PDA

Bekijk de volledige versie : speakerkeuze voor home cinema set



jerome
07-11-2004, 10:30
op basis van harman kardon avr 330 de volgende overweging:

voor mijn home cinema set ben ik van plan om als speakerset de hkts 11 aan te schaffen.

:?: iemand nog andere suggesties/ tips om te beluisteren?
:idea: of feed back op de speaker set (hkts 11)?

budget voor speakers is ongeveer 750 internet euros.

jerome.

Johan van den D.
07-11-2004, 10:32
Als goed alternatief kun je ook eens bij de Infinity setjes rondkijken/luisteren.

Harry stadman
07-11-2004, 10:59
voor 750 euro zou je best wat leuks kunnen vinden.

Ik zou toch eerst de setjes gaan beluisteren. mocht je er eentje uitgekozen hebben kun je alsnog kijken of je uitgekozen set op het internet goedkoper wordt aangeboden. :wink:

persoonlijk ga ik liever naar een vertrouwde dealer omdat je daar netjes apparatuur kunt beluisteren en je vaak ook setjes een week-endje mag lenen om thuis te beluisteren. met name thuis beluisteren is van belang omdat het maar al te vaak voorkomt dat een setje bij de audiozaak fantastisch klinkt en thuis tegen kan vallen vanwege andere accoustiek. met name een kamer met meubels e.d. geeft een ander geluid dan in de luisterruimtes die hiervoor geoptimaliseerd zijn. :wink:

verder MOET je zelf gaan luisteren. aanbevelingen zijn vaak persoonlijke meningen en er is niets zo persoonlijk dan geluidsvoorkeur.
we kunnen wel wat merken gaan noemen maar dat wil zeker niet zeggen dat JIJ ze in combinatie met je reveiver/versterker ook goed vindt klinken.

je moet dus gaan luisteren, luisteren en nog eens luisteren om de beste set eruit te kunnen zoeken. probeer ook zoveel mogelijk sets te beluisteren in jouw beoogde prijsklasse. er kunnen soms enorme vrschilln zijn in geluidskwaliteit.

audiofreak1
07-11-2004, 17:51
Harry zei: Ik zou toch eerst de setjes gaan beluisteren. mocht je er eentje uitgekozen hebben kun je alsnog kijken of je uitgekozen set op het internet goedkoper wordt aangeboden.

En toch adviseer je om naar de echte dealer te gaan. Juist door die internetjongens verdwijnen straks misschien wel de echte dealers waar je met je speakers terug kunt komen als het niet klinkt zoals je wenste.
Denk je dat met internetverkoop wel te kunnen? Dacht het niet.
De echte dealer mag meer verdienen want hij doet ook meer voor je!!

Edgar Smit
08-11-2004, 10:52
De discussie dealer-internet is reeds vele malen gevoerd.
Maar het beste advies is en blijft ten alle tijde te luisteren, en dat kan echt bij de dealer. Houdt rekening met de gebruikte kabels..

Harry stadman
08-11-2004, 11:13
Harry zei: Ik zou toch eerst de setjes gaan beluisteren. mocht je er eentje uitgekozen hebben kun je alsnog kijken of je uitgekozen set op het internet goedkoper wordt aangeboden.

En toch adviseer je om naar de echte dealer te gaan. Juist door die internetjongens verdwijnen straks misschien wel de echte dealers waar je met je speakers terug kunt komen als het niet klinkt zoals je wenste.
Denk je dat met internetverkoop wel te kunnen? Dacht het niet.
De echte dealer mag meer verdienen want hij doet ook meer voor je!!

er zijn ook genoeg dealers die niet zoveel voor de klant doen of erg moeilijk doen bij het afhandelen van garantie. :wink:

daarnaast staat duidelijk in mijn verhaal dat ik een goede dealer prefereer! :roll:

Rob Eric Blank
08-11-2004, 11:34
Waarom wil je eigenlijk deze speakerset aan deze reciever hangen?
Ik denk dat je Receiver veel beter verdiend en er een stuk mooier geluid komt uit andere setjes. Wat dacht jezelf van vloerstaanders of behoorlijke boekenplank modellen?

Olivier vd D.
08-11-2004, 12:17
Waarom wil je eigenlijk deze speakerset aan deze reciever hangen?
Ik denk dat je Receiver veel beter verdiend en er een stuk mooier geluid komt uit andere setjes. Wat dacht jezelf van vloerstaanders of behoorlijke boekenplank modellen?
Dat wordt wel wat krapjes met 750 euros, maar goed wellicht dat 2ehands wat is. Ik heb enkele maanden geleden ook een prachtige speakerset gekocht voor € 699,- terwijl de nieuwprijs € 2.400,- is. Kwestie van je kansen afwachten en goed om je heen kijken.

Edgar Smit
08-11-2004, 12:27
Waarom wil je eigenlijk deze speakerset aan deze reciever hangen?
Ik denk dat je Receiver veel beter verdiend en er een stuk mooier geluid komt uit andere setjes. Wat dacht jezelf van vloerstaanders of behoorlijke boekenplank modellen?
Dat wordt wel wat krapjes met 750 euros, maar goed wellicht dat 2ehands wat is. Ik heb enkele maanden geleden ook een prachtige speakerset gekocht voor € 699,- terwijl de nieuwprijs € 2.400,- is. Kwestie van je kansen afwachten en goed om je heen kijken.

2de hands is idd een goede optie, of eventueel goed op de uitverkoop letten (die nu weer zo'n beetje begint). Kun je soms mooie slagen slaan.

Rob Eric Blank
08-11-2004, 12:27
Waarom wil je eigenlijk deze speakerset aan deze reciever hangen?
Ik denk dat je Receiver veel beter verdiend en er een stuk mooier geluid komt uit andere setjes. Wat dacht jezelf van vloerstaanders of behoorlijke boekenplank modellen?
Dat wordt wel wat krapjes met 750 euros, maar goed wellicht dat 2ehands wat is. Ik heb enkele maanden geleden ook een prachtige speakerset gekocht voor € 699,- terwijl de nieuwprijs € 2.400,- is. Kwestie van je kansen afwachten en goed om je heen kijken.
Als ik eerlijk ben lijkt mij dat wel het beste. Een heerlijk klinkende HK AVR330 aansluiten op deze Infinity set lijkt mij verre van ideaal. Beetje zonde om zo'n goede versterker aan te sluiten op deze speakers. Daar doe je de receiver echt mee tekort.