PDA

Bekijk de volledige versie : geluid voor 1200 euro



Fons1969
16-11-2004, 08:15
Hallo,

Ik heb een budget van 1200 Euro en wil daarvoor graag een receiver, dvd recorder en luidsprekers kopen. Gebruikt is geen probleem (als dit een betere kwaliteit oplevert). Heeft iemand suggesties?

bmateijsen
16-11-2004, 08:18
Zoeken bijv. naar een Marantz SR7300 (zie Htforum.nl) en Mordaunt Short... Dat werkt fantastisch en binnen je budget.

Groet Bjorn

Edgar Smit
16-11-2004, 09:31
koop een nieuwe DVD recorder, en kijk voor gebruikte receiver en speakers. Met gebruikt spul kun je een klasse hoger kopen dan als je niuw koopt. En voor 1200 euri, trek er 300 euri vanaf voor de DVDrecorder, dan heb je 900 euri over.

Kijk eens wat rond op het net naar Harman Kardon, Yamaha, Denon, Marantz, Onkyo voor receivers, dan kun je wel een goede koop doen denk ik. Voor speakers, Magnat, Mission, B&W of loop gewoon een willekeurige "goede" audio winkel binnen en kijk wat rond. Luiser eens naar diverse sets om een voorkeur te krijgen, want luisteren is en blijft een persoonlijke ervaring en niets in audio is absoluut, kijk maar eens op meerdere threads hier.

Charl
16-11-2004, 10:09
€ 500 dvd-recorder, LiteOn 160GB
€ 300 a 350 receiver, Denon AVR-1705 ofzo
€ 350 a 400 voor speakers ?

Hoeveel speakers wil je eigenlijk ?
2x fronts
2x rears
1x center
1x sub

Fons1969
16-11-2004, 12:53
ik denk aan 5 speakers
Bedankt in ieder geval al voor de info die ik ontvang

Edgar Smit
16-11-2004, 13:03
Vergeet niet dat je ook goede kabels moet hebben. Zijn belangrijk.

Olivier vd D.
16-11-2004, 13:47
Ik val wellicht wat in herhaling op dit forum, maar bij Audiovision (www.audiovision.nl) doen ze momenteel alle speakers uit de voorraad weg met 50% korting. Mooie gelegenheid om speakers van een prijsklasse hoger te kopen. Per mail kan je informeren. En mijn ervaring is dat je snel een reactie krijgt.

fleshi
18-11-2004, 18:51
Hallo,

Ik heb een budget van 1200 Euro en wil daarvoor graag een receiver, dvd recorder en luidsprekers kopen. Gebruikt is geen probleem (als dit een betere kwaliteit oplevert). Heeft iemand suggesties?

Ik heb mijn set op dit moment in de verkoop staan, zie onderstaande link:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=29309

Edgar Smit
19-11-2004, 22:42
En Fons, heb je al wat uitgekoze, of misschien zelf al aangeschaft???

A3aan
22-11-2004, 10:15
Ik heb een budget van 1200 Euro en wil daarvoor graag een receiver, dvd recorder en luidsprekers kopen. Gebruikt is geen probleem (als dit een betere kwaliteit oplevert). Heeft iemand suggesties?
Ik zou een gróót deel van het budget reserveren voor speakers. Dus in jouw geval iets van minstens €750.
Als dat teveel is (omdat er dan minder overschiet voor receiver/recorder), dan kunnen er keuzes gemaakt worden.
Het makkelijkst als je overweegt/van plan bent om tzt verder uit te breiden. Dan kun je nu dit en later dat kopen (bijvoorbeeld niet alle boxen in één koop of de recorder pas over een jaar(is gezien prijsontwikkeling echt wel wat voor te zeggen!)).

En anders?? tsja, concessies doen. Bijvoorbeeld: nog geen recorder kopen, bijvoorbeeld: eerst maar 5.1 (of 4.0, geen center, geen sub), bijvoorbeeld: inderdaad 2e hands kijken.
Luidsprekerboxen 2e hands vind ik zeker een optie (maar beluister ze wél en zorg voor goede matching)!
Een receiver 2e hands is misschien een optie, qua slijtage e.d. zal het vast meevallen, maar als ouder dan een jaar of 2 mis je misshien wel opties (m.n. DTS en ES/EX). Aan de andere kant: er is een hele range audio- en HT-fans die steeds upgraden/vernieuwen, daar kun je dus wel eens een redelijk verse receiver vinden (b.v. een jaar oud) voor een zeer schappelijke prijs.
Recorders 2e hands is nog lastiger. Ten eerste zijn die het meest slijtagegevoelig (zo is er een eindige levensduur van de laser) en ten tweede zijn die nog niet zo vreselijk lang op de markt, zodat een verkopen, op grond van historische aanschafprijs, waarschijnlijk teveel zal vragen voor het apparaat.
Hoewel...

Rob Eric Blank
23-11-2004, 18:35
Op Speurders.nl zag ik een Marantz SR5400 OSE, erg aantrekkelijke receiver die vooral wat betreft stereo boven gemiddeld presteerd. Ik zit er ook aan te denken om die aan te schaffen, vooral voor de stereo weergave en om DTS-EX 6.1 te hebben.