PDA

Bekijk de volledige versie : OldBoy



Mark de Jong
14-11-2004, 11:04
Viel me op dat hier nog geen thread van is. Heb 'em een paar maanden geleden alweer voor het laatst gezien, maar wat was ie goed. Alleen de ondertiteling ging op sommige momenten wat snel weg zodat je het niet altijd meer zo heel duidelijk kon volgen.

De hoofdrolspeler heeft een prachtrol en de eerste scene is subliem geschoten ([spoiler:7c74111e40]dus totdat Dae-Su wordt ontvoerd bij de telefooncel[/spoiler:7c74111e40]). Tevens het lange shot later in de film (degene die 'em gezien hebben weten wat ik bedoel).

Gelukkig is de film steeds bekender aan het worden en ik zag dat ie zelfs al in de Top 250 van IMDb stond (en ook nog eens vrij hoog). Reden dus om er een thread voor te openen.

Wat vonden jullie ervan ?

Kars
14-11-2004, 12:14
Ik was erg onder de indruk, de vechtscènes en de cinematografie was allemaal dik in orde. Ik dacht alleen tot halverwege dat het verhaaltje toch wel erg simpel en oppervlakkig was. [spoiler:39d64d5ffa]Totdat het verleden van Dae-Su naar boven komt,[/spoiler:39d64d5ffa] plots verheft het verhaal zich naar Griekse proporties en ontstaat een ontzettend fascinerend psychologisch spelletje.

Acteren was super, Min-sik Choi speelde een bijzonder veeleisende (fysieke) rol en weet dat prima neer te zetten, die kerel kan echt angstaanjagend zijn.

Echt een van de betere films van de afgelopen jaren.

John Sital
14-11-2004, 12:53
op mark zijn aanraden heb ik hem maar besteld gisteren, dus ik ben zeer benieuwd, las ook zeer positieve reacties en geweld met een hamer dus dat kan alleen maar positief zijn.

xandernijsten
14-11-2004, 14:11
Ik ga hem binnenkort zien in Filmmuseum van Amsterdam...kijk er erg naar uit...

Darkzor
14-11-2004, 22:27
op mark zijn aanraden heb ik hem maar besteld gisteren, dus ik ben zeer benieuwd, las ook zeer positieve reacties en geweld met een hamer dus dat kan alleen maar positief zijn.

Zul je zeker geen spijt van krijgen. Heb hier de R3 2disc van koreandvds liggen en dit is gewoon een prachtige uitvoering. De soundtrack op disc2 is ook verbluffend mooi.

Cloud
14-11-2004, 23:40
Ik heb hem inmiddels al 2x gezien.

Dit is voor mij dé film van 2004.
Mijn favo film van 2003 was toevallig ook een Koreaanse film, nl A Tale of Two Sisters.

OldBoy blijft maar stijgen op IMDB. Een paar weken geleden kwam het pas in de Top 250 terecht en nu staat het al op 153!

MKW
15-11-2004, 11:51
Een van de beste koreaanse films ooit. Kan niet wachten op de Ultimate edition Box

Ednolb
15-11-2004, 12:16
Voor mij is dit de beste film van 2004. Ik kan mij niet voorstellen dat ik in de anderhalve maand die 2004 nog rest een betere film te zien krijg.
Ik kan niet wachten op de R2 DVD van deze film!

Off-topic, maar is er al nieuws bekend ivm een eventuele A Tale of Two Sisters R2 DVD release?

jeroen bruin
16-11-2004, 16:26
Ik ga hem vanavond kijken in Eindhoven, het verhaal sprak me erg aan. Ook de persoonlijke favoriet van Quentin Tarantino van dit jaar, dus dat moet wel goed zitten. :D :D Ik vind het alleen jammer dat hij maar op 6 plaatsen draait in Nederland...in Eindhoven alleen op dinsdag en woensdag om 21.45 uur. Terwijl er een hoop kl*tefilms elke dag een keer of drie gedraaid worden. Zo zijn er maar weinig mensen die de film zullen zien. Alleen mensen die zich wat meer in films verdiepen zullen de film zien. Snap ik niks van. Alleen maar omdat het een Koreaanse en niet een Amerikanse of Nederlandse film is?
:? :? :?

jeroen bruin
17-11-2004, 08:33
Gister dus geweest, mooie film, goeie scene met die hamer :) Moet wel zeggen dat op het laatst in het penthouse de ontknoping me een beetje is ontgaan, kon het niet helemaal meer volgen :oops: , maar ik kijk hem nog wel een keer :wink:

xandernijsten
24-11-2004, 10:34
Heb de film gisteren gezien: wat een film!
Maar tot mijn grote teleurstelling zag ik op IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0425320/) dat er een Amerikaanse remake voor 2006 staat gepland!

D.R.
24-11-2004, 18:32
Heb de film gisteren gezien: wat een film!
Maar tot mijn grote teleurstelling zag ik op IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0425320/) dat er een Amerikaanse remake voor 2006 staat gepland!

Ik krijg wat van dat fantasieloze ge-remake van tegenwoordig.. Ik vind het jammer dat dit soort meesterwerkjes, die aan de neus van velen voorbij gaan, in de vorm van makkelijk verteerbare Amerikaanse brokjes geconsumeerd worden. :(

Ik heb hem zaterdag ook voor het eerst gezien: puike flm! Alleen de laatste keuze van de hoofdrolspeler vond ik een beetje vreemd... Wie kan met zijn volle verstand die beslissing nou nemen!..

..Ook vernieuwend... dit keer met een schaar... knnnnip!! auww!! :wink:

Z-Man
24-11-2004, 19:20
Als het goed is ga ik er zaterdag heen......kan niet w8en. 8)

Kars
24-11-2004, 20:03
..Ook vernieuwend... dit keer met een schaar... knnnnip!! auww!! :wink:

Dat is niet vernieuwend :).

Kijk maar eens naar [spoiler:ffacd94eb8]Miike's Ichi The Killer, waar het nog eens minder suggestief in beeld komt ook![/spoiler:ffacd94eb8].

Pietse
24-11-2004, 20:10
Hij komt binnenkort binnen dus we zullen zien.

Gabriël de Rop
24-11-2004, 21:26
Gisteren in Filmmuseum in A'dam gezien.....ongelooflijk goed, vanaf die eerste scene al. :)

zeker een van de betere films dit jaar.
hmm....kan me eigenlijk niet zo snel een film bedenken die ik dit jaar beter vond.... :roll:

MGdutch
25-11-2004, 06:54
Ik krijg hem binnenkort binnen en ik heb er dan ook zeer hoge verwachtingen van :P .

Maarten van Krimpen
25-11-2004, 08:17
Ik weiger films te zien waarin levende dieren worden afgeslacht. Deze dus, plus Cannibal Holocaust.

tycho
25-11-2004, 12:23
Ik weiger films te zien waarin levende dieren worden afgeslacht. Deze dus, plus Cannibal Holocaust.

Natuurlijk is het zo dat men kon vermijden een dier te doden in de film, daarmee ben ik wel eens, maar het feit is nu geschied, dus aan de film zal je niets meer kunnen veranderen. Er worden trouwens al voor veel minder edele doeleinden dieren gedood, daarvoor zou ik film niet laten hoor.

Maarten van Krimpen
25-11-2004, 17:28
Ik weiger films te zien waarin levende dieren worden afgeslacht. Deze dus, plus Cannibal Holocaust.

Natuurlijk is het zo dat men kon vermijden een dier te doden in de film, daarmee ben ik wel eens, maar het feit is nu geschied, dus aan de film zal je niets meer kunnen veranderen. Er worden trouwens al voor veel minder edele doeleinden dieren gedood, daarvoor zou ik film niet laten hoor.

Kan best, maar ik hoef het gewoon niet te zien. Als je in een film een dier doodt oke, maar doe het dan nep. Ik zie het nut er niet van in trouwens ook. En dat dieren worden gedood voor minder edele doeleinden is walgelijk, maar dat is voor mij geen reden om een film te zien waarin ze een dier doden wat een edeler doeleinde is, snappie? :wink:

miT
25-11-2004, 18:18
De eerste scène heb ik helaas grotendeels gemist, was wat te laat. Geweldige film verder, wel zieke, zieke shit, maar wel goed. [spoiler:252f0a5c7a]Die actiescène uit een shot met een hamer, waar ie weetikveel hoelang doorvecht emt een mes nog in zijn rug is echt geweldig.[/spoiler:252f0a5c7a]

Remake is echt een vreselijk slecht idee. Ik gok op Tom Cruise in de hoofdrol trouwens :roll:

Geert Jan Alsem
25-11-2004, 18:42
Remake is echt een vreselijk slecht idee. Ik gok op Tom Cruise in de hoofdrol trouwens :roll:
Ik vond de hoofdrolspeler wel iets weghebben van Gary Oldman. :)

Maar inderdaad, natuurlijk is een remake een slecht idee. Maar ja, screw those guys, wij hebben het origineel en dan mogen die Amerikanen zometeen lekker naar een softere, slechtere versie kijken. :P

xandernijsten
25-11-2004, 19:23
Gisteren in Filmmuseum in A'dam gezien.....ongelooflijk goed, vanaf die eerste scene al. :)

zeker een van de betere films dit jaar.
hmm....kan me eigenlijk niet zo snel een film bedenken die ik dit jaar beter vond.... :roll:

Dinsdag 21.45 (de voorstelling met de boerende man--dat trouwens iets unieks toevoegde aan de stille momenten)? Want toen was ik er ook!

D.R.
25-11-2004, 20:31
..Ook vernieuwend... dit keer met een schaar... knnnnip!! auww!! :wink:

Dat is niet vernieuwend :).

Kijk maar eens naar [spoiler:d405b2c894]Miike's Ichi The Killer, waar het nog eens minder suggestief in beeld komt ook![/spoiler:d405b2c894].

.... 8) .. vandaar het "dit keer" ... Ik (probeerde) te refereren naar het mes wat Kakihara gebruikt... De volgene keer zal ik wat duidelijker zijn :wink:

MGdutch
25-11-2004, 20:38
Net voor het eerst gezien en ik moet zeggen dat de film al die positieve reacties wel waard is. Ik moest wel even slikken bij de [spoiler:b749b9ad25]tandarts[/spoiler:b749b9ad25] scene. Een zeer goed verhaal met prachtige muziek maken deze film toch wel tot een toppertje.

Mark de Jong
27-11-2004, 10:13
Ik weiger films te zien waarin levende dieren worden afgeslacht. Deze dus, plus Cannibal Holocaust.

Natuurlijk is het zo dat men kon vermijden een dier te doden in de film, daarmee ben ik wel eens, maar het feit is nu geschied, dus aan de film zal je niets meer kunnen veranderen. Er worden trouwens al voor veel minder edele doeleinden dieren gedood, daarvoor zou ik film niet laten hoor.

Kan best, maar ik hoef het gewoon niet te zien. Als je in een film een dier doodt oke, maar doe het dan nep. Ik zie het nut er niet van in trouwens ook. En dat dieren worden gedood voor minder edele doeleinden is walgelijk, maar dat is voor mij geen reden om een film te zien waarin ze een dier doden wat een edeler doeleinde is, snappie? :wink:

Het schijnt een gewoonte te zijn daar dus tja... maar ze eten daar dacht ik ook honden :shock: :?

Cloud
27-11-2004, 13:50
Ik weiger films te zien waarin levende dieren worden afgeslacht. Deze dus, plus Cannibal Holocaust.

Natuurlijk is het zo dat men kon vermijden een dier te doden in de film, daarmee ben ik wel eens, maar het feit is nu geschied, dus aan de film zal je niets meer kunnen veranderen. Er worden trouwens al voor veel minder edele doeleinden dieren gedood, daarvoor zou ik film niet laten hoor.

Kan best, maar ik hoef het gewoon niet te zien. Als je in een film een dier doodt oke, maar doe het dan nep. Ik zie het nut er niet van in trouwens ook. En dat dieren worden gedood voor minder edele doeleinden is walgelijk, maar dat is voor mij geen reden om een film te zien waarin ze een dier doden wat een edeler doeleinde is, snappie? :wink:

Het schijnt een gewoonte te zijn daar dus tja... maar ze eten daar dacht ik ook honden :shock: :?

Er werden geen dieren "afgeslacht" in de film.
Hij stak het in zijn mond en nam het nadien er weer uit.

chaos
27-11-2004, 15:32
Er werden geen dieren "afgeslacht" in de film.
Hij stak het in zijn mond en nam het nadien er weer uit.

Nee hoor, er zijn er zelfs 3 (of 4) gebruikt voor dit shot, tenminste dat las ik in een interview :arrow:.

Mark de Jong
27-11-2004, 22:45
Er werden geen dieren "afgeslacht" in de film.
Hij stak het in zijn mond en nam het nadien er weer uit.

Nee hoor, er zijn er zelfs 3 (of 4) gebruikt voor dit shot, tenminste dat las ik in een interview :arrow:.

Ik heb ook ergens gelezen dat het echt was. Vraag me alleen niet waar, want ik zou het niet meer weten... :P

Z-Man
27-11-2004, 23:00
Net eindelijk gezien en wow wat een superfilm. Mijn absolute favoriet van dit jaar samen met Collateral. Eindelijk weer eens een film waarvan de hype gerechtvaardigd is. De regie, muziek, acteerprestaties, montage en special effects allemaal van topniveau. Enne die inktvis is idd echt, ik las dat laatst ook al in een interview met de regisseur Chan-Wook Park.

denizg
28-11-2004, 01:55
vandaag gezien in amsterdam... was toch heel wat anders dan ik had verwacht.. maar was toch een mooie film, denk dat ik hem nog eens moet zien.

MickeyNL
28-11-2004, 16:51
Door alle reacties hier en de omschrijving die ik heb gelezen ben ik toch wel benieuwd geraakt naar deze film, misschien binnenkort maar eens in het filmmuseum gaan bekijken...

Trouwens, weet iemand toevallig of er ook plannen zijn om Oldboy uit te brengen op R2 (evt met NLO)???

Marco Dubbeldam
28-11-2004, 16:54
Lijkt mij ook een hele goede film! Ik ga hem zsm bekijken... :)

Ednolb
28-11-2004, 19:27
Als je zegt dat je niet naar deze film wil kijken omdat er een dier gedood wordt, dan vind ik dat eigenlijk heel jammer. Je mist een vand e beste film omwille van iets dat volledig ingebakken zit in de Koreaanse cultuur. In dat land is zoiets volledig normaal.
Zoiets aanvaarden heeft te maken met het aanvaarden van andere culturele gebruiken en niet met dierenliefde (ik kan me sowieso niet echt voorstellen dat je veel liefde kan hebben voor een inktvis...)

wushu-4-ever
30-11-2004, 11:18
Is er iemand die de Old Boy UE al ontvangen heeft en zo ja in welke staat??? Ik las op een ander forum dat iemand last had van lichte beschadigingen aan de verpakkingen van de dvd's door scherpe randen aan de binnenkant van de koperen box.

Die van mij moet als het goed is binnenkort bezorgt worden (met 25% korting :wink: ) en hopelijk in goede staat. :D

Edwin V
30-12-2004, 10:45
Is er iemand die de Old Boy UE al ontvangen heeft en zo ja in welke staat??? Ik las op een ander forum dat iemand last had van lichte beschadigingen aan de verpakkingen van de dvd's door scherpe randen aan de binnenkant van de koperen box.

Die van mij moet als het goed is binnenkort bezorgt worden (met 25% korting :wink: ) en hopelijk in goede staat. :D
Van mij waren twee doosjes beschadigd. Ik heb vandaag nieuwe ontvangen met de post. :)

En bij die twee nieuwe doosjes zit ook een grijs/zwart kartonnen omhulsel met hetzelfde patroon als de paarse doos en met de letters OLDBOY erop. Dit omhulsel past precies in de metalen box, waardoor de DVD doosjes beschermd kunnen worden tegen beschadiging door die metalen box! 8)
Netjes van die Koreanen.

Noodle
04-01-2005, 11:12
Ik vroeg me af waar iedereen die dvd vandaan haalt. Hij draait bijna nergens in de bioscoop, en iedereen die ik erover hoor, heeft hem op dvd. Ik kan hem nergens vinden. Heeft iemand een tip waar ik hem kan krijgen??

Coen P.
04-01-2005, 11:28
Ik vroeg me af waar iedereen die dvd vandaan haalt. Hij draait bijna nergens in de bioscoop, en iedereen die ik erover hoor, heeft hem op dvd. Ik kan hem nergens vinden. Heeft iemand een tip waar ik hem kan krijgen??

cdwow heeft nog een 2 disc final edition. Geen UE en digipack, maar gewoon een keepcase met 2 discs erin. heb zelf ook deze versie.

gr Coen

Coen P.
04-01-2005, 13:01
:cry: :cry: :cry:
er komt in het kader van beter goed gejat dan slecht verzonnen in 2006 een us remake. ze leren het ook nooit die jongens...

lex
04-01-2005, 13:58
begrijp de hele hype niet zo, ik vind het een aardige film maar meer niet.

had een heftiger film verwacht na alle lyrische reacties op de diverse fora. plus dat ik de overgang van de ruimte waar hij gevangen zat naar het dak op zijn minst onlogisch vond.

een keer kijken is meer dan genoeg.

Lex

(maar ja wie ben ik, ik vond 'the eye' 'the grudge' en 'dark water' ook niet echt eng en/of goed)

Kars
04-01-2005, 14:55
..Ook vernieuwend... dit keer met een schaar... knnnnip!! auww!! :wink:

Dat is niet vernieuwend :).

Kijk maar eens naar [spoiler:bd264efc24]Miike's Ichi The Killer, waar het nog eens minder suggestief in beeld komt ook![/spoiler:bd264efc24].

.... 8) .. vandaar het "dit keer" ... Ik (probeerde) te refereren naar het mes wat Kakihara gebruikt... De volgene keer zal ik wat duidelijker zijn :wink:

Om eerlijk te zijn dacht ik dat er daar ook een schaar werd gebruikt, pas de film weer gezien en ik zag m'n fout. Ik begreep je dus niet verkeerd, het zat gewoon verkeerd in m'n koppie :).

Cloud
07-01-2005, 11:11
De r3 uit Hong Kong is gereleased:
http://www10.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=15896

De cover is LELIJK!!!

Voor diegenen die het nog niet hebben, de r3hk is een goedkoop alternatief.

Steve Muller
07-01-2005, 11:23
Is deze versie nog ergens te koop :?:

http://www.dvdtitle.co.kr/image/titleimg/19912.jpg

jan_tran
07-01-2005, 12:03
De r3 uit Hong Kong is gereleased:
http://www10.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=15896

De cover is LELIJK!!!

Voor diegenen die het nog niet hebben, de r3hk is een goedkoop alternatief.

Wel lelijke hoes, maar heeft wel de beste audiotrack tot nu toe, 6.1 DTS :!:

Henk van der Weerdt
07-01-2005, 16:16
Heb inmiddels al een anderhalf week de 2disc digipack R3.
Film nu 2x gezien en blijf nog steeds de moeite waard. Eerste keer had ik zoiets van: He??? maar de tweede keer was mij al weer wat meer duidelijk.. (y)

Cheiron
09-01-2005, 22:47
Is er al iets bekend over een r2 release met Nederlandse subs. Mocht die er namelijk bijna aan komen wacht ik even met de aanschaf van een andere release. Zijn dit eigenlijk dezelfde versies?:
http://www.koreandvds.com/dvddetail.html?id=25300
http://www10.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=15896


Zoniet.. welke versie zou ik beter kunnen nemen?

Jeroen D
19-02-2005, 11:15
De nederlandse release is 7 april.
A-film.

TheGodfather
19-02-2005, 14:38
Ben benieuwd of ze met een beetje mooie release komen? zou mooi zijn, vooral met deze geweldige film :D

Z-Man
20-02-2005, 12:26
7 april is Oldboy van mij 8)

Jeroen D
20-02-2005, 12:38
Ik ben ook zeker erg nieuwsgierig naar deze film !
Zit nog te twijfelen of ik de A-film versie koop of de UK versie die mij veel mooier lijkt eerlijk gezegd. Die komt volgende week al uit.
Maar deze komt er zeker !

MGdutch
20-02-2005, 12:45
Net weer gezien. Het blijft een geweldige film met een simpel verhaal dat toch perfect is uitgewerkt. Iedereen moet deze toch wel 's gezien hebben (y).

Axel de Mol
20-02-2005, 13:07
Net besteld... de regio3 versie dan. Ben benieuwd :D

Pascal Heister
20-02-2005, 13:26
Tijdje terug al gezien, wat een geweldige film zeg, heeft veel indruk op mij gemaakt. Een van de toppers van 2004 :)

Heb de R3 2 Disc in bezit, samen met de UE de mooiste uitgave van Oldboy

Jeroen D
02-03-2005, 16:22
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=56319

mike mannot
02-03-2005, 21:22
Komt een drie disc versie van OldBoy uit in Nederland

releasedatum: 21 april

1dvd versie (slipcase) CAP € 19,99
3dvd versie (slipcase + digipack) CAP € 29,99

Extra’s Old Boy

Disc 2: Behind the scenes, 10 deleted scenes, Interviews of the Crew, Special Effects, Creating the Music, Design, Cannes Film Festival

Disc 3: Shooting Diary from Crank in to Crank Up (making and episode from each shooting day form day 1 to day 69)

Jeroen D
03-03-2005, 05:47
waar heb je deze informatie vandaan ?

mike mannot
03-03-2005, 07:12
waar heb je deze informatie vandaan ?

persinformatie van A-Film

Joost v.d. Ham
03-03-2005, 07:39
begrijp de hele hype niet zo, ik vind het een aardige film maar meer niet.

had een heftiger film verwacht na alle lyrische reacties op de diverse fora. plus dat ik de overgang van de ruimte waar hij gevangen zat naar het dak op zijn minst onlogisch vond.

Same here...

Hele warrige opening van de film, het einde zag ik eerlijk gezegd ook al aankomen (gedeeltelijk dan). Goede film, maar toch iets van een tegenvaller....

TheGodfather
03-03-2005, 12:52
Komt een drie disc versie van OldBoy uit in Nederland

releasedatum: 21 april

1dvd versie (slipcase) CAP € 19,99
3dvd versie (slipcase + digipack) CAP € 29,99

Extra’s Old Boy

Disc 2: Behind the scenes, 10 deleted scenes, Interviews of the Crew, Special Effects, Creating the Music, Design, Cannes Film Festival

Disc 3: Shooting Diary from Crank in to Crank Up (making and episode from each shooting day form day 1 to day 69)
geweldig (y) :shock:
een 3 disc in Nederland, zie je niet zo vaak. Ga dan waarschijnlijk dubbel dippen :oops:

diederik
03-03-2005, 13:13
Weet iemand de audiospecs van de A-Film release ? 3-disc is netjes, ben blij dat ik nog even heb gewacht met de aanschaf van de Tartan/UK release...

MGdutch
04-03-2005, 14:18
Komt een drie disc versie van OldBoy uit in Nederland

releasedatum: 21 april

1dvd versie (slipcase) CAP € 19,99
3dvd versie (slipcase + digipack) CAP € 29,99

Extra’s Old Boy

Disc 2: Behind the scenes, 10 deleted scenes, Interviews of the Crew, Special Effects, Creating the Music, Design, Cannes Film Festival

Disc 3: Shooting Diary from Crank in to Crank Up (making and episode from each shooting day form day 1 to day 69)

De 3 disc versie gaat 100% in mijn collectie belanden! (y)

Evil Hobbit
18-03-2005, 11:42
Weet niet of het hier al bekend is maar ik kwam net dit tegen op imdb.

Er komt een remake! :shock:

http://imdb.com/title/tt0425320/

Beetje onnodig bij deze film, de Ring bijvoorbeeld kan ik me nog wel indenken door het tempo van de film etc... Maar deze heeft dat niet echt nodig lijkt me zo. Daarentegen, misschien wel leuk als het goed gedaan wordt. Ik ben iig ook voor Gary Oldman.

Ednolb
18-03-2005, 12:43
Als hij op 21 april uitkomt in een 1-disc en 3-disc versie, dan wil dat zeggen dat

a) de release datum verschoven is (van 8/04 naar 21/04), maar voor 3-disc versie geeft dat niet
b) dit de eerste mulitdisc (hoe heet dat anders) uitgave zal zijn in de Asiamania-reeks?

Kars
18-03-2005, 15:31
Weet niet of het hier al bekend is maar ik kwam net dit tegen op imdb.

Er komt een remake! :shock:

http://imdb.com/title/tt0425320/

Beetje onnodig bij deze film, de Ring bijvoorbeeld kan ik me nog wel indenken door het tempo van de film etc... Maar deze heeft dat niet echt nodig lijkt me zo. Daarentegen, misschien wel leuk als het goed gedaan wordt. Ik ben iig ook voor Gary Oldman.

Als je even de moeite had genomen de thread door te nemen, had je gezien dat we het daar al over gehad hebben :).

Evil Hobbit
18-03-2005, 17:34
Weet niet of het hier al bekend is maar ik kwam net dit tegen op imdb.

Er komt een remake! :shock:

http://imdb.com/title/tt0425320/

Beetje onnodig bij deze film, de Ring bijvoorbeeld kan ik me nog wel indenken door het tempo van de film etc... Maar deze heeft dat niet echt nodig lijkt me zo. Daarentegen, misschien wel leuk als het goed gedaan wordt. Ik ben iig ook voor Gary Oldman.

Als je even de moeite had genomen de thread door te nemen, had je gezien dat we het daar al over gehad hebben :).

Hehe, had het wel verwacht maarja was te lui en dacht, ik gooi het maar gewoon neer just in case... :)

Fafa
27-03-2005, 13:07
Bij Free Record Shop (http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=733153) staat Old Boy al in de Pre Order voor 21 april.

Het ziet er toch duidelijk uit als een AsiaMania release en het lijkt me een 1-disc.
Ben toch benieuwd hoe het zit met die 3-disc (http://www.a-film.nl/news_view.php?id=114).

Jeroen D
27-03-2005, 13:30
Er staat 7 april bij.
Ik denk dat die 3 disc er niet komt.............zou wel jammer zijn.

Ednolb
27-03-2005, 22:59
Er staat 7 april bij.
Ik denk dat die 3 disc er niet komt.............zou wel jammer zijn.

Ik denk dat die er wel komt, waarom zou het anders in een officiële press-release staan?

Fafa
01-04-2005, 18:33
En jawel...

OldBoy 3 disc (http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=751520)

Knish
09-04-2005, 10:28
Weet iemand misschien waar ik de muziek van oldboy kan downloaden....supergaaf is dat!!

Evil Hobbit
09-04-2005, 11:19
Weet iemand misschien waar ik de muziek van oldboy kan downloaden....supergaaf is dat!!

Je zou het ook kunnen kopen op bijvoorbeeld amazon of yesasia. :roll:

Symphony X
12-04-2005, 09:35
Lijkt me een geweldige film, 3 disc voor mij dus(en ik zie op de FRS site bij de cover dat er ook nog eens DTS bij zit!!!!).

Kan iemand me misschien vertellen hoe het met de "goorheid" in deze film zit, want ik lees allemaal dingen over hamers en dier :P . Is het een beetje hetzelfde als ichi the killer ofzo?

Marcel v/d H.
12-04-2005, 10:23
Lijkt me een geweldige film, 3 disc voor mij dus(en ik zie op de FRS site bij de cover dat er ook nog eens DTS bij zit!!!!).

Kan iemand me misschien vertellen hoe het met de "goorheid" in deze film zit, want ik lees allemaal dingen over hamers en dier :P . Is het een beetje hetzelfde als ichi the killer ofzo?

Nee lang niet zo als Ichi, helemaal niet eigenlijk. Ik heb weinig tot geen gore stukjes gezien.

Ednolb
12-04-2005, 14:54
Idd, nagenoeg geen bloed in deze film. Hij is zeker niet gericht op gore.

sliver
12-04-2005, 16:46
net gekeken en goedgekeurd, de uiteindelijke twist in het plot is gelukkig niet al vanaf het begin duidelijk, beelden zitten grotendeels strak in elkaar en tempo is ook behoorlijk.

MGdutch
20-04-2005, 08:12
Morgen wordt de 3 disc versie van mij! 8)

Symphony X
24-04-2005, 13:01
Ik heb alleen nog maar van deze film gehoord en gelezen +trailer gezien.

lijkt me een geweldige film, ga ik ook zo snel mogelijk kopen. Ik ga voor de 3-disc, Wow, die verpakking is echt mooi, die ik zag in een andere thread.

Roy K.
24-04-2005, 13:18
Gister zag ik Oldboy 3disc liggen en kon het niet laten om het aan te schaffen mede door de mooie verpakking. (Gelukkig was er geen reclame op gedrukt zoals bij de rest van de uitgaves van AsiaMania tegenwoordig (erg lelijk), het was bij deze uitgave een goed verwijderbare sticker). Heb enkel de film nu gezien en ik vind het persoonlijk een zeer goeie film :o nu de extra's nog, maar dat doe ik wel als ik een keer tijd heb.

1der
24-04-2005, 13:29
Irri; Oldboy staat nog niet in de DVD-Profiler (de Nederlandse versie nog niet tenminste) :o :lol:

Symphony X
24-04-2005, 13:33
Waar kopen jullie die oldboy 3 disc dan, bij FRS op de site staat dat ie nog niet leverbaar is...iets van preorder ofzo, of is misschien die pagina nog niet vernieuwd?

Roy K.
24-04-2005, 13:46
Ik zag zowel de 1 disc als de 3disc bij Music Store in Groningen liggen, okey 3disc ligt inmiddels hier thuis 8)

Op de webiste van AsiaMania (http://www.asiamania.nl/) is te zien dat beide dvd's VANAF 21-04-2005 TE KOOP zijn op DVD.

sliver
24-04-2005, 14:28
heb hem ook bij de van leest zien liggen, artwork is alleen beetje standaard enz, maar toch best een leuke uitgave.

Cyrus the Virus
03-05-2005, 10:57
Ik heb 'm net gezien, maar zo geweldig vond ik 'm nou niet hoor. :?
Vind het ook een beetje een raar verhaal. [spoiler:16717d0429]Hij wordt 15 jaar gevangen genomen omdat hij tegen die ene jongen zei, toen hij nog jong was, dat ie het iets (ik weet nie wat) mocht vertellen anders zou hij hem vermoorden. En die vrouw waar hij sex mee had bleek z'n dochter te zijn.[/spoiler:16717d0429]
Ofzo? :?

jan_tran
03-05-2005, 11:39
*knip*

[spoiler:666f597a41]Oh Dae-su had indertijd op school door verteld aan zijn vriend dat Lee Woo-Jin en zijn zus sex met elkaar hebben gehad. Hij verspreidde dat door en terwijl het gerucht verder ging werd het een beetje aangedikt dat ze ook nog zwanger van hem zou zijn. Na een tijdje begon Woo-jin's zus de geruchten zelf te geloven en pleegde ze zelfmoord omdat ze de geruchten niet meer aankon. Lee Woo-jin was enorm kwaad hierom en hield Dae-su 15 jaar gevangen zodat zijn eigen dochter 18 werd en dan zou zorgen dat die ook sex zou hebben met zijn eigen dochter en wou zien of hij ermee zou kunnen leven of ook zelfmoord zou plegen net als zijn zus.[/spoiler:666f597a41]

Dit is niet echt een film voor jongeren kan ik je zeggen, niet vanwege het geweld of sex dat erin voorkomt, maar omdat het onderwerp toch echt meer wat voor volwassenen is en het allemaal een beetje moeilijk te volgen is. Dus ook al heb je veel R-Rated of 16 jaar en ouder films gezien kan ik deze film niet aan veel mensen aanraden (uit eigen ervaring weet ik dat inmiddels). Just my 2 cents :wink:

Roy K.
03-05-2005, 11:49
Zo is het idd jan_tran 8) er zit echter een klein foutje in je spoiler op het eind, als je het leest zie je het wel staan. [spoiler:6f8730c245](eigen dochter moet het zijn).[/spoiler:6f8730c245]

jan_tran
03-05-2005, 11:54
Zo is het idd jan_tran 8) er zit echter een klein foutje in je spoiler op het eind, als je het leest zie je het wel staan. [spoiler:53f7edb503](eigen dochter moet het zijn).[/spoiler:53f7edb503]

Waar een klein foutje :?: :P :wink:

Cyrus the Virus
03-05-2005, 11:55
Ohw, vandaar dat [spoiler:398cc4be65]er werd gezegd dat ze zwanger raakte vanwege z'n tong, en niet vanwege Lee Woo-Jin. Maar dan snap ik nog een aantal dingen niet. Want Woo-Jin liet z'n zus toch zelf vallen van die dam af?
En als het maar een gerucht is dat die broer en zus sex met elkaar hadden, wie zag Oh Dae-su dan toen hij nog jong was in dat ene gebouw?[/spoiler:398cc4be65]
Ik wil gewoon even de film goed snappen, da's alles. :P

jan_tran
03-05-2005, 11:59
*knip*

[spoiler:86b72f3085]Het was haar keuze om zelfmoord te plegen, Woo-Jin kon haar simpelweg niet meer overhalen om het niet te doen. Het was idd Woo-Jin en zijn zus dat die in het gebouw zag, ik gebruikte het woord 'gerucht' omdat ik niet even kan komen op een ander woord, een roddel kun je het ook noemen.[/spoiler:86b72f3085]

Wat een spoilers vallen er hier toch :lol:

Cyrus the Virus
03-05-2005, 12:03
Oké, bedankt. Nu snap ik het wel. Maar ben nog steeds niet zo ondersteboven van de film. :P

Jeroen D
03-05-2005, 17:38
Ik vind deze film ook niet zo goed...........niet slecht, maar al die ophef en prijzen die deze film gewonnen heeft snap ik niets van.
Maar ja, ieder z'n meug :wink:

Seth__Gekko
04-05-2005, 12:58
Heerlijk hoe je in het begin niks weet en in het ongewisse wordt gehouden.

Een knap staaltje cinema al zeg ik het zelf.

Symphony X
07-05-2005, 12:32
Wow, gisteravond deze film voor het eerst gezien, echt een mooie film.

Eindelijk snap ik de film ook door de spoilers.

Maar klopt het nou dat[spoiler:1abf196f48]hij zijn tong er op het eind afsnijdt, zodat hij zijn mond niet voorbij praat tegen zijn dochter[/spoiler:1abf196f48]?

jan_tran
07-05-2005, 13:01
Maar klopt het nou dat...*knip*

Hmm....dat is wel een heel rare kijk erop :? . [spoiler:8d57cd4bb3]Dat hij zijn tong eraf knipte was alleen om Woo-Jin te overtuigen dat hij de doos moest dichthouden voor zijn dochter. Dus een 'geschenk' om zijn excuses aan hem te bieden. Net als dat hij aanbood om zijn hond te worden.[/spoiler:8d57cd4bb3]

Ednolb
09-05-2005, 07:27
Maar klopt het nou dat...*knip*

Hmm....dat is wel een heel rare kijk erop :? . [spoiler:ef70a7a5dc]knip.[/spoiler:ef70a7a5dc]

Inderdaad [spoiler:ef70a7a5dc]en net zijn tong omdat Woo-Jin er hem van beschuldigde dat zijn zus zelfmoord had gepleegd omdat hij het "geheim" had doorverteld (met zijn tong dus)[/spoiler:ef70a7a5dc]

denizg
14-05-2005, 19:48
misssschien beetje offtopic.. maar weet iemand *toevallig* waar je die ringtone van oldboy (van de film) voor je mobiel kan krijgen/vinden? :)

Fafa
16-05-2005, 17:17
Hele gave film!!!!

Heb de 3 disc blind aangeschaft (dat kon wel na al de positieve reacties :wink: ) en dat was een fijne beslissing! Knap staaltje cinema...acteurs, muziek, beelden, verhaal etc. SUPER!

makkabeer
17-05-2005, 19:45
Helemaal super

addictive
22-05-2005, 01:06
Heb de film net gezien, sommige stukken moest ik ff goed over nadenken, maar het is zeker een mooie film :)

Ben blij dat ik nu tijd gevonden heb om 'm te kunnen kijken, heb hem namelijk 2 keer op dvd (beide R3 versies)

Morgen de extra's op de dvd's nog eens bekijken, en dan zoeken naar een film met ongeveer dezelfde stijl :)

Roy K.
22-05-2005, 09:01
Heb de film net gezien, sommige stukken moest ik ff goed over nadenken, maar het is zeker een mooie film :)

Ben blij dat ik nu tijd gevonden heb om 'm te kunnen kijken, heb hem namelijk 2 keer op dvd (beide R3 versies)

Morgen de extra's op de dvd's nog eens bekijken, en dan zoeken naar een film met ongeveer dezelfde stijl :)

Tip: Sympathy for Mr. Vengeance (behoord tot de zelfde wraak Trilogie)

addictive
22-05-2005, 09:11
Heb de film net gezien, sommige stukken moest ik ff goed over nadenken, maar het is zeker een mooie film :)

Ben blij dat ik nu tijd gevonden heb om 'm te kunnen kijken, heb hem namelijk 2 keer op dvd (beide R3 versies)

Morgen de extra's op de dvd's nog eens bekijken, en dan zoeken naar een film met ongeveer dezelfde stijl :)

Tip: Sympathy for Mr. Vengeance (behoord tot de zelfde wraak Trilogie)Oké, thanks :) Dan ga ik daar zometeen eens wat info over zoeken.


Ik heb wel nog een vraag mbt Oldboy... tijdens de intro zie je de titel 'Oldboy' op het scherm en hoor je een klok tikken, dan draaien de letters 'd' en 'y' een kwartslag tegen de klok in. Is dit gedaan omdat het er leuk uitziet, of heeft het daadwerkelijk iets met het verhaal te maken?

Zelf dacht ik dat het misschien met het volgende te maken had:
[spoiler:46e43b8c0a]Hij heeft 15 jaar lang opgeslaten gezeten, en na z'n vrijlating gaat hij doen wat 'ie al die 15 jaar al had willen doen; wraaknemen. Vandaar die kwartslag draaien tegen de klok in...[/spoiler:46e43b8c0a]

Roy K.
22-05-2005, 09:24
Je zal best eens gelijk kunnen hebben. Ik heb er zelf nog niet echt bij stilgestaan. Doe dit meestal later pas, wanneer ik een film voor de 2de/3de keer bekijk ga ik er met een andere bril naar kijken zeg maar 8)

Misschien dit een leuke link:
- Sympathy for Mr. Vengeance (http://www.hancinema.net/korean_movie_Sympathy_for_Mr_p__Vengeance.php) ook een trailer beschikbaar of hoe je het wilt noemen.
- Trailer (http://www.asiaextreme.co.uk/asiaextreme2003/mrvengeance/trailer.html)

Het laatste deel uit deze wraak trilogie zit er ook aan te komen en heet: Sympathy for Lady Vengeance (bij velen is dit al bekend)
- Trailer (http://www.cine21.com/Movies/Mov_Multi/vod_player.php?id=4505&type=preview)

Ednolb
22-05-2005, 13:37
Ik heb wel nog een vraag mbt Oldboy... tijdens de intro zie je de titel 'Oldboy' op het scherm en hoor je een klok tikken, dan draaien de letters 'd' en 'y' een kwartslag tegen de klok in. Is dit gedaan omdat het er leuk uitziet, of heeft het daadwerkelijk iets met het verhaal te maken?

Zelf dacht ik dat het misschien met het volgende te maken had:
[spoiler:5d566c5fde]Hij heeft 15 jaar lang opgeslaten gezeten, en na z'n vrijlating gaat hij doen wat 'ie al die 15 jaar al had willen doen; wraaknemen. Vandaar die kwartslag draaien tegen de klok in...[/spoiler:5d566c5fde][/quote]


Heeft inderdaad daar wel iets mee te maken. Waar het ook nog op slaat is dat hij [spoiler:5d566c5fde]maar tot de 5de juli heeft om de ware toedracht van zijn opsluiting te ontdekken. Wat die 15 jaar betreft, ik vind nog steeds dat de film uiteindelijk meer om Lee Woo-jins wraak gaat dan om de wraak van Oh Dae-su. Hij zit er 15 jaar omdat Lee Woo-jin die tijd nodig heeft om Oh Dae-su's dochter ouder te laten worden. Daar slaat die tijd ook op.[/spoiler:5d566c5fde]

addictive
22-05-2005, 19:31
Ik heb wel nog een vraag mbt Oldboy... tijdens de intro zie je de titel 'Oldboy' op het scherm en hoor je een klok tikken, dan draaien de letters 'd' en 'y' een kwartslag tegen de klok in. Is dit gedaan omdat het er leuk uitziet, of heeft het daadwerkelijk iets met het verhaal te maken?

Zelf dacht ik dat het misschien met het volgende te maken had:
[spoiler:920c66a984]Hij heeft 15 jaar lang opgeslaten gezeten, en na z'n vrijlating gaat hij doen wat 'ie al die 15 jaar al had willen doen; wraaknemen. Vandaar die kwartslag draaien tegen de klok in...[/spoiler:920c66a984]


Heeft inderdaad daar wel iets mee te maken. Waar het ook nog op slaat is dat hij [spoiler:920c66a984]maar tot de 5de juli heeft om de ware toedracht van zijn opsluiting te ontdekken. Wat die 15 jaar betreft, ik vind nog steeds dat de film uiteindelijk meer om Lee Woo-jins wraak gaat dan om de wraak van Oh Dae-su. Hij zit er 15 jaar omdat Lee Woo-jin die tijd nodig heeft om Oh Dae-su's dochter ouder te laten worden. Daar slaat die tijd ook op.[/spoiler:920c66a984]
Ja, dat kan iid goed kloppen ja :)


@Roy K. Bedankt! Die ga ik zeker een keer kijken :)

Florentia
01-06-2005, 18:04
Wat een geweldige film!!

[spoiler:1f881e464f]Met name de fantastische muziekkeuze tijdens het uittrekken van de tanden, lekker opzwepend.[/spoiler:1f881e464f]

Alleen viel me meteen op, de lange voorreclames en waarschuwingen op de 3-disc versie. Eerst wordt je gewaarschuwd dat kopieeren ook stelen is, vervolgens a-film, cineart, kijkwijzer en nog 1 of 2 stukjes, in ieder geval duurde dit in totaal ruim 2 minuten. Dat vind ik teveel van het goede, omdat je niet kan vooruitspoelen of direct naar hoofdmenu kunt.

Maar dit doet natuurlijk niks af aan de kwaliteit van deze film.
Een 9 krijgt deze film van mij.

ferryll
01-06-2005, 18:45
Ja, ik vind het ook erg jammer dat er reclames zitten op koopdvds, fcuking irritant. maar goed, daar hebben wij helaas geen zeggen over.

addictive
03-06-2005, 19:23
ik heb hem laatst voor de tweede keer gezien, en heb weer nieuwe dingen kunnen ontdekken, en zo hoort het ook bij een goede film vind ik :)

Symphony X
04-09-2005, 21:30
Alleen viel me meteen op, de lange voorreclames en waarschuwingen op de 3-disc versie. Eerst wordt je gewaarschuwd dat kopieeren ook stelen is, vervolgens a-film, cineart, kijkwijzer en nog 1 of 2 stukjes, in ieder geval duurde dit in totaal ruim 2 minuten. Dat vind ik teveel van het goede, omdat je niet kan vooruitspoelen of direct naar hoofdmenu kunt.

Deze kan ik wel doorspoelen.


Vandaag voor de 2de keer bekeken, hij blijft geweldig.

Mathieu Ghekiere
04-09-2005, 21:36
Ik heb deze ondertussen al zo'n 6 keer bekeken, blijft prachtige film, en altijd even genietbaar.
De 3 disc is echt top!

Op dvd-home.nl staat er zo slechte review over de derde disc :? Ze vinden het chaotisch, al die achter de schermen beelden, en ze vinden de 2de disc veel beter, omdat de 3de zo euhm, fragmentarisch was.
Ik vond zelf net die 3de disc (met de lange achter de schermen) SUPER, echt waar, je kon goed zien hoe het eraan toe ging op de set, en vooral de toewijding van de acteurs en crew!!!

Jordy van Buel
28-09-2005, 16:13
Kan iemand mij vertellen waar ik de Soundtrack van Oldboy kan bestellen?

(ik heb geen Credit Card)

superman
28-09-2005, 18:18
Hoort Oldboy in een trilogie ??

Caledonians
28-09-2005, 18:22
Hoort Oldboy in een trilogie ??

Volgens mij niet. Misschien ben je in de war met Infernal Affairs?

Roy K.
28-09-2005, 18:23
Hoort Oldboy in een trilogie ??

Volgens mij niet. Misschien ben je in de war met Infernal Affairs?

Jawel het is een deel uit een trilogie...

jan_tran
28-09-2005, 18:23
Hoort Oldboy in een trilogie ??

Jup, uit de Park Chan-wook 'Revenge Trilogy'. Begon in 2002 met op een rijtje:

Sympathy for Mr. Vengeance (2002)
OldBoy (2003)
Sympathy for Lady Vengeance (2005)

Die laatste komt later dit jaar nog uit in Zuid-Korea en denk ik volgend jaar in Nederland.

Caledonians
28-09-2005, 18:24
Hoort Oldboy in een trilogie ??

Volgens mij niet. Misschien ben je in de war met Infernal Affairs?

Jawel het is een deel uit een trilogie...

Oké weet ik dat ook weer! :P

*NERAZZURRI*
28-09-2005, 18:57
Zijn die andere twee films net zo geweldig als Oldboy? Kan het me haast niet voorstellen...

jan_tran
28-09-2005, 19:02
Zijn die andere twee films net zo geweldig als Oldboy? Kan het me haast niet voorstellen...

Sympathy for Mr. Vengeance vond ik helaas niet zo goed als OldBoy, maar Sympathy for Lady Vengeance schijnt erg goed te zijn en volgens sommigen de beste van de trilogy (alhoewel niet zo geweldadig als OldBoy).

Ednolb
28-09-2005, 19:32
OldBoy Hoort idd in een trilogie, maar het moet gezegd worden dat de delen verhaalgewijs volledig los van elkaar staan. Je hoeft dus niet de ene film gezien hebben om de andere te kunnen volgen. De films zijn enkel met elkaar verbonden door dezelfde regisseur en hetzelfde thema waarmee hij ze aan elkaar linkt.

superman
28-09-2005, 19:57
Hoort Oldboy in een trilogie ??

Volgens mij niet. Misschien ben je in de war met Infernal Affairs?

Jawel het is een deel uit een trilogie...

Oké weet ik dat ook weer! :Pme too :D

*NERAZZURRI*
28-09-2005, 23:14
OldBoy Hoort idd in een trilogie, maar het moet gezegd worden dat de delen verhaalgewijs volledig los van elkaar staan. Je hoeft dus niet de ene film gezien hebben om de andere te kunnen volgen. De films zijn enkel met elkaar verbonden door dezelfde regisseur en hetzelfde thema waarmee hij ze aan elkaar linkt.

Ok, dan is de druk wat minder groot om ze meteen aan te schaffen :)

grabberke
22-11-2005, 12:54
De 3 disc is inderdaad een echte aanrader. Disc 3 duurt 3,5 uur en verveelde me geen seconde. Uiterst leerzaam om te zien hoe scenes worden opgenomen. Respect voor regisseur en acteurs; voor mij is dit gewoon pure klasse.
Al dat gedoe met die inktvis is ook niet nodig; het is gewoon cultuur daar om die beesten levend op te eten, dus waarom zouden ze dat dan niet in een film mogen doen...
Muziek is top, elk karakter heeft zijn eigen deuntje; verhaal is top met een schokerende ontknoping; de film raast voorbij (vooral het laatste half uur is full speed); alles klopt in deze film vind ik.

JJB
24-05-2006, 00:09
Ik heb em vanavond voor het eerst gezien, en ik vond het een mooie en indrukwekkende film (vooral qua cinematography/de mooie beelden etc), maar damn! Khad em aan het begin al (perongelijk) voorspeld! [spoiler:262663608a]Dat het z'n eigen dochter is, omdat ie dan aan die sushibar zegt van "Ik ken haar ergens van/heb haar eerder gezien.. alleen weet niet meer waar etc"[/spoiler:262663608a] Misschien heb ik teveel films met "twists" erin gezien dat ik nu automatisch al ga lopen voorspellen de hele film door... :?

8/10

TheGodfather
07-11-2008, 11:08
Spielberg, Smith in talks for 'Oldboy' - Pair may kidnap remake of Korean drama

Steven Spielberg and Will Smith are in early discussions to collaborate on a remake of Chan Wook-park's "Oldboy." DreamWorks is in the process of securing the remake rights, and the new pic will be distributed by Universal.

In the 2003 Korean original, a man gets kidnapped and held in a shabby cell for 15 years without explanation. Suddenly, he's released and given money, a cell phone and clothes and is set on a path to discover who destroyed his life so he can take revenge.

Spielberg had been looking for an opportunity to make a film with Smith, who would play the kidnapped man if all the pieces fall into place. Spielberg is looking for a writer to begin the development process.


:-o:shock:

Oudlid_X5
07-11-2008, 11:59
:mrgreen:

Evil Hobbit
07-11-2008, 12:08
Kan natuurlijk best goed worden. Als ze het een westerse draai geven zoals bij the Departed kijk ik er alvast naar uit. Departed was uiteindelijk zelfs nog beter als het origineel dus er is hoop!

Patrick van den Hul
07-11-2008, 13:09
Zelf geschreven? (y)

Onzinbericht natuurlijk, toch wel het meest onwaarschijnlijke koppel voor dit project.

MatrixTom
07-11-2008, 13:25
Zelf geschreven? (y)

Onzinbericht natuurlijk, toch wel het meest onwaarschijnlijke koppel voor dit project.

??

Google eens een zinnetje uit dit bericht... It's all over the internet :) Het komt meer bepaald, op moment van schrijven, 138 keer voor.

Patrick van den Hul
07-11-2008, 13:47
??

Google eens een zinnetje uit dit bericht... It's all over the internet :) Het komt meer bepaald, op moment van schrijven, 138 keer voor.

Dat kan dan nog steeds een broodje aap verhaal zijn hoor, iedereen quote elkaar altijd. Mocht het wel echt zijn, dan hoop ik dat het bij early discussions blijft.

TheGodfather
07-11-2008, 20:59
Hoezo zou ik in Godsnaam zo`n bericht zelf verzinnen? ik ben misschien gek, maar zo gek?? nah ;)

Evil Hobbit
07-11-2008, 22:08
Hier dan maar even een linkie: http://www.variety.com/article/VR1117995429.html?categoryid=13&cs=1

intexor
08-11-2008, 11:47
Staat ook op Rottentomatoes en dergelijke ondertussen. Vind het toch maar een erg gare combinatie: zo'n verhaal en dan Spielberg als regisseur en Will Smith in de hoofdrol? Kan het me echt niet voorstellen.

Coen P.
08-11-2008, 12:00
Spielberg=happy ending...gare shit dus...:(

Patrick van den Hul
08-11-2008, 13:15
Nu ook op nu.nl.

Dit gaat meer een actiethriller worden lijkt me dan een drama zoals het origineel. Ik zie Will Smith nog niet masturberen, met een hamer een groot aantal mensen doden, een leven inktvis opeten om maar wat dingen te noemen. Wordt ongetwijfeld een bravere film.

Kan Spielberg zijn talent niet ergens anders voor gebruiken?

TheGodfather
08-11-2008, 15:59
Kan Spielberg zijn talent niet ergens anders voor gebruiken?

Eens! dat ie eens opschiet met die Lincoln film met Leonardo DiCaprio in de hoofdrol! :D

Jordy van Buel
08-11-2008, 16:04
Eens! dat ie eens opschiet met die Lincoln film met Leonardo DiCaprio in de hoofdrol! :D

Dat is zijn Teddy Roosevelt pic, in zijn Lincoln project speelt Liam Neeson de hoofdrol ;)

Dai
08-11-2008, 16:11
Als George Lucas zich er niet mee bemoeit vind ik het best, voor je het weet eet Will Smith een buitenaardswezen i.p.v. een inktvis. Vond het trouwens een film van helemaal niks dus deze zou best beter kunnen zijn.

Jordy van Buel
08-11-2008, 16:18
Vond het trouwens een film van helemaal niks dus deze zou best beter kunnen zijn.

Haha, mag ik hier even smakelijk om lachen :p

Jeroen D
08-11-2008, 16:38
Als George Lucas zich er niet mee bemoeit vind ik het best, voor je het weet eet Will Smith een buitenaardswezen i.p.v. een inktvis. Vond het trouwens een film van helemaal niks dus deze zou best beter kunnen zijn.

Ik vond Oldboy ook echt een rukfilm. Maar deze hoeft voor mij ook niet........

mortaza
08-11-2008, 18:36
Ik vond Oldboy ook echt een rukfilm. Maar deze hoeft voor mij ook niet........


Ga lekker een inktvis eten ofzo.:razz:

Patrick van den Hul
08-11-2008, 21:31
Oldboy is zo goed door zn eigenheid/eigenaardigheid, een remake lijkt me in dit geval ook dan per definitie geen goed idee.

intexor
09-11-2008, 00:40
Oldboy is zo goed door zn eigenheid/eigenaardigheid, een remake lijkt me in dit geval ook dan per definitie geen goed idee.

Inderdaad, en ik denk niet dat Hollywood-sterren als Spielberg en Smith het kunnen evenaren, ook al vind ik ze beiden enorm goed in wat ze doen.

Hugo R
10-11-2008, 18:40
Las het vandaag ook in de krant. Vind sowieso al dat er de laatste tijd wel erg veel remakes en vervolgen zijn, dus deze hoeft voor mij ook niet.

TheGodfather
10-11-2008, 21:05
Dat is zijn Teddy Roosevelt pic, in zijn Lincoln project speelt Liam Neeson de hoofdrol ;)
Ah well ;) Je snapt wat ik bedoel :-P
Er stond in de krant vandaag dat ie eerst de Lincoln en Kuifje film zou gaan doen. Ben benieuwd...