PDA

Bekijk de volledige versie : SVHS op beamer zwart wit?



Emil Z
06-11-2004, 16:39
Beste medeforummers,

Ik heb een scart --> SVHS gekocht. Deze aangesloten op mijn philips dvd-speler en sanyo z2 beamer. De instellingen ben ik nagelopen ( svhs op beamer ingesteld en PAL op dvd-speler). Helaas is het beeld nog steeds zwart wit.

Weet iemand wat ik hieraan moet doen?

Ik heb al enkele topics hierover gelezen, maar ben er nog niet uit gekomen.

Alvast bedankt voor de reacties,

MVG

Emil

Rob Technoid
06-11-2004, 19:05
Heb je de Z2 ook op PAL ingesteld?

Emil Z
06-11-2004, 20:29
Ja dat heb ik gedaan. Ik heb PAL zowel op de beamer als de dvd-speler ingesteld. Mijn dvd speler is een philips dvd 728.
De scartkabel heeft een in/out schakelaar. Naast svideo zit er ook de 3 bekende tulpstekkers ( rood, wit , geel).

De dvdspeler heeft zelf geen svideo aansluiting. Er zit alleen een scart en composiet aansluiting op.

Kan het zijn dat de dvd-speler het niet aankan?

Rob Technoid
06-11-2004, 23:11
Als je de PLV-Z2 aansluit via de bijgeleverde composiet kabel, heb je dan wel kleur?

Hoe lang is die svideo kabel? Mijn PLV-Z2 wilde met een lange composiet kabel ook niet fatsoenlijk werken (beeld rolde, was zwart-wit en viel soms helemaal weg). Ik weet niet of lange svideo kabels ook daar last van hebben. Ik heb in ieder geval mijn laptop via tv-out svideo aan mijn PLV-Z2 gehangen en dat was wel netjes in kleur.

Emil Z
07-11-2004, 09:02
Met composiet is het beeld wel ''goed''. De kabel is 5 meter.

PS: Met welke kabels heb jij de dvd-speler aangesloten op de beamer?

Rob Technoid
07-11-2004, 13:02
Ik heb nu component kabels. Ik heb ook een 728 maar die heeft geen component uitgang. Deze gebruik ik dus alleen nog maar voor DVD via de TV. Voor mijn beamer heb ik een 720SA gekocht, deze heeft component uitgangen en ondersteund progressive scan voor zowel PAL als NTSC. Ik ben erg tevreden met zowel de speler als de beamer.

Als je de scart kabel ipv de svideo maar de gele tulp composiet gebruikt om aan te sluiten, heb je dan wel kleur?

Rob Technoid
07-11-2004, 13:03
Overigens: 5 meter voor svideo moet volgens mij geen probleem opleveren, mits het redelijke kwaliteit is.

wolsinkpower
07-11-2004, 14:36
de afstand is het zeker niet, ik heb hier 10 meter kabel liggen van pc naar tv.. geen enkel probleem.. beeldkwaliteit echt top...

soms kan het ook aan het uitgezonden signaal liggen hoor of de kabel .. dat lees ikw el vaker met pc>> tv

dus misschien ook wel andere bron naar andere ontvanger..

Emil Z
07-11-2004, 14:44
Scart --> composiet geeft geen probleem. De de scart kabel is van redelijke kwaliteit. Ik wilde er namelijk niet veel geld voor uitgeven aangezien ik binnenkort een nieuwe dvd-speler wil kopen met component en progressive scan. Waarschijnlijk de pioneer 575a.
Maar ik heb nog enkele settings geprobeerd, maar svideo signaal blijft zwart-wit en niet scherp.

Op de verpakking staat dat de svideo signaal naar de pc moet en de scart in de tv. Ik neem aan dat het niet perse een computer moet zijn, waarin je de svideo kabel moet gebruiken. Het is universeel denk ik?
Ik heb dus de scartkabel nu in de dvd-speler zitten met het signaal op output en de svideo in de beamer.

Ik denk dat ik svideo dan momenteel niet kan gebruiken, jammer genoeg, want nu begint mij de kwaliteit van composiet mij erg te irriteren :wink: . Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe dvd-speler.


PS: Merkte jij een groot verschil in kwaliteit , nadat je was overgestapt van composiet naar component ( en progressive scan)?

Greetz

Rob Technoid
07-11-2004, 16:39
Echt wel, ik vond composiet behoorlijk blurry ivm component. Met component is het beeld veel scherper en rustiger. Ik heb nu tijdelijk een kabel van 5m, maar ik heb er een van 20m in bestelling, want ik wil de kabel wel netjes kunnen wegwerken. Ik hoop alleen niet dat het te veel kwaliteitsverlies oplevert.

PM
08-11-2004, 08:02
Er is zeker een groot verschil tussen composiet en component, veel scherpen, mooiere kleuren etc.

Olivier vd D.
08-11-2004, 12:20
Emil, waarom sluit je je Z2 niet via DVI aan? Dat beeld overtreft elke component-aansluiting. Er komen steeds meer DVD-spelers met een DVI-aansluiting. Met name Pioneer schijnt erg goed te zijn momenteel. Bijkomend voordeel is dat DVI-kabels niet zo duur zijn.

Emil Z
08-11-2004, 14:16
Een dvi-dvdspeler zou ik ook wel willen kopen, maar ik weet niet welke? Ik zag er wel een van samsung maar die is meer dan 200 euro.

Olivier vd D.
08-11-2004, 15:52
Een dvi-dvdspeler zou ik ook wel willen kopen, maar ik weet niet welke? Ik zag er wel een van samsung maar die is meer dan 200 euro.
Ja, die zijn een stuk duurder, maar ik verwacht wel dat de prijs van DVD-spelers met DVI in de loop van 2005 sterk zal dalen omdat de DVI-aansluiting ook op de goedkopere modellen zal verschijnen.

InSomNiaC
08-11-2004, 16:43
Kan het zijn dat je op je dvd-speler nog moet instellen op welke manier hij de output van de scart moet dan? svideo of rgb?

Emil Z
08-11-2004, 17:46
Nee , helaas niet. De instellingen van mn dvd-speler zijn erg beperkt. Voor videosettings kan ik alleen maar instellen: pal / ntsc , 16:9 , 4:3 etc.
Ik ga er vanuit dat het dus niet werkt op mn dvd-speler jammer genoeg.

peter van tongeren
09-01-2005, 12:17
Nee , helaas niet. De instellingen van mn dvd-speler zijn erg beperkt. Voor videosettings kan ik alleen maar instellen: pal / ntsc , 16:9 , 4:3 etc.
Ik ga er vanuit dat het dus niet werkt op mn dvd-speler jammer genoeg.

S video (Y/C) van de scart aansluiting kan alleen als de dvd speler dit ook kan. Anders krijg je alleen zwart/wit, dit komt omdat het s-video ook wel Y/C genoemde signaal is opgebouwd uit twee componenten.
De een is helderheid de ander is kleur ( zie s-video stekker 4 pins dat is tweemaal massa en de andere 2 kleur en helderheid als de scart geen
s-video ondersteund komt alleen het helderheids signaal bij de projector en geeft dus een zwart/wit beeld.