zojuist de Denon AVR-3805 aangeschaft. Het apparaat is werkelijk fenomenaal. De natuurgetrouwe klanken doen je vermoeden alsof er een prive-concert in je kamer gegeven wordt.

Welkom en gefeliciteerd, dat wordt weer weken met een kramp in je kaken rond lopen van het smilen :lol: .

Heb je al een voorkeur voor speakers of moet je aan dat selectie feestje nog gaan beginnen?

mfaber
21-11-2004, 23:28
Nee, dat feestje is al voorbij. :D
Heb gekozen voor de Paradigm Studio line (de 100 en de CC-570):
http://www.paradigm.com/Website/SiteReferenceProduct/RModels/StudioSeries/StudioSpecs.html

mananijees
02-12-2004, 22:19
Ik heb met veel interesse de discussie gevolgd over de Denon en/of ARCAM, daar ik mij ook aan het orienteren ben, en 2 hifi-zaken hiertoe heb bezocht. Beiden hebben het niet over ARCAM gehad, ik zal zeker na mijn zegje te hebben gedaan hier de specs van de genoemde modellen opzoeken. Beide zaken hebben wel Rotel genoemd als serieus te nemen receiver (de RSX-1056) in de vergelijking met de besproken Denon in combinatie met de Rotel RDV-1060 of de Pioneer DV-868AVi-S. Het verbaast mij echter dat de Rotel DVD/CD speler geen SACD aankan, ook het gemis van HDMI is wellicht een punt van overweging.
Ik wil graag mijn fijne maar helaas verouderde Technics HiFi vervangen, maar wel doorgaan met mijn B&W CDM2 speakers. Wellicht zal ik met het noemen van Rotel en Pioneer de gemoederen wat verbazen, desalniettemin graag jullie reactie. Tips voor aan te schaffen surround speakers icm de B&W's zijn ook welkom. Nog een opmerking, ik ben nog niet gehinderd door enige 'luister'voorkennis, dus sta nog voor alles open. 8)

mananijees
14-12-2004, 18:29
Ik heb met veel interesse de discussie gevolgd..8)

Ik heb ondertussen de ARCAM AVR 250 gehoord icm de DV 79. Klonk zeker heel erg goed, maar vindt er toch geen wereld van verschil tussen de eerder beluisterde Rotel RDV 1050E / RSX 1056 en de Pioneer DV868Avi en VSX-AX5i. Denk qua technologie dat ik met de Pioneer het beste uit zal zijn. Ga later deze week nog de test aan tussen Denon AVR-3805 / DVD 3910 en opnieuw de Rotel; ook hier denk ik dat Japanner het qua technologie zal winnen.

H.stadman
14-12-2004, 18:54
Ik heb met veel interesse de discussie gevolgd..8)

Ik heb ondertussen de ARCAM AVR 250 gehoord icm de DV 79. Klonk zeker heel erg goed, maar vindt er toch geen wereld van verschil tussen de eerder beluisterde Rotel RDV 1050E / RSX 1056 en de Pioneer DV868Avi en VSX-AX5i. Denk qua technologie dat ik met de Pioneer het beste uit zal zijn. Ga later deze week nog de test aan tussen Denon AVR-3805 / DVD 3910 en opnieuw de Rotel; ook hier denk ik dat Japanner het qua technologie zal winnen.

de verschillen onderling in eenzelfde prijsklasse zijn vaak ook niet echt groot. soms zitten er uitschieters tussen die echt boven hun prijsklasse presteren.

wil je echt veel verbeteringen horen zul je toch naar een hogere prijsklasse moeten denk ik. :wink:

het is toch fijn om te horen dat alle apparaten in deze prijsklasse allen ongeveer op hetzelfde niveau zitten zoals je ervan mag verwachten. :wink:

mradem
14-12-2004, 21:10
Arcam is zeker een heel mooi apparaat hoor. Ik zou gewoon op je gehoor af gaan en aan de hand daarvan de keuze maken. Doe dit wel een beetje op speakers van jou klasse. Zou de 300 ook nog eens beluisteren en kijken wat het prijsverschil voor kwaliteitverschil opleverd.

EvdL
21-12-2004, 21:24
Vervolgens de Denon met Arcam vergelijken met de Dali's. Muziek (oa Alessandro Safina) klonk veel dynamischer & 'meer verstaanbaar' op de Arcam ivm Denon. Denon kwam ineens wat dof over.
.......
Het probleem nu is dat ik zowel een DVD/audio speler, AVR en luidsprekers wil aanschaffen en ik dus ergens mee moet beginnen.....

Wanneer je van rustige muziek houdt moet je wellicht de Phonar P400 eens beluisteren. Deze speaker klinkt enorm ruimtelijk en is erg rustig om naar te luisteren. Ook de Mission 78x vond ik persoonlijk een hele fraaie speaker die enorm ruimtelijk is.

Of de Hepta die ik dan persoonlijk weer ruimtelijk vond klinken.
Toch grappig he , hoe iedereen zijn smaak weer anders is.
Ja, het gaat nergens over, maar wilde het even kwijt. :D

Alexander D
22-12-2004, 09:15
Misschien zeg ik nu iets heel doms maar denk ook aan het frequentiebereik van je speakers. Als je sacd of DVD-audio wil gaan afspelen is het wel zo fijn als je speakers dat ook kunnen weergeven, dus een frequentiebereik boven de 20 kilohz.

Greetings.